یکی از اهداف اینترنت نسل سوم یا همان وب3، که جدیداً انقلابی در جهان به وجود آورده است، ایجاد اینترنت غیرمتمرکز می‌باشد. بدون شک اینترنت، تاًثیر بسیاری در تعاملات انسان‌ها داشته است. این تعاملات و برقراری ارتباط، بیشتر از طریق صفحات وب صورت می‌گیرد. در نسل اول وب، خبری از تعاملات نبود تا اینکه با فرا رسیدن نسل دو و پیدایش شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، انقلابی در برقراری انسان‌ها به وجود آمد. چند سالی طول نکشید که کاربران فضای مجازی متوجه شدند، دروازه‌ی جدیدی به نام اینترنت نسل سوم گشوده شده است. با آموزش وب 3 می‌توانید، دانش خود را در این زمینه بالا ببرید و بفهمید دنیا به کدام سمت در حال حرکت است.

آموزش وب 3

 تاریخچه تکامل اینترنت نسل اول و دوم وب

اگر به خاطر داشته باشید، در طول دهه‌های گذشته، ظاهر وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به صورت ساده و ایستا کد نویسی می‌شدند. اما امروزه به طرز عجیبی تغییر شکل داده‌اند، بدین صورت که بر پایه داده‌های تکامل یافته ساخته می‌شود تا کاربران بتوانند با آن، تعامل داشته باشند و حتی آن را تغییر دهند. اگر علاقه به یادگیری دنیای سه بعدی و متاورس دارید، بایستی اموزش وب 3 را مطالعه نمایید.

وب 3

اولین سایتی که در دنیا ساخته شد در سال 1990 میلادی بود که به عنوان اینترنت نسل اول، آن را می‌شناسیم. مشخصات این وب سایت بر اساس صفحات ایستاتیک بود که قابلیت تغییر نداشت و فقط یکسری اطلاعات را نمایش می‌داد. اما در اواخر سال 1990 همه چیز تغییر یافت و اینترنت نسل دوم پا به میدان گذاشت تا کاربران بتوانند بهتر با هم در تعامل و ارتباط باشند. در واقع این کوچ اینترنت، از نسل اول (ایستا) به نسل دوم (پویا) که می‌شناسید، توسط طراح و نویسنده وب، آقای دارسی دیونچی ابداع شده است. شما می‌توانید از طریق سایت تریدینگ ویو ارز دیجیتال، ارزهای دیجتال وب 3 را بررسی و روند قیمتی آن‌ها را در آینده تخمین بزنید.

فیلم کوتاهی از دنیای متاورس(وب 3)

وب 3 و دنیای متاورس

آینده اینترنت نسل سوم(Web3)

همان گونه که پیش تر توضیح دادیم، نشان می‌دهد که اینترنت در حال هوشمندتر شدن است. یکی از بهترین کاربرد‌های اینترنت نسل سوم، استفاده در فناوری‌های همتا به همتا مانند تکنولوژی بلاکچین، واقعیت مجازی، نرم افزار‌های متن باز و اینترنت اشیاء می‌باشد. اینترنت وب 3 آمده است تا فضای اینترنت را به یک پایگاه داده بزرگ تبدیل نماید. آموزش web3، چگونه زندگی ما را تغییر می‌دهد؟ این سوالی است که اکثر علاقه مندان به دنیای اینترنت از خود می‌پرسند، ما در ادامه مقاله، به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

مزایا و آموزش وب 3

تعدادمزایاتوضیحات
1به نهاد مرکزی کنترل کننده نیازی نداردبا حذف نهاد‌های کنترل کننده ، امکان سانسور و یا کنترل کاربران از بین می‌رود.
2بر روی تمامی دستگاه‌ها اجرا می‌شوددر حال حاضر، اجرا تمامی برنامه‌ها بر روی یک سیستم عامل اجرا نمی‌شود. وب 3 آمده تا این مشکل را برطرف کند.
3کاهش سرقت و هک اطلاعات کاربران بخاطر اینکه وب 3 غیر متمرکز است، اطلاعات در یک جا ذخیره‌ نمی‌شود و امکان هک و سرقت اطلاعات کاربران، وجود نخواهد داشت.
4در سریعترین زمان ممکن، نیاز کاربران را رفع می‌کندبا ارسال داده‌ها به الگوریتم‌های هوشمند، دقیقاً همان چیزی که کاربران دنبال آن هستند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.
5اطلاعات کاربران را حفظ می‌کندبدلیل وجود سیستم رمزنگاری داده‌ها، امکان سوء استفاده از اطلاعات کاربران توسط بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان وجود نخواهد داشت.

معایب وب 3(Web3)

تمرکز زدایی بر روی محط وب خطرات قانونی و حتی نظارتی خاص خود را دارد. در واقع اینترنتی که نتوان بر روی محتوای آن نظارت داشت، موجب ایجاد جرایم سایبری، شایعه پراکنی علیه شخصیت‌ها و انتشار اخبار و اطلاعات نادرست علیه کشور‌ها می‌شود و یا حتی باعث تجارت‌های کثیف مانند تجارت مواد مخدر و … را به همراه داشته باشد. پس با اموزش وب 3، احتمالاً متوجه شدید که با آمدن فناوری‌های پیشرفته، یکسری چالش‌هایی نیز به همراه خود می‌آورد.

آموزش اینترنت نسل 3

بیشتر بخوانید: آموزش خرید از آبان تتر

رابطه بین ارزهای دیجیتال و آموزش وب 3

فناوی و شبکه وب 3 همان گونه که پیشتر توضیح داده شد، از طریق پروتکل‌های غیر متمرکز بلاکچین و تکنولوژی رمزنگاری شده اجرا می‌گردد. فناوی وب 3 در واقع موجب همگرایی و همزیستی تعاملی با سایر رشته‌ها را فراهم می‌کند و به وسیله قرارداد‌های هوشمند با یکدیگر مرتبط می‌گردد. شبکه همتا به همتا مانند اتریوم جهت ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز Web3 استفاده می‌شود که با اصطلاح DApps شناخته شده‌اند. طرز کار این شبکه‌ها بدین صورت است که، به جای کنترل و مدیریت توسط یک فرد یا یک نهاد، توسط کاربران استفاده کننده از این شبکه‌ها مدیرت و کنترل می‌گردند. اگر می‌خواهید از دنیای متاورس عقب نمانید حتماً آموزش web3 را مد نظر قرار دهید. شما حتی می‌توانید با اموزش خرید ارز دیجیتال web3 به خریداری ارزهای دیجیتال موجود بر این بستر نیز بپردازید.

وب 3 چیست

رمزارزها نمونه بارز و عملی وب 3 (Web3) می‌باشد، هر کسی که تمایل به ساخت و ارتقای یک توکن و یا یک ارزدیجیتال داشته باشد، باید آموزش وب 3 را در برنامه کاری خود قرار دهد، چون پا در حیطه وب3 گذاشته است. بعد از خرید ارز دیجیتال، شما نیاز به آموزش انتقال ارز دیجیتال به کیف پول دارید.

نمودار ارز دیجیتال اتریوم به تتر ETHUSDT


ویژگی ها و اموزش وب 3

عدم وجود واسطه‌ها

با ورود واسط‌ه‌های بیشتر در هر معامله‌ای، زمینه گرانی و فساد بیشتر خواهد شد. در حال حاضر در فضای وب و اینترنت بزرگترین واسطه‌ای که وجود دارد گوگل می‌باشد. معمولاً غول‌های ارتباطی و موتور‌های جستجوگر، از کاربران خود به نوعی سوء استفاده می‌کنند. کمترین سوء استفاده‌ای که موتور‌های جستجو و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در حق کاربران خود انجام دهند، فروش اطلاعات و علاقه‌مندی‌های کاربران خود، در بازه‌زمانی مختلف، به پلتفرم‌های تبلیغاتی است.

فضای اینترنت رسانه‌ای

اینترنت نسل 3، بخاطر استفاده از هوش مصنوعی و شبکه‌های بلاکچین بسیار باهوش تر از نسل 1 و 2 خود است. به عنوان مثال شما می‌توانید با ارسال یک تصویر از یک کفش با برند خاص به گوگل، تصاویر دیگر همان برند کفش، با رنگ‌های مختلف را دریافت نمایید و حتی اگر خوشتان آمد، خرید نمایید.

فضای 3 بعدی اینترنتی

خلق یک دنیای مجازی با فضای سه بعدی، یکی از بهترین و پول سازترین مزیت‌های اینترنت نسل 3 می‌باشد. در واقع دنیای متاورس و بازی‌هایی که در این زمینه ساخته شده‌اند، بهترین مثالی است که می‌توان نام برد. فرض کنید بدون اینکه شهر دبی یا لاس وگاس آمریکا را از نزدیک ببینید، در فضای سه بعدی در این شهرها قدم بزنید و حتی یکسری به فروشگاه‌های لباس بزنید و یک کت و شلوار یا یک دامن شیک انتخاب کنید و بخرید.

عدم اخذ مجوز

از آنجایی که فناوری وب 3 دقیقاً مشابه ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است، همه افراد می‌توانند با آموزش رایگان web3، فعالیت داشته باشند.

اینترنت با مفهوم بیشتر

در نسل جدید اینترنت، تمامی کامپیوتر‌ها از الگوهای زندگی شما با توجه به جستجویی که روزانه انجام می‌دهید، با خبر هستند و میدانند که معمولاً در چه ساعتی از روز دنبال چه چیزی در اینترنت می‌گردید. دقیقاً همان مطالبی که سرچ می‌کنید را برای شما به صورت اتفاقی و رندوم نمایش می‌دهد. اگر به فکر درآمد زایی از دنیای بلاکچین و متاورس هستید می‌توانید با آموزش وب 3، رویاهای خود را محقق نمایید.

متاورس و وب 3

فراگیر بودن بیشتر با آموزش وب 3

در قرنی که ما زندگی می‌کنیم، تقریباً اینترنت در همه جای دنیا وجود دارد و تمامی ابعاد زندگی ما را از جمله، تحصیلات، مسافرت، و گرفتن نوبت پزشک را در بر گرفته است. چگونه می‌توانیم در ابتدا باید به آموزش ثبت نام web3 بپردازیم و دانش خود را در این زمینه بالا ببریم؟ این سوال را در سوالات متداول پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: آموزش ترید در کوکوین

نسل 3 اینترنت

سوالات متداول

آموزش ثبت نام Web3 به چه صورت است؟

شما می‌توانید، با خواندن کتاب در حوزه دنیای متاورس و اینترنت نسل سوم  و یا ثبت نام در دوره‌های آموزشی وب 3 شرکت نمایید و دانش خود را بالا ببرید.

آموزش خرید ارز دیجیتال Web3 را از کجا می‌توان یافت؟

آموزش خرید ارز دیجیتال Web3 را از همین وبسایت محمد فاموریان می‌توانید بیابید. خرید ارز دیجیتال web3 نیز همانند سایر ارزهای دیجیتال می‌باشد و فقط شما باید تشخیص دهید که این ارز دیجیتال Web3 یا خیر. همچنین اینترنت نسل سوم، در واقع همان دنیای زیبای ارزهای دیجیتال است که شما با یادگیری این موضوع می‌توانید بهترین توکن‌های موجود در بازار را شناسایی و در دراز مدت هولد نمایید. بدین منظور با ساخت کیف پول اختصاص خود، از حفظ دارایی خود مطمئن شوید.

آیا می‌توان با آموزش رایگان Web3، به یک فرد حرفه‌ای در خصوص وب 3 تبدیل شویم؟

خیر، دنیای وب3، یک دنیای بسیار پر فراز و نشیب و چالش برانگیز است که نیازمند شرکت در دوره‌های تخصصی دارد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

Web3، اینرنت نسل سوم آینده است. اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌هایی که بر مبنای وب 3 ساخته می‌‌شوند، توانایی خارق العاده‌ای در خواندن اطلاعات در گردش،  به شکل هوشمندانه تری تجزیه و تحلیل نمایند. این ویژگی‌خاص وب 3 است که از طریق فناوری‌هایی همچون یادگیری ماشینی، دفترکل را به صورت صورت غیرمتمرکز پردازش کنند. حتماً با آموزش وب 3، متوجه شده‌اید که چه کارهای بزرگ و خلاقانه‌ای با اینترنت نسل سوم می‌توان انجام داد. بدلیل اینکه اینترنت نسل سوم هنوز کامل نشده است نظریه‌های متفاوتی درباره آن وجود دارد و در آینده نزدیک به طور کامل معلوم می‌گردد که وب 3 چه ویژگی‌های دیگری خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *