عرضه اولیه صرافی بایننس به این دلیل ایجاد گردید تا از ارسال ارزهای دیجیتال به کیف پول شخصی دیگر جلوگیری شود. شاید برای شما پیش آمده باشد که اطلاعات مقصد را در زمان انتقال اشتباه وارد کرده باشید و دارایی‌های شما به کیف پول سخص دیگری ارسال شود. همچنین عرضه اولیه به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا دارایی‌های خود را چند برابر کنند. اما چگونه؟ افراد با مشارکت در استخراج ارز دیجیتال دیگری از صرافی پاداش می‌گیرند. البته جالب است بدانید که صرافی به شما چیزی پرداخت نمی‌کند و دستمزد افراد را از کارمزد کاربران دیگر پرداخت می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با عرضه اولیه و همچنین نحوه خرید عرضه اولیه در بایننس آشنا کنیم.

صرافی بایننس چیست؟

صرافی بایننس چیست؟

این صرافی برای اولین بار در سال 2017 توسط شخصی به نام چانگ پنگ ژائو در پایتخت ژاپن، شهر توکیو ارائه خدمات خود را آغاز کرد. امکان خرید و فروش بیش از 150 ارز دیجیتال متفاوت در صرافی بایننس وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به لایت کوین، بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین اشاره کرد. بایننس ادعا می‌کند که دارای استاندارد‌های بالای امنیتی، ایمنی و با معماری چند لایه‌ای و چند خوشه‌ای است که توان پردازش 1.4 میلیون سفارش در هر ثانیه را دارد. صرافی بایننس از نظر معاملات میان رمزارز‌ها، پایین بودن هزینه تراکنش، نقدینگی بالا و همچنین تخفیف اضافه در صورت پرداخت هزینه‌ها از طریق بایننس کوین طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. با مطالعه مقاله آموزش صرافی بایننس با این صرافی و بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.

مفهوم عرضه اولیه

ابتدا قبل از این که با نحوه خرید عرضه اولیه در بایننس آشنا شوید باید مفهوم کلی عرضه اولیه را بدانید. اولین اصطلاحی که افراد تازه کار در بازار بورس باید با آن آشنا باشند، مفهوم و معنای عرضه اولیه می‌باشد. در حقیقت عرضه اولیه میل و علاقه افراد را برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر می‌کند و همچنین سود خیلی خوبی برای سهام‌داران دارد، که همین موضوع میل و رغبت افراد را برای سرمایه‌گذاری در این بازار افزایش می‌دهد. با توجه به ریسک بسیار پایین و پرطرفدار بودن عرضه‌های اولیه، اکثر خریداران برای نگهداری آن دید کوتاه مدت و یا دید بلند مدت دارند.

مخفف عبارت IPO ،Initial public offering به این معناست که یک شرکت درصدی از سهام خود را برای معامله و برای اولین دفعه وارد بازار بورس می‌کند. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه خرید عرضه اولیه در بایننس آشنا کنیم تا به راحتی سود زیادی از این ویژگی جدید بایننس کسب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی

نحوه خرید عرضه اولیه در بایننس

نحوه خرید عرضه اولیه در بایننس

صرافی بایننس پس از کلاهبرداری‌هایی که در عرضه اولیه کوین‌های جدید روی داد، روشی را اختراع کرد که از آن استقبال بسیار شد. در این صرافی به این منظور که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران از ریسک‌های موجود گذر کنند و بتوانند به راحتی فعالیت داشته باشند، می‌توانند از ویژگی عرضه اولیه استفاده کنند. تمامیه عرضه اولیه در پلتفرم Launch pad انجام می‌شود که به این روش IEO گفته می‌شود. ارز دیجیتال جدید توسط صرافی به طور کامل بررسی می‌شود و بعد از تایید شدن، توکن مورد نظر در صرافی قرار می‌گیرد.

بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی آن ارز در لیست صرافی قرار می‌گیرد و صاحبان آن قادر به فروش کوین‌ها با سود مطمئن خواهند بود. این روش برای اولین بار در صرافی بایننس اجرا شد، اما طولی نگذشت که صرافی‌های دیگر نیز این ویژگی را به صرافی خود اضافه کردند. دو مقداری که در نمودار مقایسه میان عرضه اولیه کوین‌های مختلف نمایش داده می‌شود به صورت زیر می‌باشد.

  1. Initial ROI یا قیمت کوین در هنگام عرضه اولیه
  2. مقدار Current ROI یا قیمت کوین در زمان تهیه نمودار

بیشتر بخوانید: اموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

نکات مهمی درباره نحوه خرید عرضه اولیه در صرافی بایننس

  • برای شرکت در IEO تنها میتوان از ارز بایننس(BNB) استفاده کرد.
  • برای متعادل شدن خرید توسط علاقه‌مندان در زمان ترافیک عرضه اولیه، هر کاربر به میزان تیکت‌های دریافتی از بایننس میتواند خرید کند.
  • کسانی که میخواهند در خرید عرضه اولیه در صرافی بایننس شرکت کنند حتما باید حساب کاربری تایید شده داشته باشند.
  • کسانی که حساب کاربری تایید شده نداشته باشند، از روش  Yield farmingمیتوانند درآمدزایی کنند.
  • برای کاهش ریسک خریداران، کوین جدید در زمانی بسیار کوتاه در لیست ارز‌های صرافی قرار میگیرد. در ادامه قصد داریم به چگونگی خرید عرضه اولیه از صرافی بایننس بپردازیم که در مراحل بعد شاهد آن خواهید بود.

بیشتر بخوانید: آموزش bitsgap

مرحله اول

نحوه خرید عرضه اولیه در صرافی بایننس به این صورت است که در اولین قدم کاربر باید در صرافی ثبت‌نام کند. سپس وارد حساب کاربری شده و روی گزینه Launchpad کلیک کند تا اگر عرضه اولیه‌ای موجود باشد، برای او نمایش داده شود. اگر IEO برگزار شده باشد، می‌توانید روی آن کلیک کرده و از طریق ارز‌هایی که در حساب خود دارید، حجم مورد نظرتان را خریداری کنید. ارزی که به تازگی خریداری کرده‌اید پس از مدت معینی به کیف پول شما(wallet) افزوده می‌شود و می‌توانید آن را بفروش رسانده و یا نگهداری کنید. برای خرید عرضه اولیه باید در صرافی بایننس ارز دیجیتال داشته باشد.

امکان خرید ارز دیجیتال در این صرافی از طریق ریال یا دلار برای کاربران ایرانی وجود ندارد، از این رو نیاز باید از طریق صرافی ایرانی ارز دیجیتال تهیه کنیم و به این صرافی منتقل کنیم. مقاله نحوه انتقال ارز از نوبیتکس به بایننس به شما کمک می‌‍کند تا دارایی‌هخای خود را به راحتی به این صرافی منتقل و از طریق آن‌ها ترید کنید.

مرحله دوم

برای این که نحوه خرید عرضه اولیه در بایننس را یاد بگیرید، باید مفهوم کلیدی Yield farming را بدانید. مفهوم Yield farming این است که مشترکین صرافی قادر خواهند بود با هر ارزی که دارند در فرایند فارمینگ ارز‌های دیگر شرکت کنند و مالک قسمتی از ارز مورد نظر شوند. به فرض مثال اگر 100واحد BNB برای سرمایه‌گذاری داشته باشیم، تا زمانی که قیمت BNB بالا نرود قادر نخواهیم بود سودی دریافت کنیم. اما می‌توانیم از ارز دیجیتال BNB یا هر ارز دیجیتال دیگری که داریم را در فرآیند فارمینگ ارز دیجیتال دیگری دخیلی کنیم و پس مدتی مقداری از آن رمزارز را بدست آوریم. دقت داشته باشید که هر چقدر مقدار بیشتری را در فرآیند فارمینگ قرار دهیم، خروجی و سود ما بیشتر خواهد بود.

اما نکته قابل توجه‌‍ای که درباره Yield Farming  وجود دارد این است که همه ارزهای دیجیتال را نمی‌توان از طریق استخراج کردن بدست آورد. با استفاده از دوره آموزشی رایگان ارز دیجیتال محمد فاموریان با بخش‌های مختلف بازار ارز دیجیتال آشنا خواهید شد. از این رو با اطلاعات و دانش کامل‌تری می‌توانید به ترید کردن و کسب سود بیشتر در صرافی‌های مختلف بپردازید.

مزایای عرضه اولیه صرافی

پروژه‌های استارتاپی که سرمایه لازم برای ایجاد پروژه را ندارند، می‌توانند از طریق عرضه اولیه صرافی این مشکل را حل کنند. همانطور که متوجه شدید، صرافی‌ها بستری را برای فروش ارز دیجیتال یا توکن تیم سازنده آن فراهم می‌کنند. صرافی در ازای فروش مقداری از آن را به عنوان دستمزد کار خود بر می‌دارد. این مدل از درآمدزایی مزایای برای تیم‌‍های سازنده ارز دیجیتال دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای عرضه اولیه بایننس

اعتماد

صرافی پیش از قرار دادن پروژه در صرافی آن را زیاد بررسی می‌کند تا اعتبار خودش خدشه دار نشود. همچنین مطمئن خواهید بود بعد از انتشار در این صرافی لیست خواهد شد.

امنیت

صرافی به طور کامل بر روی تمامی خرید، فروش و جابه‌حایی‌ها ارز نظارت دارد.

سهولت

قرار گرفتن سریع در یک پلتفرمی که همه با آن سر و کار دارند، راه شما را برای نام آشنا شدن داریتان هموارتر می‌کند.

لیست شدن توکن در صرافی

پروژه شما پس از اتمام در یک صرافی معتبر لیست می‌شود

معایب عرضه اولیه صرافی

همانطور که عرضه اولیه دارای مزایای زیادی است، معایبی نیز دارد که بهتر است از آن‌ها با خبر شوید. معایب عرضه اولیه صرافی بایننس عبارت است از:

معایب عرضه اولیه بایننس

کارمزد و هزینه ثبت بالا

هزینه لیست شدن توکن در صرافی 20 بیت کوین است و صرافی 10 درصد از مبلغ فروش را به عنوان کارمزد بر می‌دارد.

طولانی بودن مراحل احراز هویت

کاربرانی که به تازگی قصد عضویت در صرافی را دارند به دلیل طولانی بودن مراحل احراز هویت ممکن است از این عرضه اولیه جا بمانند.

توقف شدن فروش در صورت شکست صرافی

صرافی می‌تواند به راحتی از ادامه همکاری با تیم پروژه دست بکشد و یا مشکلی برای خود صرافی به وجود بیاید.

مالکیت

مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال در اختیار افراد کمی قرار می‌گیرد که باعث بروز مشکل نقدینگی می‌شود.

استفاده از ارز دیجیتال BNB

صرافی بایننس افراد مجبور به استفاده از ارز دیجیتال BNB برای شرکت در عرضه اولیه می‌کند که سبب افزایش قیمت توکن مورد نظر می‌شود.

تفاوت IEO یا ICO چیست؟

IEO به معنای عرضه اولیه صرافی است و ICO به معنای ارزش اولیه سکه است. این دو تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند؛ مشکلاتی که در ICO وجود داشت سبب خلق IEO شد. ICO یا عرضه اولیه سکه به این معناست که پروژه قبل از راه‌اندازی فروخته می‌شود تا تیم سازنده بودجه لازم برای این کار را بدست آورد. این حالت مناسب تیم‌ها و پروژه‌هایی است که قصد سود سریع و کسب سرمایه لازم برای انجام پروژه را دارند. معمولاً هزینه پس از دسترسی شرکت یا صرافی به سود و سرمایه دلخواهشان به حساب افراد واریز خواهد شد. به دلیل کلاه‌برداری‌هایی که روی پروژه‌های ICO صورت می‌گرفت روش IEO ابداع شد. این مدل از کسب سرمایه لازم برای پروژه‌های استارتاپی امن‌تر و مطمئن‌تر است؛ چرا که در صرافی‌های معتبری نظیر بایننس انجام می‌شود. در این حالت پیش از پذیرش پروژه، بررسی‌های لازم بر روی پروژه صورت می‌گیرد تا از موفق بودن آن مطمئن شوند.

تفاوت ICO و IEO

جمع آوری وجه

طرف قرارداد فروش

مدیریت قرارداد هوشمند

سیاست های شناسایی مشتری

بودجه بازاریابی موردنیاز برای شرکت های جمع آوری کننده وجه

در فهرست قرار گرفتن خودکار توکن بعد از فروش

ارزیابی پروژه قبل از شروع فروش

تیم توسعه دهنده پروژه مسئول فروش توکن است در عرضه اولیه سکه؛ اما فروش توکن در عرضه اولیه صرافی به عهده صرافی است. بودجه بازاریابی و ارتقای فروش بر عهده تیم توسعه دهنده پروژه است در عرضه اولیه سکه؛ اما در عرضه اولیه صرافی بر عهده خود صرافی است. در پروژه‌های ICO معمولاً نیازی به ارائه مدارک شناسایی نیست؛ اما در صرافی‌ها بدون انجام مراحل احراز هویت نمی‌توان از این روش استفاده کرد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

نتیجه گیری

در این مقاله درمورد صرافی بایننس و تشریح نحوه خرید عرضه اولیه در بایننس پرداختیم و با مفهوم کلی عرضه اولیه نیز آشنا شدیم. Initial public offering  به این معناست که شرکت‌های مختلف برای نخستین دفعه قسمتی از سهام خود را برای معامله وارد بازار بورس می‌کنند. نحوه خرید آن نیز به این صورت است که ابتدا باید در صرافی بایننس ثبت‌نام کیند و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس بر روی گزینه لانچ پد کلیک کنید تا عرضه‌ اولیه‌های موجود را مشاهده کنید. در صورتی که IEO برگزار شده باشد، می‌تواند از طریق ارزهای دیجیتال خود خرید کند. مفهوم دیگری که به آن اشاره کردیم Yield farming بود که می‌توانید از این ویژگی بدون ترید کردن ارز دیجیتال کسب کنید. Yield farming به این معنا می‌باشد که افراد می‌توانند با استفاده از رمزارزی دیگر در فرآیند استخراج ارز دیجیتال دیگری سهیم شوند و بخشی از آن را بدست آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *