این روزها به دلیل مشکلات اینترنتی بازار ارزهای دیجیتال در ایران کم رونق‌تر از قبل شده است. از این رو بهتر این روزها که زمان بیشتری را در اختیار داریم به مطالعه ارزهای دیجیتال بپردازیم. یکی از ارزهای دیجیتال که در بارار رمزارزهای زیاد خرید و فروش می‌شود، ارز دیجیتال مونرو است. شاید این سوال برای شما پیش آید که ارز دیجیتال مونرو چیست، مونرو دارایی دیجیتالی است که در سال 2014 روانه بازار شد. با استفاده از این دارایی دیجیتال هویت فرستنده و دریافت کننده به طور کامل محفوظ می‌ماند و از همه مهم‌تر استفاده از این دارایی دیجیتال بسیار آسان می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را توکن مونرو آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال مونرو چیست نیز پاسخ دهیم، پس تا آخر مقاله ما را همراهی فرمایید.

ارز دیجیتال مونرو چیست؟

ارز دیجیتال آواکس چیست

رمزارز مونرو در سال 2014 تاسیس شد و هدف اصلی آن محقق ساختن تراکنش‌های بدون نام و خصوصی بود. اگرچه معمولاً تصور می‌شود که بیت کوین می‌تواند هویت افراد را پنهان کند، اما به راحتی می‌توان پرداخت‌ها را از منبع اصلی آن‌ها ردیابی کرد، زیرا بلاک چین‌ها شفاف هستند. از سوی دیگر، XMR برای پنهان کردن فرستندگان و گیرندگان به طور یکسان با استفاده از رمزنگاری پیشرفته طراحی شده است.تیم سازنده Monero ادعا می‌کند که حفظ حریم خصوصی و امنیت بزرگترین اولویت آنها است و سهولت استفاده و کارایی در رتبه دوم قرار دارد. هدف آن ارائه حفاظت از همه کاربران صرف نظر از اینکه چقدر از نظر فناوری توانایی دارند.

به طور کلی، هدف XMR این است که امکان پرداخت سریع و ارزان را بدون ترس از سانسور فراهم کند. توجه کنید که خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون گذراندن دوره آموزشی ارز دیجیتال بسیار مشکل است، از این رو بدون دانش اولیه و آشنایی با مفاهیم ارزهای دیجیتال خرید و فروش نکنید.

موسسان ارز دیجیتال مونرو

هفت توسعه دهنده در ابتدا در ایجاد Monero شرکت داشتند که نام 5 نفر از آن‌ها مشخص نمی‌باشد. نام‌های ریکاردو اسپاگنی (Riccardo Spagni) وDavid Latapie دو شخصیتی هستند که تاکنون نام‌ها آن‌ها فاش شده است. البته شایعاتی مبنی بر اختراع XMR توسط ساتوشی ناکاموتو، مخترع بیت کوین نیز وجود دارد. دو سال بعد، یکی از اعضای انجمن بیت‌کوین تاک که فقط به عنوان thankfulfortoday شناخته می‌شود، پایگاه کد BCN را فورک کرد و مونرو متولد شد. آنها “تغییرات بحث برانگیز” را در بیت کوین پیشنهاد کرده بودند که بیشتر افراد با آن مخالف بودند و تصمیم گرفتند امور را به دست خود بگیرند.

اعتقاد بر این است که صدها توسعه دهنده در طول سال‌ها به XMR کمک کرده‌اند. حال که تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال مونرو چیست با این دارایی آشنا شدید، بهتر است بدانیم که چه چیزهایی باعث برتری این دارایی دیجیتال شده است.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال آواکس چیست

چه چیزی مونرو را منحصر به فرد می کند؟

چه چیزی مونرو را منحصر به فرد می کند؟

چندین چیز وجود دارد که Monero را منحصر به فرد می کند. یکی از بزرگترین اهداف پروژه دستیابی به بالاترین سطح غیرمتمرکز ممکن است، به این معنی که کاربر نیازی به اعتماد به شخص دیگری در شبکه ندارد.

حریم خصوصی

حریم خصوصی از طریق چند ویژگی متمایز به دست می آید. هر بیت کوین در گردش دارای شماره سریال خاص خود است و غیر قابل تعویض است، اما XMR کاملاً قابل تعویض است. به‌طور پیش‌فرض، جزئیات مربوط به فرستنده‌ها، گیرندگان و مقدار ارزهای دیجیتالی که منتقل می‌شوند پنهان هستند و طرفداران مونرو می‌گویند که این امر نسبت به سکه‌های حریم خصوصی رقیب مانند Zcash که «به‌طور انتخابی شفاف» هستند، برتری دارد.

مبهم سازی

مبهم سازی با استفاده از امضاهای حلقه به دست می‌آید. در اینجا، خروجی‌های تراکنش‌های گذشته از بلاک چین انتخاب می‌شوند و به عنوان فریب عمل می‌کنند، به این معنی که ناظران خارجی نمی‌توانند تشخیص دهند که چه کسی آن را امضا کرده است. اگر شخصی 200 واحد از ارز دیجیتال مونرو را برای شخص دیگری ارسال کند، این مقدار به تکه‌های تصادفی تقسیم می‌شود تا سطح دشواری بیشتری اضافه شود.

آدرس های مخفی

برای اطمینان از اینکه تراکنش‌ها نمی‌توانند به یکدیگر مرتبط شوند، آدرس‌های مخفی برای هر تراکنش منفرد ایجاد می‌شود که فقط یک بار استفاده می‌شود. همه این ویژگی‌های متمایز منجر به استفاده فزاینده XMR برای تراکنش‌های غیرقانونی به جای بیت‌کوین شده است، به‌ویژه در بازارهای Dark web. دولت‌های سراسر جهان، به‌ویژه ایالات متحده، صدها هزار دلار به هر کسی که بتواند کد مونرو را بشکند، پیشنهاد داده‌اند.

چند سکه مونرو (XMR) در گردش وجود دارد؟

ارز دیجیتال آواکس چیست

کمی غیرمعمول است زیرا فروش توکن برای XMR برگزار نشد و هیچ توکنی نیز از قبل ارائه نشد. در زمان نگارش این مقاله، عرضه XMR در گردش 17,703,471 است. این ارز دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر مدارهای مجتمع خاص برنامه‌ای که معمولاً برای استخراج بیت‌کوین جدید استفاده می‌شوند، مقاوم باشد. در تئوری، این بدان معنی است که می‌توان XMR را با استفاده از تجهیزات محاسباتی روزمره استخراج کرد. به طور کلی، در نهایت در مجموع 18.4 میلیون XMR در گردش است که انتظار می‌رود این سقف در 31 مه 2022 به دست آید. پس از آن، استخراج‌کنندگان با استفاده از “انتشارهای دم” تشویق می‌شوند و مقدار کمی XMR بدست می‌آورند که تقریباً هر 60 ثانیه یکبار اتفاق می‌افتد.

اعتقاد بر این است که این رویکرد مؤثرتر از تکیه بر کارمزد تراکنش است. لازم به ذکر است که این دارایی دیجیتال را می‌توایند از طریق گوشی خریداری کنید، برای آشنایی با نحوه خرید از طریق گوشی، مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی را مطالعه فرمایید.

از کجا می توان مونرو (XMR) خرید؟

در ابن بش از مقاله ارز دیجیتال مونرو چیست، قصد داریم نحوه خرید Monero رو برای شما عزیزان شرح دهیم. ارز دیجیتال مونرو در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال لیست شده است که امکان خرید آن وجود دارد. اما به دلیل ماهیت آن به عنوان یک سکه حریم خصوصی، XMR در برخی از صرافی‌های اصلی فهرست نشده است. برای مثال، اگرچه می‌توانید XMR را در بایننس خریداری کنید، اما توسط Coinbase پشتیبانی نمی‌شود. در نتیجه، ممکن است لازم باشد فیات خود را به بیت کوین تبدیل کنید و از طریق یک پلت فرم معاملاتی کوچکتر بروید.

برای اینکار می‌توانید مقاله آموزش خرید ارز دیجیتال از نوبیتکس را مطالعه کنید. از این طریق شما می‌توانید با زیال ارز دیجیتال خریداری کنید و سپس آن را به یک صرافی یگر منتقل کنید و ارز دیجیتال مونرو را خریداری کنید. با افزایش استفاده از آن، علاقه به جفت قیمت XMR به AUD و XMR به یورو نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال تتر به صرافی کوکوین

قیمت ارز دیجیتال Monero

قیمت ارز دیجیتال Monero

در زمان نگارش این مقاله قیمت ارز دیجیتال مونرو برابر با 144.50 دلار است که این قیمت در حال افزایش است. قیمت ارز دیجیتال مونرو در زمانی در حال افزایش است که بیشتر رمزارزهای بازار در حال سقوط و یا افت قیمتی می‌باشند. این دارایی دیجیتال در حال حاضر در رتبه 27 وبسایت کوین مارکت کپ قرار دارد و حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته برابر با 54,567,710 دلار می‌باشد. همانطور که در بخش قبلی مقاله ارز دیجیتال مونرو چیست مطالعه کردید، می‌توایند این ارز دیجیتال را از صرافی‌های متعددی همانند بایننس خریداری کنید. اگر با نحوه خرید و فروش در صرافی باینسس آشنایی ندارید، مقاله آموزش ترید در بایننس را مطالعه فرمایید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ارز دیجیتال مونرو یکی دیگر از دارایی‌های دیجیتال است که امینت بیشتری نسبت به بیت کوین دارد. تریدرهایی که از این دارایی استفاده می‌کنند، هویت اصلی آن‌ها به هیچ عنوان قابل شناسایی نیست. به طوری که تیم توسعه دهنده مونرو به هر کسی که بتواند کد این ارز دیجیتال را بشکند، جایزه‌ای چند صد هزار دلاری اختصاص داده است. این دارایی دیجیتال را می‌توایند از بزرگترین صرافی جهان، بایننس خریداری کنید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که به سوال ارز دیجیتال مونرو چیست پاسخ دهیم و شما را با قیمت ارز دیجیتال مونرو و نحوه خرید آن آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *