شاهد این هستیم که بازی‌های که در حوزه بلاک چین و متاورس فعالیت می‌کنند، طرفداران بیشتری نسبت به سایر بازی‌ها دارند. زیرا اینگونه بازی‌ها علاوه بر این که موجب سرگرمی افراد می‌شوند، امکان کسب درآمد از این گونه بازی‌ها نیز برای بازیکنان فراهم می‌شود. بعضی از شرکت‌های بازی‌سازی در صدد این هستند که بازی‌های سنتی را به بازی‌های بلاک چینی تبدیل کنند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت بازی‌سازی انجین می‌باشد که یکی از بزرگترین پلتفرم‌ها در این حوزه است. این شرکت در سال 2009 در کشور سنگاپور شروع به فعالیت کرد که با توجه به زمان تاسیس این شرکت می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین‌ها نیز می‌باشد. در ادامه این مقاله به بررسی این که انجین کوین چیست و آموزش بازی کوین انجین خواهیم پرداخت.

انجین(Enjin) چیست؟

انجین(Enjin) چیست

پیش از وارد شدن به بحث این که انجین کوین چیست، بهتر است اطلاعاتی در مورد این که شرکت سازنده این بازی به دست بیاوریم. انجین یک پلتفرم بازی‌سازی همانند پلتفرم ومیکس می‌باشد که در سال 2009 در کشور سنگاپور تاسیس گردید. موتور بازی‌سازی انجین بر پایه بلاک چین کد نویسی و از متاورس پشتیبانی می‌کند که این به توسعه دهندگان بازی‌های ویدیوئی این امکان را می‌دهد که به تولید وب‌سایت، بازی‌های DApps و انجمن‌های چت بپردازند. انجین به کاربران خود این قابلیت را می‌دهد که آیتم‌های بازی همانند اسلحه و لباس را به توکن تبدیل کنند.

بازی‌های سنتی همانند(WOW:World Of Warcraf) اختیار تام و کاملی بر دارایی‌های درون بازی دارند، به طوری که قادر به تعلیق درآوردن دارایی‌های بازیکنان را دارند. این مشکل در انجین برطرف شده است و کاربران مالک اصلی آیتم‌هایی که در بازی به دست می‌آورند یا می‌سازند هستند. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که متاورس چیست، می‌توانید دوره‌ رایگان آموزش متاورس را مطالعه و مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال ومیکس چیست

انجین کوین(ENJ) چیست؟

انجین کوین(ENJ) چیست

کوین انجین در اواخر سال 2017 توسط شرکت انجین تولید شد. توکن موتور‌ بازی‌سازی انجین بر بستر اتریوم ERC-20 پیاده سازی شده است که امکان ذخیره‌سازی آن بر روی کیف پول‌هایی که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند، میسر است. این توکن در مجموع به تعداد یک میلیارد نسخه از آن تولید شده است که تمام آیتم‌ها در بازی‌های مختلف انجین، با این کوین ارزش‌گذاری می‌شوند. کوین انجین از قرارداد‌های هوشمند ERC-1155 علاوره بر ERC-20 نیز پشتیبانی می‌کند که بازیکنان به جای استخراج کردن به ضرب(Mint) و مخلوط(Melt) کردن می‌پردازند.

توکن ENJ به آیتم‌های درون بازی متصل می‌شود و از طریق Mint به دارایی ERC-1155 تبدیل می‌شود، آیتم‌های همانند سلاح، لباس و فضاپیما را می‌توان مینت کرد. تعداد این ارز در حال حاضر رو به کاهش است، زیرا فروشگاه آیتم‌ها مقدار مشخصی از این ارز را در حساب هر فرد بلاکه یا قفل می‌کنند.  از طرفی دیگر به هنگام انجام فرآیند Melt، توکن‌های موجود در آیتم‌ها آزاد می‌شود. ارزش این توکن به وسیله مقدار عرضه و تقاضای بازار بالا و پایین می‌شود که در حال حاضر ارزش این ارز برابر با 1.80 دلار می‌باشد.

مِلت کردن(ذوب کردن) و مینت کردن(ضرب کردن) (Minting & Melting)

ملت و مینت کردن انجین کوین(ENJ)

بازی‌هایی که به وسیله موتور بازی‌ سازی انجین ساخته می‌شوند، امکان تبدیل آیتم‌های بازی به NFT را به بازیکنان می‌دهد. آیتم‌های درون بازی قابلیت حمل مقدار معینی از توکن ENJ را دارند که به وسیله عملیات ملتینگ می‌توان توکن موجود در آن را آزاد کرد. بنابراین بازیکنان از طریق این روش می‌توانند توکن ENJ دریافت کنند البته این کار وقتی قابل انجام است که بازی متوقف شده باشد یا دیگر پلیری نداشته باشد. انجام این کار ممکن است به ضرر بازیکن تمام شود، زیرا ممکن است که درآینده همان آیتم ارزش زیادی پیدا کند و با قیمت بالاتری آن را به فروش برسانید.

اگر بازیکنی آیتمی را با توکن ENJ ملت کند، تقریبا 50 درصد از مقدار توکنی که استفاده کرده به بازیکن بر می‌گردد. به عنوان مثال با 4 توکن ENJ آیتمی را ملت کنید، تقریبا  2 توکن از این عملیات را دریافت خواهد کرد. فرآیند مینت کردن معمولا توسط توسعه دهنده بازی بر روی آیتم‌ها انجام می‌شود، البته بازیکنان هم می‌توانند این کار را انجام دهند اما نه بر روی همه آیتم‌های بازی. اگر می‌خواهید بدانید که توکن‌های NFT را به صورت می‌توانید، بسازید؛ مقاله آموزش ساخت توکن های NFT را مطالع کنید.

بیشتر بخوانید: تعریف NFT

مزایا و معایب انجین کوین(ENJ) چیست؟

مزایا

  • قرارداد داشتن با شرکت‌های مشهوری همچون سامسونگ و مایکروسافت.
  • مالکیت کامل داشتن بر آیتم‌هایی که در باز پیدا یا خریداری می‌کنید، دارید.
  • از استاندارد ERC-1155 برای آیتم‌هایی که توسط بازیکنان در این پلتفرم ساخته می‌شود، استفاده می‌کند. این عمل سبب شده است که هزینه مورد نیاز برای ساخت توکن‌های جدید تا 90 درصد کاهش یابد.
  • واسطه برای تبدیل توکن به دلیل برخورداری از استاندارد ERC-1155 از بین رفته است.
  • از طریق ذوب کردن توکن‌ها گیمرها می‌توانند در ازای این کار توکن ENJ دریافت کنند.
  • از طریق Mint کردن، می‌توان توکن‌ها را به آیتم‌ها و دارایی‌های درون بازی تبدیل کرد.
  • آیتم‌ها و توکن ENJ ارزش واقعی دارند و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود دارد.
  • حذف قابلیت استخراج توکن ENJ، این رمزارز را همانند بیت کوین نمی‌توان استخراج کرد.
  • این ارز در رتبه 70 بازارهای ارز دیجیتال قرار دارد.

معایب

  • امکان استخراج کردن این توکن وجود ندارد.
  • بلاکه شدن مقداری از این ارز در فروشگاه‌های آیتم‌ها
  • تعداد این ارز دیجیتال در حال کاهش است.
  • عده‌ای به دارایی‌های دیجیتال اعتقاد ندارند و آن را غیرواقعی و غیر قابل استفاده قلمداد می‌کنند.

کیف‌پول‌های ارزدیجیتال انجین کوین چیست؟

انجین کوین بر بستر بلاک چین اتریوم پیاده سازی و یک توکن ERC-20 می‌باشد. کیف پول‌هایی که با این استاندارد سازگاری دارند، امکان ذخیره‌سازی این ارز دیجیتال را بر روی ‌آن‌ها را به شما می‌دهند. انجین کوین دارای کیف پول اختصاصی به نام Enjin Wallet  می‌باشد که بهتر است توکن‌های ENJ ذخیره سازی کنید. در ادامه کیف پول‌های دیجیتالی که امکان ذخیره‌سازی این ارز بر روی ‌آن‌ها میسر است برای شما عزیزان آورده شده است.

انجین والت(Enjin Wallet)

والت انجین والت چیست

کیف پول انجین کوین چیست، شاید این سوالی باشد که برای شما پیش آمده باشد. بهترین گزینه برای ذخیره سازی انجین کوین استفاده از انجین والت می‌باشد، اما انتخاب این کیف پول به عنوان کیف پولی برای ذخیره انجین کوین بستگی به علایق هر شخص دارد. انجین والت علاوه بر توکن اختصاصی خود از ارزهای دیجیتالی همچون اتریوم، ارز دیجیتال بایننس کوین، دوج کوین، بیت کوین، لایت کوین، توکن‌های ERC-20 و NFTهای ERC-1155 و ERC-721 پشتیبانی می‌کند. قابلیت نصب این کیف پول بر روی هر دو سیستم‌عامل Android و IOS امکان پذیر است و به دلیل غیرمتمرکز بودن آن از قابلیت‌های DApps و AirDrop را نیز دارا می‌باشد. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و نیازمند گذراندن احراز هویت دو مرحله‌ای می‌باشد. جهت آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی(بایننس کوین) و برترین ارز های دیجیتال برای سرمایه گذاری می‌توایند مقاله آن‌ها را مطالعه نمایید.

کیف پول دیجیتال متامسک(MetaMask)

کیف پول دیجیتال متامسک

متامسک کیف پول نرم‌افزاری است که بر بستر اتریوم پیاده سازی شده است و قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های IOS و Android و همچنین امکان اضافه شدن به عنوان افزونه‌ای بر روی مرورگر‌های کروم و فایرفاکس را دارد. این کیف پول از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کند، از این رو می‌توانید انجین کوین را بر روی آن ذخیره کنید. آموزش بازیابی کیف پول متامسک و اگر نمی‌دانید کیف پول متامسک چیست، میتوانید به مطالعه مقاله آن‌ها بپردازید.

کیف پول دیجیتال لجر(Ledger)

کیف پول دیجیتال لجر

این توکن را می‌اون بر روی کیف پول‌ای سخت افزاری همچون لجر ذخیره‌ سازی کرد. استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری برای کسانی که وسواس زیادی در امنیت دارند، انتخاب شایسته‌ای است. این کیف پول با پشتیبانی از استاندارد ERC-20 امکان ذخیره سازی توکن ENJ بر روی آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین کیف پول های ارز دیجیتال برای موبایل

آینده ارز دیجیتال کوین انجین

آینده ارز دیجیتال کوین انجین چیست

تا این بخش از مقاله انجین کوین چیست، اطلاعاتی اجمالی در مورد این رمزارز پیدا کردیم. ارز دیجیتال کوین انجین با بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا قرار داد بسته است که این نشان‌دهنده آینده درخشان این ارز می‌باشد و از طرفی دیگر SDK بلاک چین انجین به موتور بازی سازی UNITY اضافه شده است. وبسایت‌های معتبری همچون CryptoGround و Tradingbeats نظر مثبتی نسب به این ارز دارند و گمان می‌کنند که قیمت این ارز تا سال آینده به بالای 10 دلار برسد. البته صحت این موضوع را نمی‌توان تایید کرد، برای اینکه خودتان بتونید در مورد آینده ارزهای دیجیتال را با اطمینان بیشتری پیش‌بینی کنید، دوره آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کنید که با اطمینان بیشتری به معاملات خود بپردازید.

شرکت سازنده کوین انجین قصد دارد که با برنامه‌هایی که پیش رو دارد، خود را در صنعت بازی‌سازی و همین طور بازار ارزهای دیجیتال اثبات کند. اگر محقق به انجام برنامه‌های خود شود، به عنوان بهترین ارز دیجیتال در صنعت بازی سازی پایدار می‌شود و قیمت آن پیشرفت چشم گیری خواهد داشت.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان جمع بندی

شرکت انجین با مشارکت کردن با بسیاری از شرکت‌های مطرح همچون مایکروسافت و سامسونگ توانسه است که ارزش توکن اختصاصی خود ENJ را نسبت به توکن‌های سایر بازی‌ها افزایش بدهد. از طرفی کمپانی‌های دیگر نظر مثبتی درباره آینده آن دارند و بر این باورند که این ارز در آینده‌ای نه چندان دور، قیمت بسیار بالایی پیدا خواهد کرد. امکان نگهداری آیتم‌های درون بازی و مالکیت تمام و کمال آن‌ها بر عهده پلیرها می‌باشد که این امر سبب محبوبیت دوچندان آن شده است. در این مقاله سعی کردیم به توضیح این که انجین کوین چیست، بپردازیم و آینده این ارز دیجیتال محبوب را بررسی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *