مقدمه‌ای بر قرارداد تفاوت‌ها  CFDدر بازار فارکس

قرارداد تفاوت ویا  CFDدر بازار فارکس قراردادی بین خریدار و فروشنده است که مقرر می‌دارد خریدار باید تفاوت بین ارزش فعلی دارایی و ارزش آن را در زمان قرارداد به فروشنده پرداخت کند. CFD‌ها به معامله گران و سرمایه گذاران فرصتی می‌دهند تا بدون داشتن دارایی‌های اساسی، از حرکت قیمت سود ببرند. ارزش یک قرارداد CFD ارزش اساسی دارایی را در نظر نمی‌گیرد: فقط قیمت بین ورود و خروج تجارت تغییر می‌کند.

این امر از طریق قرارداد بین مشتری و کارگزار انجام می‌شود و از هیچ گونه سهام، فارکس، کالا یا مبادلات آتی استفاده نمی‌کند. تجارت CFD چندین مزیت عمده را ارائه می‌دهد که محبوبیت فوق العاده ابزارها را در دهه گذشته افزایش داده است.(قیمت سرسخت یا break even در بازار فارکس چیست؟ )

نکات کلیدی  CFDدر بازار فارکس

قرارداد تفاوت (CFD) توافق بین سرمایه گذار و کارگزار CFD برای مبادله تفاوت در ارزش یک محصول مالی بین زمان باز و بسته شدن قرارداد است.

یک سرمایه گذار CFD هرگز در واقع دارایی اصلی را ندارد بلکه بر اساس تغییر قیمت آن دارایی درآمد دریافت می‌کند.

برخی از مزایای CFD‌ها شامل دسترسی به دارایی زیربنایی با هزینه کمتر از خرید مستقیم دارایی، سهولت اجرا و قابلیت کوتاه یا طولانی شدن است.

یکی از معایب CFD‌ها کاهش فوری موقعیت اولیه سرمایه گذار است که با وارد شدن به CFD اندازه اسپرد کاهش می‌یابد.

سایر خطرات CFD شامل ضعف مقررات صنعت، کمبود نقدینگی بالقوه و نیاز به حفظ حاشیه مناسب است.

نحوه کار CFDدر بازار فارکس

قرارداد تفاوت ویا   CFDدر بازار فارکس توافق بین سرمایه گذار و کارگزار CFD برای مبادله تفاوت در ارزش یک محصول مالی (اوراق بهادار یا مشتقات) بین زمان باز و بسته شدن قرارداد است.

این یک استراتژی تجاری پیشرفته است که فقط توسط معامله گران با تجربه استفاده می‌شود. تحویل کالاهای فیزیکی یا اوراق بهادار با CFD وجود ندارد. یک سرمایه گذار CFD هرگز در واقع دارایی اصلی را ندارد بلکه بر اساس تغییر قیمت آن دارایی درآمد دریافت می‌کند. به عنوان مثال، یک معامله‌گر به جای خرید یا فروش طلای فیزیکی، می‌تواند در مورد بالا یا پایین رفتن قیمت طلا حدس بزند.

اساساً، سرمایه گذاران می‌توانند از CFD برای شرط‌بندی در مورد افزایش یا کاهش قیمت دارایی یا اوراق بهادار استفاده کنند. معامله گران می‌توانند روی حرکت صعودی یا نزولی شرط‌بندی کنند. اگر معامله‌گر خریداری کننده CFD افزایش قیمت دارایی را مشاهده کند، دارایی خود را برای فروش ارائه می‌دهد. تفاوت خالص بین قیمت خرید و قیمت فروش با هم جمع می‌شود. تفاوت خالص نشان دهنده سود حاصل از معاملات از طریق حساب کارگزاری سرمایه گذار تسویه می‌شود.(اسپرد Bid-Ask در بازار فارکس)

از سوی دیگر، اگر معامله‌گر معتقد باشد که ارزش دارایی کاهش می‌یابد، می‌توان یک موقعیت فروش اولیه ایجاد کرد. به منظور بستن موقعیت، معامله‌گر باید معامله جبرانی خریداری کند. سپس، تفاوت خالص ضرر از طریق حساب آن‌ها تسویه می‌شود.

کشورهایی که می‌توانید CFD‌ها را معامله کنید

قراردادهای CFD در ایالات متحده مجاز نیست. آن‌ها در بازارهای فهرست شده و بدون نسخه (OTC) در بسیاری از کشورهای بزرگ تجاری مانند انگلستان، آلمان، سوئیس، سنگاپور، اسپانیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، کانادا، جدید مجاز هستند. زلاند، هنگ کنگ، سوئد، نروژ، ایتالیا، تایلند، بلژیک، دانمارک و هلند.(ارز رمزنگاری شده چیست؟)

در مورد استرالیا، جایی که قرارداد CFD در حال حاضر مجاز است، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) برخی تغییرات را در انتشار و توزیع CFD‌ها به مشتریان خرده فروشی اعلام کرده است. هدف ASIC تقویت حمایت‌های مصرف کننده با کاهش اهرم CFD در دسترس مشتریان خرده فروشی و هدف قرار دادن ویژگی‌های محصول CFD و شیوه‌های فروش است که ضررهای CFD مشتریان خرده فروشان را افزایش می‌دهد. دستور مداخله محصول ASIC در ۲۹ مارس ۲۰۲۱.۲ اجرا شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تجارت CFD‌ها را در ایالات متحده محدود کرده است، اما افراد غیر مقیم می‌توانند با استفاده از آن‌ها تجارت کنند.

واقعیت سریع CFDدر بازار فارکس

معاملات CFD در سال ۲۰۲۰ در حال افزایش است. یکی از ویژگی‌های کلیدی CFD این است که به شما امکان می‌دهد در بازارهایی که به سمت پایین حرکت می‌کنند، معامله کنید، علاوه بر آن‌هایی که در حال حرکت هستند – به آن‌ها این امکان را می‌دهد که حتی در شرایطی که بازار دچار آشفتگی است، سود خود را به دست آورند.

هزینه CFD‌ها

هزینه‌های معامله CFD شامل کمیسیون (در برخی موارد)، هزینه تامین مالی (در شرایط خاص) و تفاوت – تفاوت بین قیمت پیشنهادی (قیمت خرید) و قیمت پیشنهادی در زمان تجارت است.

معمولاً برای معامله جفت‌ها و کالاهای فارکس کارمزد وجود ندارد. با این حال، کارگزاران معمولاً برای سهام کمیسیون می‌گیرند. به عنوان مثال، کارگزار CMC Markets، یک شرکت خدمات مالی مستقر در انگلستان، کمیسیون‌هایی را که از ۰.۱۰ or یا ۰.۰۲ دلار برای هر سهم برای ایالات متحده و کانادا شروع می‌شود، دریافت می‌کند.

مقاله پیشنهادی: آموزش ارز دیجیتال

خطرات CFDدر بازار فارکس

تجارت CFD به سرعت در حال حرکت است و نیاز به نظارت دقیق دارد. در نتیجه، معامله گران باید در هنگام معامله CFD از خطرات قابل توجه مطلع باشند. خطرات نقدینگی و حاشیه‌هایی وجود دارد که باید حفظ کنید. اگر نمی‌توانید کاهش ارزش‌ها را پوشش دهید، ارائه دهنده شما ممکن است موقعیت شما را ببندد و بدون توجه به آنچه که بعدا برای دارایی اصلی اتفاق می‌افتد، باید ضرر را جبران کنید.
ریسک‌های اهرم شما را در معرض سود بالقوه بیشتر اما همچنین ضررهای احتمالی بیشتر قرار می‌دهد. در حالی که محدودیت ضرر و زیان در بسیاری از ارائه دهندگان CFD موجود است، آن‌ها نمی‌توانند تضمین کنند که شما ضرر نخواهید کرد، به ویژه اگر تعطیلی بازار یا حرکت شدید قیمت وجود داشته باشد. خطرات اجرایی نیز ممکن است به دلیل وقفه در معاملات رخ دهد.
از آنجا که صنعت تحت نظارت نیست و خطرات قابل توجهی در آن وجود دارد، CFD‌ها در ایالات متحده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ممنوع شده است.

نمونه‌ای از تجارت CFD

فرض کنید که قیمت هر سهم ۲۵.۲۶ دلار است و معامله‌گر ۱۰۰ سهم می‌خرد. هزینه معامله ۲۵۲۶ دلار (به علاوه هرگونه کارمزد و کارمزد) است. این معامله نیاز به حداقل ۱۲۶۳ دلار پول نقد رایگان در یک کارگزار سنتی در حساب حاشیه ۵۰٪ دارد، در حالی که یک کارگزار CFD فقط ۵٪ حاشیه یا ۱۲۶.۳۰ دلار نیاز دارد.
معامله CFD ضرری برابر با اندازه اسپرد در زمان معامله نشان می‌دهد. در صورتی که اسپرد ۰.۰۵ سنت دلار باشد، سهام باید ۰.۰۵ سنت افزایش یابد تا موقعیت به قیمت نهایی برسد. اگر سهام را به طور کامل در اختیار داشته باشید، ۰.۰۵ دلار خواهید دید، اما کمیسیون نیز پرداخت می‌کنید و هزینه سرمایه بیشتری را متحمل می‌شوید.
اگر ارزش سهام ۲۵.۷۶ دلار در حساب کارگزار سنتی افزایش یابد، می‌توان آن را با سود ۵۰ دلار یا ۵۰ دلار / ۱.۲۶۳ دلار = ۳.۹۵ درصد سود فروخت. با این حال، هنگامی که مبادله ملی به این قیمت می‌رسد، قیمت پیشنهادی CFD فقط ۲۵.۷۴ دلار است. سود CFD کمتر خواهد بود زیرا معامله‌گر باید با قیمت پیشنهادی خارج شود و اسپرد بیشتر از بازار معمولی باشد.
در این مثال، معامله‌گر CFD ۴۸ $ یا ۴۸ $ / ۱۲۶.۳۰ دلار = ۳۸٪ بازگشت سرمایه دارد. کارگزار CFD همچنین ممکن است معامله‌گر را ملزم به خرید با قیمت اولیه بالاتر، برای مثال ۲۵.۲۸ دلار کند. با این وجود، ۴۶ تا ۴۸ دلار درآمد حاصل از تجارت CFD نشان دهنده سود خالص است، در حالی که سود ۵۰ دلاری از مالکیت کامل سهام شامل کمیسیون یا هزینه‌های دیگر نمی‌شود. بنابراین، معامله گران CFD با پول بیشتری در جیب خود قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *