تمام افرادی که وارد عرصه‌ی ارز دیجیتال می‌شوند به دنبال این هستند که از یک راه بسیار آسوده برای کسب سود به دست آورند و البته کسب سود در صورتی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد که دانش و آگاهی کامل را داشته باشند. از این رو خیلی از افراد هستند بدون اینکه اطلاع کافی از توکن مورد نظر خود داشته باشند اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی آن می‌کنند و نمی‌دانند در آینده بازار چه اتفاقی برای ارز می‌افتد پس بنابراین بهتر است قبل از سرمایه گذاری آگاهی و دانش لازم داشته باشید زیرا مدیریت سرمایه در بازار ارز‎ دیجیتال یک موضوع بسیار پراهمیت است. همچنین در ادامه می‌خواهیم به روش‌های مختلف مدیریت سرمایه ارز دیجیتال بپردازیم که برای کسب اطلاعات با ما همراه باشید.

معرفی مدیریت سرمایه

معرفی مدیریت سرمایهعمل مدیریت سرمایه ارز دیجیتال، خرید و فروش دارایی است که در واقع به عنوان سرمایه‌گذاری در هنگام مدیریت یک سبد که برای رشد کلی ارزش می‌باشد، استفاده می‌شود. مدیریت سرمایه یعنی چه؟ به عبارت دیگر به این معناست که استفاده از دانش و مهارت سرمایه‌گذاری با ریسک حداقل در سمت کسب بازدهی حداکثر را مدیریت سرمایه می‌گویند که پاسخ متخصری در جواب به سوال مدیریت سرمایه یعنی چه بود. با استفاده از یک استراتژی معاملاتی خوب به راحتی می‌توانید سرمایه و دارایی‌هایتان را مدیریت کنید.

مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال

مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتالدر واقع مدیریت سرمایه در بازار ارز دیجیتال با مدیریت ریسک در ارز دیجیتال، هر دو در یک جهت هستند و البته در نظر داشته باشید که در مدیریت سرمایه ارز دیجیتال، مدیریت سبد ارز دیجیتال مهم‌ترین پارامتر می‌باشد. برای توضیح دادن روش مدیریت سرمایه ارز دیجیتال با یک مثال ساده شروع می‌کنیم که عبارت‌اند از: 10 درصد سرمایه‌گذاری بلند مدت 5 ساله، 30 درصد سرمایه‌گذاری بلند مدت 1 یا 6 ساله، 20 درصد سرمایه‌گذاری میان مدت 3 یا 6 ماهه، 30 درصد نوسان گیری روزانه و بازار اسپات، 10 درصد سرمایه‌گذاری در مورد معاملات اهرمی و بازار فیوچرز می‌باشد. مثالی که در بالا بیان شد، نوعی از مدیریتی است که یک فردی با ریسک کمتر برای مدیریت سرمایه‌ی ارز دیجیتال خود در نظر گرفته است. اگر شما فردی ریسک پذیر هستید می‌توانید در تغییر درصدهای معاملاتی خود اقدام کنید.

البته در نظر داشته باشید برای انجام دادن معاملات فیوچرز باید از قبل اطلاعات کاملی داشته باشید که در غیر این صورت هرگز بدون آگاهی سمت این نوع معاملات نروید. از این رو مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از خرید و فروش در نظر گرفته شود این است که برای انتخاب نوع صرافی باید تحقیقات کافی داشته باشید و به دنبال صرافی‌هایی باشید که از ارز شما پشیبانی می‌کنند که بدون مشکل آن‌ها را مبادله کنید. همچنین اگر در معاملات نیاز به آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال دارید می‌توانید به این صفحه مراجعه فرمایید.

همچنین یک نکته‌ی دیگر که برای مدیریت سرمایه ارز دیجیتال باید در نظر داشت، استفاده از شرکت و سازمان‌هایی است که در این سال‌های اخیر رشد و موفقعیت بالایی داشته‌اند، زیرا این شرکت‌ها هم جهت با بازار در حرکت هستند و در تلاش سود‌آوری بیشتری بوده‌اند. در ادامه به بخش دیگری از مدیریت سرمایه ارز دیجیتال یعنی مدیریت ریسک خواهیم پرداخت که مدیریت ریسک در اصل به مراحل شناسایی و تحلیل بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: استراتژی فارکس

 مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال

 مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتالافراد حرفه‌ای برای مدیریت ریسک عواملی همچون حد ضرر، حد سود، را در نظر می‌گیرند. قبل از مدیریت ریسک، باید هدف خود را از مدیریت ریسک تعیین کنیم که به چند نمونه برای درک این موضوع اشاره می‌کنیم؛ تشخیص ریسک‌های احتمالی، کاهش ریسک‌ها، انتخاب اصول مناسب برای مدیریت ریسک و تصمیم گیری بهتر و در آخر برنامه‌ریزی. با استفاده از روش مدیریت ریسک در بازار ارز دیجیتال می‌توان از ضرر‌های احتمالی در هر پروژه‌ای جلوگیری کرد و بهتر است بدانید که بهترین روش برای کم کردن ضرر‌ها می‌باشد. با تخمین زدن مشکلات پیش رو و چیدا کردن راه‌کاری برای رفع آن‌ها شانس شما در موفقعیت سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر خواهد شد و قبل از اینکه مدیریت ریسک را اجراء کنید بایستی تمامی جوانب ریسک را در نظر بگیرید و ممکن است این جوانب‌ها با تغییر روند بازار تغییر کنند.علاوه بر این موارد شرکت‌های وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها سرمایه گذاری کنید و ریسک کمتری را پذیرا باشید، برای آشنایی با این شرکت‌ها مقاله شرکت های سرمایه گذاری ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

یکی دیگر از عوملی که در مدیریت ریسک تأثیر‌گذار است تعیین حد سود و حد ضرر است. حد ضرر شرایطی از بازار است که در معاملات تعیین می‌شود و برای جلوگیری از ضرر بیشتر با رسیدن قیمت به یک سطح مشخص دارایی مورد نظر به فروش می‌رسد. از این رو این ابزار برای محدود کردن ضرر یا سود در معامله شناخته می‌شود به این دلیل که اگر در معامله حد سود از بین برود به نوعی ضرر محسوب می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که تعیین حد ضرر بیشتر در معاملات کوتاه‌مدت یا میان مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تعیین کردن حد ضرر چند نکته را برای شما کاربران گرامی بیان می‌کنیم که توصیه می‌شود آن‌ها را در نظر داشته باشید؛ حد ضرر باید از نرخ پیروزی قابل قبولی در سابقه‌ی معاملات برخوردار باشد و همچنین باید در سطحی باشد که بتواند ثابت کند نقطه‌ی ورود معامله‌گر کاملا اشتباه است.

اگرچه ممکن است در تعیین کردن حد ضرر خطایی به وجود بیاید که این احتمال به خطا از انتخاب حریصانه و اشتباه تعیین کردن حجم معاملات منشا می‌گیرد. حال کمی درباره‌ی حد سود توضیح خواهیم داد که در این روش هم برای تعیین حد سود، معامله‌گر وابسته به استراتژی است که آن را مبنای کار خود قرار داده است. برای معرفی آن، زمانی که معامله‌گر در معاملات خود به سوددهی برسد که میزان آن سود برای فرد کافی باشد، اقدام به بستن معامله و برداشت سود می‌کند و همجنین می‌توانید برای تعیین کردن حد سود در معاملات خود از آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال استفاده کرد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

نتیجه گیری

با توجه به این توضیحاتی که در این مقاله برای شما ارائه کردیم به این درک رسیده‌ایم که مدیریت سرمایه ارز دیجیتال یک نوع استراتژی مالی محسوب می‌شود که هدف آن سودهی بیشتر شما در سرمایه‌‌گذاری معاملات می‌باشد. پس از این رو باید در مدیریت سرمایه تعادل را حفظ کرد که در برخی از مواقع می‌توان با کمتر کردن هزینه‌های غیر ضروری، وضعیت مالی یک فرد را بهتر کرد. موضوع کم کردن ضرر برای افزایش سوددهی، اصلی ترین هدفی است که در مدیریت سرمایه می‌توان در نظر داشت که به این منظور است، علاوه بر نگه‌داری سرمایه‌ی خود به سود‌هایی را دریافت کنید وبرای اینکه در یک تریدر کوفق در سرمایه‌گذاری شوید سیستم مدیریت سرمایه ارز دیجیتال می‌تواند در این را بیشار کمک‌رسان شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *