امروزه ترید به یکی از راه‌های درآمدی افراد در ایران تبدیل شده است. این گونه از اشخاص معمولاً شیوه زندگی متفاوتی نسبت به سایر افراد دارند. برخی از افراد که به تازگی شروع به ترید کردن کردند، نمی‌نوانند به خوبی بین زندگیشان و ترید کردن تعادل برقرار کنند. این اشخاص به مرور زمان با مشکلاتی روبرو می‌شود که هم بر روی زندگیشان و هم بر روی ترید کردنشان تاثیر منفی می‌گذارد. ایجاد تعادل بین ترید و زندگی و آشنایی با سبک زندگی تریدرها یکی از موارد مهمی است که هر تریدر باید به آن واقف باشد. آشنایی با این مورد می‌تواند چشم انداز بهتر و وسیع‌تری را نسبت به بازار و همچنین خیالی آسوده را برای تریدر به همراه داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با سبک زندگی تریدرها و نحوه برقراری تعادل بین ترید و زندگی کردن را به شما بیاموزیم، بنابراین همراه ما باشید.

تریدرهای موفق چه اهدافی دارند؟

تریدرهایی می‌توانند در بازار ارز دیجیتال موفق بشوند که از قرصت‌های به وجود آمده به خوبی استفاده کنند. البته فقط غنیمت شمردن فرصت‌ها نمی‌تواند شما را به یک تریدر موفق تبدیل کند. افرادی که با شیوه‌های ترید نظیر استراتژی معاملاتی و اسمارت مانی آشنایی داشته باشند به خوبی می‌توانند از این بازار کسب درآمد کنند. کسانی که به بازار آگاهی دارند و همچنین فرصت‌های موجود را غنیمت می‌شمارند در مدت زمان کمی به یکی از برترین تریدرها تبدیل می‌شوند. ترید کردن این گونه نیست که هر روز به سود زیادی برسید و درآمد دلاری بالایی داشته باشید، بازار در بعضی از روزها سودده و در برخی از روزها قرمز یا به عبارتی نزولی است. البته تریدری که مهارت بالایی در ترید کردن داشته باشد، به راحتی می‌تواند از افت قیمت‌ها نیز سود کند.

اولین مقوله‌ای که باید هر تریدر آن را داشته باشد و همچنین آن را رعایت کند، نداشتن استرس است. علاوه بر این باید به این موضوع واقف باشد که بازار ارزهای دیجیتال، بازاری پر نوسان و ریسک پذیر است. اهداف تریدرها این گونه است که سود روزانه را در نظر نمی‌گیرند، بلکه آن مجموع هفتگی یا ماهیانه‌شان را در نظر می‌گیرند. با این کار به خوبی متوجه می‌شوند که در این ماه سود خوبی از بازار کسب کرده‌اند یا خیر. بنابراین برای این که زندگی به سبک تریدرها داشته باشید، بهتر است که در وهله اول با اهداف آن‌ها از ترید کردن آشنایی داشته باشید.

تریدرهای موفق اهدافی دراز مدت دارند و با شکست و ضرر کردن در یکی از معاملاتشان نا امید نمی‌شوند. به طور کلی این افراد برآیند تریدهایشان را در نظر می‌گیرند و نسبت به آن استراتژی و اهدافشان را سازماندهی می‌کنند.

سبک زندگی تریدرها چگونه است؟

تریدرها سبک زندگی خاصی ندارند؛ اما آن‌ها از اشتباهات و کارهایشان عبرت می‌گیرند. این افراد به خوبی نبض بازار را در دست می‌گیرند و به خوبی تشخیص می‌دهند که چه زمانی بهترین زمان برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال است. این افراد به گونه‌ای ترید می‌کنند که انگار 24 ساعته مشغول ترید کردن هستند. معامله‌گران همیشه در حال به روزرسانی شیوه‌ها و استراتژی‌هایشان در بازار فارکس یا ارز دیجیتال هستند. زندگی که یک تریدر می‌تواند برای خود رقم بزند، آرامش روانی و امنیت مالی کامل است؛ اما برای رسیدن به این زندگی باید آموزش‌های درستی دیده باشد. شما می‌توانید با گذراندن دوره آموزش فارکس به یک تریدر حرفه‌ای در این بازار تبدیل شوید. تریدر برای این که بتواند به خوبی درآمد زایی کند باید یکسری از کار‌ها را همیشه انجام دهد.

مدیریت ریسک و سرمایه

مدیریت زمان

استفاده از آخر هفته

همواره آموزش ببیند

مدیریت ریسک و سرمایه

برای این که تریدر موفق باشید باید به خوبی بتوانید سرمایه‌تان را کنترل کنید. از طرفی دیگر باید شخصی ریسک پذیر باشید تا بتوانید از فرصت‌های پیش آمده استفاده خوبی ببرید. برخی از تریدرها با این مفهوم آشنایی ندارند و نمی‌توانند بین ریسک و سرمایه تعادل ایجاد کنند. هر تریدر موفق پیش از شروع و ورود به یک معامله نسبت ریسک معامله را حساب می‌کند تا ضرر احتمالیش را از این مغامله بدست آورد. مقاله مدیریت سرمایه ارز دیجیتال را مطالعه کنید تا با مفهوم مدیریت ریسک و سرمایه بیشتر آشنا شوید. به هیچ عنوان احساسی عمل نکنید و شانسی کار نکنید؛ چرا که هر افت یا افزایش قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال دلیل دارد.

مدیریت زمان

یکی از مهم‌ترین مواردی که یک تریدر باید به خوبی بتواند آن را مدیریت کند، زمان است. عامل اصلی موفقیت هر تریدر زمان است؛ زمان برای تریدرهای تمام وقت حکم طلا را دارد. با نشستن زمانی طولانی پشت مانیتور دقت و تمرکز شما رفته رفته کاهش می‌یابد و شاید نتوانید به خوبی ترید کنید. از این رو بهتر است بین هر یک از معاملاتتان فاصله زمانی ایجاد کنید تا از خستگی مفرط شما جلوگیری شود. این امر موجب این می‌شود که به خوبی بتوانید بر روی معاملاتتان تمرکز کنید و نتیجه بهتری را مشاهده کنید.

استفاده از آخر هفته

بیشتر افراد در پایان هفته مشغول به خوش گذرانی و تفریح هستند، شاید کمتر کسی به دنبال بررسی چارت‌ها و نمودارها باشد. تریدرهای معمولی، معمولاً مشغول به این کار هستند. بهتر است که در آخر هر هفته(شنبه و یکشنبه) به بررسی نمودارها و چیدن استراتژی جدیدی برای هفته جدیدتان باشید. همیشه رویدادهای اقتصادی و رسانه‌های اجتماعی را جدی بگیرید؛ چرا که بر روی قیمت‌ها تاثیر زیادی دارند. به عنوان مثال دلیل ریزش بیت کوین، قانون جدیدی بود که در آمریکا به تصویب رسید. افرادی که این اقدامات را انجام می‌دهند با اعتماد به نفس بیشتری در روز بعد(دوشنبه) ظاهر می‌شوند و عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

همواره آموزش ببینید

علم همواره در حال پیشرفت است و بهتر است که با تازه‌های دنیای دیجیتال آشنا باشید. از طرفی آموزش دیدن درباره نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را به هیچ عنوان ترک نکنید؛ چرا که متدها و روش‌های جدیدی ایجاد می‌شوند که همگی می‌توانند به شما در افزایش درآمد دلاریتان کمک کنند. سعی کنید در وبینارها شرکت کنید و یا دوره‌های آموزشی متعددی را خریداری کنید. به عنوان مثال با خرید دوره آموزشی ارز دیجیتال ما به راحتی می‌توانید مفاهیم ابتدایی ارزهای دیجیتال را فرا بگیرید. کتاب‌ها نیز در زمینه افزایش اطلاعات و دانش شما درباره بازارهای مالی کمک زیادی می‌کنند. بنابراین به همان مفاهیمی که در ابتدا آموخته‌اید بسنده نکنید و سعی کنید، همیشه به روز و آپدیت باشید. تمامی این موارد گفته شده جزئی از شزایط زندگی تریدرها است که به شما کمک می‌کند که زندگی به سبک تریدرها داشته باشد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

داشتن زندگی به سبک تریدرها به تریدرهای تازه کار کمک می‌کند که در بازارهای مالی موفق‌تر ظاهر شوند. شرایط زندگی تریدرها تفاوت آنچنانی با زندگی افراد عادی ندارد؛ اما این افراد به خوبی زمانشان را مدیریت می‌کنند. مدیریت زمان و سرمایه دوتا از مهم‌ترین مواردی است که تریدرهای موفق بهتر از سایر افراد انجام می‌دهند. سبک زندگی تریدرها خیلی لوکس و لاکچری است و تریدرها از امنیت مالی بالایی برخوردار هستند. ما در این مقاله به شما توضیح دادیم که چگونه می‌تواند زندگی به سبک تریدرها داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *