امروزه بیشتر صرافی‌های خارجی معتبر اجازه فعالیت را به کاربران ایرانی نمی‌دهند و ایرانیان مجبور به ساخت حساب با هویت غیرایرانی هستند. اگر صرافی‌ها به هویت اصلی این افراد پی ببرد، حساب آن‌ها را با تمام موجودی در آن مسدود می‌کند. از طرفی این افراد باید هزینه‌ای جدا برای خرید VPS نیز پرداخت کنند. از این رو برخی از تریدرها صرافی‌های ایرانی را به خارجی ترجیح می‌دهند. اما تعداد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی کم نیست و از کجا می‌توان تشخیص داد بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟ برای انتخاب یک صرافی به عنوان صرافی مورد نظر خود باید یکسری ویژگی را در نظر بگیرید. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا کنیم تا آن را جایگزین صرافی‌های خارجی کنید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی پلتفرمی است که افراد از طریق آن می‌توانند انواع دارایی‌های دیجیتال را خریداری کنند. صرافی‌ها علاوه بر بروکرها در زمنیه خرید و فروش ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند که ویژگی‌های بهتری نسبت به بروکرها دارند. اگر با تفاوت بین صرافی و بروکر آشنیی ندارید، مقاله تفاوت صرافی و بروکر چیست را مطالعه کنید. صرافی‌ها حجم معاملاتی بالایی دارند، از این رو نقدشوندگی بالایی نیز دارد. افراد به راحتی می‌توانند در صرافی‌ها دارایی‌های دیجیتال خود را نظیر ارز دیجیتال و NFT به فروش برسانند. از جمله صرافی‌های خارجی می‌توان به بایننس و کوکوین و از جمله صرافی‌‌ها ایرانی می‌توان به صرافی نوبیتکس و آبان تتر اشاره کرد.

ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال دارای ویژگی‌های زیادی هستند، اما صرافی‌هایی که ویژگی‌های زیر را دارند از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال هستند. این ویژگی ها از اصلی‌ترین و عمده‌ترین مزایای هر صرافی می‌باشد و یک صرافی خوب باید تمام این ویژگی‌ها را داشته باشد.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد

بازار ارزهای دیجیتال وسعت زیادی دارد و دارایی‌های دیجیتال متعددی را در خود جای داده است. شت کوین‌ها، میم کوین‌ها و آلت کوین‌ها همگی جز ارزهای دیجیتال هستند و یک صرافی خوب باید هر 3 دسته از ارزهای دیجیتال را داشته باشد. چرا که سرمایه‌گذاران یکی یا هر سه دسته را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند تا سود دریافتی خود را افزایش دهند. همچنین باید در اعلام به روز قیمت ارز دیجیتال نیز سرعت خوبی داشته باشد و نوسانات قیمتی را به خوبی نشان دهد.

نقد شوندگی

شاید مهم‌ترین موضوعی که سبب تمایز صرافی‌ها از هم می‌شود، بحث نقد شوندگی آن‌ها می‌باشد. صرافی که این ویژگی را دارد، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی خواهد بود، چرا که قابلیت نقد شدن دارایی‌های افراد را با سرعت بالایی دارد. از طرفی صرافی که از این ویژگی برخوردار است، تریدرهای زیادی را به خود جلب می‌کند که بخودی خود به نقدشوندگی سریع‌تر کمک می‌کند.

رابط کاربری آسان

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال محیطی کاملاً پیچیده دارند که به راحتی افراد تازه کار را سردرگم می‌کند. از این رو این که صرافی رابط کاربری آسان و راحتی داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. تریدر با ورود به صرافی قصد خرید و فروش دارایی خود را دارد و اگر از این موضوع سر در نیاورد که در کدام بخش و به چه صورت می‌تواند دارایی خود را به فروش برساند به سراغ صرافی دیگری خواهد رفت.

پشتیبانی

ارزهای دیجیتال ارزش بالایی دارند و اگر اتفاقی برای حساب شما رخ دهد، می‌توانید از طریق تیم پشتیبانی صرافی پیگیری کنید. از این رو صرافی که به سوالات و مشکلات کاربران خود به موقع پاسخ می‌دهد از ارزش بالایی برخوردار است.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

حال که تا این بخش با صرافی و ویژگی‌های آن آشنا شدید، قصد داریم شما را با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا کنیم. در حال حاضر صرافی‌های زیادی در ایران فعالیت می‌کنند که هر کدام کاربران مخصوص به خود را دارند. صرافی‌های نظیر آبان تتر و والکس از جمله صرافی‌های مطرح و خوب ایران هستند، اما به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی شناخته نمی‌شوند. چرا که صرافی والکس پیچیده می‌باشد و تریدرها در کارکردن با آن به مشکل می‌خورند. از طرفی احراز هویت در صرافی آبان تتر کمی مشکل و طولانی می‌باشد، از این رو این دو صرافی برای تریدرهای تازه کار مناسب نیست. در ادامه شما را با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا خواهیم کرد تا از این صرافی برای مبادلات خود استفاده کنید.

صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس

صرافی‌های ارز دیجیتال متعددی در ایران وجود دارند که هر کدام از آن‌ها کاربران مخصوص به خود را دارند. اما اگر به دنبال صرافی می‌گردید که رابط کاربری آسانی دارد و به راحتی می‌توانید آن را درک و در آن خرید و فروش کنید، صرافی نوبیتکس بهترین گزینه است. این صرافی رضایت کاربران و مشتریان خود را در اولویت قرار داده است و از صرافی‌های معدودی در ایران است که حجم معاملات بالایی دارد. به طوری که این صرافی در لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی قرار دارد. به گفته خود صرافی نوبیتکس، دارای بیش از 65 هزار کاربر فعال و 600 هزار تراکنش موفق است. از طرفی دیگر این صرافی حجم معاملات روزانه و ماهانه بالایی دارد، حجم معاملاتی این صرافی تاکنون چیزی بیش از 200 میلیارد می‌باشد. اگر علاقه مند به خرید و فروش در این صرافی هستید، مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در نوبیتکس را مطالعه کنید.

همانطور که گفته شد رابط کاربری این صرافی آسان است و کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. از طرفی دیگر مراحل احراز هویت این صرافی خیلی مشکل نمی‌باشد و حتی بدون احراز هویت هم می‌توانید در این صرافی خرید و فروش کنید. این صرافی از سال 1396 فعالیت خود را به صورت علنی آغاز کرد. صرافی نوبیتکس یکی از ایده‌های استارتاپی در ایران می‌باشد که تاکنون توانسته نتایج خوبی از خود به جای بگذارد. بنابراین صرافی نوبیتکس را می‌توان به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران در نظر گرفت.

نحوه ثبت نام در صرافی نوبیتکس

برای ثبت نام در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی ابتدا بایستی وارد وب سایت این صرافی به نشانیnobitex.ir شوید. در صفحه اصلی بر روی دکمه ثبت نام کلیک نمایید تا فرم ثبت نام برای شما باز شود. پس از باز شدن فرم ثبت نام، اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید، نام کامل، ایمیل، شماره تلفن همراه و انتخاب رمز عبوری مواردی است که در این صفحه قرار دارد. سپس باکس مربوط به پذیرش قوانین و مقرارت این صرافی را علامت بزنید و در صورتی که کد معرف دارید آن را در بخش مربوطه وارد نمایید. پس از اطمینان برقرار کردن از فیلدهای پر شده بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. پس از این مرحله وارد حساب کاربریتان می‌شوید و می‌توانید از خدمات صرافی نوبیتکس استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از تمامی بخش‌های این صرافی استفاده کنید، بایستی نسبت به تایید کردن حساب کاربریتان اقدام کنید. برای این منظور باید مدارک شناساییتان از جمله کارت ملی، عکس گواهینامه و یا پاسپورتتان را ارائه دهید. پس از تایید شدن حساب کاربریتان می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال را در حجمی که می‌خواهید خرید و فروش کنید.

مزایای بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی نوبیتکس به عنوان یکی از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی مزایای زیادی دارد. این صرافی از نظر امنیتی بسیار قوی است و دارای سیستم دو مرحله‌ای تایید هویت و استفاده از کد امنیتی برای ورود به حساب کابری می‌باشد. پشتیبانی 24 ساعته از دیگر مزایای این صرافی است که کاربران در هر ساعتی از روز می‌توانند مشکلاتشان را با تیم پشتیبانی این صرافی در جزیان بگذارند. امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیاری در این صرافی وجود دارد و همه قیمت‌ها به روز می‌باشد. این صرافی به کاربران خود کارت‌های هدیه اعصا می‌کند که از دیگر مزیت‌های چشمگیر این صرافی به شمار می‌رود. به طور کلی این صرافی سابقه زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دارد و صرافی قابل اعتمادی است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

صرافی‌ها بهترین مکان برای نقد کردن دارایی‌های دیجیتال هستند، از این رو باید در انتخاب صرافی برای دقت زیادی کرد. اگر که جزء تریدرهای تازه کار هستید باید مقاله آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کنید تا با این بازار آشنایی بیشتری داشته باشید. صرافی‌های خارجی به خاطر قدرت نقد شوندگی بالا و ابزارهایی که دارند، بهتر از صرافی‌های ایرانی هستند. اما کاربران ایرانی را مجاز به استفاده از صرافی‌های خود نمی‌دانند، چرا که ایران در لیست کشورهای تحریم شده آن‌ها قرار دارد. از این رو خیلی از افراد برای راحتی خود در ترید به سراغ صرافی‌های ایرانی می‌روند. صرافی نوبیتکس بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که تمامی ویزگی‌های یک صرافی خوب و مطمئن را دارد. از این رو ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با این صرافی که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است، آشنا کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *