پلتفرم Wink چیست؟ وینک(Wink) اولین پلتفرم بازی‌های غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه بلاک چین ترون فعالیت می‌کند. پلتفرم wink که قبلاً با نام TRONBet شناخته می‌شد، حال با ارائه دو توکن مورد توجه بسیاری از کاربران فعال در بازار ارزهای دیجیتالی قرار گرفته است. توکن پلتفرم وینک لینک(WINKLINK) که در اختصار WIN نام دارد، هم به صورت یک توکن با استاندارد TRC20 در بستر بلاک چین ترون و هم به صورت یک توکن BEP2 در بلاک چین بایننس اسمارت فعالیت می‌کند.

هدف پروژه وینک، معرفی مداوم بازی‌های غیرمتمرکز(DAPPS) با بالاترین کیفیت است تا بتواند موقعیت خود را به عنوان یک پلتفرم بلاک چینی در حوضه بازی‌سازی تثبیت کند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی و بررسی پلتفرم Wink بپردازیم و پاسخ به سوال پلتفرم Wink چیست را به طور کامل و روان در اختیار شما عزیزان بگذاریم؛ پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام هم رمزارزی شد!

ارز دیجیتال وینک چیست؟

پلتفرم Wink چیست؟

همانطور که گفته شد، وینک یک پلتفرم بازی‌سازی مبتنی بر بلاک چین است که جهت ارائه بازی‌های غیرمتمرکز و بستری برای تعاملات اجتماعی راه‌اندازی شده است. به کمک این پلتفرم بازیکنان می‌توانند در چندین اکوسیستم بلاکچینی مشارکت کنند. پلتفرم wink علاوه‌بر اینکه یک تجربه عالی در زمینه بازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، همچنین امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را به کاربران می‌دهد. WIN هفتمین توکنی است در پلتفمرم بایننس لانچ‌پد طی یک عرضه اولیه صرافی(IEO) ارائه شد.

این عرضه در یک قرعه‌کشی انجام شد و برندگان این قرعه‌کشی در 31 ژانویه 2019 اعلام شدند. همانطور که در بخش پلتفرم Wink چیست اشاره کردیم، توکن انحصاری وینک هم با استاندارد ERC20 و هم با استاندارد BEP2 فعالیت می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که وینک اولین پلتفرم بازی راه‌اندازی شده در بستر بلاک چین شبکه ترون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: بازی Crypto Royal چیست؟

دلایل منحصر به فرد بودن پلتفرم Wink چیست؟

دلایل منحصر به فرد بودن پلتفرم Wink چیست؟

همانطور که در بخش پلتفرم Wink چیست گفته شد، وینک در ابتدای کار TRONbet نام داشت اما با گذشت زمان نام خود را به WINKLINK تغییر داد. لازم به ذکر است که از آن زمان تا کنون پروژه وینک بسیار بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر شده است، تا حدی که می‌توان گفت در حال حاظر بزرگ‌ترین برنامه غیرمتمرکز از لحاظ تعداد کاربران فعال و حجم معاملات می‌باشد. با اینکه رقبای بسیاری سعی در سبقت از پلتفرم وینک دارند، اما هنوز وینک به عنوان برترین پلتفرم در حوضه بازی‌های بلاک چینی شناخته می‌شود. از مهم‌ترین دلایل منحصر به فرد بودن این پروژه می‌توان به همکاری استراتژیکی ترون با وینک اشاره کرد. همچنین وینک به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در صورت آشنایی با برنامه‌نویسی کاربردی(API) و ابزارهای توسعه ارائه شده توسط تیم توسعه‌دهنده وینک، بتوانند پروژه‌های جدیدی را در این پلتفرم ایجاد کنند.

در نظر داشته باشید که وینک تنها یک پلتفرم برای بازی و سرگرمی نیست. توسعه‌دهندگان این پروژه قصد دارند در آینده خدماتی مانند وام‌های کوچک و کم‌بهره(micro loan)، استیبل کوین‌ها، توکن‌های اوراق بهادار و کانال‌های پرداختی جدیدی را نیز به کاربران خود ارائه دهند.در واقع پلتفرم وینک قصد دارد به یک پلتفرم کامل برای محصولات غیرمتمرکز در سراسر جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: بازی Second Life چیست؟

توکن پلتفرم Wink چیست؟

توکن پلتفرم Wink چیست؟

همانطور که گفته شد پلتفرم Winklink از دو توکن استفاده می‌کند که در واقع یک توکن با دو نوع استاندارد مختلف است. توکن WIN یک توکن بومی در این پلتفرم است که کاربردهای مختلفی از جمله استیکینگ و دریافت پاداش، پرداخت کارمزدهای تراکنشات، شرکت در مدیریت پلتفرم، تجربه رویدادها و فرصت‌های منحصربه‌فرد و پرداخت هزینه‌های درون بازی را دارد.

کل عرضه پروژه وینک تعداد 999 میلیارد واحد است که از طریق عرضه اولیه صرافی، بازارهای ثانویه، ایردراپ‌ها و رویدادهای تبلیغلاتی به بازار عرضه شد. برای آشنایی بیشتر با مفهوم ایردراپ، مقاله نحوه پیدا کردن ایردراپ های رایگان را مطالعه کنید. توسعه‌دهندگان پلتفرم وینک، ساختار توزیع توکن WIN را اینگونه شرح دادند:

  • 27 درصد برای اکوسیستم
  • 15 درصد برای فروش اولیه
  • 12 درصد برای جامعه اولیه
  • 10 درصد برای اعضای تیم
  • 9 درصد برای همکاری با بازی‌ها
  • 7 درصد برای توسعه پلتفرم
  • 6.25 درصد برای همکاری‌های استراتژیک
  • 5 درصد برای ایردراپ‌ها
  • 5 درصد برای فروش عمومی
  • 3.75 درصد برای ذخیره اختصاصی

مقاله پیشنهادی: آموزش ارز دیجیتال

کدام صرافی ها از توکن WIN پشتیبانی می کنند؟

در حال حاظر، بیشترین حجم معاملات توکن WIN در صرافی بایننس(Binance) صورت می‌گیرد. همجنین می‌توانید در صرافی‌های معتبری همچون کوکوین(Kucoin)، پولونیکس(Poloniex) و هیت بی‌تی‌سی(HitBTC) شروع به خرید و فروش توکن WIN کنید. در صرافی‌های مذکور می‌توانید با ارزهای سنتی همچون دلار آمریکا، دلار کانادا، دلار استرالیا، یورو، پوند و همچنین رمزارزهایی نظیر بیت کوین و اتریوم  توکن WIN را خریداری کنید. همانطور که بارها اشاره کردیم، شما می‌توانید رمزارزهای خود را در این صرافی‌ها ذخیره کنید؛ اما به دلیل امنیت پایین و مشکلات تحریم شدن این راه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. برای ذخیره دارایی خود می‌توانید از کیف پول‌های معتبر دیجیتالی استفاده کنید.

اگر در انتخاب کیف پول مناسب به مشکل، حتماً مقاله 5 مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را مطالعه کنید. لازم به ذکر است برای افرادی که امنیت، اولویت اول آن‌ها است، بهترین گزینه کیف پول‌های سخت افزاری است. برای ذخیره توکن WIN می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری نظیر لجر نانو ایکس(Ledger Nano X) و لجر نانو اس(Ledger Nano S) استفاده کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال پلتفرم Wink چیست به صورت کامل و روان پاسخ دهیم. در رابطه با آینده توکن WIN می‌توان گفت که پلتفرم Wink از تیم قدرتمندی برخوردار است و تا به حال خود را به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم بازی‌های غیرمتمرکز اثبات کرده است، با توجه به مزیت‌های این پلتفرم، قطعاً آینده درخشانی در انتظار آن است. چنانچه که شما هم یکی از علاقه‌مندان به بازارهای مالی و کسب آموزش در این حوضه هستید، ما را دنبال کنید تا از اخبار روز دنیای رمزارزها باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *