ارز دیجیتال سولار توکن اختصاصی بلاک چین سولار است که نسخه جدید اکوسیستم سوایپ می‌باشد. سولار با تکیه بر لایه 1، امنیت خود را تأمین می‌کند که سولار یک بلاک چین محسوب می‌شود.‌ این شبکه توانست اکوسیستم قبلی خود به نام swipe را از نو طراحی کند تا بتواند با بیت‌کوین و اتریوم رقابت کند. این اکوسیستم با تشکیل تیم جدید یک شبکه آزمایشی و اصلی ایجاد کرد با نام مخفف شده‌ی (SPX) که توسط یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه می‌خواهیم به سوال ارز دیجیتال سولار چیست، پاسخ بدهیم و ارز دیجیتال SPX را معرفی کنیم.

ارز دیجیتال سولار چیست؟

ارز دیجیتال سولار چیست

سولار بلاک چینی یک لایه است که بر تمرکززدایی تاکید دارد و یک منبع باز برای پرداخت همتا به همتا است. ارز دیجیتال SPX غیر متمرکز محسوب می‌شود که بر اساس الگوریتم اجماع اثبات سهم اجرا و توسط یک DIO (سازمان خودگردان غیرمتمرکز) مورد بررسی و نظارت می‌شود. آرمان‌های اصلی این ارز دیجیتال، توسط حاکمیت واقعی، تمرکززدایی، بازبودن و امنیت تعریف می‌شود. از این رو شما می‌توانید ایده‌های خود را به اشتراک بگذارید، حتی افکار خود را بیان کنید و یا راه‌های پیشنهاد کنید که به بهتر شدن شبکه سولار کمک می‌کند و هدف اصلی سازندگان ارز دیجیتال سولار این است که با غول‌های بازار مانند سولانا و اتریوم به خوبی رقابت کنند. توضیحاتی درباره‌ی ارز دیجیتال سولار چیست؟ دادیم حال می‌خواهیم نحوه کارکرد و تاریخچه آن بپردازیم. بلاک چین یک پایگاه داده بزرگ است که برای فهم بهتر آن مقاله تعریف پل بلاک چین را بررسی کنید.

تاریخچه شبکه سولار

ارز دیجیتال سولار چیست

همانطور که پیش‌تر بیان کردیم ارز دیجیتال سولار نسخه جدید اکوسیستم سواپ (SWIPE)می‌باشد. این اکوسیستم بعد از بوجود آمدن توانست در سراسر جهان صدها هزار کاربر و شرکای قدرمندی را به سوی خود جذب کند. سواپ یک انقلاب بزرگی در بازار‌های مالی بوجود آورد که دو صرافی بزرگ بایننس و FTX نیز از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند. در جولای 2020 بایننس توانست SWIPE را خریداری کند. مشخص شد SWIPE در حال پیش بینی کردن تغییرات از جمله معرفی بلاک چین سولار خود است. ارز دیجیتال سولار را می‌توانید از صرافی‌های معتبر دنیا نظیر بایننس خریداری کنید. اگر با نحوه انتقال دارایی‌های خود به کیف پول مشکل دارید، مقاله آموزش انتقال ارز دیجیتال از صرافی به کیف پول را مطالعه کنید.

نحوه کارکرد شبکه سولار

تاریخچه شبکه سولار

سولار با اجرا کردن الگوریتم اجماع اثبات سهم کارایی و تمرکززدایی مقاومت در برابر حملات 51 درصدی بلاک چین را توسعه می‌بخشد. امینت و نگهداری این شبکه توسط 53 نماینده انجام می‌شود و این نمایندگان با رأی مستقیم کاربران انتخاب می‌شوند که به صورت مستقیم از طریق کیف پول سولار به نماینده مورد نظر خود رأی می‌دهند. یکی از معیارهای اصلی برای انتخاب نمایندگان، وزن کیف پول آن‌ها است. به این مفهوم است که هر چقدر وزن پول نمایندگان بیشتر باشد شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک نماینده را دارند از این رو این افراد می‌توانند شروع به دریافت جوایز کنند.

بهتر است بدانید که میزان پاداش نمایندگان بر اساس رتبه‌بندی آن‌ها است. تیم سازنده ارز دیجیتال قصد دارد با تولید NFT سولار ارزهای دیجیتال خود را به فروش برساند. این بازار با سوزاندن توکن‌های SXP برای کارمزد تراکنش به کاهش تورم solar کمک می‌کند که در ادامه به آن می‌پردازیم. همچنین با مطالعه آموزش NFT می‌توانید اطلاعات زیادی درباره توکن‌های غیرمثلی بدست بیاورید.

لانچ پد ارز دیجیتال سولار چیست؟

لانچ پد سوالار یا Solar Launchpad یکی دیگر از ابزارهایی است که با استفاده از آن می‌توان اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین طراحی کرد. این ابزار که به تازگی توسعه یافته است، توانسته طرفداران زیادی پیدا کند. این ابزار توسط شرکت SunGrid BV ایجاد شده است و بر روی بلاک چین سولانا پیداه سازی شده است. افرادی که دانش برنامه‌نویسی بالایی ندارند، می‌توانند با استفاده از این لانچ پد، اپلیکیشین‌های متنوعی با استفاده فناوری بلاک چین پیاده سازی نمایند. زبان‌های برنامه نویسی Rust و Solidity توسط لانچ پد سولار پشتیبانی می‌شود. امنیت بالا و قابلیت ارتقاء دادن به شبکه سولانا از دیگر ویژگی‌های این لانچ بد به شمار می‌آید. افراد با استفاده از Solar Launchpad به راحتی می‌توانند اپلیکیشن‌های بلاک چینی بسازند. ابزارهایی که در این لانچ پد به کار رفته است عبارت است از:

  • Solar Studio: محیطی است برای تست و ایجاد اپلیکیشن‌های بلاک چینی بر روی شبکه سولانا است. راه‌اندازی برنامه‌های بلاک چینی با استفاده از این محیط بسیار آسان و راحت است.
  • Solana Web3.js: کتاب‌خانه‌ای جاوا اسکریپتی است که برای برقراری ارتباط با شبکه Solana ایجاد شده است. تراکنش‌های بلاک چینی و برقراری ارتباط با شبکه سولانا به وسیله این ابزار به آسانی انجام می‌شود.
  • Anchor: افرادی که به زبان برنامه نویسی Rust تسلط دارند با استفاده از این ابزار می‌توانند اپلیکیشن‌های متعددی بر روی شبکه بلاک چین سولانا ایجاد نمایند. اپلیکیشن‌هایی که از طریق این ابزار ایجاد می‌شوند کیفیت بالایی دارند نسبت به سایر برنامه‌‎ها پیشرفته‌تر هستند.
  • Serum: افردای که قصد تجارت کردن از طریق فناوری بلاک چینی سولانا را دارند می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. کاربران با استفاده از این صرافی می‌توانند به راحتی توکن‌های خود را خرید و فروش کنند و درآمد کسب کنند. سرعت انجام تراکنش‌ها بر روی این شبکه بالا است  هزینه کارمزد کمتری دارد.

برای خرید و فروش این دارایی دیجیتال بهتر است که با آموزش ترید ارز دیجیتال آشنایی کافی داشته باشید تا در زمان خرید و فروش آن به مشکل بر نخورید.

توکن SXP

توکن SXP

ارز دیجیتال SXP ابزار و حکمران شبکه Swipe است که برای رأی دادن به نمایندگان یا پیشنهاد‌های حکومتی استفاده می‌شود. این توکن بر بستر اتریوم ERC-20 یا BEP-20 ایجاد شده است. ارز دیجیتال SXP با نسبت یک به یک در شبکه اصلی سولار تعویض می‌شوند که باعث می‌شود کل عرضه SOLAR افزایش نیابد. این دارایی دیجیتال به عنوان کارمزد تراکنش‌ها از استفاده کنندگان دریافت می‌شود. همچنین به کسانی که در شبکه سولار فعالیت می‌کنند به عنوان هدیه پرداخت می‌شود. تعداد کل توکن SXP نزدیک به 300 میلیون واحد می‌باشد. تیم توسعه دهنده آن قصد دارد تا به وسیله فرآیند توکن سوزی تعداد آن را به 100 میلیون کاهش دهد.

بیشتر بدانید: آموزش ارز دیجیتال پیشرفته

آینده ارز دیجیتال سولار

آینده ارز دیجیتال سولار

تا این بخش از مقاله ارز دیجیتال سولار چیست به بررسی این ارز دیجیتال پرداخیتم، حال قصد داریم آینده این رمزارز را مورد بررسی قرار بدهیم. تیم سازنده سولار قصد دارد که پروژه‌هایی که در صنعت کریپتو باب است را احیا کند. حوزه‌هایی که قصد فعالیت در آن دارد شامل NFT، متاورس و لانچ پد هستند. مکانیسم و معماری بلاک چین از نظر ساختاری درست در نظر گرفته شده است. اینکه سولار بتواند به دوران قبل خود که بالا ترین سطح خود بوده برگردد بستگی به نقشه راه آن دارد. می‌توان گفت که رهبر این بازار، اتریوم در برنامه‌های غیر متمرکز است که بسیاری از بلاک چین‌های لایه یک برای کسب بالاترین سطح با این ارز رقابت می‌کنند، اما تعدادی محدودی از آن‌ها می‌توانند به سطح اتریوم برسند.

اگر سولار با اجرا کردن برنامه‌های گسترده خود می‌تواند یکی از شگفتی‌های صعودی در میان زنجیره‌های لایه 1 در سال 2022 باشد. اتریومدومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا می‌باشد برای اینکه این ارز دیجتال را رایگان استخراخ کنید، مقاله نحوه استخراج اتریوم را مطالعه کنید.پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر‌

‌همان طور که درباره‌ی ارز دیجیتال سولار چیست؟ گفتیم سولار یک بلاک چین لایه 1 است که بر تمرکززدایی تاکید دارد و یک منبع باز برای پرداخت همتا به همتا است. تمرکز خود را برای بوجود آوردن یک بلاک چین مبتنی بر اهداف جامعه‌ گرفته است. این بلاک چین کاملا غیر متمرکز و جامعه محور است که هر یک از اعضا‌ی جامعه می‌توانند به روند و رشد این اکوسیستم کمک کنند. اساس اصلی این ارز دیجیتال بر پایه الگوریتم اجماع اثبات سهم اجرا و توسط یک DIO (سازمان خودگردان غیرمتمرکز) مورد بررسی و نظارت می‌شود. این ارز قصد دارد که در آینده با بلاک چین‌هایی مانند اتریوم و سولانا رقابت کند و این ارز دیجیتال برای متاورس و NFT خود تلاش‌های فراوانی کرده است.

پرسش های متد‌اول

ارز دیجیتال سولار چیست؟

ارز دیجیتال بلاک چین لایه 1 است که یک منبع باز برای پرداخت همتا به همتا و غیر متمرکز است که بر پایه الگوریتم اجماع اثبات سهم اجرا و توسط یک DIO نظارت می‌شود.

نحوه کارکرد ارز دیجیتال سولار به چه صورت است؟

این شبکه شاخه‌ای از بلاک چین آرک است که وعده‌های مانند سرعت بالا، پایداری و غیر متمرکز بودن را می‌دهد و اساس اکوسیستم آن اجماع اثبات سهم

توکن SXP چیست؟

این ارز دیجیتال ابزار و حکمران این شبکه است که برای رأی دادن به نمایندگان یا پیشنهاد‌های حکومتی استفاده می‌شود. در حال حاضر این توکن به عنوان ERC-20 یا BEP-20 وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *