بازی Crypto Royale چیست؟ سوالی که امروزه توجه بسیاری از گیمرها و علاقه‌مندان به کسب درآمد از متاورس را به خود جلب کرده است. بازی کریپتو رویال در واقع یک بازی تحت وب همانند بازی اکسی اینفینیتی است، با این تفاوت که این بازی رایگان است. توکن انحصاری بازی کریپتو رویال Roy نام دارد که به عنوان پاداش پس از کسب پیروزی در نبردها به بازیکنان داده می‌شود. نکته جالبی که در بازی Crypto Royale وجود دارد، عدم نیاز به دانلود، نصب یا ثبت نام بازی است؛ همچنین بازیکنان نیازی به پرداخت برای شروع بازی ندارند.

این موارد موجب شده که بسیاری از افراد به این بازی جذاب علاقه‌مند شوند و سوالی برایشان پیش آید که در واقع بازی Crypto Royale چیست؟ و دلیل معروفیت آن چیست؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بازی کریپتو رویال بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

گیم پلی بازی Crypto Royale

بازی Crypto Royale چیست؟

گیم پلی این بازی بسیاری ساده است و سازندگان آن از بازی سنگ-کاغذ-قیچی الگو گرفته‌اند. در ابتدای بازی به هر بازیکن سه کره تعلق می‌گیرد. این کره‌ها با نام‌های Magenta(ارغوانی)، Cyan(فیروزه‌ای) و Yellow(زرد) به همراه 100 HP(سلامت) به بازیکنان داده می‌شود.

قوانین بازی Crypto Royale

قوانین برخورد

قانون برخود در این بازی بدین گونه است که هر کره قدرت بیشتری نسبت به دیگر کره‌ها دارد(همانند بازی سنگ-کاغذ-قیچی). در واقع کره فیروزه‌ای از کره ارغوانی می‌برد، کره ارغوانی کره زرد را شکست می‌دهد و در نهایت کره زرد کره فیروزه‌ای را می‌برد. این قوانین دقیقاً قوانین بازی سنگ-کاغذ-قیچی است. همچنین بهتر است بدانید که زمانی که این کره‌ها به یکدیگر برخورد می‌کنند و وارد نبرد می‌شوند، رنگ پیروزی 50% از سلامت کره بازنده را دریافت خواهند کرد.

جعبه‌های رنگی

در بازی کریپتو رویال، جعبه‌هایی وجود دارد که هر کدام بر اساس کارایی با یکدیگر فرق می‌کنند. جعبه‌های رنگی به سلامت شما اضافه می‌کند و  در واقع جون شما را بیشتر می‌کند. زمانی که از جعبه‌ای استفاده می‌کنید، رنگ کره شما به رنگ جعبه‌ی مورد نظر در می‌آید. در نظر داشته باشید که با انتخاب جعبه‌های براق، مقدار کمی توکن Roy نیز به شما داده می‌شود.

حرکت

بهتر است بدانید که بازی Crypto Royale تحت وب است و کاربران می‌توانند هم با کامپیوتر و هم با گوشی بازی کنند.  در نسخه دسکتاپ از نشانگر ماوس برای تعیین جهت حرکت کره‌ها استفاده می‌شود و با کلیک کردن، سرعت حرکت کره‌ها افزایش داده می‌شود. البته بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای برای راحت‌تر کردن بازی از کلید TAB کیبورد، جهت افزایش سرعت کره استفاده می‌کنند.

حال بازی کریپتو رویال در گوشی کمی متفاوت‌تر است. بدین شکل که با لمس اول، مسیر حرکت کره مشخص می‌شود و با لمس دوم، سرعت کره شما افزایش پیدا می‌کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که یک افزایش سرعت، 25 درصد از HP(سلامت) شما را استفاده می‌کند.

چنانچه HP شما زیر 25 باشد، امکان افزایش سرعت گرفتن کره از دست می‌رود و این موضوع شما را به یک هدف آسان تبدیل می‌کند. بنابراین خوردن جعبه در این بازی اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش فارکس

توکن بازی Crypto Royale چیست؟

همانطور که در قسمت بازی Crypto Royale چیست گفته شد، توکن این بازی ROY نام دارد. ROY یک توکن انحصاری از نوع HRC-20 است که در بستر شبکه Harmony قرار دارد. تا کنون فقط 400 میلیون توکن ROY به بازار عرضه شده است که بنا بر وایت پیپر این بازی، تعداد 230 میلیون واحد از توکن ROY در آینده سوزانده خواهد شد. بازیکنان پس از پیروزی در هر نبرد، مقداری توکن ROY به عنوان پاداش دریافت می‌کنند که در کیف پول داخلی بازی Crypto Royale ذخیره می‌شود.

در صورتی که بازیکنان نیاز به برداشت و استفاده از توکن‌ها را داشته باشند، می‌توانند دارایی خود را از کیف پول داخلی بازی، به کیف پول متامسک خود انتقال دهند. جهت راهنمایی استفاده از کیف پول متامسک، این مقاله را مطالعه کنید. در حال حاظر ارزش قیمتی توکن روی(ROY) 0.05573 دلار معادل 4.714 تومان می‌باشد. اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی توکن بازی کریپتو رویال را دارید، پیشنهاد می‌کنم دوره آموزشی ارز دیجیتال را پیش از هر گونه سرمایه‌گذاری مشاهده کنید.

جهت اطلاعات بیشتر از قیمت و آینده توکن ROY، نمودار قیمتی آن را بررسی کنید:

نحوه خرید توکن ROY

هنوز بسیاری از صرافی‌های معتبر، توکن بازی crypto royale را در لیست خود قرار نداده‌اند؛ اما در حال حاظر کاربران می‌توانند توکن ROY را در صرافی غیرمتمرکز Viperswap که این صرافی هم در بستر شبکه هارمونی فعالیت می‌کند، خرید و فروش کنند.

توکن های NFT در بازی Crypto Royale

سازندگان این بازی در بروزرسانی‌های اخیر، پوسته‌هایی در قالب NFT به این بازی اضافه کرده‌اند. در واقع این پوسته‌ها به عنوان پوسته‌های داخلی کره‌ها ساخته شدند و دریافت آن‌ها کاملاً تصادفی است. معمولاً این پوسته‌ها پس از هر پیروزی در نبرد، به طور تصادفی به بازیکنان داده می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با توکن‌های NFT مقاله تعریف NFT را مطالعه کنید. در بازی crypto royale، پنج نوع پوسته مختلف وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به ترتیب ارزش مشاهده کنید:

  • Legendary(افسانه‌ای)
  • Epic(حماسی)
  • Rare(کمیاب)
  • Uncommon(غیر عادی)
  • Common(عادی)

همانطور که مشاهده می‌کنید، هر کدام از این پوسته‌ها ارزشمندتر از دیگری است و در نهایت شانس دریافت پوسته‌هایی که با ارزشمندتر هستند، کم‌تر است. در نظر داشته باشید که بازیکنان می‌توانند این پوسته‌ها را مستقیماً از فروشگاه نیز خریداری کنند. دارندگان این پوسته‌های می‌توانند با استیک آن‌ها پاداشی نیز دریافت کنند و این موضوع یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از بازی crypto royale به شمار می‌رود. همچنین بازیکنان می‌توانند پوسته‌های به دست آمده را در بازار داخلی بازی crypto royale به فروش بگذارند. حال که با بازی Crypto Royale به طور کامل آشنا شدید و از اهمیت توکن‌های NFT باخبر شدید، آموزش NFT رایگان را از دست ندهید.

آموزش بازی Crypto Royale

آموزش بازی Crypto Royale

تا به اینجای کار به سوال بازی Crypto Royale چیست، به طور کامل پاسخ دادیم؛ حال نوبت و نحوه بازی crypto royale می‌رسد. همانطور که گفته شد، بازی کریپتو رویال فقط روی مرورگر قابل اجرا است. بنابراین برای شروع بازی ابتدا به آدرس cryptoroyale.one بروید. در صفحه اول بازی چهار حالت برای شروع بازی وجود دارد:

Traning

در این حال بازیکنان می‌توانند به صورت رایگان با ربات‌ها بازی کنند و مقدار کمی پاداش دریافت کنند.

Ranked

این بخش همانند بخش قبلی رایگان است اما پاداش بهتری دارد، زیرا شما می‌توانید با بازیکنان دیگر وارد نبرد شوید.

Low Stakes

این حالت برخلاف دوحالت قبل، رایگان نیست و بازیکنان برای شروع بازی باید یک توکن ROY بپردازند. پاداش‌هایی که در این بخش دریافت می‌کنید بسیار ارزشمند‌تر هستند.

High Stakes

و در بخش آخر کاربران برای شروع بازی باید ابتدا 10 توکن ROY پرداخت کنند. پاداش‌های این حالت از تمام حالت‌های دیگر بازی crypto royale بیشتر است.

در بازی کریپتو رویال، تورنمنت‌هایی در نظر گرفته شده است که بازیکنان می‌توانند از دوشنبه تا شنبه هر هفته در آن‌ها شرکت کنند و کسب درآمد کنند. این تورنمنت‌ها در ساعات 2 صبح، 8 صبح، 2 شب و 8 شب به وقت گرینویچ باز می‌شوند. البته در روز یکشنبه ساعت 3 بعد از ظهر هم یک تورنمنت جداگانه در نظر گرفته شده است که پاداش آن به مراتب بیشتر است.

مزایای بازی Crypto Royale چیست؟

کریپتو رویال یکی دیگر از بازی‌های کریپتویی است که بر روی گوش‌های اندرویدی و IOS قابل نصب است. این بازی دارای یکسری مزایای مختلف است که در ادامه شما را با مزایای بازی کریپتو رویال آشنا خواهیم کرد:

مزایا

توضیحات

امنیت بالا

تمامی اطلاعات درون بازی به وسیله فناوری بلاک چین رمزنگاری شده است و اطلاعات کاربران کاملاً محفوظ است.

شفافیت

از آنجایی که از فناوری بلاک چین در این بازی استفاده شده است، تمامی تراکنشات عمومی قابل مشاهده است و امکان هیچ تقلبی در بازی نیست.

ارزش ذخیره سازی

احتمال این که توکن بازی کریپتو رویال در آینده افزایش یابد، هست از این رو ارزش ذخیره سازی نیز دارد.

اقتصادی

هزینه‌های درون بازی نسبت به سایر بازی‌]ای لاک چینی کمتر است و امکانات بیشتری در اختیار بازیگرها قرار داده می‌شود.

متنوع

گیمرها می‌توانند به صورت چند نفره بازی کنند و در مسابقات جذاب این بازی شرکت کنند.

جذابیت

گیم پلی و گرافیک بازی جذاب و بالا است و تجربه جدیدی را برای گیمرها به ارمغان می‌گذارد.

قابلیت درآمد زایی

با استفاده از آیتم‌های درون بازی و توکن بازی Crypto Royale افراد می‌توانند به راحتی از این بازی درآمد زایی کنند؛ چرا که آن‌ها مالک آیتم‌ها و توکن بازی هستند.

آینده خوب بازی

پیش بینی شده است که تعداد گیمرهای بازی کریپتو رویال و همچنین ارزش توکن این بازی در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

نحوه اتصال متامسک به بازی Crypto Royale

همانطور که متوجه شدید بازی کریپتو رویال یکی از بازی‌هایی است که سبب افزایش درآمد گیمرها می‌شود. امکان کسب درآمد در کنار بازی کردن در بازی Crypto Royale وجود دارد که سبب افزایش محبوبیت این بازی شده است. از دیگر قابلیت‌های بازی Crypto Royale متصل کردن کیف پول متامسک به این بازی است. افراد به راحتی می‌توانند کیف پول متامسکشان را به این بازی متصل کنند و دارایی‌های دیجیتال به این بازی واریز کنند یا از آن برداشت کنند. نحوه اتصال کیف پول متامسک به این بازی کار چندان سختی نیست و تنها باید مراحل زیر را طی کنید. اگر که اطلاعات کیف پولتان را فراموش کرده‌اید، با مطالعه مقاله آموزش بازیابی کیف پول متامسک، اطلاعاتتان را بدست آورید.

بازی کریپتو رویال بر روی شبکه Harmony One است و باید این شبکه را در ابتدا به کیف پولتان اضافه کنید. در صورتی که این شبکه را به کیف پول متامسک اضافه نمایید، قادر خواهید بود که دارایی‌هایتان را به این بازی وارد یا از آن خارج کنید. نحوه اضافه کردن شبکه Harmony one به کیف پول متامسک به این صورت است:

  1. ابتدا وارد کیف پول متامسک شوید
  2. به بخش حساب کاربری یا بر روی پروفایلتان کلیک کنید
  3. بر روی گزیه Add Network کلیک کنید
  4. سپس موارد زیر را در بخش‌های خواسته شده وارد نمایید.
    • Network Name: Harmony Mainnet
    • New RPC URL: https://api.harmony.one
    • ChainID: ۱۶۶۶۶۰۰۰۰۰
    • Currency Symbol: ONE
    • Block Explorer URL: https://explorer.harmony.one
  5. شبکه را ذخیره کنید، حال قادر خواهید بود که توکن ROY را به این کیف پول انتقال دهید.

نحوه اضافه کردن توکن ROY به متامسک

ارز دیجیتال ROY درون کیف پول متامسک نیست و شما باید از طریق وبسایت کوین متارکت کپ آن را به این کیف پول اضافه کنید. برای اضافه کردن توکن ROY به کیف پول متامسک بر روی عبارت Import Tokens که در پایین صفحه گوشیتان است کلیک کنید. دقت داشته باشید که شبکه لاک چین شما باید هارمونی باشد نه اتریوم. آدرس توکنی که کپی کردید رو باید به در بخش خواسته شده وارد یا کپی نمایید. آدرس را در بخش Token Contract Address وارد کنید و سپس بر روی Add Custom Token کلیک نمایید. پس از این کار ارز دیجیتال روی(ROY) به کیف پول شما اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: سبک اسمارت مانی

واریز و برداشت پول در بازی Crypto Royale

گیمرها پس از ایجاد شبکه هارمونی وان و اضافه کردن توکن ROY به کیف پول متامسک، اجازه اضافه کردن دارایی و همچنین برداشت را خواهند داشت. برای واریز ارز دیجیتال به بازی کریپتو رویال همانند واریز پول به صرافی‌ها عمل کنید. برای اینکار بر روی کلمه Deposit کلیک کنید. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال AVAX, Matic را به ارز دیجیتال ROY تبدیل کنید.

برداشت پول از بازی Crypto Royales

امکان برداشت پول از این بازی وجود دارد؛ اما گاهاً برای افرادی مدت زمان افزایش می‌یابد. برای برداشت وارد بازی کریپتو روال شوید و سپس بر روی گزینه Withdraw کلیک کنید. پس از اینکه کلیک کردید مقدار توکن ROY که قصد برداشت آن را از حساب درون بازی دارید را وارد نمایید. پس از وارد کردن مقدار بر روی گزینه Withdraw as ROY کلیک کنید.

نحوه فروش ارز دیجیتال ROY

برای اینکه بتوانید داریتان را نقد کنید باید از صرافی‌های ViperSwap یا SushiSwap! در ViperSwap یا SushiSwap استفاده کنید. توجه کتید که کارمزد انجام این کار کمی بالا است، از این رو بهتر است که ارز ROY را به ONE تبدیل کنید. پس از این کار به راحتی می‌توانید دارییتان را به پول رایج مدنظرتان تبدیل کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانسخن آخر

بدون شک آینده صنعت بازی سازی به بازی‌های Play to Earn وابسته است. در مقالات بهترین راه های کسب درآمد از متاورس از اهمیت متاورس سخن گفتیم و حال می‌دانید که دلیل این همه محبوبیت از سوی کاربران چیست. موضوعی که بازی crypto royale را از دیگر بازی‌های متاورس جدا می‌کند، امکان بازی بدون ثبت نام و پرداخت وجه است. بازیکنان بدون هیچ محدودیتی قادر به بازی و کسب درآمد هستند. در ای نوشتار سعی کردیم پاسخ به سوال بازی Crypto Royale چیست را به طور واضح و کامل بیان کنیم. چنانچه شما هم یکی از علاقه مندان به دنیای متاورس و کسب درآمد از آن هستید، حتماً صفحه آموزش ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

سوالات متداول

دلیل محبوبیت بازی Crypto Royale چیست؟

این بازی با پیاده سازی طرح بازی کردن در کنار کسب درآمد توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

بازی بازی Crypto Royale رایگان است؟

بله، امکان بازی کردن در این بازی بدون پرداخت هزینه‌ای امکان پذیر است.

نحوه اتصال دیسکورد به بازی Crypto Royale چگونه است؟

پلیرها با متصل کردن این بازی به دیسکورد می‌توانند جوایزی را دریافت کنند. وارد بخش Ranked بازی شوید و سپس بر روی گزینه Link Discrd کلیک کنید تا وارد بخش متصل  شدن حساب بازی کریپتو رویال به حساب دسکوردتتان شود.

امکان اتصال کیف پول دیگری به این بازی وجود دارد؟

هر کیف پولی که از شبکه Harmony One پشتیبانی می‌کند، قابلیت متصل شدن به این بازی را دارد. توجه کنید که به هر کیف پولی اعتماد نکنید و فقط سراغ کیف پول‌های معتبر بروید.

2 دیدگاه در “بازی Crypto Royale چیست؟ | آموزش کامل بازی کریپتو رویال

  1. نیما میگوید:

    سلام خسته نباشید در طرف چپ که به ما باکس هایی میدهد و میتوان با انها چرخ دنده گرفت در انججا دو دایره اضافه شده اند که اعداد داخل انها افزایش مییابد و برای چرخ دنده نمیشه استفاده کرد انها را چکار کنم ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *