قراردادهای هوشمند یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مرتبط با هر شبکه بلاک چین است. از طرفی دیگر دیفای نیز یکی از اصلی‌ترین کاربردهای شبکه‌های بلاک چین است که بیشتر شبکه‌ها این قابلیت را دارند. اما مشکلاتی که برخی از این شبکه‌ها دارند، سبب به وجود آمدن بلاک چین‌های مختلف و متعددی شده است که هر کدام یکی از این مشکلات را برطرف می‌کنند. عمده مشکلی که بیشتر شبکه‌های بلاک چین نظیر اتریوم با آن روبرو هستند، کندی و کارمزد بالای شبکه است. اوالانچ یکی از شبکه‌های بلاک چین است که با شعار سرعت سریع، کم هزینه و دوستدار محیط زیست شروع به فعالیت کرد. این شبکه بلاک چین دارای ارز دیجیتال اختصاصی خود به نام اواکس می‌باشد. اگر به دنبال این هستید که بدانید ارز دیجیتال آواکس چیست و بلا چین اولانچ چگونه کار می‌کند، ادامه مقاله را مطالعه فرمایید.

بلاک چین اولانچ چپست؟

بلاک چین اولانچ چپست؟

شبکه اولانچ در سال 2020 برای بهتر کردن قراردادهای هوشمند و دیفای روانه ایجاد گردید. این شبکه بلاک چین توسط شرکت آوا لبز(Ava Labs) با هدف ارائه شبکه‌ای پرسرعت، امنیت بیشتر و کارمزد کمتر راه‌اندازی شد. اگر قصد آشنایی با دیفای و قراردادهای هوشمند را دارید، مقاله دیفای چیست، دیفای 2 چیست را مطالعه فرمایید. پلتفرم اولانچ پس از عرضه به سرعت در بین تریدرها محبوب گردید. ارزش کلی این پلتفرم در حال حاضر بیش از 9 میلیارد دلار است و همچنان بر این ارزش افزوده می‌شود. این شبکه بلاک چین نیز همانند سایر شبکه‌های بلاک چین نظیر ترون و اتریوم دارای ارز دیجیتال اختصاصی خود می‌باشد.

آواکس ارز دیجیتال این شبکه بلاک چین است که در ادامه مقاله ارز دیجیتال آواکس چیست به توضیح آن خواهیم پرداخت. بلاک چین اولانچ به کاربران این اجازه را می‌دهد تا برای خود بلاک چین‌های سفارشی ایجاد کنند که نیاز به پرداخت حق اشتراک برای انجام این کار است. از دیگر مشکلاتی که این شبکه برطرف کرد، مشکل مقیاس پذیری و بهبود وام‌دهی ارزهای دیجیتال است. با مطالعه مقاله بهترین سایت های استیکینگ ارز دیجیتال، بهترین پلتفرم‌های وام دهی را شناسایی کنید.

ارز دیجیتال آواکس چیست؟

ارز دیجیتال آواکس چیست

آواکس توکن اختصاصی و بومی پلتفرم اولانچ است که با نماد AVAX در صرافی‌ها موجود می‌باشد. شبکه اولانچ از این ارز دیجیتال برای انجام تراکنشات همتا به همتا و افزایش امنیت شبکه استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال چندی پس از عرضه شبکه اولانچ در سال 2020 روانه بازار شد. به طور کلی 720 میلیون ارز دیجیتال آواکس وجود دارد که 360 میلیون آن در ابتدای کار عرضه گردید. مابقی این مقدار که 360 میلیون توکن می‌باشد، طبق تاریخی که در وایت پیپر این پروژه بیان شده است، توزیع می‌گردد. از جمله استفاده‌ها و کاربردهای ارز دیجیتال آواکس: پرداخت هزینه‌های تراکنشات، مدیریت دارایی‌ها، افزایش امنیت بلاک چین آواکس و غیره می‌باشد.

آواکس در زمان عرضه اولیه خود قیمتی برابر با 4 دلار داشت که با گذشت تقریباً یک سال به قیمت 54 دلار در بازار خرید و فروش شد. در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال آواکس برابر با 15.61 دلار است که در رتبه 18 وبسایت کوین مارکت کپ قرار دارد. همچنین با مراجعه به صرافی‌های مختلفی می‌توانید به خرید ارز دیجیتال آواکس بپردازید.

کاربرد ارز دیجیتال آواکس چیست؟

کاربرد ارز دیجیتال آواکس چیست

ارز دیجیتال آواکس که با نماد AVAX در بسیاری از صرافی‌ها موجود می‌باشد توکن بومی شبکه بلاک چین اولانچ است. کاربران برای پرداخت حق اشتراک در شبکه بلاک چین اولانچ باید به خرید ارز دیجیتال آواکس بپردازند. از دیگر کاربردهای این ارز دیجیتال، ایجاد راه‌های ارتباطی و وسیله تبادل در پلتفرم اولانچ است. همچنین از این توکن برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای، پرداخت پاداش، پرداخت کارمزد کمتر و موارد دیگری استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید استیکینگ سبب افزایش امنیت شبکه بلاک چین می‌شود که از توکن آواکس برای افزایش امنیت شبکه از طریق وام دهی نیز استفاده می‌شود. هر تریدری که در این شبکه استیک کردن را آغاز کند، به عنوان پاداش ارز دیجیتال آواکس دریافت می‌کند. همچنین با مراجعه به مقاله بهترین سایت های استیکینگ ارز دیجیتال می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را در بهترین وبسایت سرمایه گذاری کنید.

تاریخچه بلاک چین آوالانچ

زمانی که ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان اولین دارایی دیجیتال در بازار عرضه گردید، راه را برای بسیاری از پروژه‌های بلاک چین دیگر هموار ساخت. اما شبکه‌‎های بلاک چینی که پس از بیت کوین عرضه شدند، به طور کلی مشکلی اساسی در بین آن‌ها وجود داشت. مقیاس پذیری و سرعت کم مشکلاتی بود که در دو شبکه مشهور بیت کوین و اتریوم به وضوح دیده می‌شود. اکثر شبکه‌های بلاک چین نظیر اتریوم و بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده کرده کرده‌اند که سبب کاهش سرعت تراکنشات می‌شود. بنیان‌گذاران بلاک چین آوالانچ برای رفع این مشکلات راه حل بسیار جالبی را پیاده‌سازی کردند.

برای رفع این مشکل از 3 بلاک چین استفاده کردند تا تهدیدهای احتمالی را از بین ببرند. با پیاده‌سازی این روش توانستند بیش از 6 میلیون دلار را جمع آوری کنند و سرمایه لازم برای ایجاد بلاک چین اولانچ را بدست آورند. این شبکه بلاک چین مدتی بعد با ارائه توکن اختصاصی آواکس توانست تقریباً 49 میلیون دلار کسب کند.

بنیان گذاران اولانچ

تیم سازنده بلاک چین اولانچ متشکل از سه نفر به نام‌های کوین سکنیجی(Kevin Sekniqi)، مائوفان تد یین(Maofan Ted Yin)، اِمین گون سیرر(Emin Gun Sirer) می‌باشد. تیمی به نام Team Rocket برای اولین بار اطلاعاتی درباره پروژه اولانچ در اینترنت منتشر کردند. پس از انتشار این اطلاعات گروهی از متخصصان دانشگاه کرنل به سرپرستی امین گون سیرر این فناوری را گسترش و توسعه داد. پس از بهینه سازی پروژه این تیم تصمیم گرفت که کدهای مربوط به پروژه را در اختیار عموم قرار دهد و آن را به یک پروژه Open Source تبدیل کرد. پروژه بزرگ اولانچ در ژوئن سال 2020 به اتمام رسید و چند ماه در سپتامبر به طور کامل راه اندازی شد.

فواید شبکه اولانچ چیست؟

فواید شبکه اولانچ چیست

همانطور که تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال آواکس چیست متوجه شدید که شبکه اولانچ فواید زیادی دارد. این شبکه با هدف جایگزینی بهتر برای شبکه بلاک چین اتریوم روانه بازار گردید. در ادامه فواید و برتری‌هایی که این شبکه نسبت به سایر شبکه‌های بلاک چین دارد را برای شما عزیزان بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه استخراج اتریوم

حل مشکل شلوغی شبکه

شبکه بلاک چین اولانج از همان ابتدای کار خود قصد داشت تا مشکل شلوغی شبکه اتریوم را حل کند. تیم توسعه دهنده پروژه اولانچ راه‌های حل‌های خوبی برای مشکل مقیاس بندی مطرح و پیاده کردند. با پیاده سازی این روش‌ها توانستند که سرعت تراکنشات را تا حد قابل قبولی بالا ببرند و مشکل مقیاس پذیری اتریوم را حل کنند. تعداد تراکنشاتی که بر روی این شبکه در هر ثانیه قابل انجام است برابر با 6500 تراکنش در هر ثانیه است. از این رو این گروه توانست تعداد تراکنشات کم شبکه اتریوم را توسعه و بیشتر کند و مشکل مقیاس بندی را برطرف سازد. در حال حاضر شبکه اتریوم قابلیت انجام 15 تراکنش در هر ثانیه و بیت کوین 3 تراکنش در هر ثانیه ار دارد.

کارمزد پایین

از دیگر مسائلی که بیشتر تریدرها با آن سروکار دارند، بحث کارمزد بالای شبکه‌های بلاک چین است. از طرفی بیشتر کاربران هم به سمت شبکه‌های بلاکچینی جذب می‌شوند که کارمزد کمتری دریافت می‌کنند. بنابراین بلاک چین اولانچ برای جذب کاربران و تریدرها به این شبکه کارمزد پایینی را برای شبکه خود در نظر گرفته است. از طرفی دیگر شبکه بلاک چین اولانچ دارای ارز دیجیتال اختصاصی به نام آواکس می‌باشد. تا این بخش از مقاله با ارز دیجیتال آواکس چیست، آشنا شدید، کاربران با استفاده این ارز دیجیتال کارمزد کمتری را در حالت عادی به ازای هر تراکنش پرداخت خواهند کرد. تیم توسعه دهنده اولانچ با دریافت کارمزد کمتری نسبت به اتریوم تا حدودی توانسته است که شبکه بلاک چین اتریوم را کنار بزند و نظر افراد زیادی را به خود جلب کند.

قابلیت اشتراک گذاری

امروزه کمتر شبکه بلاک چینی را پیدا خواهید کرد که قابلیت انتقال رمزارزها بین سایر شبکه‌ها را داشته باشد. این شبکه به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا داده‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف را بین سایر پلتفرم‌ها جابه‌جا کنند. اگر قصد دارید که مفاهیم ابتدایی ارزهای دیجیتال را درک کنید، پیشنهاد می‌کنم که مقاله جامع آموزش ارزهای دیجیتال را مطالعه فرمایید.

رابط کاربری آسان

این شبکه بلاک چین تا آنجایی که توانسته است، راحتی در استفاده را در اولویت کار خود قرار داده است. تریدرها به هیچ عنوان در زمان استفاده از پلتفرم آولانچ دچار سردرگمی نمی‌شوند و به راحتی کارهای خود را انجام می‌دهند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

ارز دیجیتال آواکس رمزارز اختصاصی شبکه بلاک چین آوالانچ می‌باشد که با رشد این شبکه ارزش آن نیز افزایش یافته است. این دارایی دیجیتال علاوه بر این که در زمینه خرید و فروش استفاده می‌شود، قابلیت‌های دیگری نیز دارد. کاربردهای این ارز دیجیتال را در بالا به طور کامل برای شما عزیزان بررسی کردیم. از طرفی شبکه بلاک چین آولانچ در مقایسه با دو شبکه بزرگ بیت کوین و اتریوم تراکنشات بیشتری را در هر ثانیه انجام می‌دهد. این ارز دیجیتال قابلیت استیکینگ دارد که بیشتر هدف این پروژه از این کار افزایش امنیت این شبکه بلاک چین است. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را شبکه بلاک چین آولانچ و به سوال ارز دیجیتال آواکس چیست نیز پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *