الگوهای سقف دوقلو و کف دوقلو الگوهای نمودار هستند که وقتی سرمایه‌گذاری زیرین در الگویی مشابه حرف «W» (دوقلو کف) یا «M» (دوقلو سقف) حرکت می‌کند، رخ می‌دهد. تجزیه و تحلیل دو قسمت سقف و کف در تجزیه و تحلیل فنی برای توضیح حرکات در یک اوراق بهادار یا سرمایه‌گذاری دیگر استفاده می‌شود(آموزش الگوی قیمتی سر و شانه در بورس) و می‌تواند به عنوان بخشی از استراتژی معاملاتی برای بهره برداری از الگوهای مکرر مورد استفاده قرار گیرد.

نکات کلیدی الگوی سقف دوقلوی و دوقلوی کف

  • دو قسمت بالا و پایین الگوهای مهم تجزیه و تحلیل فنی مورد استفاده معامله گران هستند.
  • یک دوقلو سقف دارای شکل «M» است و نشان دهنده یک روند نزولی در روند است.
  • یک دوقلو کف شکل W دارد و علامتی برای حرکت قیمتی صعودی است.

درک دو قسمت کف و سقف

الگوهای سقف دوقلو و کف دوقلو عمولاً در مدت زمان طولانی‌تری تکامل می‌یابند و همیشه تصویری ایده آل از یک الگو ارائه نمی‌دهند زیرا تغییرات قیمت لزوماً شبیه یک «M» یا «W» واضح نیست. هنگام بررسی الگوی نمودار، توجه سرمایه گذاران به این نکته ضروری است که برای ظاهر شدن الگوی «M» یا «W» نیازی نیست که قله‌ها و ناهمواری‌ها به نقاط یکسانی برسند.

الگوهای سقف دوقلو و کف دوقلو از سقف و کف و گرد کردن متوالی تشکیل می‌شود. (آموزش الگوی قیمتی گارتلی در بورس)این الگوها اغلب همراه با سایر شاخص‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا الگوهای گرد کردن به طور کلی می‌توانند به راحتی منجر به تقلب یا اشتباه در روند معکوس شوند.

الگوی دوقلو سقف

یک الگوی سقف دوقلو از دو تا گرد پشت سر هم تشکیل می‌شود. اولین قسمت گرد یک الگوی U وارونه را تشکیل می‌دهد. تاپ‌های گرد اغلب می‌توانند شاخصی برای برگشت نزولی باشند، زیرا اغلب پس از افزایش شدید صعودی رخ می‌دهد. دو تاپ استنباط مشابهی خواهد داشت. اگر رویه دوتایی رخ دهد، قسمت دوم گرد معمولاً کمی زیر قله بالای گرد اول قرار دارد که نشان دهنده مقاومت و خستگی است. دوقلو سقف می‌تواند موارد نادری باشد که اغلب نشان می‌دهد سرمایه گذاران به دنبال کسب سود نهایی از روند صعودی هستند. صعودهای دوگانه(دوقلو سقف) اغلب منجر به یک روند نزولی می‌شود که در آن معامله گران می‌توانند از فروش سهام در روند نزولی سود ببرند.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

الگوی دوقلو کف

الگوهای دو طرفه در اصل مخالف الگوهای دو تایی هستند. نتایج حاصل از این الگو استنباط‌های متضادی دارد. یک کف دوگانه(دوقلو کف) به دنبال یک الگوی ته گرد شکل می‌گیرد که همچنین می‌تواند اولین علامت برگشت احتمالی باشد. الگوهای ته گرد معمولاً در پایان روند نزولی گسترده رخ می‌دهد. تشکیل دوپایانه‌ای که از دو قسمت متوالی پی در پی ساخته شده است نیز می‌تواند استنباط کند که سرمایه گذاران از امنیت پیروی می‌کنند تا از آخرین فشار خود به سمت سطح حمایتی استفاده کنند. دو طرفه معمولاً نشان دهنده برگشت صعودی است که فرصتی را برای سرمایه گذاران برای به دست آوردن سود از صعود صعودی فراهم می‌کند. پس از دو برابر شدن، استراتژی‌های تجاری رایج شامل موقعیت‌های طولانی است که از افزایش قیمت اوراق بهادار سود می‌برد.

پکیج پیشنهادی: دوره هوش ارز دیجیتال

محدودیت‌های الگوی سقف دوقلو و کف دوقلو

الگوی سقف دوقلو و کف دوقلو هنگامی که به درستی شناسایی شوند بسیار موثر هستند. با این حال، وقتی آن‌ها به اشتباه تفسیر شوند، می‌توانند بسیار مضر باشند. بنابراین، قبل از نتیجه گیری سریع باید بسیار محتاط و صبور بود.

به عنوان مثال، تفاوت قابل توجهی بین یک روکش دوبل و یک دستگاه خراب وجود دارد. یک دوپوش واقعی یک الگوی فنی بسیار نزولی است که می‌تواند منجر به کاهش شدید سهام یا دارایی شود. (آشنایی با کانال قیمت)با این حال، صبور بودن و تعیین سطح پشتیبانی حمایتی برای تأیید هویت دو نفره ضروری است. ایجاد یک قله دوگانه صرفاً بر روی تشکیل دو قله متوالی می‌تواند منجر به قرائت اشتباه و خروج زودهنگام از موقعیت شود.

پکیج پیشنهادی: دوره هوش بازار جهانی(فارکس) 

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

بدون ریسک با  پول نقد مجازی رقابت کنید

مهارت های معامله خود را با شبیه ساز سهام رایگان آزمایش کنید. با هزاران معامله گر رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا تغییر دهید! قبل از شروع به خطر انداختن پول خود ، معاملات خود را در یک محیط مجازی انجام دهید. استراتژی های معاملاتی را طوری تمرین کنید که وقتی آماده ورود به بازار واقعی هستید ، تمرین مورد نیاز خود را انجام داده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *