ساخت توکنهای غیرمثلی یکی از آسانترین روشها برای درآمدزایی از بازار ارزهای دیجیتال میباشد. اما به فروش رساندن آثار خود و کسب درآمد از آن کمی مشکل و فرآیندها و روشهای مختلفی دارد. افرادی که NFT میسازند، اغلب تازهکار و جزء چهرههای نا آشنا در حوزه NFT میباشند، از این رو آثار آنها کمتر مورد توجه سایرین قرار میگیرد. خوب حالا چاره این کار چیه؟ هنرمندان میبایست به تبلیغ آثار هنری NFT شده بپردازند تا آثار آنها در معرض دید همگان قرار بگیرد. روشهای متعددی وجود دارد برای این کار که هم میتواند هزینهبر و هم میتواند رایگان باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با 8 روش برای تبلیغ آثار هنری NFT شده آشنا کنیم تا راحتتر بتوانید آثار هنری دیجیتالی خود را به فروش برسانید.
چرا باید به تبلیغ آثار هنری NFT شده بپردازیم؟
دنیای آثار هنری دیجیتال همانند دنیای پیرامون ما هنرمندان مشهوری دارد که آثار معروفی از خود به جا گذاشتهاند. در موزهها و گالریهای متنوعی که در سرتاسر جهان برپا میشوند، همیشه افرادی وجود دارند که هنرمندان صاحب نامی نیستند. این افراد با شرکت در گالریهای مختلف، آثار خود را به نمایش میگذارند تا شخصی پیدا شود و اثر آنها را خریداری نمایید. هدف اصلی اشخاصی که در گالریهای آثارهای دیجیتال همچون راریبل و اوپن سی فعالیت میکنند، فروش آثار خود و کسب درآمد از آنها میباشد. پلتفرم اوپن سی چیست؟ شاید این سوالی باشد که برای شما پیشآید، برای پیدا کردن سوال خود مقاله پلتفرم اوپن سی چیست را مطالعه نمایید.
حال چرا افراد به تبلیغ آثار هنری NFT شده خود میپردازند؟ جواب این سوال بسیار واضح میباشد، زیرا هنرمند مشهوری نمیباشند. بنابراین هر شخصی برای این که آثار خود را بفروشد باید آنها را تبلیغ کند و اگر به شخصی مشهور در این صنعت تبدیل شود، درآمد میلیون دلاری خواهند داشت. بنابراین افراد باید پس از ساخت NFT به تبلیغ آثار هنری NFT شده خود بپردازند تا فعالیت آنها به کسب درآمد منجر شود.
بیشتر بخوانید: پلتفرم راریبل چیست
روش های تبلیغ آثار هنری NFT شده
8 روش تبلیغ آثار هنری دیجیتال برای شما عزیزان آورده شده است که از طریق آنها میتوانید، NFTهای خود را به تبلیغ نمایید. البته به این معنا نیست که با انجام این روشها حتماً NFT شما به فروش خواهد رفت بلکه به شما کمک میکند که NFT شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد. SFT و NFT آثار هنری دیجیتال میباشند که برای فروش رفتن آثار خود باید روشهای جهت تبلیع آنها بلد باشید. SFT یا توکن نیمه مثلی، گونهای دیگر از NFTها است که با مطالعه مقاله توکن نیمه مثلی چیست به مفهوم آن دست پیدا خواهید کرد.
توییتر(Twitter)
یکی از جاهایی که تولیدکننذگان NFT میتوانند، آثار خود را تلیغ کنند در شبکه اجتماعی توییتر میباشد. اما برای این که اجازه همچین کاری را داشته باشید باید بیش از 10هزار دنبال کننده در اینستاگرام داشته باشید. هزینهای که چنین اشخاصی از افراد میگیرند تا NFT شما تبلیغ نمایند نامعلوم میباشد و بسته به هر شخص متفاوت میباشد. توییتر را میتوان یکی از بهترین راهها برای تبلیغ دانست چرا که بازخورد در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد میباشد. شبکه اجتماعی توییتر به کاربران خود این قابلیت را میدهد که چند تصویر را به طور همزمان به اشتراک بگذارید؛ از این رو میتوانید به جای یک NFT، چند NFT را تبلیغ نمایید.
اینستاگرام(Instagram)
بهترین مکان برای تبلیغ آثار هنری دیجیتال، توییتر میباشد، اما همه شبکههای اجتماعی به نوبه خود نقش مهمی در فروش NFTهای شما میکنند. اینستاگرام هنوز محلی را برای نمایش نمونه کارهای افراد و پروژه های فعلی و قبلی افراد ایجاد نکرده است. اما با این وجود اکثر هنرمندان بر این باورند که نباید اینستاگرام را فراموش کرد، هر چند که اکانتی ساده و یا دنبال کنندگان کمی دارید.
هشتگها
یکی دیگر از راههای تبلیغ آثار هنری NFT شده از طریق رعایت کردن و استفاده مناسب از آنها میباشد. رعایت نمودن این کار شانس شما را در به فروش رسیدن آثار هنری شما افزایش میدهد. تعدادی از هشتگهایی که میتواند برای شما عزیزان مفید باشد در لیست زیر قرار گرفته است که میتوانید آنها را در بیو استفاده کنید. هشتگهای زیر در هر دو شبکه اجتماعی توییتر و ایستاگرام قابل استفاده میباشد.
- #nfts
- #NFT
- #cryptoartist
- #nftvideo
- #nftartist
- #nftart
ردیت(REDDIT)
ردیت یکی دیگر از پلتفرمهایی است که افراد میتوانند از این طریق به تبلیغ آثار هنری NFT شده خود بپردازند. به این صورت است که شما یک پست در ردیت میگذارید و اگر پست شما بازدید و آرای زیادی دریافت کند در رتبه بندی بالاتری قرار میگیرد. اما اگر نظرات منفی دریافت کنید به رتبههای پایین تر این وبسایت تنزل پیدا خواهید کرد. ردیت در حال حاضر بیشتر از 58 میلیون کاربر فعال در ماه دارد و حدود 8 میلیون کاربر در بخش آثار هنری(Crypto Art) فعالیت دارند. اگر میخواهید وارد این بخش شوید بر روی لینک روبرو www.Reddit.com کلیک نمایید. اغلب فعالان بازار NFT در این پلتفرم فعالیت دارند تا مجموعههای بهتر NFT را پیدا کنند و آن آثار را از صاحبان آن خریداری کنند. Reddit به عنوان صفحه اول اینترنت شناخته میشود که از این رو محلی بسیار مناسب برای تبلیغ آثار هنری NFT شده میباشد.
بیشتر بخوانید: چطور نوشته های خود را NFT کنیم
اپلیکیشن دیسکورد(Discord)
کاربران اپلیکیشن دیسکورد نیز در این زمینه بسیار فعالیت دارند، امکان ندارد که در یک سرور عضو شوید و در آن حرفی از ارزهای دیجیتال و NFT نباشد. اپلیکیشن دیسکورد رباتهای ایجاد کرده که قیمت لحظهای ارزهای دیجیتال و همچینین برترین NFTها را به شما نشان میدهند. اغلب افرادی که در Discord فعالیت دارند تمایل دارند که بر روی NFTها سرمایه گذاری کنند که از این رو محلی مناسبی برای تبلیغ NFT میباشد.
NFT Calendar
NFT Calendar از اولین تقویمهای موجود در بازار است که برترین آثار NFT در آن یافت میشود. هنرمندان با استفاده از این تقویم میتوانند بهترین NFTها را پیدا کنند و یا NFT خود را در اینجا به فروش برسانند. در مدت زمانی کمی میتوانید مجموعه NFT خود را در این تقویم قرار دهید و آثار خود را در معرض دید کاربران قرار بدهید. برای این کار شما میبایست به وبسایت www.nftcalendar.io بروید و جزئیات فرم اصلی را پر کنید تا nft شما در لیست قرار بگیرد. اطلاعاتی که باید در این لیست لحاظ کنید شامل اثر خود، خالق، شبکه بلاک چین و.. میباشد که پس از بررسی NFT شما در لیست این وبسایت قرار میگیرد.
بیشتر بخوانید: برترین کیف پول NFT
همکاری با دیگر هنرمندان
ارتباط داشتن با سایر خالقین اثرهای هنری دیجیتال سبب تبادل مخاطبان دیگر افراد با شما میشود. به عنوان مثال در یک مهمانی اگر شما در کنار شخصی مشهور قرار بگیرید، دیگر افراد تصور میکنند که شما نیز شخصی مهم میباشید. این موضوع نیز در جهان NFTها نیز صدق میکند، اگر شما با افراد صاحب نامی فعالیت کنید آثاری که بعدتر خواهید ساخت بیشتر از قبل به چشم خواهد آمد. به تازگی یک گروه آلمانی با چندین تن از اشخاص مشهور در صنعت NFT به نامهای Danica، Danae Gosset و Art Camp کلیپی به ارزش 25000 دلار همکاری کردند. بنابراین همکاری کردن با اینگونه افراد میتواند به شما در فروش و تبلیغ کردن آثار شما کمک کند. لازم به ذکر است که هزینه این کار رایگان نمیباشد و هزینهای در جهت همکاری خود از شما طلب خواهند کرد که طبعاً قیمت کمی نخواهد داشت.
توسط اینفلوئنسرها
تبلیغاتی که هزینه بر میباشند، زود بازدهتر میباشند و به شما کمک میکند تا آثار خود را راحت تر به فروش برسانید. اینفلوئنسرها افرادی هستند که در فضای مجازی طرفداران زیادی دارند و برای تبلیغ آثار شما هزینهای دریافت خواهند کرد. هزینه دریافتی معمولاً به اینفلوئنسرها بستگی دارد که افراد با توجه به مقدار بازدید کنندهای که دارند از شما کارمزد میگیرند. اینفلوئنسرها را میتوانید در اینستاگرام، توییچ، یوتیوب، فیس بوک و تیک تاک پیدا کنید و حتما به دنبال افرادی باشید که تعداد بازدیدکنندگان بالایی دارند نه دنبالکنندگان زیادی دارند. به عنوان مثال در اینستاگرام شخصی 1 میلیون دنبالکننده دارد ولی پستهای او را کمتر از 10 هزار نفر مشاهده میکنند که سراغ اینگونه افراد رفتن درست نمیباشد.
جمع بندی
آثار هنری دیجیتال همانند NFT و SFT نیازمند تبلیغ شدن دارند چرا که تا وقتی مردم شما را به عنوان یک فرد مشهور در NFT نبینند، آثار شما به فروش نخواهد رفت. از این رو باید با روشهای تبلیغ آثار هنری NFT شده، آشنایی داشته باشید تا بتوانید آثار خود را راحتتر بفروشید. در این مقاله سعی کردیم 8 تا از کارآمدترین روش های تبلیغ آثار هنری NFT شده بپردازیم و به شما بیاموزیم که چگونه به تبلیغ NFT خود بپردازید.