بسیاری از پروژه‌های بلاک چین که تلاش می‌کنند بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهند، ارز دیجیتال هارمونی یکی از پروژه‌های برجسته مبتنی بر بلاک چین است که برای افزایش کارآیی تمرکززدایی در مقیاس ابداع شده است.

ارز دیجیتال هارمونی یک پروژه بلاک چین است که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های غیر متمرکز ایجاد کنند در حالی که از بهترین خدمات مقیاس‌پذیر و قابل همکاری استفاده می‌کنند. این سرویس می‌خواهد به اکوسیستم غیر متمرکز با شدت رضایت بخش و برابر مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی خدمت کند.

این پلتفرم اساساً با ایجاد راهی برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها با حریم خصوصی کاربران، امکان ایجاد بازارهای توکن و دارایی‌های غیرقابل تعویض را فراهم می‌کند. به دنبال تسهیل امنیت زیرساختی و تراکنش‌های سریع برای کاربران بوده است.

ارز دیجیتال هارمونی یکی از جوامعی است که در شبکه اتریوم (ETH) (تفاوت بیت کوین و اتریوم در چیست ؟)میزبانی می‌شود. بنابراین، ارائه راه حل برای چالش‌های مهم محدود کننده اتریوم ضروری می‌داند. زیرساخت‌های خرد کردن هارمونی برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری که در شبکه اتریوم وجود دارد، معرفی شد. تعدادی از پروژه‌های بلاک چین به دنبال این چالش‌ها هستند. با این حال، عمدتا هیچ تاثیری بر شبکه نداشته یا اندک است. از این رو، هارمونی ثابت کرده است که در بین دیگران منحصر به فرد و برجسته است و گزینه‌ای برای معاملات مقیاس‌پذیر و فوق سریع است. علاقه مندان به یادگیری تمامی تکنیک‌های آموزش ارز دیجیتال می‌توانند با مطالعه آموزش ارز دیجیتال رایگان، با تمامی مفاهیم کلیدی ارزهای دیجیتال آشنا شوند.

تاریخ ارز دیجیتال هارمونی

استفان تسه، یک مهندس کهنه کار در پروتکل‌های رمزنگاری، ارز دیجیتال هارمونی  را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد. هدف این بود که یک بستر بلاک چین باز، غیر متمرکز و بی‌اعتماد برای کاربران جهانی DeFi ارائه دهیم. در کنار تسه ، تیمی از ۲۰ عضو دیگر نیز حضور داشتند که در تکامل پروژه تلاش کردند. این تیم از بنیانگذاران، متخصصان با تجربه متنوع در زمینه توسعه نرم‌افزار، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و فناوری بلاک چین را درگیر کردند.

با تلاش برای افزایش پذیرش بستر و جلب همکاری بیشتر، تیم شروع به برگزاری ملاقات‌های مداوم در سان فرانسیسکو کرد. ماه‌ها پس از راه اندازی، مورد توجه سرمایه گذاران متعدد قرار گرفت و پس از پروژه جمع آوری کمک‌های مالی خود در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱۸ میلیون دلار جمع آوری کرد.

هارمونی توانسته است یک جامعه مترقی آفلاین و آنلاین را ایجاد کند. این پروژه از زمان راه اندازی تعداد زیادی از کاربران جدید را در خود جای داده است.

پکیج پیشنهادی: دوره هوش بازار جهانی(فارکس) 

ویژگی‌های فناوری ارز دیجیتال هارمونی

این پلت فرم در طراحی منحصر به فرد خود دارای یک پروتکل اجماع، یک سیستم خرد کردن عمیق، قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای و یک تولید تصادفی توزیع شده (DRG) است که سهم عمده‌ای در عملکرد برجسته آن دارد.

مکانیزم فنی بسیار قابل توجهی که هارمونی به کار می‌گیرد، فرآیند Sharding است. سیستم Sharding بر کارآمدی معاملات و لایه‌های اجماع در اکوسیستم ارز دیجیتال هارمونی تمرکز می‌کند.

این سیستم اساساً عملکرد و ظرفیت پردازش پلت فرم را برای تجربه تراکنش سریعتر، امن‌تر و کم هزینه افزایش می‌دهد.

اجماع FBFT

FBFT Consensus یا Fast Byzantine Fault Tolerance مکانیزمی است که فرآیندهای ارتباطی را بر روی بستر ساده می‌کند.

این مدل تضمین می‌کند که تعیین اعتبارسنج‌ها در شبکه با تعداد توکن‌های موجود تعیین می‌شود. به عبارت دیگر، افزایش تعداد توکن‌های متعلق به خود به خود شانس بیشتری در انتخاب اعتبارسنج‌ها ایجاد می‌کند. که نیازی به پخش رأی را از بین می‌برد. این طرح دارای یک طرح و فرایند ساده چند امضایی است.

ارتباطات متقابل

ارتباطات متقابل یکی از ویژگی‌های اصلی فناوری ارز دیجیتال هارمونی است که معمولاً میزان پیچیدگی‌های ایجاد شده در حین اجرای پروتکل ارتباطی پلت فرم را کاهش می‌دهد.

این سیستم بر یک جدول هش توزیع شده و پروتکل مسیریابی با نام Kademlia متکی است. این مفهوم سیستم ارتباطی درون تکه‌ها را تسهیل می‌کند زیرا به گره‌های درون یک قسمت اجازه می‌دهد تا اطلاعات خود را از طریق یک شناسه خرد ارسال و دریافت کنند. از این رو، نیاز به پخش اطلاعات در قسمت‌های دیگر از بین می‌رود.

تولید تصادفی توزیع شده (DRG)

مدل تولید تصادفی توزیع شده (DRG) مستلزم این است که اعداد تصادفی تعیین گره‌ها را به قطعات تقسیم کنند. این یک راه حل خرد کردن مبتنی بر تصادفی است که از اعداد تصادفی تأیید شده برای تعیین تکلیف تقسیم‌بندی برای هر گره در شبکه استفاده می‌کند.

مقاله پیشنهادی: سوشی سوآپ چیست ؟

ادغام اتریوم

هزینه بالای گاز در شبکه اتریوم محدودیت‌های زیادی را برای توسعه فناوری‌های خاص در اکوسیستم ایجاد کرده است. حتی رشد بلاک چین تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا کاربران تمایل دارند به سایر گزینه‌ها روی بیاورند، در حالی که نمی‌توانند هزینه بالای گاز خود را بپردازند.

شبکه اتریوم به دلیل محدود بودن ظرفیت مقیاس‌پذیری نتوانسته از برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی کند. بنابراین، هارمونی در سازمان ملل متحدعملکرد ique به دنبال رفع این چالش‌ها در شبکه اتریوم بوده است.

این پلت فرم یک پروتکل مقیاس‌پذیر مطلوب نسل بعدی مبتنی بر خرد کردن را برای محدود کردن محدودیت‌های اتریوم معرفی کرده است. از این رو، یک پلت فرم امن و کارآمد برای میزبانی در بلاک چین اتریوم فراهم می‌کند و قادر به پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز است.

وان توکن (ONE TOKEN)

توکن ONE توکن بومی بلاک چین هارمونی است که میزان قابل توجهی از فعالیت‌های در حال اجرا بر روی پلتفرم را کنترل می‌کند. نام توکن (ONE) از چشم‌انداز پلتفرم «یکی برای همه » گرفته شده است. این توکن برای ایمن‌سازی شبکه، انجام معاملات در شبکه و همچنین پاداش کاربران پلت فرم استفاده می‌شود.

این بستر امکان ورود آسان و مطمئن اعتبارسنج‌ها به پروتکل را فراهم می‌کند.

یک توکن برای خرید در صرافی ارز رمزنگاری شده، Binance در دسترس است. با این حال، بیشتر برای ساکنان کشورهای خارج از ایالات متحده ترجیح داده می‌شود. در همین حال، ساکنان ایالات متحده این امکان را دارند که توکن را در Gate.io خریداری کنند.

مقاله پیشنهادی:دلایل محبوبیت بازار ارز دیجیتال

استفاده از موارد هماهنگی

Harmony از زمان تکامل خود تأثیر زیادی بر دنیای DeFi داشته است. این پلتفرم بر افزایش تمرکززدایی تمرکز دارد تا اکوسیستم DeFi را در رسیدن به پذیرش ناخالص تقویت کند. اساساً ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز مفید است، بنابراین راه حل‌هایی وجود دارد که قادر به ایجاد برنامه‌های کاربردی dApp است.

علاوه بر این، Harmony (ONE) یک سرویس بسیار مقیاس‌پذیر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد در حالی که یک برنامه اجماع بسیار سریع و کارآمد برای کاربران ارائه می‌دهد. همچنین امکان اجرای فرایندهای تراکنش بسیار سریع با پروتکل ارتباطی آسان در شبکه را فراهم می‌کند.

قابل ذکر است که Harmony به دلیل امنیت فوق العاده‌ای که هنگام انجام معاملات در شبکه ارائه می‌دهد، مشهور است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

نتیجه پروژه ارز دیجیتال هارمونی

هارمونی در طراحی آن ثابت کرده است که در بین دیگران بی‌نظیر است. این مورد توجه تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. میزان پذیرش در شبکه پس از راه اندازی شبکه اصلی خود در اواسط سال ۲۰۱۹ با موج عظیمی افزایش یافته است.

مدلی که از آن استفاده می‌کند بدون در نظر گرفتن رقابت پیرامون آن در بازار رمزنگاری، آینده موفقی را برای شبکه پیش بینی می‌کند.

هارمونی یکی از تسهیل گران قابل توجه رشد اکوسیستم مالی غیرمتمرکز است و در خدمات خود کارآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *