پس از شدت گیری و رشد بازار ارزهای دیجیتال، پروژه‌های زیادی برای کسب درآمد بیشتر وارد این بازار شده‌اند. تعداد این پروژه‌ها رفته رفته نسبت به قبل بیشتر شد به طوری که روزی چندین پروژه ارز دیجیتال و یا بلاک چین روانه بازار می‌شد؛ اما آیا همه آن‌ها می‌توانستند موفقیت آمیز به کار خود ادامه دهند و به سود و درآمد مورد نظرشان برسند؟ خیر. معمولاً بیشتر این پروژه‌ها با شکست روبه‌رو می‌شد؛ شاید این سوال برای تو پیش بیاد که چرا، چه دلیلی باعث شکست این پروژه می‌شود. جواب خیلی ساده است، عدم شناخت تریدرها از محصول خروجی پروژه‌ها دلیل اصلی شکست این افراد بود. برای جلوگیری از این مشکل منطق جدیدی وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. ایردراپ راه حل این مشکل برای پروژه‌ها تازه و نوپا بود. شاید این سوال برای شما پیش آید که ایردراپ چیست و از چه طریقی باعث کسب درآمد تریدرها می‌شود. اگر به دنبال جواب سوال‌های درون ذهنتان هستید، حتماً ادامه مقاله را مطالعه کیند.

ایردراپ(Airdrop) چیست؟‌

ایردراپ‌ها یک راه درآمد زایی برای تیم‌ها و پروژه‌های جدید در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. این روش به این تیم‌ها و پروژه‌های جدید این قابلیت را می‌دهد تا در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر شناخه شوند و توکن‌ها بین تریدرها خرید و فروش شود. ایردراپ در واقع به این صورت انجام می‌شود که تیم توسعه دهنده مقداری از ارز دیجیتالی را به عنوان هدیه و به صورت رایگان در اختیار دارندگان این ارز دیجیتال قرار می‌دهد. پروژه‌های جدید از این طریق ارز دیجیتالیشان را به جامعه و بازار ارزهای دیجیتال معرفی می‌کنند. با استفاده از این روش توکن‌ها کمتر دچار فراموشی می‌شوند و به آن سود مورد نظرشان می‌رسند. معمولاً برای تبلیغ کردن یک ارز دیجیتال از روش ICO یا IEO استفاده می‌شود. از طریق روش ICO پروژه پیش از غرضه به فروش می‌رسد تا سرمایه لازم برای ادامه کار تیم پروژه فراهم شود. در روش IEO صرافی معتبر ارز دیجیتال را در صرافی خودش لیست می‌کند که این مورد باعث دیده شدن بیشتر ارز دیجیتال در بین تریدرها می‌شود.

عرضه اولیه بایننس مطلبی است که در این حوزه می‌توانید مطالعه کنید تا با این روش بیشتر آشنا شوید. فروم‌ها و سایت سازنده ارز دیجیتال بهترین مکان‌ها برای تبلیغ دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شود. توکن‌هایی که از این طریق ایردراپ می‌شوند به کیف پول‌های دارندگان آن ارز دیجیتال واریز می‌شود. برای این که تریدرها بتوانند از این ایردراپ‌ها استفاده کنند بایستی مقداری از آن دارای دیجیتال را خریداری کنند یا در کیف پولشان داشته باشند. دقت داشته باشید که این مورد آخر شامل همه ایردراپ‌ها نمی‌شود و همه آن‌ها از این شرایط پیروی نمی‌کنند. در برخی از موارد توکن یا ارز دیجیتال بر روی یک شبکه بلاک چین همانند اتریوم توزیع می‌شود. در این صورت افراد باید ارز دیجیتال آن شبکه یا کیف پول متصل به آن شبکه را داشته باشند. معمولاً کارهایی که در قبال دریافت ارزهای دیجیتال انجام خواهید داد آسان است و مراحل زیادی ندارد.

معمولاً با ارسال پستی در صفحه‌های اجتماعی، نوشتن بلاگ و یا دنبال کردن صفحه و سایت‌ها آن‌ها مقداری از آن توکن به فرد اختصاص داده می‌شود. این روش راه آسانی است برای کسب ارزهای دیجیتال و نیازی به داشتن استراتژی معاملاتی و یا سبک های پرایس اکشن نیست. دریافت ارز دیجیتال با ایردراپ امکان پذیر است و کسب درآمد از این طریق برای همه افراد ممکن است. به ایردراپی می‌توان اعتماد کرد که به دنبال کسب درآمد از طریق ایردراپ‌ها نباشد و تمرکز و هدفش بیشتر بر روی تبلیغات رمز ارزش باشد.

تاریخچه ایردراپ

حال که متوجه شدید Airdrop چیست بهتر است نگاهی به تاریخچه آن نیز بیاندازیم. ایردراپ‌ها در ابتدا به صورت دیگری توزیع و تبلیغ می‌شدند. در گذشته تعداد ارزهای دیجیتال کمتر از امروز بود و تبلیغ کردن آن آسان‌تر بود. از این رو مقداری از کوین‌ها یا ارزهای دیجیتال به کیف پول‌های افرادی که این دارایی نگهداری می‌کردند، واریز می‌شد. امروزه بیشتر از این طریق صورت می‌گیرد که چند نفر در حال انجام تسک‌ها یا کارهای آن‌ها هستند تا این دارایی دیجیتال را به صورت رایگان دریافت کنند. این روش امروزی به اسمارت دراپ معروف است. این روش به این صورت انجام می‌شود که افراد پستی را در صفحه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، لایک و یا کامنت می‌کنند. از این طریق می‌توانند آن دارایی دیجیتال را دریافت کنند. به طور کلی در گذشته در صورت داشتن ارز دیجیتال مقداری از آن به حساب شما واریز می‌شد؛ اما امروزه از طریق انجام کارهایی به شما این دارایی دیجیتال تعلق می‌گیرد.

در روش اسمارت دراپ نیازی به ارئه یا سرمایه‌گذاری کریپتو یا ارز فیات نیست و تنها باید زمانتان را صرف این کار کنید. نسل جدیدتری از ایردارپ‌ها با گذشت زمان به وجود آمد، این روش جدید مربوط به شبکه‌های تست نت است. این روش امروزه به دلیل داشتن سود بیشتر مورد پسند کاربران است؛ چرا که کسب درآمد از ایردارپ‌ها از طریق این روش بیشتر و آسان‌تر است. برای دریافت ارز دیجیتال با ایردراپ از طریق این روش کافی است که کاربران بر روی شبکه تست نت(TestNet) فعالیت‌هایی را بر روی یک شبکه نوپا انجام دهند. این حالت به پروژه‌ها و شبکه‌ها این قابلیت را می‌دهد تا باگ‌های احتمالی موجود در شبکه را شناسایی کنند. شما از طریق روش‌های دیگری نیز می‌توانید از بازار ارزهای دیجیتال درآمد زایی کنید. برای آشنایی با این روش‌ها مقاله سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را مطالعه را کنید.

دلایل ایجاد ایردراپ ها

همانطور که در ابتدای مقاله ایردراپ چیست بیان کردیم، ایردراپ‌ها برای تبلیغ پروژه‌های جدید در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این مورد دلایل دیگری نیز پشت استفاده از ایردراپ‌ها وجود دارد که در جدول زیر آمده است.

تست‌نت(Testnet)

فورک در ارز دیجیتال

توزیع بزرگ‌تر

دادن هدیه به کاربران وفادار

آشنا کردن همگان و تریدرها با این دارایی

کسب درآمد از ایردراپ

لیست شدن آن در صرافی‌ها و تبلیغ دارایی

انواع ایردراپ چیست؟

ایردراپ‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها متناسب با کاری که از شما خواسته می‌شود، مقداری از توکنی را به کیف پول شما واریز می‌کنند. در جدول زیر شما را با انواع این ایردراپ‌ها آشنا خواهیم کرد:

استاندارد

در این حالت توکن کمتری به شما تعلق می‌گیرد و روش دریافت رمز ارز آسان‌تر است. افراد تنها به وسیله یک ایمیل و ثبت نام در پلتفرم مورد نظر می‎‌توانند ارز دیجیتال دریافت کنند.

پاداش

در این حالت در صورت انجام فرآیندی یا وظیفه‌ای توکن رایگانی به شما تحویل داده می‌شود.

هولدر

از صورتی از طریق این روش به حساب شما ارز دیجیتال رایگان وارد می‌شود که مقداری از آن را در کیف پولتان نگهداری کنید.

هارد فورک

زمانی که توکن پروژه هارد فورک می‌شود، کسانی که رمزارز اصلی را دارند ایردراپ جدیدی دریافت می‌کنند.

انحصاری

معمولاً این حالت برای کسانی است که در بخش VIP یک پروژه یا سایت قرار دارند. این افراد از این طریق می‌توانند ایردراپ‌هایی را دریافت کنند.

اولین ارز دیجیتالی که در فرآیند ایردراپ‌ها شرکت کرد، AuroraCoin یود، این کمپین در مارس سال 2014 در جزیره ایسلند آغاز شد. نصف این ارز دیجیتال بین 330 هزار نفری که در جزیره ایسلند زندگی می‌کردند تقسیم شد. در این کمپین به هر فرد به اندازه 385 دلار از توکن AuroraCoin  تعلق گرفت که در آن زمان قیمتی 12.11 دلاری داشت. به هر شخص 31.8 از ارز دیجیتال AuroraCoin  تعلق گرفت.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال بازاری وسیع و پردرآمد است و کسب درآمد از آن تقریباً آسان است. افراد با استفاده از روش‌های متعددی می‌توانند از این بازار کسب درآمد کنند. ایردراپ‌ها یکی از راه‌هایی است که افراد عادی یا تریدرها می‌توانند ارز دیجیتال دریافت کنند. کسب درآمد از ایردراپ‌ها نیازی به دانش زیادی درباره ارزهای دیجیتال ندارد و افراد عادی به راحتی می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند. افراد تنها با وقت گذاشتن و انجام یکسری مراحل ارز دیجیتال دریافت خواهند کرد. اگر قصد کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال را بدون آموزش ترید ارز دیجیتال دارید، ایردراپ‌ها گزینه مناسبی برای شما هستند. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با ایردراپ‌ها آشنا کنیم و به سوال ایردراپ چیست نیز پاسخ دهیم.

سوالات متداول

ایردراپ ها چه خطراتی دارند؟

معمولاً افرادی وجود دارند که با ماهیت و معنی ایردراپ چیست، آشنایی ندارند. این افراد به راحتی در دام هکرها و افراد سود جو می‌افتند و سرمایه‌اشان را از دست می‌دهند. به سرفت رفتن محتویات کیف پول افراد جدی‌ترین خطری است که علاقه‌مندان به ایردراپ‌ها را تهدید می‌کند.

چگونه از ایردراپ ها آگاه شویم؟

شما می‌توانید با مراجعه به یکی از سایت‌های Airdrops.io و Airdrops Drop از ایردراپ‌ها آگاه شوید.

ایردراپ چیست؟

روشی است که برای تبلیغ ارزهای دیجیتال به وسیله اعطای رایگان ارزهای دیجیتال به افراد صورت می‌گیرد.

برای استفاده از ایردراپ ها نیاز به سرمایه است؟

خیر، شما تنها با گذشاتن وقت و انجام دادن یکسری فعالیت‌های می‌توانید ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *