درس های وارن بافت برای تریدر ها

وارن بافت کیست؟ برای یادگیری درس های وارن بافت برای تریدرها بهتر است اول با این گرگ پیر آشنا شوید.

مرد 87 ساله‌ی آمریکایی که جز ثروت‌مندترین افراد حال حاظر سرمایه گذاری دنیا شناخته می‌شود و مطاله کتاب و تحقیقات وی، می‌تواند برای شناخت بازار سرمایه‌گذاری مفید باشد. اولین سرمایه‌گذاری موفق وی در سن 27 سالگی رقم خورد و الان در رتبه سومین فرد ثروتمند دنیا شناخته می‌شود. او در جواب این سوال که «چگونه به ایده‌های خاص سرمایه‌گذاری دست پیدا می‌کند؟» را اینگونه پاسخ داد: من افراد با تجربه‌تر از خودم را ملاقات می‌کنم و در انتها من صاحب تجربه می‌شوم و آن‌ها صاحب سرمایه.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

وارن بافت چرا مشهور شده است؟

مهم‌ترین دلیل شهرت وارن بافت را می‌توان موفقیت بسیار زیاد وی در بازار سرمایه‌گذاری دانست. در سال 1965 کل سهام شرکتی به نام برکشایر هاتاوی را خرید. پس از ورشکست شدن این شرکت، وارن بافت با مدیریت خود توانست خود را به عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار به دنیا ثابت کند. او از 11 سالگی در زمینه سرمایه‌گذاری توانست روز به روز سهام خود را بالاتر ببرد و در 20 سالگی با کسب درآمد 10 هزار دلاری توانست از دانشگاه فارغ التحصیل شود.

پیش از آنکه به درس های وارن بافت برای تریدرها بپردازیم بهتر است ابتدا با قانون‌های مهم وی آشنا شوید و بدانید وارن بافت چگونه ترید می کرد؟ افراد زیادی با مطالعه زندگینامه و قوانین وارن بافت، تحول بزرگی در نحوه سرمایه‌گذاری خود ایجاد کردند.

مقاله پیشنهادی:ارز دیجیتال akita

قوانین مهم در زندگی وارن بافت

درس های وارن بافت برای تریدرها به صورت مختصر:

اولین قانون: هیچوقت سرمایه خودتان را از دست ندهید. شتابزده و بدون بررسی سهام تصمیم نگیرید.

دومین قانون: یک کسب و کار ایده‌آل پیدا کنید. هیچوقت بصورت احساسی کسب و کاری را انتخاب نکنید.

سومین قانون: بهترین سهام را پیدا کنید. در شناخت ریسک‌های بازار مهارت کسب کنید.

مقاله پیشنهادی:نوسان گیری چیست؟

همان‌طور که گفته شد، عده‌ای از افراد برای پیشروی در بازار ارز های دیجیتال، بازار بورس و سرمایه‌گذاری از درس‌ها و گفته‌های وارن بافت استفاده می‌کنند. درسهای وارن بافت برای تریدرها و معامله‌گران کم تجربه شامل نکته‌های ریز و مهمی است که در این بخش به توضیح آن می‌پردازیم.

درس های وارن بافت برای تریدر ها

درس اول: به خودتان ایمان داشته باشید چون شما یک سرمایه‌گذار موفقید

به حرف‌های پوچ دیگران توجه‌ای نکنید. اگر فکر می‌کنید بازاری ارزش ریسک کردن دارد، به خودتان اعتماد داشته باشید و وارد شوید. ایمان داشته باشید که با ورود در این بازار می‌توانید به کسب درآمد کافی برسید.

درس دوم: روی توانایی خود سرمایه‌گذاری کنید

طبق گفته وارن بافت بورس یک بازار دوم است و نباید همه سرمایه را در بورس خرج کنید. سرمایه‌گذاری فقط مختص به بورس نیست، ممکن است شما با سرمایه‌گذاری روی مهارت ها و توانایی‌های خود بتوانید به موفقیت حتمی برسید. به عنوان مثال اگر شما مهارت سایت‌نویسی دارید، بهتر است روی این مهارت کار کنید و سعی کنید کسب و کاری مرتبط با سایت نویسی راه بی‌اندازید.

درس سوم: دنبال کردن اخبار مطمئن

یکی از مهم‌ترین درس‌های وارن بافت برای تریدرها، دنبال کردن اخبار مطمئن است. به گفته وی، اگر سهام یک شرکت بزرگ و با تجربه دچار افت شد سریع واکنش نشان ندهید. این شرکت ممکن است ضررات پیش آمده را جبران کند و موجب سود‌دهی دوباره شود. پس برای ورود به بازار و تصمیم‌های درست سعی کنید اخبارهای مطمئن را دنبال کنید.

درس چهارم: از اشتباهات خود و دیگران درس بگیرید

تاکنون سرمایه‌گذار یا تریدر بدون اشتباه وجود نداشته. حتی وارن بافت هم در بعضی از معاملات خود دچار اشتباه و ضرر شده. ولی نا امید نشدن و لیست کردن اشتباهات را می‌توان یکی دیگر از درس های وارن بافت برای تریدرها دانست.

درس پنجم: سرمایه‌گذار روزانه نباشید

اگر قصد دارید در سهام شرکتی سرمایه‌گذاری کنید، انتظار سوددهی در ابتدا را نداشته باشید. پس از تحقیق و بررسی شرکت موردنظر اطمینان حاصل کنید که گزینه خوبی برای کسب سود باشد. سپس اقدام به سرمایه‌گذاری طولانی مدت کنید. حداقل سعی کنید 10سال سهام خود را داشته باشید.

درس ششم: خرید سهام یا خرید بخشی از کسب و کار

قبل از سرمایه‌گذاری و خرید سهم، بهتر است بدانید که کار شما فقط خرید سهم نیست، در واقع شما دارید قسمتی از آن کسب و کار را برای خود خریداری می‌کنید. پس دانستن تمام راز و رمزهای کسب و کار مورد نظر از وظائف شماست.

درس هفتم: تنوع بخشی همیشه جوابگو نیست

تنوع بخشی، معمولا از ویژگی‌های افراد تازه‌کار می‌باشد. افراد تازه‌کار با این تفکر که تغییر در خرید سهم یک شرکت می‌تواند از اتفاق افتادن ضرر جلوگیری کند، موجب از دست رفتن سرمایه می‌شوند. اما افراد با تجربه هیچ‌وقت به دنبال تغییر خرید در سهام شرکت دیگری نیستند و با صبر و بررسی از جلوگیری ضررهای احتمالی جلوگیری می‌کنند.

کتاب 24 استراتژی وارن بافت

در این بخش ترید به سبک وارن بافت را یاد بگیرید. این کتاب در سال 2001، پس از شناخته شدن وارن بافت به عنوان ثروت‌مندترین فرد دنیا منتشر شد. در این بخش به اغلب درس های وارن بافت برای تریدرها می‌پردازیم.

بخش اول

فصل اول این کتاب درباره انتخاب سادگی و دوری از پیچیدگی‌هاست. همچنین می‌گوید برای سرمایه‌گذاری نیازی نیست از از اعداد ریاضی استفاده کنید، برای سرمایه‌گذاری کافی است سادگی کسب و کار موردنظر را بشناسید.

بخش دوم

در این فصل وارن بافت به اهمیت اصول حسابداری در سرمایه‌گذاری می‌پردازد. او به این موضوع اشاره می‌کند که برای سرمایه‌گذاری اول بهتر است بازار مالی را کامل در کنید و به اصول حسابداری شناخت داشته باشید.

بخش سوم

یکی از مهم‌ترین درس های وارن بافت برای تریدرها، حفظ اخلاق کاری در بازار سرمایه است. باید به این نکته توجه کنید که در مواقع سخت و دشوار، با عجله تصمیم نگیرید. با حفظ خونسردی و اخلاق مداری در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید بهترین شرکت‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

بخش چهارم

به گفته وارن بافت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرمایه‌گذار موفق صبر است. او می‌گوید که اگر قصد نگه داشتن سهام برای حداقل یک دهه را ندارید، اصلا وارد بازار بورس نشوید.

بخش پنجم

در فصل پنجم این کتاب درباره معنی و مفهوم سهام توضیح می‌دهد. سهام‌ها به تنهایی مفهومی ندارند، در واقع این کسب و کار است که به سهام معنی و مفهوم می‌دهد. بهتر است قبل از خرید سهام باید به سوددهی بلندمدت و هدف آن شرکت دقت کنید. همچنین روی شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که در آینده برای شما جذاب باشند.

بخش ششم

بهترین شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری کدامند؟ طبق گفته وارن بافت بهترین شرکت‌ها برای‌سرمایه‌گذاری، شرکت‌هایی هستند که بیش از اندازه به سرمایه وابسته نباشند، قیمت‌هایشان به صورت دولتی تنظیم نشده باشد و کالا وخدمات مورد نیاز مشتری را فراهم کنند.

مقاله پیشنهادی:آموزش خرید بیت کوین در صرافی کوکوین

سخن آخر

راه‌های زیادی برای کسب درآمد و سود است. در مقاله نوسان گیری یاد گرفتید در بازه زمانی کوتاه مدت به سود برسید. اما وارن بافت برخلاف این شیوه عمل کرده و همچنان موفق است. بنابراین شما می‌توانید از راه و روش‌های مختلفی به سود برسید. کافی است ناامید نشوید و قبل از هر روش آن را به خوبی بشناسید. کسب مهارت قبل از ورود در هر روش را می‌توان مهم‌ترین عامل موفقیت شما دانست.

مقاله پیشنهادی:آموزش انتقال تتر به صرافی کوکوین

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *