امروزه بیشتر خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها صورت می‌گیرد و کمتر کسی به سراغ بروکرها می‌رود. از طرفی صرافی ارزهای دیجیتال بهترین مکان برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌های دیجیتال است. چرا که ویژگی‌هایی که صرافی‌ها به مشتریان خود ارائه می‌کنند سبب سود و درآمد بیشتر سرمایه‌گذاران از بازار رمزارزها می‌شود. ایرانیان نیز برای پیوستن به این کوی رقابت و کسب درآمد دلاری، سراغ بازار ارززهای دیجیتال رفته‌اند. اما مشکلی که ایرانیان با آن روبرو هستند، فیلتر بودن و تحریم بودن ایران است که مانع ساخت حساب کاربری در بسیاری از صرافی‌های خارجی می‌شود. از این رو ایرانیان با هویت‌های جعلی و فیک در صرافی‌های خارجی اکانت دارند، اما سوالی که اینجا ممکن است پیش آید این است که بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها کدام است؟ برای پی بردن به جواب این سوال بقیه مقاله را مطالعه فرمایید.

صرافی چیست؟

ٌصرافی چیست

پلتفرمی که امروزه بیشتر تریدرها از آن برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، صرافی است. صرافی‌ها خدماتی زیادی به کاربران خود در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال اعطا می‌کنند که مقصد بسیاری از تریدرها است. از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توان به بایننس، کوکوین، کوینکس، کوین بیس و غیره اشاره کرد. در ادامه مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها دو تا از بهترین صرافی ارز دیجیتال را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با مشاهده دوره آموزشی ارز دیجیتال با صرافی‌ها و نحوه خرید و فروش در آن‌ها و ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی

ویژگی های صرافی

صرافی که قصد خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال خود را در آن دارید، باید ویژگی‌هایی داشته باشد. در این بخش از مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان، ویژگی‌های که یک صرافی باید داشته باشد را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

  1. برخورداری از امنیت بالا
  2. رابط کاربری آسان و عدم وجود پیچیدگی در زمان ایجاد سفارش
  3. برخورداری از اپلیکیشن و پلتفرم‌های دیگر علاوه بر وبسایت
  4. کارمزد معاملاتی پایینی داشته باشد
  5. از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی کند
  6. تیم پشتیبانی قوی داشته باشد و 24 ساعته پاسخگوی مشکلات کاربران باشند
  7. استفاده از ابزارهای معاملاتی متنوع همانند تریدینگ ویو
  8. پشتیبانی از بازار NFTها
  9. نقدینگی و قدرت نقدشوندگی بالایی داشته باشد( به این منظور که زمانی که سفارشی در صرافی ثبت می‌کنید به سرعت انجام گردد.)

تمامی موارد بالا را اگر صرافی داشته باشد، حاکی از خوب بودن آن صرافی است. دو صرافی ارز دیجیتالی که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت، همه موارد بالا را دارند، از این رو یکی از این دو را به دلخواه می‌توانید انتخاب کنید. اما بین دو صرافی بایننس و کوکوین بهتر است که سراغ صرافی کوکوین بروید، چرا که برای خرید و فروش نیاز به احراز هویت ندارد.

بیشتر بخوانید: آموزش صرافی mxc

بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها

بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها

صرافی‌های زیادی در دنیا وجود دارند که نیازهای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. در حال حاضر برترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال، صرافی بایننس است که خدمات بسیار متنوعی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. اما سوالی که ممکن است پیش آید، صرافی بایننس، بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها است؟ صرافی بایننس با توجه به محدودیت‌های که برای ایرانیان قرار داده است، بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها است. این صرافی در سال 2017 توسط شخصی به نام چانگ پنگ ژائو(Chng peng zhao) در شهر هنگ کنگ تاسیس شد. صرافی بایننس خدمات بسیار متنوعی به کاربران خود ارائه می‌دهد که به تازگی بازار خرید و فروش NFT را نیز به مجموعه خود اضافه کرد.  علاوه بر ارائه خدمات متنوع، کارمزد خیلی کمتری را از کاربران خود دریافت می‌کند.

این موضوع سبب جذب سرمایه‌گذاران زیادی به این صرافی گردیده است، چرا که مقدار کمتری از سود خود را باید به عنوان کارمزد پرداخت کنند. از طرفی دیگر هر چه کارمزد کمتر باشد به نفع ما ایرانی ها است. چرا که قیمت و ارزش دلار از ریال ایرانی خیلی بالاتر است، از این رو کارمزد بالا برای ایرانیان سبب سود کمتر آن‌ها از این بازار می‌گردد. صرافی بایننس بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها است، اما همانطور که بیان کردیم، ایرانیان با هویت ایرانی نمی‌توانند در این صرافی فعالیت کنند، از این رو باید از شخصی که هویت غیر ایرانی دارد، کمک بگیرند تا در این صرافی حساب کاربری ایجاد کنند.

همچنین برای خرید و فروش هیچگاه نباید هویت اصلی خود را فاش کنند و از برنامه‌های تغییر آی پی برای ترید کردن استفاده کنند، چرا که در صورت پی بردن صرافی بایننس به هویت اصلی آن‌ها، اکانت آن‌ها به همراه تمام موجودی درون آن مسدود می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با این صرافی می‌توانید مقاله آموزش صرافی بایننس را مطالعه کنید تا به راحتی در آن فعالیت کنید.

صرافی کوکوین

بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها

صرافی کوکوین یکی دیگر از صرافی‌های مناسب برای ایرانیان است. این صرافی مزیتی که نسبت به صرافی بایننس دارد این است که برای شروع و ساخت حساب در این صرافی نیازی به احراز هویت ندارید. هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی وجود ندارد و بدون نیاز به هیج گونه برنامه تغییر آی پی می‌توانند در این صرافی ترید کنند. همچنین ساخت اکانت آن در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. صرافی کوکوین کارمزد نسبتاً بیشتری به صرافی بایننس دارد، اما کوکوین بهریتن صرافی خارجی برای ایرانی هایی است که می‌خواهند به راحتی و بدون دغدغه ترید کنند. اگر قصد آشنایی بیشتر با صرافی کوکوین را دارید مقاله آموزش صرافی کوکوین را مطالعه کنید تا با بخش‌های این صرافی آشنا شوید.

صرافی BingX

صرافی BingX

صرافی که این روزها بیشتر تریدرهای ایرانی پس از تحریم کردن کاربران ایرانی به وسیله کوکوین استفاده می‌کنند، صرافی BingX است. پلتفرم معاملاتی صرافی BingX دارای امکانات و ویژگی‌های متنوعی است. این ویژگی‌ها همانند سایر صرافی‌ها است و امکان استفاده از انواع معاملات ارزی را برای تریدرها فراهم می‌کند. این پلتفرم معاملاتی فعالیتش را از سال 2018 آغاز کرده است. در حال حاضر این صرافی در تلاش است که بتواند جا پای صرافی‌های بزرگی همچون بایننس و کوکوین بگذارد. صرافی Bingx به دلیل داشتن رابط کاربری آسان، راحت‌ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی نام گرفته است. برای این که با صرافی Bingx بیشتر آشنا شوید، مقاله صرافی Bingx چیست را مطالعه نمایید. ویژگی‌های صرافی BingX عبارت است از:

نیاز به احراز هویت ندارد

امکان انجام معاملات فیوچرز و اسپات

دارای ربات تریدینگ

امکان استفاده از پلتفرم کپی تریدینگ

حالت دمو

نیاز به احراز هویت ندارد

یکی از قوانین صرافی‌های خارجی احراز هویت است؛ از این رو بیشتر کاربران ایرانی نمی‌توانند به دلیل این ویژگی صرافی در آن فعالیت کنند. صرافی BingX است. کاربران ایرانی بدون احراز هویت می‌توانند در این صرافی ترید کنند و درآمد دلاری کسب کنند. احراز هویت در این صرافی وجود دارد که برای ترید در حجم‌های بالاتر نیاز به انجام این کار است. مراحل احراز هویت در صرافی BingX سخت نیست و کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند در این صرافی احراز هویت کنند. پیشنهاد ما به شما این است که بدون احراز هویت در این صرافی فعالیت کنید؛ چرا که ممکن است در آینده همانند دو صرافی کوکوین و بایننس سیاست‌های این صرافی عوض شود.

امکان انجام معاملات فیوچرز و اسپات

یکی از ویژگی‌هایی که هر صرافی باید آن را داشته باشد، امکان انجام معاملات فیوچرز و اسپات است. صرافی Bingx برای اینکه از رقابت با سایر صرافی‌های خارجی عقب نماند، این دو بخش را به صرافی خود اضافه کرده است. این دو تنها بخش‌هایی نیست که در این صرافی وجود دارد تبدیل رمزارزها، فیوچرز معمولی و فیوچرز دائمی از جمله قابلیت‌های این پروژه به شمار می‌آید. از دیگر مزایای این صرافی پشتیبانی از جفت ارزهای دیجیتال می‌باشد.

دارای ربات تریدینگ

همانطور که می‌دانید نوسانات بازار ارزهای دیجیتال زیاد است و اگر شخصی هستید که با روش‌های نوسان گیری ارز دیجیتال آشنایی ندارید، ربات تریدینگ این صرافی به کمک شما می‌آید. ربات تریدینگ صرافی Bingx به تریدرها این قابلیت را می‌دهد تا بازار را نوسان گیری کنند. شما به راحتی می‌توانید ربات این صرافی را به معاملات فیوچرز و اسپاتتان اضافه کنید و از آن در نوسان گیری استفاده کنید. استفاده از این ربات نیازی به پرداخت هزینه‌ای ندارد و تریدرها بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانند از آن در معاملاتشان استفاده کنند. با مطالعه مقاله آموزش صرافی Bingx با این صرافی بیشتر آشنا شوید.

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ یکی از راه‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال است. تریدرها با استفاده از این روش می‌توانند بدون داشتن اطلاعات زیاد و یا تحلیل ارزهای دیجیتال در این بازار کسب درآمد کنند. این قابلیت به تریدرها این ویژگی را می‌دهد تا الگو و روند تریدرهای حرفه‌ای را دنبال کنند. البته ناگفته نماند که ممکن این روش به ضرر نیز منجر شود؛ چرا که احتمال این که تریدر دچار ضرر شود وجود دارد. 8 درصد از سود بدست آمده شما به حساب تریدری که الگوی تریدریش را کپی کرده‌اید واریز می‌شود.

حالت دمو

حالت دمو حالتی است که از طریق آن تریدرها بدون ضرر کردن می‌توانند استراتژی معاملاتیشان را پیاده سازی کنند. این ویژگی را می‌توان در بخش معاملات فیوچرز، کپی تریدینگ و اسپات استفاده کرد. توکنی به حساب شما واریز می‌شود که با استفاده از این توکن می‌توانید معاملاتتان را انجام دهید. vst توکنی است که در این صرافی برای حالت دمو در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش ترید کردن در کوکوین

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی‌های زیادی امروزه وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان ارز دیجیتال خرید و فروش کرد. اما بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟ دو صرافی که در بالا معرفی کردیم جزء بهترین صرافی های ارز دیجیتال بودند. از بین این دو به طور کلی صرافی کوکوین را می‌توان به عنوان بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها در نظر گرفت، چرا که برای ترید کردن نیازی به احراز هویت ندارد و از همه مهم‌تر با هویت ایرانی می‌توانید در این صرافی حساب کاربری ایجاد کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید که ریسک نکنید و از برنامه‌های تغییر آی پی یا VPS برای ایجاد حساب کاربری اقدام کنید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را با بهترین صرافی خارجی برای ایرانی ها آشنا کنیم تا دارایی‌های دیجیتال مورد نظر خود را از این صرافی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *