مفاهیم حمایت و مقاومت در سطح معاملات بی شک دو مورد از بحث برانگیزترین ویژگی های تحلیل تکنیکی هستند. بخشی از تجزیه و تحلیل الگوهای نمودار ، این اصطلاحات توسط معامله گران برای اشاره به سطوح قیمت در نمودارهایی استفاده می شود. که مانع عمل می شوند و مانع از حرکت قیمت دارایی در جهت خاصی می شود. در ابتدا، توضیح و ایده پشت شناسایی این سطوح آسان به نظر می رسد. اما همانطور که متوجه خواهید شد ، حمایت و مقاومت می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. و تسلط بر این مفهوم دشوارتر از آن است که در ابتدا به نظر می رسد.

نکات کلیدی حمایت و مقاومت

تحلیلگران فنی از سطوح حمایت و مقاومت برای تعیین نقاط قیمتی در نمودار استفاده می کنند. که در آن احتمالات موقت یا معکوس روند غالب را ترجیح می دهند.
حمایت زمانی اتفاق می افتد که انتظار می رود روند نزولی به دلیل تمرکز تقاضا متوقف شود.
مقاومت در جایی رخ می دهد که انتظار می رود یک روند صعودی به دلیل غلظت عرضه موقتاً متوقف شود.
روانشناسان بازار نقش عمده ای را ایفا می کنند ، زیرا معامله گران و سرمایه گذاران گذشته را به خاطر می آورند. و به تغییر شرایط واکنش نشان می دهند تا حرکت آینده بازار را پیش بینی کنند.
مناطق پشتیبانی و مقاومت را می توان در نمودارها با استفاده از خطوط روند و میانگین متحرک مشخص کرد.

معامله با پشتیبانی و مقاومت

پشتیبانی سطح قیمتی است. که در آن می توان انتظار داشت روند نزولی به دلیل تمرکز تقاضا یا علاقه خرید متوقف شود. با کاهش قیمت دارایی ها یا اوراق بهادار ، تقاضا برای سهام افزایش می یابد. بنابراین خط حمایت ایجاد می شود. در همین حال ، مناطق مقاومتی به دلیل سود فروش هنگامی که قیمت ها افزایش یافته است ، ایجاد می شود.
هنگامی که یک نقطه یا “منطقه” پشتیبانی یا مقاومت مشخص شد. این سطوح قیمت می توانند به عنوان نقاط ورود یا خروج احتمالی عمل کنند. زیرا با رسیدن قیمت به نقطه حمایت یا مقاومت ، یکی از دو مورد را انجام می دهد – برگشتن مجدد از سطح حمایت یا مقاومت ، یا سطح قیمت را نقض کنید و در جهت خود ادامه دهید. – تا زمانی که به سطح حمایت یا مقاومت بعدی برسد.
زمانبندی برخی معاملات بر این باور است که مناطق حمایت و مقاومت شکسته نخواهند شد. این که آیا قیمت توسط سطح حمایت یا مقاومت متوقف می شود یا از بین می رود. معامله گران می توانند روی جهت شرط بندی کنند و می توانند به سرعت تعیین کنند. که آیا درست هستند. اگر قیمت در جهت اشتباه حرکت کند ، موقعیت می تواند در یک ضرر کوچک بسته شود. اگر قیمت در جهت درست حرکت کند. ممکن است حرکت قابل توجهی باشد.

اصول اولیه حمایت ومقاومت

بیشتر معامله گران باتجربه می توانند در مورد چگونگی تمایل سطوح قیمتی به معامله گران از پیش بردن قیمت دارایی زیرین در جهت خاصی ، صحبت کنند. به عنوان مثال ، فرض کنید که جیم بین ماه های مارس و نوامبر موقعیتی در سهام داشت. و انتظار داشت ارزش سهام افزایش یابد.
بیایید تصور کنیم که جیم متوجه می شود که قیمت چندین بار در طول چند ماه به بالای 39 دلار نمی رسد. حتی اگر به سطح بالاتر نزدیک شده باشد. در این مورد ، معامله گران سطح قیمت نزدیک به 39 دلار را سطح مقاومت می نامند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، سطوح مقاومت نیز به عنوان سقف در نظر گرفته می شوند ، زیرا این سطوح قیمتی مناطقی را نشان می دهد که بنزین رالی در آنها تمام می شود.
سطح پشتیبانی در طرف دیگر سکه قرار دارد. حمایت به قیمتهای نمودار اشاره می کند که با جلوگیری از پایین آمدن قیمت دارایی به عنوان کف عمل می کند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، توانایی تعیین سطح پشتیبانی نیز می تواند با یک فرصت خرید همزمان شود ، زیرا عموماً این منطقه ای است که شرکت کنندگان در آن ارزش می بینند و دوباره قیمت ها را بالا می برند.

خطوط ترند

مثالهای بالا نشان می دهد که سطح ثابت مانع از حرکت قیمت بالاتر یا پایین تر دارایی می شود. این مانع ایستا یکی از محبوب ترین اشکال حمایت/مقاومت است. اما قیمت دارایی های مالی به طور کلی به سمت بالا یا پایین روند. بنابراین غیر معمول نیست که شاهد تغییر این موانع قیمتی در طول زمان باشیم. به همین دلیل است که مفاهیم روند و خطوط روند هنگام یادگیری حمایت و مقاومت مهم هستند.
هنگامی که بازار به سمت صعودی حرکت می کند ، با کاهش روند قیمت و شروع حرکت به سمت خط روند ، سطح مقاومت شکل می گیرد. این امر در نتیجه سودآوری یا عدم قطعیت کوتاه مدت برای یک موضوع یا بخش خاص رخ می دهد. اقدام قیمتی حاصله تحت تأثیر “فلات” یا کاهش جزئی قیمت سهام قرار می گیرد و یک قله کوتاه مدت ایجاد می کند.
بسیاری از معامله گران توجه زیادی به قیمت اوراق بهادار خواهند داشت. زیرا به سمت حمایت گسترده تر از خط روند می افتد ، زیرا از لحاظ تاریخی ، این منطقه ای است که مانع از کاهش قابل توجه قیمت دارایی شده است. به عنوان مثال ، همانطور که در نمودار Newmont Mining Corp (NEM) زیر مشاهده می کنید ، خط روند می تواند چندین سال از دارایی پشتیبانی کند. در این مورد ، توجه کنید که چگونه خط روند قیمت سهام نیومونت را برای مدت زمان طولانی تقویت کرد.

از سوی دیگر

وقتی بازار به سمت نزولی حرکت می کند ، معامله گران به دنبال یک سری از قله های نزولی هستند و سعی می کنند این قله ها را با خط روند متصل کنند. هنگامی که قیمت به خط روند نزدیک می شود ، بیشتر معامله گران مراقب هستند که دارایی با فشار فروش مواجه شود و ممکن است وارد یک موقعیت کوتاه شوند زیرا این منطقه در گذشته قیمت را به سمت پایین هدایت کرده است.
حمایت/مقاومت سطح مشخص شده ، چه با خط روند و چه از طریق هر روش دیگری کشف شود ، هر چند که قیمت از لحاظ تاریخی نتوانسته است از آن فراتر رود ، قوی تر تلقی می شود. بسیاری از معامله گران فنی از سطح پشتیبانی و مقاومت خود برای انتخاب نقاط ورود و خروج استراتژیک استفاده می کنند ، زیرا این مناطق اغلب قیمتهایی را نشان می دهند که بیشترین تأثیر را در جهت دارایی دارند. اکثر معامله گران در این سطوح از ارزش زیربنایی دارایی اطمینان دارند ، بنابراین حجم به طور کلی بیش از حد معمول افزایش می یابد. و ادامه معامله گران برای افزایش یا پایین آوردن قیمت را بسیار دشوار می کند.
بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

اعداد گرد

یکی دیگر از ویژگیهای مشترک پشتیبانی/مقاومت این است که قیمت دارایی ممکن است برای عبور از یک عدد دور ، مانند 50 دلار یا 100 دلار برای هر سهم ، مشکل داشته باشد. بیشتر معامله گران بی تجربه تمایل به خرید یا فروش دارایی ها در زمانی دارند. که قیمت آن به یک عدد کامل برسد ، زیرا به احتمال زیاد احساس می کنند. که سهام در چنین سطحی ارزش گذاری می شود. بیشتر قیمت های هدف یا توقف سفارشات تعیین شده توسط سرمایه گذاران خرده فروشی یا بانک های سرمایه گذاری بزرگ در سطوح قیمت گرد به جای قیمت هایی مانند 50.06 دلار قرار می گیرند. از آنجا که تعداد زیادی سفارش در یک سطح قرار می گیرند. این اعداد گرد به عنوان موانع قیمتی قوی عمل می کنند. اگر همه مشتریان یک بانک سرمایه گذاری با هدف پیشنهادی ، به عنوان مثال ، 55 دلار ، سفارشات فروش را سفارش دهند ، برای جذب این فروشها تعداد زیادی خرید نیاز است و بنابراین ، سطح مقاومت ایجاد می شود.
اکثر معامله گران فنی از قدرت شاخص های مختلف فنی مانند میانگین متحرک برای پیش بینی حرکت کوتاه مدت آینده استفاده می کنند. اما این معامله گران هرگز توانایی این ابزارها را برای شناسایی سطوح حمایت و مقاومت درک نمی کنند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، میانگین متحرک خطی است که دائماً در حال تغییر است. و داده های قیمت گذشته را هموار می کند و در عین حال به معامله گر اجازه می دهد حمایت و مقاومت را تشخیص دهد. توجه کنید که چگونه قیمت دارایی در میانگین متحرک هنگامی که روند صعودی است. و چگونه در صورت کاهش روند ، به عنوان مقاومت عمل می کند.
معامله گران می توانند از میانگین های متحرک به طرق مختلف استفاده کنند. مانند پیش بینی حرکت صعودی هنگامی که خطوط قیمت از میانگین متحرک اصلی عبور می کنند. یا زمانی که قیمت از میانگین متحرک پایین می آید از معاملات خارج می شوند. صرف نظر از نحوه استفاده از میانگین متحرک ، اغلب سطوح پشتیبانی و مقاومت “خودکار” را ایجاد می کند. اکثر معامله گران دوره های زمانی متفاوتی را در میانگین متحرک خود آزمایش می کنند. تا بتوانند دوره ای را پیدا کنند که برای این کار خاص بهتر عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *