همانطور که در مقاله تعریف NFT گفته شد، یکی از موضوعاتی که امروزه توانسته سر و صدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتالی ایجاد کند، توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT است که در این نوشتار قصد داریم آموزش ساخت توکن های NFT را به زبان ساده در اختیار شما عزیزان بگذاریم. برخلاف ارز دیجیتال بیت کوین و رمزارزهایی که همانند بیت کوین برای دریافت کوین از ماینر استفاده می‌کنند، اکوسیستم NFT از روش دیگری برای ارائه توکن خود استفاده می‌کند.

برای دریافت NFT کاربران می‌توانند از طریق بازی کردن، فروش آثار هنری خود و یا معامله اقدام کنند. در مقاله درآمد از بازی استاراطلس، نحوه کسب درآمد از NFT در بازی کردن را به طور کامل آموزش دادیم؛ اما در این نوشتار یاد می‌دهیم که چگونه از طریق فروش آثار هنری خود در بازار NFT کسب درآمد کنیم.

آموزش ساخت توکن های NFT

آموزش ساخت توکن های NFT

برای ساخت، خرید و فروش توکن‌های NFT می‌توانید به راحتی NFT بسازید و آثار خود را در کمترین زمان ممکن به فروش بگذارید، البته این نکته را در نظر داشته باشید که پیش از اقدام به ساخت NFT، اطمینان کافی از به فروش رفتن اثر خود حاصل کنید. بسیاری از کاربران تازه‌کار فکر می‌کنند که ساخت توکن‌های NFT، نیازمند استراتژی های ترید یا آشنایی با الگوهای کندل استیک است. اما این تفکر اشتباه است؛ چرا که برای ساخت توکن‌های NFT کافی است، ابتدا یک کیف پول دیجیتالی تهیه کنید و سپس در فروشگاه‌های اینترنتی که NFT خرید فروش می‌کنند،اقدام  به ساخت توکن‌های NFT کنید. در ادامه این نوشتار آموزش ساخت توکن‌های NFT را به ساده‌ترین روش ممکن بیان خواهیم کرد.

کیف پول متامسک

کیف پول متامسک

پیش از آنکه به آموزش ساخت توکن های NFT بپردازیم بهتر است ابتدا با کیف پول و صرافی‌های معتبر جهت ساخت NFT آشنا شوید. همانطور که می‌دانید در حال حاظر اکوسیستم NFT روی شبکه ERC-721 بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند؛ در مقاله راهنمایی استفاده از کیف پول متامسک، اشاره کردیم که اگر شما هم یکی از فعالان در حوضه ارز دیجیتال اتریوم یا بلاک چین آن هستید، بهترین کیف پول آنلاین برای ذخیره دارایی شما، متامسک می‌باشد. در مقاله ذکر شده آموزش گام به گام نصب و راه اندازی کیف پول متامسک در اختیار شما عزیزان گذاشته‌ایم. چنانچه برای نصب کیف پول متامسک به مشکل خوردید، این مقاله را مطالعه کنید.

خرید NFT از صرافی های معتبر

خرید NFT از صرافی های معتبر

پس از نصب کیف پول متامسک باید مقداری اتریوم در حساب متامسک خود داشته باشید تا بتوانید برای ساخت NFT از آن استفاده کنید. صرافی بایننس در حال حاظر به عنوان برترین صرافی معتبر دنیا شناخته می‌شود. چنانچه می‌خواهید برای خرید اتریوم از این صرافی استفاده کنید مقاله آشنایی با صرافی بایننس را مورد مطالعه قرار دهید. البته این نکته را فراموش نکنید که تیم توسعه دهنده صرافی بایننس اعلام کرده است که به مناطق تحت تحریم، خدمات نخواهد داد. برای دور زدن تحریم های بایننس روش‌هایی وجود دارد که بهتر است ابتدا با آن‌ها آشنا شوید.

فروشگاه اینترنتی Rarible

فروشگاه اینترنتی Rarible

یکی از موضوعات مهمی که در آموزش ساخت توکن های NFT از اهمیت بالایی برخوردار است پیدا کردن یک فروشگاه اینترنتی معتبر جهت خرید و فروش NFT است که می‌توانید در مقاله آموزش NFT از تمامی پلتفرم‌های ساخت NFT دیگر به همراه مزایا و معایب باخبر شوید. پس از خرید اتریوم به مقدار مورد نیاز، برای ساخت NFT نیاز به یک وبسایت فروشگاهی دارید که در آن توکن‌های NFT خرید و فروش شوند. در حال حاظر وبسایت Rarible به دلیل استفاده از یک محیط کاربری ساده به خصوص برای کاربران تازه‌وارد مناسب‌ترین فروشگاه اینترنتی خرید و فروش NFT شناخته شده است. در Rarible می‌توانید محتوای خود را در فرمت‌های MP3،  Jpeg، PNG، TXT و GIF به NFT تبدیل کنید.

همانطور که گفته شد آموزش ساخت توکن های NFT کارس بسیار ساده‌ای است که در ادامه نحوه ساخت NFT در وبسایت Rarible به شما یاد خواهیم داد.

آموزش ساخت NFT در Rarible

آموزش ساخت NFT در Rarible

ابتدا به سایت Rarible.com بروید و برای اتصال کیف پول متامسک خود روی گزینه Sign in کلیک کنید.

صفحه اصلی Rarible

در این صفحه روی کیف پول متامسک کلیک کنید و پس از باز شدن کیف پول متامسک، اتصال سایت Rarible را تایید کنید؛ سپس منتظر بمانید تا کیف پول شما به سایت راریبل متصل شود.

اتصال کیف پول به راریبل

پس از اتصال کیف پول متامسک، صفحه اصلی دوباره به شما نشان داده می‌شود؛ سپس روی گزینه Create کلیک کنید. در صفحه باز شده ارز دیجیتالی که می‌خواهید تبدیل به NFT کنید را انتخاب کنید. در این نوشتار از اتریوم استفاده شده، بنابراین روی گزینه Create اتریوم کلیک کنید. برای آشنایی با ارز دیجیتال تزوس، این مقاله را مطالعه کنید.

ساخت NFT

در صفحه بازشده باید تعیین کنید که برای تبدیل اثر خود به NFT می‌خواهید از یک NFT استفاده کنید یا نیاز به چند NFT داردید. اگر برای تبدیل اثر خود تنها به یک NFT احتیاج دارید روی گزینه Single کلیک کنید.

NFT

در این صفحه تصویر یا اثری که می‌خواهید به NFT تبدیل کنید را با کلیک روی گزینه Choose File انتخاب کنید، سپس صبر کنید تا فایل موردنظر بارگذاری شود.

شرایط ساخت NFT

همانطور که گفته شد، آموزش ساخت توکن های NFT بسیار ساده است اما مواردی در این قسمت وجود دارد که بهتر است با آن‌ها نیز آشنا شوید.

Fixed price

با انتخاب این گزینه می‌توانید قیمتی را برای اثر خود مشخص کنید و در صورتی که قیمت گذاشته شده برای خریداران به صرفه باشد، اثر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش می‌رسد. کارمزد وبسایت Rarible تقریباً پایین است. مقدار 2.5 درصد از فروش شما به وبسایت Rarible تعلق می‌گیرد.

Timed auction

این گزینه برای زمانی است که می‌خواهید اثر خود را به حراج بگذارید. در این قسمت می‌توانید یک بازه زمانی برای حراج خود مشخص کنید و کم‌ترین قیمتی که حاظر می‌شوید اثر خود را بفروشید تعیین کنید.

Unlimited auction

این گزینه شباهت زیادی به شرکت در مناقصه دارد. بداین صورت که با انتخاب این گزینه شما به کاربران اجازه می‌دهید که قیمت‌های پیشنهادی خود را برای اثر شما ثبت کنند.

Name/Title

شرایط ساخت ان اف تی

در ای قسمت یک اسم یا عنوان برای اثر خود در نظر بگیرید.

Description

در این قسمت شما می‌توانید یک توضیح مختصر درباره اثر خود بدهید و خریداران را با اثر خود آشنا کنید. البته پر کردن این قسمت اختیاری است.

Royaltied

در مقاله تعریف NFT، همانطور که به خاطر دارید یکی از مزایای توکن‌های NFT، سهم از فروش ثانویه بود. جالب است بدانید که برای فروش‌های ثانویه شما می‌توانید درصد سهم خود را تعیین کنید. به عنوان مثال فرض کنید اثری به قیمت 100 اتریوم می‌فروشید و فردی که اثر شما را خریداری کرده، این اثر را به قیمت 200 اتریوم می‌فروشد، شما به عنوان فروشنده اثر اولیه می‌توانید تعیین کند که در زمانی که شخص دوم این اثر را به فروش می‌گذارد، چند درصد از آن به شما تعلق بگیرد. پس از کسر سهم 2.5 درصدی وبسایت Rarible، درصد صهمی که در ابتدا معین کرده باشید به صورت خودکار به حساب شما واریز خواهد شد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید، آموزش ساخت توکن های NFT کار پیچیده‌ای نیست. در صورتی که طبق آموزش بیان شده عمل کنید به راحتی می‌توانید آثار خود را به فروش بگذارید و از این راه کسب درآمد کنید. البته در نظر داشته باشید که حتماً پیش از تبدیل اثر خود به NFT، از به فروش رفتن آثار خود اطمینان حاصل کنید یا اگر از ارزش اثر خود باخبر نیستید، از گزینه‌های مناقصه استفاده کنید.

برای یادگیری تمام تکنیک‌های بازار ارزهای دیجیتال، اخبار روز و نحوه کسب درآمد با بهترین مدرس ارزهای دیجیتال در ایران یعنی محمد فاموریان همراه باشید.

2 دیدگاه در “آموزش ساخت توکن های NFT + نحوه خرید و فروش توکن های غیرقابل تعویض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *