قیمت سرسخت یا break even در بازار فارکس چیست؟

قیمت سر به سر یا break even در بازار فارکس، مقدار پول یا تغییر ارزش است. که برای آن دارایی باید فروخته شود. تا هزینه‌های به دست آوردن و تملک آن تامین شود. همچنین می‌تواند به میزان پولی که باید محصول یا خدمتی برای فروش آن پرداخت شود تا بتواند هزینه تولید یا ارائه آن را تامین کند، اشاره کند.

در معاملات اختیار معامله، قیمت سر به سر، قیمتی در دارایی اساسی است که در آن سرمایه گذاران می‌توانند قرارداد را بدون ضرر و زیان، اعمال یا تصرف کنند.(اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس)

نکات کلیدی break even در بازار فارکس

قیمت سرسام‌آور تغییر ارزش را توصیف می‌کند. که فقط شامل سرمایه‌گذاری یا هزینه اولیه شخص می‌شود.
برای قرارداد اختیار معامله، قیمت نهایی حتی زمانی که حق بیمه یک اختیار معامله را پوشش می‌دهد، آن سطح در اوراق بهادار اساسی است.
در تولید، قیمت سر به سر، قیمتی است که در آن هزینه تولید محصول با قیمت فروش آن برابر است.
قیمت‌های سر به سر (break even در بازار فارکس) غالباً به عنوان یک استراتژی رقابتی برای به دست آوردن سهم بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما استراتژی قیمت سرسام‌آور می‌تواند منجر به این تصور شود که محصول با کیفیت پایین است. (بازار فارکس چیست؟)

break even در بازار فارکس

درک قیمتهای سرسخت

تقریباً در هر معامله‌ای می‌توان قیمت‌های سرسام‌آور را اعمال کرد. به عنوان مثال، قیمت سرسام‌آور یک خانه، قیمت فروش است که در آن مالک می‌تواند قیمت خرید خانه، سود پرداخت شده. از وام مسکن، بیمه خطر، مالیات بر دارایی، نگهداری، بهبود، هزینه‌های بسته شدن و فروش املاک را پوشش دهد. کمیسیون‌ها با این قیمت، صاحب خانه هیچ سودی نخواهد دید، اما همچنین هیچ پولی را از دست نخواهد داد.
قیمت تجزیه‌ای نیز در اقتصاد مدیریتی برای تعیین هزینه‌های مقیاس‌پذیری قابلیت‌های تولید محصول استفاده می‌شود. به طور معمول، افزایش حجم تولید محصولات به معنی کاهش قیمت‌های سرسام‌آور است. زیرا هزینه‌ها بر مقدار بیشتر محصول تقسیم می‌شوند.
معامله گران همچنین از قیمت‌های سرسام‌آور (استفاده می‌کنند تا بدانند قیمت اوراق بهادار برای سودآوری معاملات پس از در نظر گرفتن هزینه‌ها، هزینه‌ها و مالیات باید به کجا برسد.)

فرمول قیمت یکنواخت

قیمت سر به سر از لحاظ ریاضی میزان دریافتی‌های پولی است. که برابر با میزان مشارکت پولی است. با هزینه‌های تطبیق فروش، گفته می‌شود که معاملات مربوطه به صورت سرسام‌آور است. بدون ضرر و زیان و بدون سود در این فرآیند. برای تنظیم قیمت سرسام‌آور، یک فرد به سادگی از مبلغ کل هزینه یک تجارت یا فعالیت مالی به عنوان قیمت هدف برای فروش یک محصول، خدمات یا دارایی یا معامله یک ابزار مالی با هدف شکستن استفاده می‌کند.
به عنوان مثال، قیمت سرسام‌آور (break even) برای فروش محصول، مجموع هزینه ثابت واحد و هزینه متغیر است. که برای تولید محصول متحمل می‌شود. بنابراین اگر هزینه تولید یک کالا در کل ۲۰ دلار باشد. اگر دقیقاً ۲۰ دلار به فروش برسد، این قیمت نهایی است. یک روش دیگر برای محاسبه سود کل برای یک شرکت، بدست آوردن حاشیه سود ناخالص تقسیم بر کل هزینه‌های ثابت است:
سر و سامان کسب و کار = حاشیه سود ناخالص / هزینه‌های ثابت.
برای قرارداد اختیار معامله، مانند مکالمه یا معامله، قیمت سرسام‌آور (break even در بازار فارکس) آن سطحی از اوراق بهادار اساسی است. که حق بیمه (یا هزینه) اختیار را به طور کامل پوشش می‌دهد. همچنین به عنوان نقطه سر به سر (BEP) شناخته می‌شود، می‌توان آن را به ترتیب با فرمول‌های زیر برای یک تماس یا قرار داد نشان داد:
BEPcall = قیمت اعتصاب + حق بیمه پرداخت شده
BEPput = قیمت اعتصاب – حق بیمه پرداخت می‌شود
بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

استراتژی قیمت یکنواخت

قیمت سرسام‌آور (break even در بازار فارکس) به عنوان یک استراتژی تجاری بیشتر در مشاغل تجاری جدید رایج است، به ویژه اگر یک محصول یا خدمات با محصولات رقبا تفاوت چندانی نداشته باشد. با ارائه قیمت سرسخت نسبتاً پایین بدون هیچ گونه مارجین حاشیه، یک شغل ممکن است شانس بیشتری برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار داشته باشد، حتی اگر این امر به قیمت‌عدم سوددهی در آن زمان حاصل شود.
پیشرو بودن در هزینه‌ها و فروش با قیمت سرسام‌آور مستلزم آن است که یک کسب و کار دارای منابع مالی لازم برای حفظ دوره‌های بدون درآمد باشد. با این حال، پس از ایجاد تسلط بر بازار، ممکن است یک تجارت شروع به افزایش قیمت کند وقتی که رقبای ضعیف دیگر نتوانند تلاش‌های قیمت‌گذاری بالاتر آن را تضعیف کنند.
از فرمول زیر می‌توان برای برآورد نقطه سر به سر یک شرکت استفاده کرد:
هزینه‌های ثابت / (قیمت – هزینه‌های متغیر) = نقطه سر به سر واحد.
نقطه سر به سر برابر کل هزینه‌های ثابت تقسیم بر تفاوت بین قیمت واحد و هزینه‌های متغیر است.

اثرات قیمت یکنواخت

انجام معاملات با قیمت سرسام‌آور هم تاثیرات مثبت و هم منفی دارد. علاوه بر به دست آوردن سهم بازار و کنار گذاشتن رقابت‌های موجود، قیمت‌گذاری در زمان شکست حتی به ایجاد یک مانع برای ورود رقبای جدید به بازار کمک می‌کند. در نهایت، این امر به دلیل کاهش رقابت منجر به کنترل موقعیت بازار می‌شود. (ارز رمزنگاری شده چیست؟)
با این حال، قیمت نسبتاً پایین یک محصول یا خدمات ممکن است این تصور را ایجاد کند. که محصول یا خدمات ممکن است به همان اندازه ارزشمند نباشند. که بعداً می‌تواند مانعی برای افزایش قیمت باشد. در صورتی که دیگران درگیر جنگ قیمت شوند، قیمت‌گذاری در زمان سر به سر شدن برای کنترل بازار کافی نخواهد بود. با قیمت‌های مسابقه‌ای به پایین، در صورت شکست می‌توان ضررهایی را متحمل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *