بازار صنعت NFT در کنار بازار ارزهای دیجیتال از مهم‌ترین و پر طرفدارترین بازارهای مالی می‌باشد. از این رو صرافی‌ها و پلتفرم‌های زیادی امروزه یافت می‌شوند که یا به هردو یا به صورت انحصاری هر یک از این دو را پشتیبانی می‌کنند. یکی از پلتفرم‌های محبوب در زمینه فروش NFT پلتفرم نیفتی گیت وی می‌باشد که افراد در آن می‌توانند به ساخت NFT بپردازند. نیفتی گیت وی چیست؟ پلتفرمی برای خرید، فروش و ساخت NFT می‌باشد که برای شروع این کار کافی است در این پلتفرم ثبت نام کنید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با این پلتفرم خرید و فروش NFT آشنا کنیم و به سوال نیفتی گیت وی چیست نیز پاسخ دهیم.

نیفتی گیت وی چیست؟

نیفتی گیت وی چیست

پلتفرمی است برای خرید، فروش و ساخت NFT می‌باشد که از فناوری بلاک چین برای ذخیره سازی NFT استفاده می‌کند. این پلتفرم بر روی شبکه اتریوم پیاده سازی شده است که از امنیت بالای زیادی برخوردار می‌باشد. Nifty Gateway توسط برادران Cock Foster در سال 2018 خلق شده است که هدف اصلی از ایجاد آن، خلق آثار هنری دیجیتال باکیفیت می‌باشد. این پلتفرم تمرکز اصلی خود را بر روی مجموعه داران با کیفیت قرار داده است که از معروف‌ترین مجموعه داران می‌توان به Pak و Grimes اشاره کرد. در این پلتفرم افراد می‌توانند انواع NFT ها نظیر نوشته‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و غیره را مشاهده یا ان‌ها را خریداری کنند. اگر فکر می‌کنید نویسنده توانمندی می‌باشید، می‌توانید با خواندن مقاله نوشته های خود را NFT کنیم، از دست نوشته‎های خود درآمد کسب کنید.

نیفتی گیت وی چیست

نیفتی گیت وی دارای بازار اولیه و بازار ثانویه می‌باشد که افراد با قرار دادن NFTهای خود در این پلتفرم می‌توانند از دارایی‌های خود پس از فروش نیز درآمد کسب کنند. افراد برای ثبت نام در این پلتفرم می‌توانند به وبسایت niftygateway.com مراجعه کنند و در صورت داشتن کیف پول متامسک به سرعت ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: پلتفرم راریبل چیست

NFT چیست؟

NFT چیست

شاید شما اصلا ندانید که NFT چیست، از این رو ما این بخش را برای کسانی که از این موضوع اطلاعی ندارند، قرار داده‌ایم. NFT یا توکن غیر مثلی، نوع جدیدی از دارایی‌های دیجیتال می‌باشند که بر روی شبکه اتروم ERC-721 ایجاد شده است. NFT سبب تغییر و تحول زیادی در بازارهای مالی، متاورس و بازی‌های ویدیوی شده است و ویژگی درآمد زایی را به این فناوری‌ها اضافه کرده است. برای این که اطلاعات بیشتری در رابطه با NFT کسب کنید، مقاله تعریف NFT + آشنایی کامل با توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) را مطالعه کنید. به طور کلی اگر بخواهیم به ارزهای دیجیتال نگاه کنیم، ارزهای دیجیتال به 3 بخش توکن‌های مثلی، نیمه مثلی و غیر مثلی تقسیم می‌شوند.

توکن‌های غیر مثلی بر خلاف توکن‌های مثلی قابلیت تعویض ندارند، یعنی نمی‌توان آن‌ها را با دارایی دیگری معاوضه نمود و فقط باید آن را به فروش برسانید. پلتفرم‌های زیادی برای ساخت NFT نظیر Rarible، OpenSear و Nifty Gateway وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند.  جالب است بدانید که هیچ یک از آن‌ها هزینه‌ای در جهت ساخت NFT در ابتدای کار از شما طلب نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: توکن نیمه مثلی چیست

مزایا و معایب پلتفرم نیفتی گیت وی چیست؟

مزایا و معایب پلتفرم نیفتی گیت وی چیست

پلتفرم نیفتی گیت وی با ارتباط برقرار کردن و لینک داشتن با افراد مشهور در حوزه NFT توانسته طرفداران زیادی را به حود جلب کند. افراد با استفاده از کارت‌های اعتباری خود به راحتی می‌توانند به خرید و فروش مجموعه‌های NFT بپردازند. اجازه انتشار آثار NFT خود در این پلتفرم کمی مشکل می‌باشد و در صورتی که مورد تایید تیم نیفتی گیت وی قرار گیرد در این پلتفرم لیست خواهد شد. از این رو برای هنرمندانی که تازه کار هستند و نام آشنا نمی‌باشند، مناسب نمی‌باشد و بهتر است سراغ پلتفرم‌های دیگری نظیر راریبل یا OpenSea بروند. اما در هر صورت شما باید آثار هنری دیجیتالی خود را تبلیغ کنید که با خواندن مقاله 8 روش برای تبلیغ آثار هنری NFT شده به راحتی می‌توانید آثار خود را تبلیغ کنید.

بیشتر بخوانید: پلتفرم اوپن سی چیست

مزایا

  • آثار هنری مرغوب و کمیاب
  • کیفیت بالای آثار هنری
  • همکاری با مجموعه‌داران مشهور
  • امنیت بالای آثار هنری
  • امکان کسب درآمد از آثار فروخته شده در معاملات بعدی، برای خالق اثر

معایب

  • پلتفرم مناسب برای افراد تازه کار نمی‌باشد
  • کارمزد نسبتاً زیاد در زمان فروش آثار هنری

آموزش خرید NFT در پلتفرم Nifty GateWay

آموزش خرید NFT در پلتفرم Nifty GateWay

حال که به طور کامل دریافتید که نیفتی گیت وی چیست، قصد داریم به نحوه خرید NFT در این پلتفرم بپردازیم. برای این که بتوانید خرید و فروش NFT را شروع کنید، ابتدا نیاز است که در این پلتفرم حساب کاربری ایجاد نمایید. برای این کار شما می‌بایست ابتدا به وب سایت NiftyGateway که لینک آن در بخش نیفتی گیت وی چیست، قرار داده شده است، وارد شوید. سپس بر روی گزینه SignUp کلیک کنید تا وارد قسمت ثبت نام شوید. همانند تصویر بالا، در کادر اول ایمیل خود و در کادر دوم و سوم نام و نام خانوداگی خود را وارد نمایید و در کادر بعد رمز عبوری برای حساب خود انتخاب نمایید. اگر که دارای کیف پول متامسک می‌باشید بر روی آیکون متامسک که در بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید و اطلاعات خود را وارد نمایید.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی

آموزش خرید NFT در پلتفرم Nifty GateWay

بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود بر روی گزینه Marketplace کلیک کنید تا بتوانید آثار هنری موجود در این پلتفرم را مشاهده کنید. به عنوان مثال در تصویر بالا، برای خرید یا درخواست ساخت NFT می‌توانید ویژگی‌های آن را از قبل مشخص کنید. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید علاوه بر مشخص کردن شکل ظاهری NFT، قیمت پیشنهادی خود را برای سازنده معین کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بازار NFT این روزها داغ‌ترین و جذاب‌ترین موضوع گفت و گو بین سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. از این رو بیشتر افراد به دنبال راهی برای خرید و فروش آثار هنری می‌باشند که نیفتی گیت وی این راه را هموار ساخته است. نیفتی گیت وی یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های خرید و فروش NFT می‌باشد که افراد به کمک این پلتفرم می‌توانند به عنوان یک هنرمند مشهور شناخته شوند. از آنجایی که هدف اصلی این پلتفرم بر روی هنرمندان مشهور می‌باشد، با فعالیت در این پلتفرم و فروش آثار خود می‌توانید نامی در این صنعت دست و پا کنید. در این مقاله ما سعی بر ان داشتیم این پلتفرم را برای شما معرفی کنیم و به سوال نیفتی گیت وی چیست پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *