کاردانو یک پلتفرم مرتبط با بلاک چین است که در حوضه ی قراردادهای هوشمند استفاده می‌شود. رمز ارز اصلی این شبکه متن باز آدا(ADA) نام دارد که یکی ارزهای خوب و آینده دار بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. چارلز هاسکینسون یکی از مخترعین اتریوم بود که برای نخستین بار کاردانو را پایه گذاری کرد، وی در سال 2015 تا 2017 مقدمات کار را آغاز و نهایتا در 2017 توانست این پلتفرم را پایگذاری کند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه خرید کاردانو، یکی از آینده‌دار ترین ارزهای دیجیتال بپردازیم.

بررسی فنی کاردانو

بررسی فنی کاردانو

کاردانو از نظرات اکادمیک برای بروز رسانی‌های خود استفاده می‌کند و سه ارگان اصلی در ساخت این پلتفرم با یکدیگر همکاری داشته‌اند. توسعه‌ی کاردانو بر عهده‌ی شرکت IOHK می‌باشد و بنیاد کاردانو مسئولیت کل این پلتفرم را بر عهده دارد. کاردانو می‌تواند به راحتی قرارداد‌های هوشمند را بصورت موازی با یکدیگر پردازش کند زیرا کاردانو به زبان هسکل نوشته شده است. نام اجماع شبکه کاردانو برگرفته از مار دمخوار اوروبروس می‌باشد که اوروبروس نوعی اثبات سهام نمایندگی است. در ادامه مطالب، نحوه خرید کاردانو را برای شما تشریح خواهیم کرد. با استفاده از وبسایت تریدینگ ویو ارز دیجیتال می‌توانید آینده این ارز دیجیتال را تا حدودی پیش بینی کنید.

نحوه خرید کاردانو

نحوه خرید کاردانو

نحوه خرید کاردانو آسان می‌باشد و کافی است که مراحل زیر را انجام دهید. اما پیش از آن شما باید 3 مرحله زیر را انجام دهید تا مجوز خرید ارز کاردانو برای شما صادر شود.

  • باید مشخص کنید از چه ارزهایی می توانید به عنوان ارز مبادله ای رمز نگاری خرید کنید.
  • شیوه‌ی ارسال و دریافت پرداخت ارز رمزنگاری شده مشخص شود.
  • شیوه‌ی ذخیره و محافظت از ارز رمزنگاری شده مشخص شود.

اولین چیزی که برای خرید کاردانو باید مشخص کنید این است که با چه ارز رمزنگاری شده‌ای می‌توانید کاردانو بخرید؟ در این قسمت نکته کلیدی و مهمی که باید به آن توجه شود این است که دو روش اصلی برای خرید ارز رمز‌نگاری وجود دارد.

  1. روش مستقیم: در این روش مشابه سایر خریدهایتان، با استفاده از پول حساب بانکی خود می‌توانید برای خرید کاردانو به صورت مستقیم اقدام کنید. معمولا این کار از طریق پول واریز شده توسط بانک به یک حساب معاملاتی ارز رمزنگاری شده مثل کووین بیس انجام میشود و یا با کارت نقدی شما.
  2. روش غیر مستقیم:در این روش شما با خرید ارز رمز پایه می‌توانید خرید کاردانو را انجام دهید به این صورت که بطور مستقیم با خرید ارز رمزنگاری شده(اتریوم یا بیت کوین) و معاوضه انها با کاردانو که البته باید دقت کنید، هر ارز رمز نگاری شده‌ای چه روشی را بکار میبرد.برای اینکه بفهمیم کدام صرافی‌ها اجازه میدهند ارز انتخابیمان را با ارز داخلی خود خریداری کنیم باید به ادرس (Coinmarketcap.com)رفته و سپس ارز رمز پایه مد نظر را سرچ کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

نحوه خرید کاردانو از نوبیتکس

نحوه خرید کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو را می‌توانید از صرافی‌های ایرانی نیز خریداری کنید. در ادامه ما قصد داریم شما را با نحوه خرید کاردانو از نوبیتکس که یکی از صرافی‌های مشهور بازار ارز دیجیتال در بین ایرانیان می‌باشد، آشنا کنیم. اگر با بخش‌های صرافی‌های دیجیتال آشنایی ندارید، مقاله آموزش صرافی را مطالعه کنید.

مرحله اول

نحوه خرید کاردانو از نوبیتکس به این صورت می‌باشد که ابتدا باید در این صرافی حساب کاربری ایجاد کنید. افراد برای ثبت نام اولیه به یک آدرس ایمیل فعال احتیاج دارند که توصیه می‌شود از رمز عبور غیر تکراری و قدرتمند استفاده شود تا امنیت اولیه حساب کاربری افراد برای ثبت نام در نوبیتکس تضمین شود. بعد از تکمیل ثبت نام اولیه برای خرید یک ارز دیجیتال مثل ADA باید احراز هویت انجام دهید. با توجه به کاربری مالی نوبینکس، احراز هویت آن با ثبت نام در شبکه‌های اجتماعی مختلف و نرم‌افزار‌های کاربردی روزمره تفاوت دارد و باید ارائه اطلاعات هویتی به صورت صحیح و دقت بالا انجام شود. به طور کلی برای معاملات ADA و سایر رمزارز‌ها نظیر یونی سواپ، چین لینک، بیت کوین و… باید احراز هویت انجام شود و برای احراز هویت قبل از هر اقدامی در مورد نحوه احراز هویت نوبیتکس حتما مطالعه کنید.

مرحله دوم

در صرافی نوبیتکس با پول نقد یا به عبارتی ریال در بازار اصلی یا با تتر در بازار حرفه‌ای می‌توان ارز دیجیتال ADA خرید. بنابراین با وارد شدن به هر کدام از این بازارها می‌توانید ارز دیجیتال کاردانو را خریداری کنید. ما در این بخش قصد داریم ارز دیجیتال کاردانو را از بازار اصلی با ریال خریداری کنیم تا با تومان این ارز دیجیتال را خریداری کنید. در نوبیتکس به دو صورت سفارش سریع و محدود می‌توان خرید و فروش ارز ADA را انجام داد. اگر معامله شما بصورت آنی و با قیمت بازار انجام شود، به ان سفارش سریع و اگر شما مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید و کاربر دیگری با این قیمت حاظر به معامله با شما باشد و معامله انجام شود به آن خرید و فروش محدود می‌گوییم.

با توجه به اینکه تعداد کاربران این صرافی بسیار زیاد است، شاخصه‌ی نقد شوندگی صرافی نوبیتکس بسیار بالاست و همچنین عمده معاملات کریپتو کارنسی این صرافی در فواصل زمانی بسیار کمی انجام می‌شود. پس از خریداری این ارز دیجیتال سعی کنید آن را به کیف پول خود منتقل نمایید، چرا که صرافی‌های جای مناسبی برای ذخیره دارایی‌های شما نمی‌باشد. از این رو با مطالعه مقاله نحوه انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول می‌توانید، دارایی‌های خود را به کیف پول منتقل کنید.

نحوه نگهداری ارز دیجیتال کاردانو

نحوه نگهداری ارز دیجیتال کاردانو

در بخش قبل به نحوه خرید کاردانو در نوبیتکس پرداختیم اما، یک نکته مهم و کلیدی که باید به آن توجه کنیم این است که، برای حفاظت و نگهداری رمز ارز کاردانو، در حال حاضر موارد مختلفی وجود دارد، اما انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور امکان ذخیره کاردانو بر روی کیف پول‌های بیشتری وجود داشته باشد. Daedalus کیف پول رسمی کاردانو می‌باشد که در حال حاضر تنها بر روی کامپیوتر های شخصی قابل اجراست و نسخه‌های مختلف مک، لینوکس و ویندوز این کیف پول به راحتی در دسترس می‌باشد. از دیگر کیف پول‌هایی که می‌توان ازر دیجیتال کاردانو را بر روی آن ذخیره کرد، اتمیک، لجر و تزرور می‌باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

در این مقاله ما به بررسی فنی کاردانو و نحوه خرید کاردانو در نوبیتکس پرداختیم. ارز دیجیتال کاردانو یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی می‌باشد که گمان می‌شود آینده خوبی داشته باشد، از این رو ما نحوه خرید کاردانو در نوبیتکس را به شما آموزش دادیم. اما به این نکته توجه کنید که بدون آموزش ارز دیجیتال هیچگاه ارزهای دیجیتال را خریداری نکنید، چرا که منجر به از دست دادن سرمایه شما می‌شود. خرید ارز دیجیتال کاردانو به راحتی در صرافی نوبیتکس انجام می‌شود و با ریال یا تتر می‌توانید این ارز دیجیتال را تهیه کنید. برای ذخیره سازی این ارز دیجیتال بهتر است که کیف Daedalus را داشته باشید. امیدواریم این مقاله شما را در خرید ارز دیجیتال کاردانو راهنمایی کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *