بازار ارزهای دیجیتال با رشد چشمگیری که این اواخر به همراه داشته، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. این امر سبب شده تا برخی از افراد در کنار شغل اصلی خود به کسب درآمد از بازارهای دیجیتال بپردازند. اما مشکلی که همه سرمایه‌گذاران با آن روبرو هستند این است که از کیف پول دیجیتال مناسبی برای نگهداری توکن‌های خود استفاده نمی‌کنند. داشتن یک کیف پول مطمئن، همانند کیف پول فیزیکی که اغلب افراد به همراه دارند انتخاب خوبی می‌باشد، زیرا در هر زمانی از شبانه روز می‌توانید موجودی آن را ملاحظه و ترید کنید. اطلاع داشتن از این که برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل به شما در انتخاب کیف پولی که از همه نظر مناسب سرمایه‌گذاری در بازارهای ارز دیجیتال می‌باشد، کمک خواهد کرد.

کیف پول دیجیتال چیست؟

برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل

کیف پول دیجیتال(Cryptocurrency Wallet) نوعی دیگر از والت‌ها می‌باشد که برای ذخیره دارایی‌های الکترونیکی مانند ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کیف پول‌ها فقط مختص یک رمزارز یا توکن خاصی می‌باشند که فقط قابلیت ذخیره‌سازی همان ارز دیجیتال بر روی آن وجود دارد. به عنوان مثال کیف پول دیجیتال بیت کوین فقط برای ذخیره‌سازی، خرید و فروش استفاده می‌شود و امکان ذخیره هیچگونه ارز دیگری بر روی آن وجود ندارد. به طور کلی، کیف پول دیجیتال به وسیله‌ای فیزیکی یا برنامه‌ای نرم افزاری گفته می‌شود که برای خرید و فروش رمزارزها و ذخیره دارایی‌های خود به صورت الکترونیکی استفاده می‌شود. کیف پول‌های دیجیتال به دو دسته کیف پول سخت افزاری(Hardware Wallet) و کیف پول نرم‌افزاری(Software Wallet) تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

کیف پول سخت‌افزاری(Hardware Wallet)

کیف پول سخت افزاری نوع پیشرفته‌تری از کیف پول دیجیتال سرد(Cold Wallet) است که در برخی مقالات از آن با نام Cold Storage یاد می‌شود. Hardware Wallet به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که همانند والت فیزیکی می‌توانید آن را حمل کنید و اینکه به صورت آفلاین کار می‌کند. اینگونه کیف پول‌ها رایگان نمی‌باشند و باید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید، قیمت کیف پول دیجیتال سخت افزاری معمولا بین 100 تا 200 دلار می‌باشد. علاوه براین نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری از امنیت بالاتری برخورداند و امکان لو رفتن اطلاعات شما وجود ندارد، اما دارای سرعت بسیار پایینی هستند و زمان زیادی طول می‌کشد تا یک معامله انجام گردد. برترین تولید کنندگان کیف پول‌های سخت‌افزاری شرکت‌های لجر(Ledger)، ترِزور(Trezor) و کول والت(CoolWallet) می‌باشند.

بیشتر بخوانید:

کیف پول نرم‌افزاری(SoftWare Wallet)

کیف پول نرم‌افزاری یا کیف پول دیجیتال گرم(Hot Wallet)، کیف پولی است که برای انجام کلیات تراکنشات در بازارهای ارزهای دیجیتال، باید به اینترنت متصل باشد. تفاوت عمده‌ای که بین این دو نسخه از کیف پول‌های دیجیتال وجود دارد، متصل بودن به اینترنت یا نبودن آن می‌باشد. کیف پول نرم‌‌افزاری برای برقراری امنیت به کاربر کلیدهای خصوصی و عمومی اختصاص می‌دهد که کلید عمومی همان رمزعبور و کلید خصوصی برای بازیابی حساب می‌باشد که تحت Seed Phrase یا Recovery Phrase شناخته می‌شوند. این کیف پول نسبت به کیف پول سخت افزاری سرعت زیادی دارد ولی از طرفی دیگر از امنیت کمتری برخوردار است.

کیف پول نرم‌افزاری برای سیستم عامل‌های نرم‌افزارهای Desktop، Android، IOS و اپلیکیشن‌های تحت وب وجود دارد که با نصب آن‌ها بر روی سیستم خود، می‌توانید به استفاده از آن‌ها بپردازد. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل کدامند؟ در ادامه این مقاله 7 مورد از برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل را برای شما عزیزان آورده‌ایم.

برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل

سرمایه‌گذاران بازارهای ارز دیجیتال اغلب مشکل پیدا کردن یک کیف پول مناسب برای ذخیره کردن دارایی‌های خود را دارند. در لیست زیر7 مورد از برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل به همراه توضیحاتی در مورد آن‌ها برای شما آورده شده است. تمامی کیف پول‌های زیر بر روی هر دو سیستم‌عامل موبایل Android و IOS قابل نصب می‌باشند.

کیف پول ZenGo

برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل کیف پول ZenGo

کیف پول دیجیتال زنگو(ZenGo) ایمن‌ترین کیف‌پول نرم‌افزاری برای همه کاربران است. خرید و فروش کریپتو، درآمدزایی از طریق قرض‌گرفتن(Lending) و تبادل ارزهای محبوب اتریوم و بیت کوین و 70 ارز دیگر در امن‌ترین حالت ممکن در این نرم‌افزار امکان پذیر است. زنگو به پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته معروف است و همینطور از فناوری MPC که به کاربران اختیار تام ارزهای خود را می‌دهد، برخوردار است. کاربرانی که کلید خصوصی خود را از دست می‌دهند، با ارتباط برقرار کردن با تیم پشتیبانی می‌توانند رمز‌عبور خود را بازیابی نمایند.

مزایا و معایب کیف پول ZenGo

مزایا

  • تغییر پس زمینه به دلخواه.
  • پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته.
  • نصب و راه‌اندازی در کمتر از 60 ثانیه.
  • امکان خرید و فروش بیش از 70 نوع ارز دیجیتال.

معایب

  • در بعضی از کشور‌ها استفاده از آن با محدودیت همراه است.

کیف پول Exodus

برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل کیف پول Exodus

اکسدس(Exodus) یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار در حوزه خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری است. این کیف پول قوی‌ترین کیف پولی است که در این لیست آورده شده است و معمولا توسط افراد تازه‌کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیف پول دیجیتال اکسدس به کاربران خود اجازه می‌دهد که کلید خصوصی را، خودشان انتخاب کنند و در صورت گم کردن آن در مدت زمان کوتاهی می‌توانند آن را بازیابی نمایند. این کیف پول برای کاربران سیستم‌های دسکتاپ بهتر است هر چند که نسخه‌های Android و IOS آن وجود دارد. اکسدس برای کاربران جدید بسیار قابل درک و در دسترس‌تر می‌باشد و سهولت در استفاده و گستره وسیع عملکرد، آن را به انتخاب اول کاربران تبدیل کرده است.

مزایا و معایب کیف پول Exodus

مزایا

  • از بیش از 100 رمزارز پشتیبانی می‌کند.
  • رابط کاربری بسیار خود و کاربر پسند دارد.
  • همه پلتفرم ها را پشتیبانی می‌کند.

معایب

  • متن باز(Open Source) نمی‌باشد.
  • برای معاملات سنگین بیت کوین هزینه دریافت می‌کند.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای ندارد.

کیف پول Coinbase

کیف پول Coinbase

کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد. کیف پول کوین بیس(Coin Base) تمامی تبادلات که در دنیای ارزهای دیجیتال که قابل انجام است را پشتیبانی می‌کند. این والت این اجازه را به کاربران می‌دهد که کلید خصوصی خود را برای خرید و فروش رمزارزها در سیستم ذخیره نمایند و امنیت کلید خصوصی آن‌ها توسط این کیف پول تضمین می‌شود.

مزایا و معایب کیف پول CoinBase

مزایا

  • اکثر روش‌های موجود در دنیای ارزهای دیجیتال همانند(Yeild Farming, Lending) را دارد.
  • پروژه‌های دیفای که بر بستر بلاک چین نیستند را پشتیبانی می‌کند.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای دارد.
  • از ارزهای فیات هم پشتیبانی می‌کند.

معایب

  • فروشندگان و خریداران به عنوان افراد ناشناس نیستند.
  • هزینه دریافتی تبادل چند ارز دیجیتال زیاد است.

بیشتر بخوانید: برترین پروژه های دیفای

کیف پول MetaMask

کیف پول MetaMask

کیف پول متامسک کیف پولی بر بستر بلاک چین اتریوم است که اجازه ذخیره‌سازی اتریوم و ارزهای مرتبط با اتریوم و همچنین توکن‌های NFT را به کاربران خود می‌دهد. این کیف پول برای هر دو سیستم‌عامل موبایل، Android و IOS موجود می‌باشد و از آنجایی که غیرمتمرکز است، کنترلی کامل بر روی کلیدهای خصوصی دارد. جهت بازیابی کیف پول متامسک، این مقاله را از دست ندهید.

مزایا و معایب کیف پول

مزایا

  • پشتیبانی از 1800 رمزارز
  • قابلیت ذخیره‌سازی NFTها
  • نصب راحت و آسان
  • متن باز(Open Source) بودن متامسک

معایب

  • تنها از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند.

کیف پول MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین کیف پول‌های است که تا به امروز طراحی شده است. این کیف پول متن باز می‌باشد که سبب ارتباط مستقیم کاربران با شبکه اتریوم می‌شود، همچنین قابلیت ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال متنوعی همچون ETC، ERC، ETC و BTC وجود دارد.

مزایا و معایب کیف پول

مزایا

  • متن باز(Open Source) می‌باشد.
  • کنترل کامل کلید خصوصی به دست صاحبان هر کیف پول می‌‎باشد.
  • امکان قراردادن اثرانگشت یا شناسایی چهره به عنوان رمزعبور.
  •  ایمن و ناشناس بودن کابران در معاملات.

معایب

  • کار با آن برای سرمایه‌گذاران تازه کار مشکل می‌باشد.
  • تیم پشتیبانی آنلاین ندارد.

کیف پول Trust Wallet

کیف پول Trust Wallet

تراست بهترین اپلیکیشن برای سرمایه‌گذاران تازه کار می‌باشد، به طوری که برای خرید و فروش کردن در این برنامه نیازی به گذراندن مراحل طولانی و گیج کننده‌ای نمی‌باشید. رمزعبور بر روی موبایل هر فرد ذخیره می‌شود که این بدان معناست که تنها شما به کلید خصوصی خود دسترسی دارید. بیش از 40 بلاک چین نظیر BEP2، BEP20، ERC-20، ERC-721 را پشتیبانی می‌کند که به تازگی شبکه بایننس اسمارت چین BSC را به آن‌ها اضافه کرده است. جهت آشنایی با کیف پول تراست والت، این مقاله را از دست ندهید.

مزایا و معایب کیف پول

مزایا

  • رابط کاربری بسیار عالی.
  • به دلیل پیاده سازی با وب 3(WEB3)، از DAppsها نیز پشتیبانی می‌کند.
  • کابران با فعال کردن گزینه Staking بر روی دارایی‌های خود قادر به کسب درآمد هستند.

معایب

  • به اندازه کیف پول سخت افزاری ایمن و مطمئن نمی‌باشد.

کیف پول Electrum

کیف پول Electrum

کیف پول الکتروم بهترین کیف پول برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بیت کوین و اولین کیف پول انحصاری برای بیت کوین می‌باشد. این کیف پول به وسیله زبان برنامه نویسی پایتون پیاده‌سازی شده است که دلیل سرعت بالای آن در انجام معاملات به این خاطر می‌باشد. این کیف پول تنها از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کند و امکان ذخیره ارزهای دیگر بر روی آن میسر نمی‌باشد.

مزایا و معایب کیف پول

مزایا

  • قابلیت تنظیم هزینه انتقالات به وسیله کاربر.
  • کاربران می‌توانند به صورت ناشناس یا با آدرس اصلی خود خرید و فروش کنند.
  • قابلیت اکسپورت گرفتن از کیف پول الکتروم.

معایب

  • فقط ارز دیجیتال بیت کوین در آن ذخیره می‌شود.
  • فقط قابل استفاده برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای است.

بیشتر بخوایند: 5 مورد از کیف پول‌های برتر ارز دیجیتال

کیف پول Magnum Wallet

یکی دیگر از کیف پول‌های دیجیتالی که امکان ذخیره دارایی‌های دیجیتال بر روی آن وجود دارد، Magnum Wallet است. برخی از تریدرها به این موضوع علاقه مند هستند که کلکسیون یا مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال داشته باشند. کیف پول دیجیتال Magnum Wallet برای چنین افرادی بسیار مناسب است. این کیف پول نیز همانند سایر کیف پول‌هایی که تاکنون بررسی کرده‌‌ایم، قابلیت ذخیره سازی ارزهای دیجیتال متعددی را دارد. امینت این کیف پول بسیار بالا است؛ چرا که برای اعتبار سنجی تراکنشات به صورت غیرمتمرکز عمل می‌کند و تنها کاربرانی که به کلید خصوصی دسترسی دارند می‌توانند به محتویات کیف پول دسترسی داشته باشند. در حال حاضر کیف پول مگنوم والت در رتبه 48 کیف پول‌های نرم‌افزاری قرار دارد.

مزایا و معایب کیف پول مگنوم والت

مزایا

معایب

دارای هر 3 نسخه اندروید، IOS و دسکتاپ

اختلال در برنامه

پشتیبانی از ایردراپ‌ها و کارکردی آسان

دسترسی نداشتن به کلیدهای خصوصی

امنیت بالا

کاربر پسند

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

انتخاب یک کیف پول مطمئن و متناسب با کار خود یکی از ضروری‌ترین اقدامات لازم پیش از ورود به بازارهای ارز دیجیتال می‌باشد که باید به آن توجه کرد. بعد از توضیح این که کیف پول دیجیتال چیست به بررسی برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل  پرداخیتم. در این مقاله 7 مورد از برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل برای شما آورده شد که شما بتوانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و در نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که هر شخصی متناسب با نحوه فعالیتی که در بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت، کیف پول دیجیتال خود را انتخاب می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *