ایرانیان علاقه زیادی به خرید و و فروش ارزهای دیجیتال دارند، اما همیشه با پیدا کردن صرافی مناسب به مشکل برمی‌خورند. زیرا بیشتر صرافی‌ها اجازه فعالیت به کاربران ایرانی را نمی‌دهند و باید از برنامه‌های تغییر آی پی استفاده کنند. به عنوان مثال بزرگترین صرافی دنیا که صرافی بایننس می‌باشد، اجازه فعالیت افراد با آی پی کشور ایران را غیر مجاز می‌داند. صرافی کوینکس یکی از صرافی‌هایی می‌باشد که ایرانیان به راحتی می‌توانند در آن فعالیت کنند. این صرافی بین کاربران ایرانی بسیار محبوب می‌باشد چرا که علاوه بر ویژگی قبل دارای زبان فارسی نیز می‌باشد. کاربران ایرانی گاهاً با نحوه خرید و فروش در کوینکس آشنایی ندارند از این رو قصد داریم در این مقاله شما را با آموزش خرید و فروش در کوینکس آشنا کنیم.

صرافی کوینکس چیست؟

صرافی کوینکس چیست

کوینکس در سال 2017 و در کشور چین کار خود را برای اولین بار آغاز کرد. صرافی کوینکس یکی از صرافی‌های مورد پسند در بین ایرانیان می‌باشد، به طوری که بیشتر ایرانی‌ها در این صرافی دارای حساب کاربری می‌باشند. علاوه بر این ویژگی، صرافی کوینکس دارای رابط کاربری آسان و راحتی می‌باشد و همچنین کارمزد کمی از کاربران خود در هنگام معاملات دریافت می‌کند. سطوح مختلفی در صرافی کوینکس قرار دارد که با ارتقا دادن سطح خود به VIP می‌توانید کارمزد معاملاتی خود را تا حد خیلی زیادی کاهش دهید. این صرافی از ارزهای دیجیتال متعددی پشتیبانی می‌کند که می‌توانید آن‌ها را در معاملات خود استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این صرافی و چگونگی ثبت نام در کوینکس مقاله آن را مطالعه کنید.


آموزش خرید و فروش در کوینکس

پیش از شروع آموزش خرید و فروش در کوینکس، شما باید نحوه برداشت و واریز ارز دیجیتال به این صرافی را یاد بگیرید. چرا که تا وقتی موجودی شما در این صرافی صفر باشد، نمی‌توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. برای برداشت و واریز ارز دیجیتال به صرافی کوینکس، ابتدا به حساب کاربری خود در این صرافی وارد شوید. دقت داشته باشید که بدون آگاهی از بازار ارزهای دیجیتال و نگذراندن دوره های آموزشی ارز دیجیتال به خرید و فروش در این بازار نپردازید. گذراندن دوره‌های آموزشی ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال از مفهایمی می‌باشد که باید قبل از شروع آموزش خرید و فروش در کوینکس به آن‌ها آگاه باشید. ویدیو زیرحاوی  آموزش خرید و فروش در کوینکس برای موبایل می‌باشد کع می‌توانید با استفاده از آن به نحوه خرید وفروش در کوینکس پی ببرید.

اموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی کوینکس

وارد حساب خود شوید و بر روی گزینه Account کلیک کنید تا وارد صفحه شخصی خود در این صرافی شوید. همانند تصویر زیر اگز حساب شما فقط در مرحله اول قرار دارد و تیک مربوطه بر روی Sign Up می‌باشد، احراز هویت خود را کامل نمایید. اگر احراز هویت را انجام داده‌اید،می‌توانید در همین صفحه بر روی گزینه Deposit کلیک کنید یا در صفحه اولی صرافی بر روی گزینه Asset کلیک کنید و از آنجا Deposit را انتخاب کنید.

واریز به صرافی کوینکس

پس از کلیک کردن بر روی گزینه Deposit وارد صفحه جدیدی همانند تصویر زیر می‌شوید. در کادر اول ارز دیجیتال مورد نظر خود را که قصد واریز آن را به این صرافی دارید، انتخاب نمایید. پس از انتخاب ارز دیجیتال خود بر روی گزینه Confirm کلیک کنید تا آدرسی که باید رمزارز خود را به آن ارسال کنید برای شما نمایان شود.

اموزش واریز به صرافی کوینکس

آدرس نمایان شده برای شما را در قسمت برداشت از کیف پول خود یا صرافی دیگری که ارز دیجیتال شما در آن قرار دارد، وارد نمایید. با انجام این فرآیند ارزهای دیجیتال شما با کسر کارمزد به حساب شما در صرافی کوینکس انتقال می‌یابد.

اموزش برداشت ارز دیجیتال از صرافی کوینکس

اموزش برداشت ارز دیجیتال از صرافی کوینکس

همانند قسمت قبل مقاله آموزش خرید و فروش در کوینکس عمل کنید با این تفاوت که به جای کلیک کردن بر روی Deposit بر روی Withdraw کلیک کنید. بعد از وارد شدن به صفحه Withdraw، در کادر اول ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب ارز دیجیتال خود، صرافی به طور خودکار شبکه لازم برای انتقال ارز دیجیتال مورد نظر را انتخاب می‌نماید. به عنوان مثال اگر ارز دیجیتال بیت کوین را انتخاب کنید، صرافی نیز شبکه بلاک چین بیت کوین را برای انتقال انتخاب می‌کند. در کادر آدرس، آدرس کیف پول خود را وارد نمایید تا ارز دیجیتال مورد نظر به کیف پول شما انتقال یابد.

برداشت ارز دیجیتال از صرافی کوینکس

پس از وارد کردن آدرس کیف پول خود، رمز عبوری به شماره یا ایمیل شما ارسال خواهد شد که تنها 30 ثانیه فرصت دارید تا آن رمز را وارد نمایید. بعد از انجام این مراحل، دارایی‌های شما به کیف پول شما ارسال خواهد شد. دقت کنید در هر بار انجام عملیات برداشت و واریز به صرافی کوینکس، کارمزدی از حساب شما کسر می‌شود.

نحوه خرید و فروش در کوینکس

نحوه خرید در کوینکس نیز هماند صرافی‌های دیگر می‌باشد و تفاوت چندانی با دیگر صرافی‌ها ندارد. همچنین نحوه خرید ارز در کوینکس با فروش ارز در کوینکس تفاوتی ندارد و روندی مشابه دارد، از این رو در مقاله آموزش خرید و فروش در کوینکس، قصد داریم فقط به نحوه خرید از کوینکس بپردازیم. طریقه خرید و فروش در کوینکس به این صورت می‌باشد که شما در ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید و یکی از گزینه‌های Exchange یا Futures را انتخاب نمایید. یکی دیگر از صرافی‌های معتبر صرافی dydx که برای آشنایی با آن مقاله کار با صرافی dydx را مطالعه کنید.

مرحله اول آموزش خرید و فروش در کوینکس: معاملات اسپات

مرحله اول آموزش خرید و فروش در کوینکس: معاملات اسپات

در صفحه اصلی بر روی گزینه Exchange کلیک کنید تا وارد قسمت خرید و فروش ارز دیجیتال در کوینکس شوید. با اسکرول کردن موس خود به پایین صفحه بروید و بر روی Spot کلیک کنید؛ با کلیک کردن بر روی Spot، 4 حالت برای شما نمایش داده می‌شود.

Spot Market

لیمیت(Limit)

  •  سفارش خود را بر اساس قیمتی که مد نظر دارید، وارد می‌کنید و سفارش شما در صرافی لیست می‌شود. این سفارش به این صورت انجام می‌شود که شما قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال اتریوم به قیمتی برابر با 2700 دلار را دارید. اما ارزش اتریوم در بازار برابر با 2800 دلار می‌باشد، سفارش شما زمانی صورت می‌گیرد که شخصی خواهان خرید یا فروش اتریوم به همان قیمت پیشنهادی شما را داشته باشد.

مارکت(Market)

بهترین قیمت بازار برای خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر شما از سمت صرافی در نظر گرفته می‌شود.

استاپ مارکت(Stop-Market)

در این حالت عددی برای استاپ شدن سفارش شما در کادر اول وارد می‌کنید و تا زمانی که قیمت رمزارز مورد نظر شما به آن رقم نرسیده باشد، سفارش شما در لیست سفارشات قرار دارد. زمانی که قیمت آن از رقم انتخابی شما بیشتر شود، سفارش شما متوقف می‌شود.

استاپ لیمیت(Stop-Limit)

 برای سفارش خود محدوده‌ای را انتخاب می‌کنید. سفارش شما بر اساس عددی که در بخش Stop وارد می‌کنید صورت می‌گیرد و زمانی که با آن رقم برسد سفارش شما انجام می‌شود.

مرحله دوم آموزش خرید و فروش در کوینکس: معاملات مارجین

شما با استفاده از معاملات مارجین می‌توانید کسری خود را در معاملات جبران کنید و کمبود نقدینگی خود را از صرافی قرض کنید. با وارد شدن به قسمت Exchange در صفحه اصلی و با انتخاب گزینه Margin Trading به بخش معاملات مارجین وارد می‌شوید. این بخش هم همانند معاملات اسپات دارای 4 حالت Limit، Market، Stop-Limit، Stop-Market می‌باشد. اما در سمت راست، کلمات Borrow،Repayment،Transfer را مشاهده می‌کنید که در ادامه مقاله آموزش خرید و فروش در کوینکس به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت.

مرحله دوم آموزش خرید و فروش در کوینکس: معاملات مارجین

  • Transfer: با استفاده از این قسمت شما می‌توانید هر مقدار از دارایی که در بخش مارجین دارید را به اسپات یا بالعکس منتقل نمایید. در کادر اول همانند تصویر زیر جفت ارز را انتخاب نمایید و در کادر بعدی یکی از ارزهای دیجیتال تتر یا اتریوم را انتخاب کنید. دارایی شما بر اساس یکی از دو ارزی که انتخاب می‌کنید شارژ می‌شود و در کادر آخر مقداری که قرار است به حساب شما ارسال شود نمایش داده می‌‎شود.
  • Borrow: مقدار کمبود خود در معاملات را با این بخش می‌توانید، جبران کنید. یکی از ارزهای اتریوم و تتر را انتخاب کنید(تتر برای پوزیشن لانگ استفاده می‌شود و اتریوم برای پوزیشن کوتاه). مدت زمان 10 روز برای برگشت پول در نظر گرفته شده است که با انتاخاب گزینه Auto Renewal این بازه زمانی در آخر هر 10 روز تمدید می‌شود. در آخر هم مقدار مورد نیاز خود که کسری معامله شما را جبران می‌کند، وارد کنید.
  • Repayment: این بخش برای پرداخت بدهی شما می‌باشد که از طریق یکی از ارزهای اتریوم یا تتر صورت می‌گیرد.

مرحله دوم آموزش خرید و فروش در کوینکس: معاملات مارجین

مرحله سوم آموزش خرید و فروش در کوینکس: معاملات فیوچرز

در این بخش از اموزش خرید در کوینکس قصد داریم، یکی دیگر از بخش‌های مهم نحوه خرید ارز در کوینکس را توضیح دهیم. وارد حساب کاربری خود شوید و بر روی گزینه Futures که در نوار بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه به صفحه زیر وارد می‌شوید که این بخش نیز همانند معاملات مارجین و اسپات دارای همان 4 حالت می‌باشد. در بالای این 4 حالت، کلمه Leverage: Cross Magin 3x را مشاهده می‌کنید، بر روی آن کلیک کنید تا صفحه جدید همانند تصویر زیر برای شما نمایان شود. در صفحه جدید، انواع اهرم‌ها و لورج‌ها را مشاهده می‌کنید که به دو بخش Isolated و Cross تقسیم شده‌اند.

مرحله سوم آموزش خرید و فروش در کوینکس: معاملات فیوچرز

  • Isolated: اگر یکی از اهرم‌های 3 تا 100 را انتخاب کنید، اهرم انتخاب شده تنها فقط بر روی همان دارایی که انتخاب می‌کنید اعمال می‌شود و اثری بر روی دیگر دارایی‌های شما نخواهد گذاشت.
  • Cross: با انتخاب یکی از اهرم‌های 3 تا 100، اهرم انتخاب شده بر روی همه دارایی‌ها شما ثار خواهد گذاشت و همه دارایی‌های شما را در معرض ریسک قرار می‌گیرند. در صورت افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و بر اساس اهرم انتخابی شما، یود خواهید کرد و در صروت سقوط ضرر خواهید کرد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی کوینکس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال می‌باشد که تعداد زیادی از ایرنیان در آن حساب کاربری دارند. طریقه خرید و فروش در کوینکس و روش خرید و فروش ارز دیجیتال کوینکس کار چندان مشکلی نمی‌باشد. اما بهتر است پیش از شروع دوره‌های آموزش ارز دیجیتال حرفه ای را مشاهده یا مطاله نمایید تا با خیال راحت چه در صرافی کوینکس و یا صرافی‌های دیگر به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید. همانطور که مطالعه کردید، مراحل اموزش خرید در کوینکس چندان هم پیچیده نمی‌باشد و اشخاص مبتدی نیز به راحتی می‌توانند از نحوه خرید از کوینکس سر در بیاورند. در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با صرافی کوینکس آشنا کنیم و همچین به مراحل آموزش خرید و فروش در کوینکس بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *