امروزه ارتباط بین ارزهای دیجیتال و فضای مجازی به جایی رسیده است که اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به بازار ارزهای دیجیتالی هستید، بهتر است راجب آن بدانید. حتماً به تازگی شنیده‌اید که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد؛ اما دلیل آن چیست؟ مارک زاکر برک، بنیان‌گذار فیسبوک در چند مدت اخیر اعلام کرده بود که قصد دارد فیسبوک را وارد دنیای متاوس کند و از این رو نام فیسبوک را به متا تغییر داد.

لازم به ذکر است که فیسبوک تنها پلتفرم مجازی نبود که وارد حوضه ارزهای دیجیتالی شد. علاوه‌بر فیسبوک، توییتر نیز امکان پرداخت از طریق بیت کوین را به پلتفرم خود اضافه کرده است. در ادامه این نوشتار ارتباط بین ارزهای دیجیتال و فضای مجازی را بررسی خواهیم کرد؛ پس با ما همراه باشید.

توییتر مرزارزی شد!

ارزهای دیجیتال و فضای مجازی در توییتر

ممکن است توییتر را به عنوان اولین شبکه اجتماعی که رمزارزی شده است، بشناسید. توییتر برای اولین بار با افزودن امکان پرداخت از طریق بیت کوین، توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. همچنین توییتر قصد دارد در آینده نزدیک، شرایطی فراهم کند تا کاربران بتوانند کیف پول ارزهای دیجیتالی خود را به حساب کاربری توییتر متصل کنند و به همین ترتیب مالکیتشان بر توکن‌های NFT را با یک نشان مخصوص در توییت‌ها تایید کنند.

توییتر در چندین ماه اخیر مشغول به آزمایش این ویژگی بوده است، اما تا هفته پیش موفق به راه‌اندازی آن نشده بود. در حال حاظر پرداخت با بیت کوین برای سیستم عامل‌های IOS راه‌اندازی شده است و بزودی این ویژگی برای سیستم عامل‌های اندروید نیز راه‌اندازی می‌شود. در نظر داشته باشید که توییتر دخالتی در تراکنش‌ها نخواهد داشت، تنها هدف این پروژه آسان‌تر کردن دسترسی کاربران به سیستم‌های پرداختی است.

پرداخت‌های بیت کوین در توییتر از طریق پلتفرم استرایک(Strike)، انجام می‌شود. در واقع استرایک یک کیف پول بیت کوین است که بر بستر شبکه لایتنینگ فعالیت می‌کند. لازم به ذکر است که هدف از ایجاد شبکه لایتنینگ، دسترسی سریع‌تر و ارزان‌تر کاربران به تراکنش‌های بیت کوین بود.

بهتر است بدانید که پیش از شروع به اضافه کردن این ویژگی به توییتر، مدیرعامل توییتر، جک دورسی در شرکت توسعه‌دهنده لایتنینگ سرمایه‌گذاری کرده بود.

آموزش پرداخت با بیت کوین در توییتر

آموزش پرداخت با بیت کوین در توییتر

همانطور که گفته شد، پرداخت‌های بیت کوین در توییتر توسط پلتفرم استرایک امکان‌پذیر است. در حال حاظر اپلیکیشن استرایک در السالوادور و تمامی ایالت‌های آمریکا به جز نیویورک و هاوایی، آماده خدمات رسانی به کاربران خود می‌باشد. کاربران توییتر علاوه‌بر استرایک می‌توانند آدرس‌های بیت کوین خود را در صفحه حساب توییترشان اضافه کنند.در این حالت کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش گزینه‌های پرداختی در حساب توییتر خود، آدرس کیف پول صفحه مورد نظرشان را کپی کنند و از آن، جهت انتقال بیت کوین استفاده کنند.

توییتر برای افرادی که از طریق اپلیکیشن استرایک بیت کوین دریافت کرده‌اند، ناتیفیکیشن ارسال می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن از تراکنش‌های انجام شده باخبر شوند.

ارتباط بین توکن های NFT و توییتر

بهتر است این نکته را بدانید که رابطه ارزهای دیجیتال و فضای مجازی تنها به پرداخت از طریق بیت کوین، خلاصه نمی‌شود. شرکت توییتر اعلام کرده است که قصد دارد با اضافه کردن امکان اتصال کیف پول‌های ارز دیجیتال به حساب کاربری، از سیستم تایید مالکیت توکن‌های غیرمثلی(NFTها) نیز پشتیبانی کند.

سخنگوی توییتر درباره این موضوع این چنین سخن گفت:

تایید مالکیت توکن‌های غیر مثلی(NFT) به صورت یک نشانه در پروفایل کاربران نشان داده می‌شود و بیانگر این است که کاربر مذکور مالک این توکن است.

استفاده از توکن های NFT در متا(فیسبوک)

ارزهای دیجیتال و فضای مجازی در متا

اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به بررسی بهترین راه های کسب درآمد از متاورس هستید، حتماً می‌دانید که در مدتی پیش شرکت فیسبوک نام خود را به متا(Meta) تغییر داد و دلیل آن ادغام فیسبوک با متاورس بود. از این رو توجه بسیاری از افراد به ارتباط بین ارزهای دیجیتال و فضای مجازی جلب شد.

استفاده از NFT در متا و اینستاگرام

طبق گزارشات جدید که در خبرگزاری Financial Times منتشر شده است، شرکت فیسبوک قصد دارد قابلیت پشتیبانی از توکن‌های غیرمثلی را به شبکه‌های اجتماعی خود اضافه کند. همانطور که می‌دانید مدتی پیش مارک زاکربرک، امتیاز شرکت‌های واتساپ و اینستاگرام را خریداری کرد و از این رو آن‌ها را به زیرمجموعه فیسبوک اضافه کرد. حال زمانی که رویای زاکربرگ عملی شود و این پدیده رخ دهد، علاوه‌بر فیسبوک، اینستاگرام هم از این ویژگی پشتیبانی خواهد کرد.

در حال حاظر بازار NFTها داغ داغ است و بسیاری از پلتفرم‌های مختلف در تلاش‌اند تا پروژه‌های خود را وارد بازار توکن‌های غیر مثلی کنند. در مورد شرکت فیسبوک باید بگوییم که طبق بررسی گزارشات اخیر، شرکت فیسبوک مدعی شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا NFT های خود را خلق کنند و به عنوان تصویر پروفایل خود از آن استفاده کنند. جهت آشنایی با NFT مقاله تعریف NFT را مطالعه کنید.

ارزهای دیجیتال و فضای مجازی در اینستاگرام

این موضوع دقیقاً زمانی در اختیار عموم قرار گرفت که شبکه اجتمایی رقیب(توییتر)، با تازگی اعلام کرده است که از این پس کاربران می‌توانند برای تصاویر پروفایل خود از توکن‌های غیرمثلی NFT استفاده کنند. البته به تازگی شایعه شده است که شرکت فیسبوک قصد دارد یک بازار NFT اختصاصی برای خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت توکن های NFT

در اگوست 2021، دیوید مارکوس(رئیس گروه F2 فیسبوک) در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ، اینگونه سخن گفت:

فکر کردن به متاورس به عنوان یک محیط دیجیتالی، در طراحی محصولاتی که باید آینده-محور باشند، بسیار مفید است. وقتی به چیزهایی که در یک متاورس نیاز است فکر می‌کنم، انتقال سریع و ساده دارایی، ساخت یک زیرساخت جدید و تعامل‌پذیری به نظرم پراهمیت است، زیرا کاربر ممکن است برای شرکت در متاورس چندین کیف پول داشته باشد. به نظر من، داشتن پولی قابل برنامه‌ریزی و قرارداد هوشمند در بلاکچین تحولی بزرگ در متاورس ایجاد می‌کند.

چون اگر شما یک تولید کننده باشید و بخواهید NFT خلق کنید، احتمالاً می‌خواهید آن را بفروشید یا اجاره بدهید. بنابراین می‌توان یک مدل کسب و کار در حول این محور ایجاد کرد که البته با زیرساخت پرداختی کنونی و بدون قرارداد هوشمند غیر ممکن است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ارتباط بین ارزهای دیجیتال و فضای مجازی پرداختیم. بدون شک آینده از آن متاورس و توکن‌های غیرمثلی نظیر NFT ها است. توییتر و فیسبوک هردو در رتبه برترین پلتفرم‌های فضای مجازی به شمار می‌روند و با در نظر گرفتن ادغام شدن آن‌ها با ارزهای دیجیتال، قطعاً شاهد رشد چشمگیر NFT ها و صنعت متاورس خواهیم بود. لازم به ذکر است که شما برای بهره بردن از تمام این امکانات و ویژگی‌های نوظهور دنیای ارزهای دیجیتال نیازمند آموزش می‌باشید؛ بنابراین با آموزش ارز دیجیتال از دیگران سبقت بگیرید و آینده را شکل دیگری بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *