اینترنت نسل سوم به محض ورود به فضای مجازی سبب تغییر و تحول‌های بزرگی در بازار ارزهای دیجیتال شد. وب 3 از برترین تکنولوژی‌های حال حاضر دنیا نظیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، پشتیبانی می‌کند. این فناوری‌ها علایق افراد را شناسایی می‌کنند و مطالب مرتب با روحیات و اخلاقیات آن‌ها را در اختیار افراد قرار می‌دهند. فناوری وب 3 به دلیل امنیت بالایی که دارد نظر صرافی‌های غیر متمرکز زیادی نظیز بایننس و کوین بیس را به خود جلب کرده است. اما این فقط منحصر به صرافی‌ها نمی‌باشد، توسعه‌دهندگان ارزهای دیجیتال، رمزارزهایی با استفاده از این فناوری ایجاد کردند. آشنایی با برترین ارزهای دیجیتال وب 3 یکی از مواری است که شما به عنوان یک معامله‌کننده در بازار ارزهای دیجیتال باید به آن واقف باشید. در ادامه این مقاله قصد داریم نگاهی به برترین ارزهای دیجیتال وب 3 بکنیم و تعدادی از آن‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

وب 3 چیست؟

وب 3 چیستپیش از ورود به معرفی برترین ارزهای دیجیتال وب 3 بهتر است که شما را با مفهوم وب 3 چیست، آشنا کنیم. اینترنت نسل سوم یا وب 3، نسل بعدی اینترنت می‌باشد که با فناوری بلاک چین ادغام شده است و ساختاری غیرمتمرکز دارد. وب 3 ار پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های حال حاضر دنیا یعنی یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و اینترنت اشیاء پشتیبانی می‌کند. وب 3 به دلیل برخورداری از این تکنولوژی‌هل دست افراد غیرمجاز برای دسترسی به اطلاعات افراد دیگر تا بخش بسیاز ریادی محدود کرده است.

افراد در فاضای وب 3 این قابلیت را دارند که اطلاعات خود را به وطر کامل مدیریت کنند و دیگر نگران ذخیره شدن اطلاعات خود در بانک‌های اطلاعاتی شرکت‌های بزرگ نباشند. بنابراین شرکت‌های بزرگ و توسعه‌دهندگان در حال تلاشند تا از این فناوری جدید در دنیای ارزهای دیجیتال نیز استفاده کنند. برای آشنایی هر چه بیشتر با وب 3 می‌توانید مقاله وب 3 چیست را مطالعه کنید.

برترین ارزهای دیجیتال وب 3

برترین ارزهای دیجیتال وب 3

بعد از آشنایی با مفهوم اینکه وب 3 چیست، قصد داریم شما را با برترین ارزهای دیجیتال وب 3 آشنا کنیم. همانطور که گفته شد، وب 3 امنیت بسیار بالایی دارد، از این رو توسعه دهندگان در تلاشند که ارزهای دیجیتال جدیدی با استفاده از این تکنولوژی ایجاد نمایند. اما بهترین ارزهای دیجیتال وب 3 چه رمزارزهایی می‌باشند، برای رسیدن به پاسخ این سوال ما را در ادامه مقاله نگاهی به برترین ارزهای دیجیتال وب 3 همراهی کنید.

ارز دیجیتال Kusama

ارز دیجیتال Kusamaپروژه Kusama بر بستر بلاک چین پیاده‌سازی شده و شبکه‌ای متن باز، مقیاس پذیر و سازگار می‌باشد. این پروژه وب 3 در ماه می سال 2018 راه‌اندازی گردید و به عنوان پلتفرمی آزمایشی برای پولکادات عمل می‌کرد. به طوری که توسعه‌دهندگان پیش از ایجاد تغییرات در پولکادات، تغییرات را در محیط Kusama اجرا و سپس در پولکادات پیاده سازی می‌کردند. به طور کلی پروژه وب 3 Kusama به عنوان موش آزمایشگاهی پولکادات می‌باشد که از آن برای آزمایش پروژه‌های بلاک چینی خود استفاده می‌کنند. اما این فقط یک پلتفرم برای آزمایش نیست، چرا که ارزهای دیجیتال پولکادات با سرعت بیشتری قابلیت معامله در این پلتفرم را دارند. ارز دیجیتال Web3 کوزاما با نماد KSM دارای قیمتی بیش از 165 دلار می‌باشد و حجم معاملاتی این ارز دیجیتال Web3 در 24 ساعت گذشته برابر با 76 میلیون دلار می‌باشد.

ارز دیجیتال Kusama در رتبه 66 وبسایت CoinMarketCap قرار دارد که در وضعیت بهتری نسب به انجین کوین می‌باشد. برای آشنایی با انجین کوین و همچنین پلتفرم کوین انجین می‌توانید مقاله‌های انجین کوین چیست و آموزش بازی انجین کوین را مطالعه نمایید. توسعه دهندگان ارز دیجیتال پولکادات که در حال حاضر در رتبه 12 قرار دارد، ارز دیجیتال Kusama را نیز ایجاد کرده‌اند. شرکت بنیانگذار این ارز دیجیتال Parity Technologies می‌باشد که در راس آن دکتر Gavin Wood قرار دارد. Gavin Wood یکی از مشهورترین و توانمندترین افراد در حوزه برنامه نویسی کامپیوتر می‌باشد، این شخص در تولید پروژه اتریوم نیز دخالت داشته است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های Kusama این است که هیچ مقام رسمی آن را اداره نمی‌کند و به عنوان شبکه‌های مستقل فعالیت دارند. این ارز دیجیتال را می‌توانید از صرافی بایننس که یک صرافی غیرمتمرکز می‌باشد، تهیه کنید. برای آشنایی با صرافی بایننس می‌توانید مقاله آشنایی با صرافی بایننس را مطالعه نمایید. در بخش بعدی برترین ارزهای دیجیتال وب 3 شما را با ارز دیجیتال پولکادات آشنا خواهیم کرد.

ارز دیجیتال Polkadot

ارز دیجیتال Polkadotیکی دیگر از برترین ارزهای دیجیتال وب 3 ارز دیجیتال پولکادات می‌باشد که در بخش قبل به آن اشاره‌هایی شد. این توکن وب 3 در سال 2016 توسط یکی از برجسته‌ترین اشخاص در حوزه تولید ارزهای دیجیتال Gavin Wood تولید گردید. این ارز دیجیتال Web3 با نماد DOT در صرافی‌های ارزهای دیجیتال قابل خرید و فروش می‌باشد و در رتبه 12 در وبسایت COinMarketCap قرار دارد. این پروژه به وسیله وب 3 بهبود و توسعه یافته است و بر بستر بلاک چین طراحی شده است، مشکلاتی نظیر بالا بودن هزینه کارمزدها و پایین بودن سرعت تراکنشات در این پروژه وب 3 دیده نمی‌شود. ارزش ارز دیجیتال DOT در تاریخ 28 فروردین برابر با 17.94 دلار می‌باشد و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته برابر با 477 میلیون دلار و سهم 1.15 درصدی از کل بازار را در اختیار خود دارد.

ارز دیجیتال Web3 پولکادات به دلیل استفاده از فناوری وب 3، بعد از استفاده جهانی از این فناوری می‌تواند نسل جدید اینترنت را در اخیتار مشتریان خود قرار دهد. همچنین انتقال داده بین شبکه‌های بلاک چین مختلف نظیر اسمارت چین بایننس و اتریوم در این شبکه امکان پذیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پلتفرم راریبل چیست

ارز دیجیتال File Coin

برترین ارزهای دیجیتال وب 3 File Coinارز دیجیتال فایل کوین(File Coin) که یکی دیگر از برترین ارزهای دیجیتال وب 3 می‌باشد که محبوبیت بیشتری نسب به ارز دیجیتال Kumasa دارد. فناوری بلاک چین به کار رفته در آن یکی از قوی‌ترین و کاربردی‌ترین و در عین حال پیچیده می‌باشد که براساس ایده‌ای نوآورانه ایجاد شده است. به طوری که اکثر توسعه دهندگان دنیای ارزهای دیجیتال بر این باورند که با علنی شدن ایده‌های فایل کوین، انقلابی در حوزه انتقال داده‌ها صورت خواهد گرفت. File Coin با نماد انحصاری FIL در صرافی‌ها قابل خرید و فروش می‌باشد که از این ارز دیجیتال می‌توانید در معاملات اسپات نیز استفاده کنید. ارزش این توکن وب 3 برابر با 19.82 دلار و حجم معاملاتی این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته برابر با 505 میلیون دلار می‌باشد که نسبت به دو رمز ارز قبل بیشتر می‌باشد.

این ارز دجیتال در حال حاضر در رتبه 36 قرار دارد ونزذیک به 2 درصد از حجم بازار ارهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. به دلیل برخوداری این ارز دیجیتال Web3 از فناوری وب 3، اجازه اشتراک گذاری پرونده‌ها را به افراد می‌دهد و ماینر‌ها ارائه دهندگان بلاک چین فایل کوین می‌باشند. ماینرها می‌توانند با مشارکت در ذخیره سازی اطلاعات بلاک چین فایل کوین در قبال این کار، ارز دیجیتال File Coin پاداش بگیرند. اطلاعات افراد به دلیل غیرمتمرکز بودن بلاک چین، در قسمت‌های مختلفی از دنیا ذخیره می‌شود و هیچکس جز شخص مالک اجازه دسترسی به آن را ندارد. ارز دیجیتال Web3 فایل کوین را می‌توانید از صرافی‌های معتبری نظیر بایننس و کوین بیس خریداری نمایید.

ارز دیجیتال Bit Torrent

ارز دیجیتال Bit Torrentبیت تورنت پلتفرمی است مختص اشتراک گذاری فایل‌های غیرمتمرکز که قبل از پیدایش وب 3 ایجاد شده است. Bit Torrent یکی از پرکاربردترین برنامه‌های غیرمتمرکز است که از فناوری تورنت برای دانلود فایل‌ها استقاده می‌کند. پلتفرم Bit Torrent در سال 2019 توسط بنیان‌گذار بلاک چین ترون جاستین سان خریداری شد و صدها میلیون کاربر دارد. بیت تورنت با نماد BTT در صرافی‌ها قابل خرید و فروش است و همچنین امکان استفاده از آن در معاملات اسپات وجود دارد. ارزش ارز دیجیتال بیت تورنت برابر با 0.000001871 و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته برابر 120 میلیون دلار می‌باشد. بیت تورنت به عنوان پلی بین تولید کننده محتوا و مشتریان عمل می‌کند و کاربران با رمزارز BTT می‌توانند بدون نیاز به واسطه مالی، به خرید و فروش‌های این سرویس بپردازند.

تولیدکنندگان محتوا در ازای انجام این کار برای مشتریان ارز دیجیتال Web3 بیت تورنت را دریافت می‌کنند. بلاک چینی که این توکن وب 3 از آن بهره گرفته ترون می‌باشد که تراکنشات این ارز دیجیتال در زمان کمی و به راحتی صورت می‌گیرد. امکان خرید فروش این توکن وب 3 در صرافی یونی سواپ وجود دارد، اگر با نحوه خرید و فروش در صرافی یونی سواپ آشنا نمی‌باشید، مقاله یونی سواپ چیست را مطالعه کنید.

ارز دیجیتال Ocean

ارز دیجیتال Oceanپروتکل اوشن که معنای فارسی آن اقیانوس می‌باشد، آخرین ارز دیجیتال Web3ای می‌باشد که در این لیست برای شما عزیزان توضیح داده می‌شود. ارز دیجیتال Ocean برای تبادل داده‌های غیر متمرکز استفاده می‌شود که بر بستر فناوری بلاک چین غیرمتمرکز می‌باشد. این پروتکل به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران آن به راحتی می‌توانند بازار انتقال داده غیرمتمرکز خود را کنترل و مدیریت کنند. افراد از این طریق می‌توانند اطلاعات و داده‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و در جهت خرید و ایجاد محصولات بهتر استفاده نمایند.پروتکل اوشن توسط شخصی به نام پروس پون که متخصص هوش مصنوعی و بنیان‌گذار پروژه‌های BigChainDB و ترنت مکانگی می‌باشد در سال 2017 تاسیس گردید.

هدف پروس پون از ایجاد این پروتکل، گرفتن بازار داده‌های کلان از شرکت‌های بزرگی همچون اپل و گوگل می‌باشد. این ارز دیجیتال را می‌توانید از صرافی‌های کوکوین یا بایننس خریداری کنید. برای آشنایی با صرافی کوکوین و خرید ارز دیجیتال سوالانا در این صرافی به همراه آموزش، می‌توانید مقاله خرید ارز دیجیتال SOLANA در کوکوین را مطالعه نمایید. ارز دیجیتال Ocean فقط برای ایجاد و تبادل اطلاعات استفاده نمی‌گردد، این توکن وب 3 را می‌توان در بازارهای معاملاتی خریداری کنید یا بفروشید. این ارز دیجیتال با نماد Ocean قابل خریداری در صرافی‌های مختلفی می‌باشد و در رتبه 168 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

حجم معاملاتی این توکن وب 3 در 24 ساعت گذشته برابر با 14 میلیون دلار و ارزش آن برابر با 0.457 دلار می‌باشد که نشان دهنده بازار ضعیف‌تر نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال وب 3 در این لیست است. تولیدکننده‌های داده به هنگام فروش داده‌های خود این ارز دیجیتال Web3 را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند و در زمان دلخواه خود می‌توانند آن را به فروش برسانند. از طرفی دیگر تولیدکنندگان برای اجرای الگوریتم‌های خود بر روی این پروتکل می‌بایست، توکن Ocean را در ازای اجرای الگوریتم‌ها پرداخت کنند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

وب 3 حوزه‌ای است که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال نباید از آن غافل شوند و در آینده‌ای نچندان جای ارزهای دیجیتالی که بر بستر وب 2 هستند را می‌گیرند. از طرفی دیگر توسعه‌دهندگان و شرکت‌های بیشتری روز به روز سیستم‌های خود را به فناوری وب 3 مجهز می‌کنند. همچنین ارزهای دیجیتال وب 3 در رتبه‌های بهتری نسبت به رمزارزهایی که در حوزه وب 3 نمی‌باشند قرار دارند و حجم معاملاتی بالایی نیز دارند. این مسئله حاکی این است که ارزهای دیجیتال وب 3 از طرفداران زیادی برخوردار می‌باشند و آینده درخشانی در پیش روی آن‌ها قرار دارد. به سود رسیدن در بازار ارزهای دیجیتال کمی مشکل و نیازمند دیدن دوره‌های متعددی است که با مشاهده دوره آموزش ارز دیجیتال فاموریان هم در وقت و هم در هزینه خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *