امروزه استیبل کوین‌ها یکی از بهترین رمزارزهای موجود در بازار کریپتوکارنسی هستند که می‌توان بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد. استیبل کوین‌ها برای ایجاد ثبات در بازار رمزارزها استفاده می‌شود، یکی از این استیبل کوین‌ها فرکس است، شاید این سوال برای شما پیش آید که ارز دیجیتال Frax چیست؟ این ارز دیجیتال ماهیتی شبیه به تتر دارد و در تلاش است که ثبات قیمتی خود را حفظ کند. در ادامه مقاله ارز دیجیتال Frax چیست، شما را با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا خواهیم کرد.

ارز دیجیتال فرکس چیست؟

ارز دیجیتال فرکس چیست

ارز دیجیتال Frax یکی دیگر از استیبل کوین‌های بازار کریپتو کارنسی است که در سال 2022 در لیست 3 تا از بهترین استیبل کوین‌ها قرار گرفته است. علارقم اینکه سال 2022 سالی پرتنش و پرنوسان برای ارزهای دیجیتال نظیر لونا و استیبل کوین ترا بوده است، توکن فرکس تغییر قیمتی نداشته و توانسه به خوبی وضعیت کنونی خود را حفظ کند. این ارز دیجیتال قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد، قیمت آن از این مقدار افزایش نخواهد یافت، اما ممکن است کاهش یابد. اما از آنجایی که با توجه به موقعیت خوبی که پیدا کرده است و نظر سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است، گمان می‌رود که در این وضعیت برای مدت زیادی باقی بماند. با مطالعه مقاله آموزش کریپتوکارنسی با بازار ارزهای دیجیتال بیش از پیش آشنا شوید.

این نوع از استیبل کوین‌ها از طریق سرمایه‌های بلاک شده پشتیبانی می‌شوند و به صورت وثیقه‌ای مدیریت می‌شوند. البته پس از سقوط استیبل کوین ترا کمتر کسی به این نوع از دارایی‌ها اعتماد می‌کند. اما تیم پشتیبانی Frax در تلاش است که برای بار دیگر اعتماد را به این نوع از رمزارزها باز گرداند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال SNY چیست

نحوه عملکرد ارز دیجیتال Frax چیست؟

ارز دیجیتال فرکس چیست

فرکس در واقع یک پروتکل رمزنگاری شده است که دارای 2 رمزارز به نام‌های استیبل کوین Frax و FXS است. استیبل کوین فرکس وابستگی زیادی به دلار آمریکا دارد و رنج قیمتی آن بر اساس این دارایی تنظیم می‌شود. FXS رمزارزی است که در جهت حمایت از پروژه فرکس تولید گردیده است. قیمت ارز دیجیتال فرکس بر اساس حاکمیتی که USDC بر روی استخرهای نقدینگی ایجاد کرده است، ارزش آن گاهی افزایش و گاهی کاهش می‌یابد. هماطنور که پیش‌تر در مقاله ارز دیجیتال Frax چیست، بیان کردیم به صورت وثیقه‌ای مدیریت می‌شود. از این رو در شرایط مختلف میزان وثیقه تا 0.25 درصد کاهش یا افزایش دارد. به عنوان مثاله اگر قیمت فرکس کاهش یابد و به زیر 1 بیاید، ارزش وثیقه‌ها 0.25 درصد افزایش می‌یابد. این حالت برای زمانی که قیمت این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد کاملاً حالت عکس دارد.

از این رو به خوبی می‌توان دریافت که توکن سوزی و سازی مرتب در حال انجام است تا ارزش این توکن بر 1 دلار باقی بماند. مشکلی که در پروژه استیبل کوین ترا وجود داشت، عدم استفاده از الگوریتم کنترل کننده در کنار وثیقه بود. این مورد به خوبی در پروژه فرکس رعایت شده است، چرا که از الگوریتم AMO برای کنترل و ثبات قیمتی علاوه بر وثیقه استفاده شده است. پس امکان دارد که این پروژه بتواند دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران را بدست بیاورد. این ارز دیجیتال در حال حاضر با 90 درصد وثیقه و 10 درصد توکن حمایتی(FXS) پشتیبانی می‌شود که توانسته به خوبی ثبات خود را در بازار کریپتوکارنسی حفظ کند.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در الگوریتم AMO وجود دارد این است که توکن‌هایی که متعلق به کسی نیستند و بدون استفاده رها شدند را در جریان بازار قرار می‌دهد. جالب است بدانید که این ارز دیجیتال امکان درآمدزایی به افراد را در پلتفرم آوه(Ave) می‌دهد، با استفاده از این رمزارز می‌توانند در این پلتفرم تقاضای وام نیز کنند. حال که با مفهوم ارز دیجیتال Frax چیست، آشنا شدید و نحوه کارکرد آن را به خوبی متوجه شدید، بهتر است شما را با تیم سازنده آن آشنا کنیم. وام کریپتو چیست؟ اگر این سوالی است که ذهن شما را مشغول کرده، مقاله آن را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی ارز دیجیتال

تیم سازنده فرکس

تیم سازنده فرکس

جالب است بدانید که شخصی به نام سام کاظمیان که فردی ایرانی تبار است بنیان‌گذار این استیبل کوین است، این شخص پیشبینی کرده است که شرکت او تا پایان 2022 چیزی بالغ بر 150 میلیون دلار سود کسب خواهد کرد. قیمت این ارز دیجیتال با توجه به تورم تغییر می‌کند، چرا که ارز دلار نیز بر این اساس در بازارهای جهانی افزایش یا کاهش می‌یابد. از این رو این دیدگاه تیم توسعه فرکس را می‌توان درست و به جا درنظر گرفت. هدف سام کاظمیان از تولید ارز دیجیتال فرکس رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد ارزی رایج که وابسته به فناوری بلاک چین باشد. استیبل کوین فرکس غیرمتمرکز می‌باشد، اما با بانکداری متمرکز تفاوت چندانی ندارد که این موضوع نشان‌دهنده خلاقیت طراح و برنامه‌نویس تیم سازنده فرکس است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال فری کوین چیست

ارز دیجیتال فرکس نیز همانند رمزارز از دست رفته ترا، احتمال اینکه در چرخه نابودی قرار بگیرد و پایداری خود را از دست بدهد، وجود دارد. از این رو تیم توسعه دهنده فرکس در تلاشند که از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کنند. احتمال رخ دادن این مشکل بسیار کم و پایین می‌باشد، چرا که در زمان کاهش قیمتی ارز دیجیتال UST توانست به همگان ثابت کند که تا چه اندازه ارز دیجیتال ثابتی است.

نحوه خرید و نگهداری فرکس

نحوه خرید و نگهداری فرکس

ارز دیجیتال فرکس را می‌توانید از صرافی‌های مختلفی نظیر یونی سواپ، گیت(Gate)، کرو فایننس(Curve Finance) و سوشی سواپ خریداری کرد. امکان خرید آن همچنان از بایننس میسر نمی‌باشد، اما با پیشرفتی که از خود نشان داده است، احتمال می‎رود که در آینده‌ای نه چندان دور در این صرافی نیز لیست گردد. برای نگهداری و ذخیره آن می‌توانید از کیف پول‌های دیجیتال نظیر تراست والت و یا کیف پول‌های سخت افزاری لجر استفاده کنید. آموزش کیف پول تراست والت به شما کمک می‌کند که با این کیف پول بیشتر آشنا شوید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال مملوع از توکن‌های مختلفی است که هر یک برای هدفی ساخته شده‌اند، توکن فرکس برای ایجاد ثبات و فراهم کردن نقدینگی صرافی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیبل کوین فرکس تا به امروز عملکرد خوبی را از خود باقی گذاشته و توانسته است با بهره گیری الگوریتم AMO در کنار وثیقه، ثبات زیادی را برای خود به ارمغان بیاورد. گمتن می‌رود که اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران به خاطر ارز دیجیتال ترا، از طریق این پروژه موفق بار دیگر باز گردد و بیش از پیش خرید و فروش شود. ما در این مقاله عسی بر این داشتیم شما را با این ارز دیجیتال آشنا کنیم و به سوال ارز دیجیتال Frax چیست نیز پاسخ دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *