متاورس از دو کلمه متا و ورس تشکیل شده است که به معنی جهان برتر یا فراتر از جهان بوده و در واقع سیستمی می‌باشد که به ترکیب دنیای واقعی با دنیای دیجیتالی نموده است و از آنجایی که دارای ویژگی‌های مختلفی می‌باشد بسیار مشابه با دنیای واقعی عمل می‌نماید. در متاورس کاربران می‌توانند تمام کارهای که در دنیای واقعی انجام می‌دهند را به راحتی انجام داده و خیلی آسان از این دنیا کسب درآمد نیز بنمایند. بنابراین در این مقاله به بررسی راه های کسب درآمد از متاورس در 2022 می‌پردازیم تا افراد به راحتی با این راه ها آشنا شوند و در این دنیای پر رمز و راز فعالیت کنند و به راحتی به سود دست یابند.

متاورس چیست؟

برای توضیح متاورس مثالی می آوریم، فکر کنید اینترنتی زنده شده یا اصلا به صورت سه بعدی درآمده است! بدین ترتیب به صورت فضای مجازی تبدیل خواهد شد که نه فقط امکان تماشا کردن آن وجود دارد بلکه امکان ورود به آن نیز میسر خواهد بود. بدین ترتیب افراد می‌توانند با استفاده از موارد مختلفی همچون هدست‌های واقعیت مجازی، عینک‌های واقعیت افزوده، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و … با یکدیگر معاشرت کنند، درس بخوانند یا بازی نمایند. همچنین دنیای متاورس امکان انجام فعالیت های اجتماعی متنوع و خرید و … را نیز مهیا خواهد کرد، بنابراین زمانی که یک جهان مجازی از همه لحاظ دارای جنبه‌های بر خط می‌گردد به انسان‌ها کمک خواهد نمود تا بتوانند همانند دنیای فیزیکی، دنیای مجازی خود را نیز داشته باشند.

برای مثال می‌توان گفت این امکان را بدست خواهند آورد تا به یک سفر آنلاین بروند، از تماشای یک کنسرت مجازی لذت ببرند و اثر هنری خلق نمایند یا از آثار هنری دیگران به صورت مجازی دیدن نمایند، حتی یک لباس دیجیتال را بخرند و آن را امتحان نمایند! در شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز افرادی که به صورت دورکاری در حال فعالیت هستند، می‌توانند به جای تماس صوتی یا تصویری با همکاران خود، از یک دفتر مجازی بهره‌مند گردند و بدین ترتیب با همکاران خود تعامل و همکاری لازم را برقرار نمایند.

از این رو امروزه فیسبوک به متاورس پیوسته و نرم افزارهای جهت ایجاد اتاق‌های مجازی مهیا ساخته است. از این رو مدیر عامل فیسبوک مارک زاکربرگ به تغییر نام شرکت خود پرداخته و نام آن را متا گذاشته است و اعتقاد زیادی به این موضوع دارد که متاورس نسل بعدی اینترنت خواهد بود و بخش بزرگی از اقتصاد دیجیتال را در بر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت توکن ای NFT

راه های کسب درآمد از متاورس

ویژگی های متاورس

دنیای متاورس دارای ویژگی‌های منحصر به فردی خواهد بود که این ویژگی‌ها به قرار زیر هستند:

حضور

یکی از مهمترین ویژگی‌های متاورس آن است که در این دنیا کاربران یکدیگر را احساس خواهند کرد و به همین دلیل وجود حس حضور موجب افزایش تاملات آنها با یکدیگر در دنیای مجازی خواهد شد. علت ایجاد حس حضور در میان کاربران وجود نمایشگرها و هدست‌های است که در مقابل افراد قرار خواهد گرفت.

همکاری

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فردی که متاورس در میان کاربران فراهم خواهد کرد،  ایجاد حس همکاری است، بدین ترتیب کاربران توانایی این را خواهند داشت تا به نقاط مختلف دنیای مجازی بروند و با یکدیگر همکاری لازم را برقرار کنند. بنابراین کاربران می‌توانند با داشتن یک آواتار یکسان در همه بخش‌ها حضور یافته و از امکانات فوق‌العاده آن استفاده لازم را ببرند.

استانداردسازی

از ویژگی های اصلی متاورس داشتن استاندارد سازی لازم توسط سازمان های بین المللی خواهد بود.

دنیای بی انتها

متاورس در حقیقت دارای گسترده‌گی فراوانی نسبت به فضای فیزیکی می‌باشد به طوری که حد و مرزی ندارد و به همین جهت می‌توان گفت متاورس یک دنیای بی انتها خواهد بود.

همزمانی

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه در متاورس آن است که امکان ارتباط میلیاردها کاربر به صورت همزمان با یکدیگر و در زمان واقعی به راحتی فراهم خواهد شد.

سرعت

در متاورس دیگر نیازی به جستجو کردن برای یافتن یک موضوع نیست و همه چیز به صورت آنی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

پایداری

داشتن این ویژگی باعث می شود تا امکان دسترسی همیشگی به این جهان برای کاربران مهیا گردد به طوری که بتوانند به ایجاد ساختمان های مجازی، اشیا مختلف در این دینا پرداخت، به طوری که در بازدیدهای گوناگون نیز بتوان تغییرات اعمال شده را ذخیره کرد و به خوبی دید.

هزینه

از مزیت‌های فوق العاده متاورس، می‌توان به حذف هزینه های بی شماری در دنیای فیزیکی اشاره کرد که شامل هزینه رفت‌وآمد، آموزش، خرید سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و … خواهند بود و اثر فراوانی بر بهبود زندگی انسان‌ها در برخی از مواقع نیز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بازی روبالکس چیست؟

بهترین راه های کسب درآمد از متاورس در سال 2022

نخوه کسب درآمد از متاورس

کسب درآمد از طریق بازی کردن

متاورس از جمله دنیاهای می‌باشد که به کاربران این امکان را خواهد داد تا به هنگام بازی کردن نیز به کسب درآمد بپردازند، به همین جهت می‌توان گفت متاورس از پروژه‌های گوناگونی برخوردار است که در حوزه ارزهای دیجیتال دارای طرفداران زیادی نیز می‌باشد و به آموزش کسب درآمد از متاورس از طریق بازی کردن نیز خواهند پرداخت که برخی از این پروژه‌ها که منجر به ایجاد راه های کسب درآمد از متاورس می‌گردند، به قرار زیر هستند:

  • معرفی بازی دیسنترالند (Decentraland): پلتفرم دیسنترالند از یازی‎های شناخته شده در متاورس می‌باشد که براساس بلاک چین ساخته شده است و گیمرها می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال به ساخت شهر بازی بپردازند و کسب درآمد کنند. در دیسنترالند امکان خرید و فروش زمین نیز می‌باشد که می‌توان با استفاده از پول آن به خرید اسلحه پرداخت.
  • سند باکس: آیا می دانید سند باکس چیست؟ در واقع یکی دیگر از پروژه های پرطرفدار در متاورس خواهد بود که براساس بلاک چین طراحی گردیده است که از امکانات و قابلیت های گوناگونی نیز برخوردار خواهد بود.
  • ناکاماتو: از جمله پروژه های متاورس می باشد که به کاربران این امکان را خواهد تا مانند دیسنترالند امکان خرید زمان مجازی، فروش و اجاره آن را داشته باشند.
  • بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity): این بازی از محبوب‌ترین بازی‌های متاورس محسوب می‌شود که به هنگام بازی امکان کسب درآمد را نیز برای کاربران خود فراهم می‌نماید، کاربران می‌توانند حیوانات مورد علاقه خود را در این بازی پرورش بدهند و از طریق آنها کسب درآمد نمایند.

اجاره دادن ملک

کسانی که در فکر توسعه متاورس هستند، معمولا قطعات زمین خود را اجاره خواهند داد و به صورت سالیانه و ماهیانه اجاره آن را دریافت خواهند کرد. جهت آشنایی بیشتر، مقاله زمین دیجیتال چیست؟ را مطالعه کنید.

سرمایه‌گذاری در پروتکل‌ها

با توجه به این که اکنون متاورس دارای تعداد اعضای کمی است، به همین جهت می توان با سرمایه گذاری از طریق جمع آوری ارزهای متاورسی در آینده به درآمد مناسبی دست یافت.

تبلیغات

در دنیای مجازی متاورس، همچون دنیای فیزیکی در میان کاربران رقابت فوق العاده‌ای وجود دارد، به همین جهت تبلیغات بین بازی‌های متاورسی می‌تواند یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد محسوب گردد که توجه بسیاری از مخاطبان را نیز به خود جلب کرده است.

مقاله پیشنهادی: بهترین ارزهای دیجیتال متاورس

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

نتیجه گیری

متاورس از جمله مباحثی می‌باشد که امروزه بسیاری از کاربران به آن توجه می‌نمایند، چرا که برخلاف اینترنت دارای محدودیت های مختلفی نخواهد بود و به همین دلیل با توجه به قابلیت های گوناگونی که دارد، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در دنیای متاورس می توانید همچون دنیای واقعی شخصیت واقعی برای خود بسازید و همانند دنیای واقعی در آن زندگی نماید. به همین جهت در این مقاله به بررسی و نحوه کسب درآمد از متاورس در سال 2022 پرداخته‌ایم تا افرادی که خواهان فعالیت در این حوزه هستند، بتوانند اطلاعات جامعی در این زمینه بدست آورند.

 

 

 

 

 

1 دیدگاه در “بهترین راه های کسب درآمد از متاورس در 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *