سیستم وام کریپتو راهکاری برای تریدرهاست تا بتوانند بدون فروش ارز‌های دیجیتال خود به کسب درآمد دست یابند. از طرفی سرمایه‌داران مشهور مانند ایلان ماسک و بیل گیتس نیز ظهور ویژگی تازه‌ای را در سیستم‌های مالی غیرمتمرکز مژده می‌دهند. در ادامه قصد داریم 5 ارز دیجیتال برتر وام دهی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا از طریق آن‌ها با ویژگی‌های سیستم وام دهی کریپتو بیشتر آشنا شوید.

وام کریپتو چیست؟

وام کریپتوهمان طور که گفتیم وام دهی کریپتو برای معامله‌گران راهکاری است که می‌توانند بدون فروش ارز‌های دیجیتال خود به کسب درآمد بپردازند. نحوه عملکرد وام دهی کریپتو به این صورت است که کاربران با قرار دادن دارایی‌های دیجیتال خود به عنوان وثیقه می‌توانند وام‌های نقدی یا وام استیبل کوین دریافت کنید. بهتر است بدانید که افراد می‌توانند با اعتماد به افزایش ارزش کریپتو ‌ها یا نگه‌داری آن‌ها در درازمدت از پرداخت مالیات معاف شوند. وام کریپتو به این گونه است که دارندگان ارز می‌توانند ارز‌های دیجیتال خود را به دیگران قرض دهند و ایده آن تقریباٌ همانند بانکداری‌های سنتی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی ارز دیجیتال رایگان

5 ارز دیجیتال برتر وام دهی

در ادامه این نوشتار قصد داریم 5 ارز برتر وام دهی را برای شما عزیزان معرفی کنیم. شما از طریق مراجعه به پلتفرم‌های زیر می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را به دیگران وام یا قرض دهید و در ازای این کار سود دریافت کنید.

ارز دیجیتال آوی

وام کریپتو (ارز دیجیتال آوی)ارز دیجیتال AAVE در سال 2017 در کشور سوئیس تاسیس شد که در 13 بازار مختلف فعالیت دارد و همچنین با 7 شبکه قرار داد نقدینگی دارد. اگر به دنبال وام گرفتن هستید نرخ درصدی سالانه یا APR دراین پلتفرم برای ارز MKP به مقدار 1/0 درصد، برای AAVE درصد آن 5/0 و برای BUSD به میزان 3/1 درصد توصیف شده است؛ از این رو استیبل کوین‌ها از نرخ بالاتری برخوردار هستند.

در این پلتفرم برای سرمایه‌گذاری عظیم به دلیل نرخ متغیر AAVE بسیار دشوار و چالش‌برانگیز است که احتیاج به ریسک‌پذیری بیشتری می‌باشد. کاربران برای خرید ارز دیجیتال این پلتفرم می‌توانند به وسیله صرافی بایننس، صرافی کوین بیس(COINEBASE)، FTX، صرافی کوکوین(KUCOIN)، هیوبی گلوبال(HUOBI GLOBAL)، کراکن(KRAKEN) و از صرافی‌های زیاد دیگری اقدام فرمایید. شما می‌توانبد با مطالعه کردن کیف پول کوین بیس والت از نحوه عمکلرد و مزایای آن به اطلاعاتی دست پیدا کنید.

چند نمونه از کیف پول‌های که می‌توانید در آن توکن آوی را نگهداری کنید در لیست زیر برای شما عزیزان آورده شده است.

  1. کیف پول لجر(LEDGER)
  2. کیف پول تراست ولت (TRUST WALEET)
  3. متامسک(METAMASK)
  4. کیف پول اختصاصی صرافی کوین بیس
  5. کیف پول هایپرپی(HYPERPAY)
  6. کیف پول سیف پل(SAFEPAL)
  7. اتمیک ولت(ATOMIC WALLET)

ارز دیجیتال میکر

وام کریپتو (ارز دیجیتال میکر)
پلتفرم میکر بر روی شبکه بلاک چین اتریوم ساخته شده است که کاربران برای وام‌دهی دیگر نیازی به مجوز ندارند و اولین شکل گیری استیبل کوین‌‌های غیر متمرکز یعنی DAI توسط پلتفرم میکر صورت گرفته است. میکر به کاربران خود این امکان را داده است که وام‌های خود را در فرم یک دارایی ماندگار و بدون نیاز اعتماد دریافت کنند. شما با استفاده از وام‌گیری OASIS می‌توانید وثیقه‌های خود را برای مینت کردن توکن‌های DAI که شامل اتریوم و USDC است قفل کنید.

مزایای میکر

  • برای تعیین مقدار بدهی وام‌گیری توسط استیبل کوین بودن MAKER به آسانی انجام می‌گیرد.
  • کاربران با استفاده از داشبورد OASIS می‌توانند به وثیقه سپاری مجدد یا برداشت توکن‌های دو برابر استیبل کوین‌ها اقدام کنند.
  • میکر با معرفی چندین ابزار مدیریت سرمایه مانند DEFI SAVER به کاربران این امکان را می‌دهد که اطمینان کافی از وجود وثیقه در خزانه‌ها بدست آورند. این امر مخصوصاٌ در زمانی که بازار از نوسان زیادی برخوردار می‌باشد استفاده بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید: مشاوره ارز دیجیتال

ارز دیجیتال سلسیوس(CELSIUS)

ارز دیجیتال سلسیوسپلتفرم سلسیوس بسیار منظم که تحت نظارت SEC که برای بخشیدن وام کریپتو می‌باشد، فعالیت می‌کند. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد تا از سپرده‌گذاری در ارز‌های دیجیتال درآمد زایی انجام دهند یا وام‌های همراه با وثیقه دریافت کنند. هدف سلسیوس این است که با افزایش بهره سپرده‌گذاری روز‌به‌روز کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کنند. CELSIUS فرصتی را برای آن دسته از سرمایه‌گذاران قدیمی کریپتو که قصد وام گرفتن را دارند فراهم کرده که بتوانند بدون نقد کردن دارایی‌های کریپتوی خود، مستقیم وام را به دلار دریافت کنند.

پلتفرم سلسیوس دارای ارز دیجیتال رسمی خود به نام CEL می‌باشد که از آن می‌توان برای دریافت وام، پاداش و انجام پرداخت‌ها استفاده کرد. بهتر است بدانید که سلسیوس با به کار گیری یک پلتفرم وفاداری که در آن وضعیت هر فرد نشان دهنده ارزش CEL‌ها در سبد کاربری هر فرد می‌باشد. وقتی که یک عضو به درجات بالاتر ارتقا پیدا کند به آن پاداش دو برابر و تخفیف برای میزان وام تعلق می‌گیرد.

ارز دیجیتال کمپاند(COMPOND)

ارز دیجیتال کمپاند

کمپاند اصلی‌ترین پلتفرم در فضای دیفای برای وام کریپتو می‌باشد که از زیر ساختی مقاوم برای وام‌های ارز دیجیتال استفاده می‌کند. این پلتفرم نسبت به AAVE از دارایی‌های کمتری پشتیبانی می‌کند، ولی در برابر نقدینگی استخر‌های سرمایه آن بیشتر است. می‌توان گفت این ارز دیجیتال قابل اطمینان برای دیگر فرصت‌های کسب سود محسوب می‌شود و در آن دامنه گسترده‌ای از ابزار‌های مدیرت دارایی و کارکرد‌های دیگر بر خوردار می‌باشد. از این رو دلایلی که باعث شده است که یک پلتفرم برتر از سایر رقبای خود باشند عبارت‌اند از:

  • این پلتفرم به عنوان ارائه‌دهنده معتبر و پیشتوانه قوی خود را به اثبات رسانده است.
  • کمپاند بیشترین میزان وثیقه برای هر یک از قرار داد‌های وام را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ به این معناست که وسعت دریافت وام از کمپاند بالاست.
  • کاربران می‌توانند با استفاده از ابزار‌هایی همچون SWAP RATE و OPYN از سرمایه خود در برابر نرخ‌های متغیر بهره محافظت کند و نرخ ثابتی را برای وام‌ها تعریف کنند.
  • برای اینکه وام گیرندگان بتوانند وام‌های خود را بیمه کنند می‌توانند از سرویس NEXUS MUTUAL استفاده ببرند.
  • کاربران می‌توانند با بکارگیری ابزار‌های مدیریت دارایی از قبیل ZERION و DEFI SZVER وام‌های خود را مدیرت کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ونوس

ارز دیجیتال ونوسونوس یک پلتفرم دیجیتال غیر متمرکز می‌باشد که برای مبادله دارایی‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ونوس از لحاظ عملکرد و ساختار منحصر‌به‌فرد توانسته برخی خصوصیات ویژه را نیز به بازار وام کریپتو بیفزاید. این پلتفرم بر پایه زنجیره هوشمند بایننس طراحی شده است که از استیبل کوینی بدون محدودیت استفاده می‌کند.

مزایای ویژه ونوس عبارت‌اند از: هزینه بسیار پایین‌تر برای تراکنش‌ها و تراکنش‌های کم‌وبیش لحظه‌ای. ونوس دارای یک ارز دیجیتال رسمی خود با نماد XVS می‌باشد که می‌توانید آن را در هر یک از کیف پول‌های لجر، متامسک و بایننس پین نگهداری کرد. با مطالعه مقاله آموزش صرافی بایننس درباره‌ی نحوه ثبت نام و احراز هویت در آن اطلاعاتی کسب کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

خلاصه مطلب

در این مقاله توضیحاتی درباره‌ی وام کریپتو که در آن می‌توانید بدون فروش ارز‌های دیجیتال خود به کسب درآمد بپردازند. نحوه عملکرد این وام به این صورت است که کاربران با قرار دادن دارایی‌های خود به عنوان وثیقه می‌توانند وام‌های نقدی یا وام استیبل کوین را دریافت کنید. همچنین 5 ارز دیجیتال برتر وام دهی با نام ‌های ارز دیجیتال آوی، ارز دیجیتال میکر، ارز دیجیتال سلسیوس، ارز دیجیتال کمپاند، ارز دیجیتال ونوس در اختیار شما کاربذان قرار داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *