متاورس در ارز‌های دیجیتال و زندگی روزمره انسان چه تاثیری گذاشته؟ امروزه با گذشت زمان و پیشرفته تکنولوژی، فناوری‌های دیجیتالی بیشتری تولید می‌شوند و زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. فناوری‌های جدید هروز در حال بروز رسانی و تغییر در زندگی بشر هستند. روز به روز تعداد فناوری‌ها و ایده‌های جدیدی با هدف معین بیشتر می‌شود. متاورس یکی از این فناوری‌های نوظهور و جدید با هدفی معین است، که توانسته توجه بسیاری از افراد را یه خود جلب کند. در واقع متاورس یک فناوری واقعیت مجازی برای پیوند دادن جهان دیجیتال و جهان زندگی ما است. این نوع واقعیت مجازی دیجیتال یک جایگزین برای کاربران است که قادر هستند در آن کار،زندگی،تحصیل و معاشرت کنند.

مفهوم متاورس

متاورس(Metaverse) در واقع ترکیب دو کلمه Meta به معنای فراتر و verse به معنای جهان(Universe) است که می‌توان آن را فراتر از جهان ترجمه کرد. واژه متاورس اولین بار در سال 1992 توسط نویسنده‌ای به نام نیل استفتسون آمریکایی به کار برده شد. نیل استفتسون در کتاب علمی‌تخیلی سقوط برفی از واژه متاورس برای توصیف واقعیت مجازی استفاده کرد. در این کتاب نقش اصلی داستان، در قالب آواتار با دیگر افراد معاشرت،خرید و حتی جنگ می‌کند. اما این مفاهیم شباهت زیادی به رمان نورومنسر با نویسندگی ویلیام گیبسون که در سال 1984 نوشاه شد، دارد. این رمان که قبل از کتاب سقوط برفی نوشته شد، در واقع شبکه متاورس بزرگی بود که کاربران می‌توانستند با عینک‌های مخصوصا وارد یک واقیت مجازی شوند و در آن به بازی‌های چند نفره بپردازند. برای شناخت بیشتر با آینده ارزهای دیجیتال کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

کاربرد متاورس در زندگی افراد

آموزش مجازی

آموزش‌های مجازی یکی از کاربردهای متاورس است که به تازگی رایج شده. در دوره کرونا و قرنطینه بسیاری از مدارس کشورهای دنیا تعطیل شدند. و امکان به عقب انداختن تحصیل وجود نداشت، بنابراین کل دنیا تصمیم به آموزش از راه دور با ابزارهای آموزشی آنلاین و تماس‌های تصویری گرفتند. این موضوع فقط مخصوص مدرسه و دانشگاه‌ها نبود، بسیاری از سیستم‌های آموزشی نیز از این راه حل بهره بردند.

ملاقات و قرار کاری

اگر در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام یا فیسبوک فعالیت دارید، حتما کلیپ‌هایی درباره لباس‌های نامناسب افراد در تماس‌های تصویری را مشاهده کرده‌اید. در این قسمت متاورس کمک بزرگی به راحتی افراد کرد. شما می‌توانید با ساختن آواتار و انتخاب لباس دلخواه در جلسات حضور پیدا کنید.

خرید آنلاین

در حال حاظر فروشگاه‌های بزرگی در حال فعالیت هستند که کار را برای مشتری بسیار راحت کرده‌اند. شما با انتخاب کالا و پرداخت هزینه در بازه زمانی تعیین شده بدون هیچگونه مشکل و دردسری خرید می‌کنید. اما ممکن است گاهی اوقات انتخاب سایز مشکل‌ساز باشد یا حتی کالای تحویل داده شده با تصویر کالا یکی نباشد. با کمک متاورس می‌توانید انتخاب مطمعنی را تجربه کنید. به عنوان مثال یک شرکت هندی عینک‌فروشی، امکانی فراهم کرده که کاربران با دوربین خود بتوانند عینک موردنظر را روی صورت خود امتحان کنند سپس اقدام به خرید کنند.

کسب درآمد از طریق بازی کردن

امروزه تقریبا تمام بازی‌های آنلاین در ازای بازی و بالا بردن سطح خود به شما سکه یا پول می‌دهند. بسیاری از افراد از این راه کسب درآمد می‌کنند. تعداد زیادی از مردم در آسیای جنوب شرقی با بازی اکسی اینفینیتی توانسته‌اند به راحتی کسب درامد کنند. یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد با بازی کردن، پروژه‌های بلاک چین مانند دیسنترلند و سندباکس می‌باشند که این موضوع یکی از مهم‌ترین بخش‌های متاورس در ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. برای آشنایی بهتر با کسب درآمد از طریق بازی کردن کلیک کنید

متاورس در ارزهای دیجیتال و بلاک چین

حالا که با مفهوم متاورس آشنا شدید، قصد داریم شما را با متاورس در ارزهای دیجیتال و ارتباطش با بلاک چین نیز آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید. پیش از باز کردن بحث متاورس در ارزهای دیجیتال، بهتر است با مسئله مهم مالکیت محل آشنا شوید. به عنوان مثال تصور کنید که در یک بازی واقعیت مجازی تجهیزاتی خریداری کردید. در این قسمت فناوری‌های پروژه بلاک چین توجه شما را به خود جلب می‌کند. یکی از مهم‌ترین ابزار برای اثبات مالکیت فردی در فضای متاورس، توکن‌های NFT هستند.

به توکن‌های NFT، توکن‌های غیر قابل تعویض نیز می‌گویند. به همین دلیل کاربرد ویژه‌ای در اثبات مالکیت فردی دارند. همانطور که گفته شد دیسنترلند و سندباکس دو تن از پروژه‌های موفق NFT هستند. در واقع این دو بازی طوری طراحی شدند که کاربران بر اساس انجام فعالیت‌های مخصوصی با استفاده از توکن‌های NFT مالکیت خود را در بازی ثبت کنند.

همین اتفاق درون متاورس هم می‌افتد و افراد مختلف می‌توانند مالکیت فعالیت‌ها و اقدامات خودشان را در دنیای مجازی از با استفاده از توکن‌های NFT اثبات کنند.

متاورس در ارزهای دیجیتال

برترین ارزهای دیجیتال متاورس

ارز دیجیتال مانا

همانطور که گفته شد بازی دیسنترلند، دارای پلتفرم جهان مجازی و واقعیت افزوده است که شباهت زیادی به متاورس دارد. در این بازی کاربران و گیمرها با انجام فعالیت‌های خاصی و ساخت محتوا می‌توانند کسب درآمد کنند. اما به جای پول فیات رمز ارز دریافت کنند. در این بازی از ارز دیجیتالی مانا استفاده می‌شود که این ارز دیجیتالی جز معروف‌ترین‌های متاورس در ارزهای دیجیتال است. ارز مانا(MANA) بر پایه ارز دیجیتالی اتریوم می‌باشد که بازیکنان می‌توانند با کسب این ارز دیجیتالی در بازی زمین، کالا، لباس و امکانات دیگر خریداری کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده ارز دیجیتال مانا در رتبه 78 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد که دارای بازار تقریبی 1.2 میلیارد دلاری است. رشد قیمت مانا وابستگی زیادی به بازی دیسنترلند دارد، بنابراین هرچقدر این بازی فراگیرتر شود قیمت رمز ارز مانا هم رشد خواهد کرد.

مقاله پیشنهادی:آشنایی با صرافی اوککس

ارز دیجیتال سند

پلتفرم بازی سندباکس نیز همانند دیسنترلند دارای ارز دیجیتالی بر پایه اتریو است. اما در سندباکس با انجام فعالیت‌های خاص و طراحی‌های لازم شما به جای ارز مانا، ارز دیجیتالی سند(SAND) دریافت می‌کنید. سند هم یکی از برترین‌های متاورس در ارز دیجیتال است. ارزش بازار سند تقریبا 2.4 میلیارد دلای می‌باشد. این ارز دیجیتالی بر پایه شبکه ERC-20 اتریوم می‌باشد.

ارز دیجیتال انجین کوین

انجین کوین هم شباهت زیادی به سند و مانا دارد. این ارز دیجیتالی بر پایه شبکه ERC-20 اتریوم می‌باشد. از این توکن برای خرید آیتم‌های درون بازی استفاده می‌شود. انجین کوین برای اولین بار در سال 2017 اولین عرضه خود را در نمایشگاه بین المللی انجین کوین فروخت. در این نمایشگاه توانست تقریبا 80% از کل توکن‌های عرضه شده را بفروشد و 20% مابقی را بین تیم، شرکت و سرمایه‌گذاران تقسیم کند. بر اساس تحقیقات انجین کوین در رتبه 66 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و ارزش بازاری حدود 2.4 میلیارد دلار را داراست. برای خرین انجین کوین می‌توانید از صرافی بایننس اقدام به خرید کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

در این مقاله قصد داشتیم شما را با تکنولوژی متاورس در ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. متاورس یک پروژه نوظهور و تازه دیجیتالی است که می‌تواند بر زندگی افراد مختلف تاثیر بگذارد. با ورود شرکت‌های بزرگی مثل فیس‌بوک می‌توان در آینده شاهد رشد تکنولوژی متاورس باشید.

همچنین حالا میدانید که برای کسب ارزهای دیجیتالی لازم نیست حتما ماینرهای گران قیمت تهیه کنید، با بازی کردن هم می‌شود ارز دیجیتالی دریافت کرد کرد. و بخاطر ارتباط اکثر ارزهای دیجیتال با اتریوم نقد کردنشان بسیار راحت و ارزان ‌می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:آینده جهان با ارزهای دیجیتال همراه با پیش بینی و بررسی احتمالات

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *