الگوی قیمتی موج گرگ الگوی نمودار متشکل از پنج الگوی موج در قیمت است که دلالت بر قیمت تعادلی دارد. سرمایه گذارانی که از این سیستم استفاده می‌کنند. معاملات خود را بر اساس خطوط مقاومت و پشتیبانی نشان داده شده توسط الگو انجام می‌دهند.(الگوی گارتلی)

نکات کلیدی الگوی قیمتی موج گرگ

  • در تجزیه و تحلیل فنی، امواج گرگ الگوهای قیمتی متشکل از پنج موج هستند که نشان دهنده روند صعودی یا نزولی است.
  • برای اینکه بتوان به درستی به عنوان موج گرگ شناخته شد. باید مجموعه‌ای از معیارها را رعایت کرد، مانند چرخه‌های موج که هر کدام مشابه و متمایز از قیمت در موج سوم و چهارم هستند.
  • برای موج واقعی گرگ، نمونه موج پنجم در الگو با شکستن قیمت دنبال می‌شود.

درک الگوی قیمتی موج گرگ

الگوهای موج گرگ برای اولین بار توسط بیل گرگ و پسرش برایان مشخص شد. به گفته گرگ، آن‌ها به طور طبیعی در همه بازارها وجود دارند. برای تشخیص آن‌ها، معامله گران باید مجموعه‌ای از نوسانات قیمتی را که مطابق با معیارهای خاصی است شناسایی کنند:

  • امواج باید در یک فاصله زمانی ثابت چرخش کنند.
  • موج سوم و چهارم باید در داخل کانال ایجاد شده توسط موج اول و دوم باقی بمانند.
  • موج سوم و چهارم باید تقارن با موج اول و دوم را نشان دهند.

در الگوی موج گرگ، موج پنجم از کانال خارج می‌شود. طبق نظریه پشت الگو، خطی که از نقطه ابتدای موج اول کشیده شده. و از ابتدای موج چهارم عبور می‌کند، قیمت هدف را برای پایان موج پنجم پیش بینی می‌کند. اگر یک معامله‌گر موج گرگ را هنگام شکل گیری به درستی تشخیص دهد. شروع موج پنجم فرصتی برای گرفتن موقعیت طولانی یا کوتاه است. قیمت هدف پایان موج را پیش بینی می‌کند. و بنابراین نقطه‌ای که معامله‌گر در آن قصد دارد از موقعیت خود سود ببرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

شناسایی الگوهای پیچیده با استفاده از تجزیه و تحلیل فنی

تجزیه و تحلیل فنی از الگوهای نمودار مانند موج گرگ برای پیش بینی حرکت بازار و معاملات زمانی برای حداکثر سود استفاده می‌کند. معامله گران که از تجزیه و تحلیل فنی استفاده می‌کنند، نمودارهایی را مشاهده می‌کنند که نشان دهنده حرکت قیمت اوراق بهادار در یک دوره زمانی خاص است.

به طور کلی، تجزیه و تحلیل فنی بر مبنای نظریه‌های عرضه و تقاضا است که سطوح قیمتی خاصی را نشان می‌دهد که بالاتر یا کمتر از آن اوراق بهادار برای معامله با مشکل مواجه می‌شوند. سطوح حمایت با قیمتهای آنقدر پایین است. که تقاضای کافی را برای تثبیت و افزایش قیمت سهام جلب می‌کند، در حالی که سطوح مقاومت با قیمتهای آنقدر بالا مطابقت دارد که باعث می‌شود سهامداران سهام را بفروشند و سود ببرند، سطح تقاضا را کاهش داده و باعث کاهش یا کاهش قیمت‌ها می‌شود.

ادامه الگوی موج گرگ

وقتی تحلیلگران فنی به دنبال الگوهایی مانند الگوی موج گرگ می‌گردند(الگوی قیمت فنجان و دسته)، سعی می‌کنند از یک شکست سود ببرند، جایی که قیمت سهام خارج از کانال ایجاد شده توسط سطح حمایت و مقاومت حرکت می‌کند. همان قوانین عرضه و تقاضا که سطح حمایت و مقاومت را ایجاد می‌کند.

همچنین نشان می‌دهد که قیمت‌ها پس از شکست، تعادل خود را بازیابی می‌کنند. معامله گران که به دنبال حداکثر سود هستند باید بتوانند نقاط صحیح خرید یا فروش را در زمان واقعی مشخص کنند.

در حالی که تکنیک‌های زیادی برای این کار وجود دارد، معامله گران در صورت‌عدم تشخیص الگوها یا روندها، خطرات قابل توجهی را تحمل می‌کنند. کسانی که علاقه‌مند به استفاده از چنین تکنیک‌هایی هستند، به طور کلی خوب است که الگوها و نظریه‌های پشت آن‌ها را با دقت بررسی کنند(آشنایی با نمودار میله‌ای)، در معاملات کاغذی شرکت کنند تا این نظریه‌ها را بدون به خطر انداختن آزمایش کنند و از حصارها استفاده منطقی کنند یا موقعیت‌های ضرر را متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *