امروز با آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین ، به شما یاد می‌دهیم چگونه بیت کوین ترید یا مبادله کنید. در مقاله آموزش انتقال تتر به صرافی کوکوین، به‌طور کامل این صرافی را توضیح دادیم. همچنین گفته‌ شد کوکوین به‌طور مستقیم، بیت کوین برای استخراج یا فروش ندارد و این صرافی مانند یک واسطه عمل می‌کند.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتالی پیچیده و جذاب است که مانند ارزهای فیزیکی(دلار، یورو و …) برای خرید و فروش به کار می‌رود. بیت کوین در سال 2008 توسط ساتوشی ساخته شد. با انتشار مقاله توسط ساتوشی، طولی نکشید که کاربران شروع به استخراج و خرید و فروش بیت کوین کردند. برای مطالعه بیشتر به مقاله مزیت‌های بیت کوین سر بزنید.

کوکوین به زبان ساده

با گذشت زمان صرافی‌های آنلاینی ساخته شدند، تا بتوانند خرید و فروش بیت کوین را برای کاربران راحت تر کنند. یکی از این صرافی‌ها، صرافی کوکوین بود که توانست بخاطر ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله امنیت و سرعت بالا جز بهترین صرافی‌های حال حاظر شود. این بستر معاملاتی به عنوان یک واسطه بین معامله‌گران عمل می‌کند و هیچ‌گونه ارز دیجیتالی را به صورت مستقیم تولید نمی‌کند.

حتما سوالی برای شما ایجاد شده زمانی که کوکوین بیت کوین برای فروش ندارد چگونه از این صرافی می‌توان بیت کوین خرید؟ در آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین به چگونگی خرید و فروش بیت کوین می‌پردازیم.

آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین

قبل از اینکه آموزش را شروع کنیم باید بدانید که پس از واریز ارز به صرافی کوکوین، دارایی شما در حساب اصلی ذخیره می‌شود. اما برای ترید شما به حساب معاملاتی خود یا همان Trading account نیاز دارید. در صرافی کوکوین انتقال دارایی از حساب اصلی به حساب معاملاتی یا برعکس ، هیچگونه کارمزدی از شما کم نمی‌شود.

برای انتقال دارایی از حساب اصلی به حساب معاملاتی ابتدا وارد حساب کاربری ساخته شده خود، در کوکوین بروید. با کشیدن ماوس روی گزینه assets صفحه‌ای برای شما باز می‌شود مانند عکس زیر روی گزینه Main Account کلیک کنید و وارد حساب اصلی شوید.

در این لیست ارزهای دیجیتالی که در صرافی کوکوین وجود دارد را به شما نشان می‌دهد. پس از یافتن ارز موردنظر(به عنوان مثال بیت کوین) روی گزینه transfer مانند شکل کلیک کنید.

در صفحه باز شده تعیین کنید که به کدام حساب نیاز دارید انتقال داده شود. بنابراین حساب معاملاتی را مانند شکل انتخاب کنید. سپس مقدار مورد نیازتان را وارد کنید و روی گزینه Confirm کلیک کنید. حال مقدار تعیین شده ای از دارایی شما قابل ترید کردن می‌باشد.

حالا که حساب معاملاتی شما آماده ترید است، برای آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین با ما همراه باشید.

نحوه ترید اسپات در کوکوین

در این قسمت قصد داریم آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین را به کمک ترید اسپات به شما یاد دهیم. با ترید اسپات یا همان ترید معمولی، زمانی که ارزی را خریداری می‌کنید در همان زمان دارایی به حساب شما واریز می‌شود، مانند صرافی‌های حضوری که شما با پرداخت مبلغی در همان زمان ارزی دریافت کنید. اگر دارایی مورد نظر با گذشت زمان گران‌تر شود شما سود و در غیر این‌ صورت ضرر کردین. در مقابل ترید اسپات، ترید فیوچرز وجود دارد که نقطه مقابل ترید اسپات عمل می‌کند.

فرض کنید برای خرید بیت کوین بخواهید با روش ترید فیوچرز اقدام کنید، شما با کمک علم نوسان گیری و تابلوخوانی پیش بینی می‌کنید که طی 10 روز آینده بیت کوین افزایش قیمتی به همراه دارد. شما در صرافی موردنظر مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت می‌دهید، اگر پس از 10 روز پیش بینی شما درست بود شما به سود چشمگیری دست پیدا می‌کنید. اما تحلیل و بررسی ترید فیوچرز کار هرکسی نیست و نیازمند کسب مهارت می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:تفاوت بیت کوین و اتریوم در چیست؟

ترید اسپات نقطه متقابل ترید فیوچرز

برای خرید بیت کوین در کوکوین با استفاده از ترید اسپات، ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید. سپس در نوار بالا روی گزینه trade کلیک کنید و از نوار باز شده گزینه spot را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به صفحه spot باید رمز عبور معاملات trading password را وارد کنید. برای دریافت کد رمز ابتدا باید در بخش security setting مراحل امنیتی را تکمیل کنید.

برای تعویض رمز مانند عکس زیر به این قسمت رجوع کنید.

در قسمت چپ صفحه معاملات اسپات نمودارها و ابزارهای معاملاتی را در اختیار دارید. پس از وارد نمودن کد رمز، قابلیت ثبت سفارش برای شما فعال می‌شود. در بالای تصویر سه گزینه margin و spot و futures را مشاهده می‌کنید. روی گزینه spot کلیک کنید. در این قسمت نوع سفارش و میزان سفارش را تعیین کنید.

قبل از ادامه آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین بهتر است با انواع سفارشات ترید بیشتر آشنا شوید.

سفارشات ترید اسپات در کوکوین به سه بخش عمده تقسیم می‌شوند

می‌توان این بخش را جذاب‌ترین و مفیدترین قسمت آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین دانست.

معامله محدود(Limit)

در این روش کاربر برای ترید محدودیت تعیین میکند. به عنوان مثال فرض کنید شما می‌خواهید مقدار یک بیت کوین به قیمت 30هزار دلار خریداری کنید. در قسمت amount عدد یک و در قسمت price عدد 30هزار را وارد می‌کنید. زمانی که قیمت بیت کوین به 30هزار دلار رسید این سفارش ثبت می‌شود. حال فرض کنید پس از گذشت زمان شما از این معامله سود کردین و خواستین یک بیت کوین خریداری شده‌تان در قیمت 40هزار دلار بفروشید.

می‌توانید به کمک محدود کردن در قسمت سمت راست، قسمت price را 40هزار و amount را 1 بگذارید. بنابراین زمانی که قیمت بیت کوین به 40هزار دلار برسد بیت کوین شما به فروش می‌رسد.

مقاله پیشنهادی:نوسان گیری چیست؟

معامله بازار(Market)

این مدل از معامله ساده‌ترین حالت است. فقط کافی است در قسمت amount میزان ارز مورد نظر را وارد کنید. این بخش قیمت لحظه‌ای بازار را در نظر می‌گیرد و معامله را در همان زمان جوش می‌دهد. برای فروش هم به همین صورت در سمت راست اقدام کنید.

آموزش ارز دیجیتال

معامله محدوده توقف(Stop Limit)

یکی از بهترین قسمت‌های آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین، محدوده توقف است که شباهت زیادی به معامله محدود دارد، با این تفاوت که در بخش محدوده توقف از ضررهای احتمالی جلوگیری می‌شود. فرض کنید طبق مثال اول شما می‌خواهید یک بیت کوین به قیمت 32هزار دلار خریداری کنید. بنابراین در قسمت Stop Price مبلغ 32هزار دلار را وارد کنید، و در قسمت Price قیمت پایین تر به عنوان مثال 31900 را وارد کنید.

اینگونه شما به صرافی کوکوین می‌فهمانید که پس از رسیدن به قیمت 32هزار دلار به مقدار تعیین شده مانند مثال یک بیت کوین، خرید کند. ولی اگر پس از آن بازار بیت کوین به حالت نزولی در آید و به 31900 برسد شما دیگر یک بیت کوین رزرو شده دارید.

مقاله پیشنهادی:آموزش انتقال تتر به صرافی کوکوین

معامله محدوده توقف(Stop Market)

یکی دیگر از بخش های محدوده توقف، stop market می‌باشد.با کلیک روی نشانه کنار stop limit می‌توانید با قسمت stop market دسترسی پیدا کنید. این بخش مانند قسمت قبل عمل می‌کند، با این تفاوت که دیگر نیازی نیست شما قیمت تعیین کنید و خود صرافی قیمت خرید و فروش را روی بهترین قیمت بازار ارز تنظیم کرده است.

مقاله پیشنهادی:صرافی کوکوین + نحوه استفاده

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

برای ثبت نام در صرافی‌های خارجی از جمله کوکوین به هیچ عنوان از شماره موبایل ایران استفاده نکنید. در صورت استفاده از ایمیل سعی کنید ای‌پی خود را عوض کنید. کوکوین مانند بایننس اعلام کرده که به کاربران مناطق تحت تحریم خدمات‌رسانی نمی‌کند، اما هنوز در قسمت احراز هویت سخت‌گیری نکرده. بنابراین اگر با ای‌پی ایران حساب کاربری دارید، ممکن است در آینده حساب شما مسدود شود. همچنان اگر به معامله مارجین یا فیوچرز علاقع دارید، ابتدا مهارت بازارخوانی را یاد بگیرید. بسیاری از کاربران تازه‌وارد بدون کسب مهارت در این زمینه شکست‌های سنگینی را تجربه کردند. امیدواریم که آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین را برای شما به‌طور کامل توضیح داده باشیم.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *