پیش از آشنایی با صرافی اوککس، بهتر است بدانید که صرافی بایننس و صرافی کوکوین قبل از شروع محدودیت‌ها جز بهترین صرافی‌های جهان بودند. اما پس از مسدود کردن حساب‌های کاربری کشورهای تحت تحریم و شروع محدودیت‌ها کار با صرافی بایننس برای ما و کشورهای تحت تحریم سخت شد. صرافی کوکوین نیز اعلام کرده بود که به کشورهای تحت تحریم خدمات نمی‌دهد، اما هنوز به طور جدی این طرح را اجرا نکرده. اگر از این صرافی استفاده می‌کنید، ممکن است هرلحظه اکانت شما مسدود شود پس با ما همراه باشید.

یکی از معاملات مهم و رایج این روزها، ترید فیوچرز است. این نوع ترید با جلوگیری از ضررهای احتمالی آینده توانسته مجبوبیت زیادی در بین معامله‌گران کسب کند، اما همانطور که گفته شد با محدود شدن صرافی‌های بایننس و کوکوین، پیدا کردن یک صرافی معتبر برای ما سخت شد.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

صرافی اوککس چیست؟

صرافی اوککس یک  پلتفرم معاملاتی است که همانند صرافی‌های دیگر به عنوان واسط بین معامله‌گران عمل میکند. روزانه معاملات بسیاری در این صرافی انجام می‌شود. در حال حاظر این صرافی در رده سوم بهترین صرافی‌های دنیا قرار دارد. پلتفرم‌های متنوع و ویژگی‌های بسیار این صرافی توانسته توجه کاربران زیادی، مخصوصا کشورهای تحت تحریم را به خود جلب کند.

معاملات رمز ارز با استفاده از پول سنتی، امکان استفاده از کارت بانکی و همچنین دارا بودن صرافی متمرکز همراه با بخش متمرکز از ویژگی‌های مهم این صرافی به شمار میرود.

چه کشورهایی اجازه استفاده از اوککس را ندارند؟

برای آشنایی با صرافی اوککس بهتر است ابتدا بدانید که در حال حاظر کشورهای ایران، سودان، کره شمالی، هنگ کنگ، کوبا، اکوادور، سوریه، مالزی، بولیوی، قزاقستان و ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده است. اما اگر پیش از ثبت نام از شماره و ای‌پی ایران استفاده نکنید، می‌توانید از این صرافی‌ استفاده کنید.

معرفی مزایا و معایب اوککس

معایب اوککس

حتما باید ای‌پی عوض کنید

اجباری بودن احراز هویت

مزایا اوککس

امکان معامله ارزهای سنتی با ارزهای دیجیتال

کارمزد پایین

پشتیبانی آنلاین

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال گوناگون

کوکوین یا اوککس

برای آشنایی با صرافی اوککس بهتر است ابتدا این صرافی را با کوکوین مقایسه کنید. هردو صرافی جز بهترین صرافی‌های حال حاضر دنیا می‌باشند، اما تفاوت عمده اوککس و کوکوین در طریقه ترید معامله‌گران است. معمولا برای معاملات اسپات صرافی کوکوین گزینه مناسب‌تری است اما در معاملات فیوچرز اوککس نسبت به کوکوین حرف اول را میزند. هردو مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند اما انتخاب هرکدام بستگی به نوع استفاده شما دارد.

آموزش و آشنایی با صرافی اوککس

ثبت نام در اوککس

برای ثبت نام در این صرافی ابتدا به سایت رسمی اوککس بروید، سپس در نوار بالا روز گزینه sign up کلیک کنید. در صورت داشتن حساب کاربری روی گزینه log in کلیک کرده و وارد شوید. یک ایمیل معتبر و فعال سپس رمز عبور به یاد ماندنی وارد کنید و روی گزینه sign up کلیک کنید. حال کد امنیتی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در صفحه بعد وارد کنید.

مقاله پیشنهادی:آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین

امینت حساب کاربری اوککس

پس از ثبت نام در اوککس توصیه می‌شود ابتدا امنیت حساب خود را بالا ببرید. برای این کار وارد حساب کاربری خود شوید، سپس روی علامت حساب کاربری خود کلیک کرده و گزینه security setting را انتخاب کنید. روی گزینه Authenticator app کلیک کرده و با برنامه Google Authenticator بارکد سیستم عامل گوشی خود را اسکن کنید.

مقاله پیشنهادی:آموزش انتقال تتر به صرافی کوکوین

سپس کد پشتیبانی که زیر بارکد بعدی مشاهده می‌کنید را در جایی یادداشت کنید( زمانی که به گوشی خود دسترسی نداریم می‌توانید با کمک این کد وارد حساب کاربری خود شوید).

حالا در قسمت Email Code گزینه Get Code را انتخاب کنید، حال کدی که برای ایمیل شما ارسال شده را وارد کنید. در بخش Authenticator app code کدی که در Google Authenticator مشاهده می‌کنید را وارد کنید.

مقاله پیشنهادی:صرافی کوکوین + نحوه استفاده

همانطور که در قسمت آشنایی با صرافی اوککس گفته شد، صرافی کوکوین برای معاملات اسپات گزینه مناسب‌تری است اما در این مقاله با آموزش هر دو روش می‌پردازیم.

آموزش ترید اسپات در اوککس

وارد حساب کاربری خود شوید، سپس ماوس را روی گزینه Trade در نوار بالا ببرید و روی گزینه  Basic Trade کلیک کنید.

حالا در صفحه باز شده می‌توانید شروع به ترید اسپات کنید. در سمت راست تصویر نمودارها را مشاهده می‌کنید و در سمت چپ تصویر می‌توانید نوع و تعداد ارز مورد نظر را انتخاب کنید.

در کادر وسط Order Book می‌توانید سفارشات فروشندگان و خریداران دیگر را می‌توانید ببینید.

آموزش ترید فیوچرز در اوککس

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود ماوس را روی گزینه Trade نگه دارید. سپس در نوار بالا گزینه Margin Trading را انتخاب کنید.

در این صفحه همانند ترید اسپات در سمت راست نمودارها را مشاهده می‌کنید و در سمت چپ می‌توانید شروع به ترید کنید. در نظر داشته باشید اگر شما شناخت کافی از این مدل ترید ندارید پس از انتخاب ارز مورد نظر گزینه Perpetual را انتخاب کنید، زیرا قراردادهای ترید فیوچرز محدودیت زمانی دارند و ممکن است برای تازه‌واردها موجب ضرر و زیان شود.

می‌توانید در این صفحه به سه روش مختلف ترید کنید.

Limit: در قسمت price می‌توانید قیمت مدنظر خود و در قسمت Amount میزان ارزی که می‌خواهید ترید کنید را بنویسید. با انتخاب گزینه BBO سفارش شما در بهترین قیمت خرید یا فروش ثبت می‌شود.

ادامه ترید فیوچرز

Market: با انتخاب این گزینه فقط کافی است در قسمت amount مقدار ارزی که می‌خواهید بخرید یا بفروشید را بنویسید. گزینه مارکت بر اساس قیمت لحظه‌ای بازار معامله شما را ثبت می‌کند.

stop: این گزینه به دو بخش OCO و Conditional تقسیم می‌شود.

OCO: یکی از مهم‌ترین بخش‌های آشنایی با صرافی اوککس OCO است. در این قسمت شما با تعیین قیمت وسط از ضررهای احتمالی آینده جلوگیری می‌کنید. فرض کنید که قیمت بیت کوین در حال حاظر 50هزار دلار است و شما پیشبینی می‌کنید که قیمت بالاتر می‌رود و به 52هزار دلار میرسد. ولی از طرفی دیگر ممکن است قیمت ریزش کند و به 48هزار دلار برسد.

بنابراین در قسمت TP Trigger Price مبلغ 52هزار دلار، در قسمت SL Trigger Price قیمت 48هزار دلار و در قسمت TP Order Price قیمت فعلی بیت کوین را می‌نویسید. در این حالت اگر قیمت بیتکوین به 52هزار دلار برسد سفارش برای شما در قیمت 52هزار دلار ثبت می‌شود.

و اگر قیمت بیت کوین به 48هزار دلار کاهش یافت سفار شما با قیمت 48هزار دلار به فروش می‌رسد.

Conditional: در این قسمت سفارش شما در حال شرطی به ثبت می‌رسد. در قسمت Amount مقدار ارز، در قسمت Price  مبلغی که می‌خواهید معامله انجام شد و در قسمت Trigger Price مبلغی که می‌خواهید سفارش شما به صورت فعال ثبت شود را وارد نمایید.

مقاله پیشنهادی:5 مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

اگر در ایران زندگی می‌کنید، برای ثبت نام در صرافی اوککس به هیچ عنوان از آی‌پی ایران استفاده نکنید. این صرافی همانند کوکوین و بایننس کشورهایی مانند ایران را تحریم کرده. اگر می‌خواهید معامله به سبک فیوچرز انجام دهید صرافی اوککس بهترین گزینه است. پیش از انجام تریدهای فیوچرز، ابتدا راه‌های آشنایی با صرافی اوککس را یاد بگیرید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *