بازار ارزهای دیجیتال گسترده و دارای مفاهیم زیادی است، یکی از مهم‌ترین مفاهیم آن بحث تایم فریم‌ها است. تایم فریم یا فریم زمانی مفهومی است که در بازار ارزهای دیجیتال کاربرد دارد و به معنای زمان انجام یک تراکنش در شبکه بلاک چین است. تایم فریم‌ها شامل یکسری قیمت‌های دریافت شده در یک بازه زمانی که در نمودارهای قیمتی نمایش داده می‌شود. تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال به وسیله همین تایم فریم‌ها صورت می‌گیرد. بنابراین برای اینکه بتوانید به خوبی بازار را تحلیل کنید باید به مفهوم تایم فریم در ترید آشنا باشید. تحلیل ارزهای دیجیتال به وسیله تایم فریم‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سالانه است. ما را تا آخر این مقاله همراهی بفرمایید تا شما را با مفهوم تایم فریم چیست آشنا کنیم تا در تحلیل ارزهای دیجیتال ماهرتر شوید.

تایم فریم چیست؟

تایم فریم چیست؟

تایم فریم یا TimeFrame به معنای بازه زمانی است که قیمت ارزهای دیجیتال را در بازه‌های زمانی متفاوتی نشان می‌دهد. با استفاده از این تایم فریم‌ها تریدرها راحت‌تر می‌توانند درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال تصمیم بگیرند. تایم فریم‌ها را می‌توان در بازارهای مالی همچون بازار فارکس، ارز دیجیتال، سهام و غیره استفاده کرد. شما با گذراندن دوره فارکس یا دوره آموزش ارز دیجیتال رایگان با این مفهوم به خوبی آشنا خواهید شد و درآمد زایی در این دو بازار برای شما آسان‌تر خواهد شد. این تایم فریم‌ها در نمودارهای قیمتی قابل مشاهده هست و با استفاده از آن می‌توان ارز دیجیتال را تحلیل کرد. هر شخص با توجه به روش تحلیلیش از تایم فریم‌های خاصی استفاده می‌کند. افرادی که دنبال سودهای زیاد و سریع هستند بیشتر به سراغ تایم فریم‌های کوتاه می‌روند.

تایم فریم‌های بلند مدت برای آن دسته از تریدرها است که تحلیلی اصولی انجام دادند و قصد سرمایه گذاری بلند مدتی دارند. تایم فریم‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند 1 دقیقه، 5 دقیقه، 15 دقیقه، 1 ساعته، 4 ساعته، 24 ساعته، 1 هفته و 1 ماه است. از طریق تحلیل تایم فریم‌های مختلف تریدرها می‌توانند درباره خرید و فروش ارزهای دیجیتال تصمیم دقیق‌تری بگیرند. به طور کلی هر تریدری باید با مفهوم تایم فریم در ترید اشنا باشد؛ چرا که از مفاهیم ابتدایی آموزش ارز دیجیتال محسوب می‌شود. تایم فریم‌های در تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و تحلیل بنیادی کاربرد دارد.

به کمک تایم فریم‌ها در تحلیل بنیادی به بررسی عوامل اقتصادی، سیاسی و جهانی که بر روی روند قیمتی ارزهای دیجیتال تاثیر دارند، باید پرداخت. به عنوان مثال تصویب یک قانون و یا لایحه جدیدی درباره ارزهای دیجیتال و نقل و انتقالات دارایی‌های دیجیتال اهمیت زیادی دارد. تغییرات قیمتی و حجم معاملات در تایم فریم‌های مختلف موضوعی است که در تحلیل تکنیکال بررسی می‌شود. تریدرها با ستفاده از شاخص‌ها، الگوریتم‌های مختلف، نمودارهای کندل استیک، موجی و خطی نمودارهای قیمتی را تحلیل می‌کنند. حال که با مفهوم تایم فریم چیست آشنا شدید در بخش بعدی به انواع آن‌ها خواهیم پرداخت.

انواع تایم فریم در بازارهای مالی

انواع تایم فریم در بازارهای مالی

حال که با مفهوم تایم فریم چیست اشنا شدید، بهتر است شما را با انواع تایم فریم در بازارهای مالی آشنا کنیم. تریدرها به وسیله انواع تایم فریم در بازارهای مالی می‌توانند بازار و قیمت ارزهای دیجیتال را بهتر تحلیل کنند. هر کدام از تایم فریم‌هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد برای روش‌های تحلیلی خاصی استفاده می‌شوند.

تایم فریم

توضیحات

تایم فریم 1 دقیقه

برای معاملات و تریدهای کوتاه مدت مناسب است و قیمت‌ها با دقت بالا و سرعت بالا به روز رسانی می‌شوند.

تایم فریم 5 دقیقه

قیمت‌ها در بازه‌های 5 دقیقه‌ای به روزرسانی می‌شوند و برای تریدهای کوتاه مدت استفاده می‌شود.

تایم فریم 15 دقیقه

برای تریدهای میان مدت مناسب است و قیمت‌ها در بازه‌های 15 دقیقه‌ای آپدیت می‌شوند.

تایم فریم 1 ساعت

این تایم فریم برای تریدهای میان مدت و بلند مدت مناسب است و قیمت‌ها در بازه‌های 1 ساعته آپدیت می‌شوند.

تایم فریم 4 ساعت

برای معاملات بلند مدت استفاده می‌شود و قیمت‌ها در بازه‌های 4 ساعته به روزرسانی می‌شود.

تایم فریم روزانه

قیمت‌ها در بازه‌های 24 ساعته تغییر می‌کنند و برای معاملات بلند مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هر تریدر با توجه به استراتژی معاملاتی که دارد یکی از تایم فریم‌های بالا را انتخاب می‌کند. افراد می‌توانند تایم فریم‌های مختلف را با هم ترکیب کنند تا از این طریق درآمد زیادی بدست آورند. به عنوان مثال تریدرها می‌توانند تایم فریم‌های 4 ساعته و 1 روزه را با هم ترکیب کنند. با ترکیب انواع تایم فریم در بازارهای مالی تریدرها می‌توانند نقاط ورود و خروج بهتر تشخیص دهند. به طور کلی تایم فریم‌ها باعث شناخت نقاط قوت و ضعف بازار می‌شوند و سرمایه‌گذاران تصمیمات دقیق‌تری می‌گیرند. برای استفاده از تحلیل تایم فریم‌ها، تریدرها بایستی با مفاهیم تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال آشنا باشید و توانایی تحلیل نمودارهای قیمتی را داشته باشید.

بهترین تایم فریم چیست؟

بهترین تایم فریم چیست؟

حال که با انواع تایم فریم‌ها اشنا شدید شاید این سوال برای شما پیش آید که بهترین تایم فریم چیست. در پاسخ به این سوال باید گفته که انتخاب تایم فریم‌ها متناسب با روش معاملاتی هر شخص متفاوت است و هر شخص با توجه به تحلیلی که کرده است، تایم فریمی برای خود انتخاب می‌کنند. توجه داشته باشید که مفهوم تایم فریم در ترید اهمیت زیادی دارد و هر تریدر باید با آن آشنایی داشته باشد. بهترین تایم فریم‌های در بازارهای مالی عبارت است از:

  • تایم فریم 1 دقیقه: برای تریدرهایی که به دنبال سود سریع در بازارهای مالی هستند، تایم فریم‌های 1 دقیقه‌ای بهترین تایم فریم است. بررسی تغییرات کوچک بازار از طریق این تایم فریم آسان است.
  • تایم فریم 5 و 15 دقیقه‌ای: تریدرهایی که با مدت زمان 1 دقیقه نمی‌توانند نمودارهای قیمتی را بررسی و تحلیل کنند به سراغ این تایم زمانی می‌روند. این نمونه از تایم فریم‌ها در اسمارت مانی نیز کاربرد دارد. اگر با مفهوم بازارهای مالی آشنایی خوبی دارید و به دنبال افزایش درآمد دلاریتان می‌گردید، دوره آموزشی اسمارت مانی شما را به درآمد دلاری ایده‌آلتان می‌رساند.
  • تایم فریم 30 دقیقه و 1 ساعته: تریدرهایی که به دنبال سرمایه گذاری مطمئن‌تر می‌گردند و نیاز به زمان بیشتری برای تحلیل دارند به سراغ تایم فریم‌های 1 ساعته و 30 دقیقه‌ای می‌روند.
  • تایم فریم 4 ساعته و 24 ساعته: زمان سپری شدن ای تایم فریم‌ها کمتر از سایر بازه‌های زمانی است و تریدرها زمان بیشتری برای تصمیم گیری و بررسی بازار دارند. ترید روزانه سخت است و نیاز به آشنا بودن با مفاهیم تایم فریم در تحلیل تکنیکال است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی بسیار گسترده است و برای کسب درآمد در آن باید با مفاهیم متعدد و کاربردی آشنا باشید. مفهوم تایم فریم در ترید از مهم‌ترین مواردی است که هر تریدر باید به آن واقف باشد و از آن در معاملاتش استفاده کند. تریدرها با استفاده از تایم فریم‌ها می‌توانند نقاط ورود و خروج از بازار را تشخیص دهند و زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را دریابند. استفاده از این روش معاملاتی باعث افزایش درآمد دلاری سرمایه گذاران و تریدرها می‌شود. از این رو هر تریدری که در بازارهای مالی در حال فعالیت است بایستی با مفهوم تایم فریم در ترید آشنایی داشته باشد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا به سوال تایم فریم چیست پاسخ دهیم تا با یکی از دیگر از مفاهیم بازارهای مالی بیشتر آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *