همانطور که می‌دانید در حال حاظر اتریوم یکی از غول‌های حوضه ارزهای دیجیتال پس از بیت کوین است و یکی از مهم‌ترین اخباری که امروزه توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده، راه اندازی اتریوم 2 است. اتریوم یکی از بهترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز است که برای اجرای قراردادهای هوشمند طراحی شده است. تیم توسعه‌دهنده اتریوم در حال راه اندازی اتریوم 2 یعنی نسخه دوم این پلتفرم است که توانسته سروصدای زیادی در بازار ارزهای دیجیتالی به پا کند.

مقاله پیشنهادی: آموزش ارزهای دیجیتال

راه اندازی اتریوم 2

اتریوم 2 با نام‌های Eth 2 و سرنیتی(Serenity) نیز شناخته می‌شود که بزودی شاهد رونمایی از این پلتفرم جدید خواهیم بود. توسعه‌دهندگان اتریوم برای بروزرسانی اتریوم به اتریوم 2 وعده‌ی سه مرحله‌ای را داده‌اند؛ به این گونه که هر مرحله برای بهبود عملکرد و کاراریی قسمتی از اتریوم باشد. بنا بر تحقیقات انجام شده، احتمالا راه اندازی اتریوم 2 و تغییر کردن روش کسب اتریوم، در اواسط سال 2022 اتفاق بی‌افتد. توسعه‌دهندگان اتریوم اخیراً یک شبکه آزمایشی طراحی کرده‌اند که به عنوان آخرین اقدام آن‌ها برای تغییر روش اثبات کار به اثبات سهام پیش از پایان مرحله اول شناخته شده است. این نسخه آزمیشی کینتسوگی(Kintsugi) نام دارد که پس از راه‌اندازی موجب تغییرات بزرگی در شبکه اتریوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست

اتریوم چیست؟

یکی از اعضای اصلی بنیاد اتریوم به نام تیم بیکو(Tim Beiko) در ساعاتی قبل اعلام کرده است که شبکه آزمایشی کینتسوگی با موفقیت راه اندازی شده است؛ بنابراین به زودی شاهد تغییرات بزرگی در شبکه اتریوم خواهیم بود. همچنین بیکو اعلام کرده است که شبکه آزمایشی کینتسوگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اتریوم 2 آشنا شوند و ایرادهای آن را شناسایی کنند. این موضوع علاوه بر آشنا سازی کاربران با محیط جدید اتریوم، موجب رفع باگ‌ها و ایرادهای اتریوم نیز می‌شود.

راه اندازی اتریوم 2 در اواسط سال 2022

همانطور که می‌دانید فاز صفر بروزرسانی اتریوم در دسامبر 2020 اجرا شد که این بخش برای مواردی از جمله راه‌اندازی شبکه بیکن چین بود. در بیکن چین برای اهدای پاداش به نودهای شبکه از استیکینگ یا سهام‌گذاری استفاده می‌شد. البته در این بخش هم از روش اثبات سهام استفاده نمی‌شد؛ اما طبق وعده‌های تیم توسعه‌دهنده اتریوم، پس از ادغام شبکه اصلی با بیکن چین که فاز 1.5 بروزرسانی اتریوم نامیده شده است، این موضوع عملی خواهد شد.

شاردینگ اتریوم 2

شاردینگ در راه اندازی اتریوم 2

پس از ادغام دو شبکه ذکر شده، اتریوم وارد فاز دوم بروزرسانی خواهد شد و قرار است در این فاز از شاردینگ(Sharding) رونمایی کند. شاردینگ یک روش مقیاس‌پذیری است که به کمک آن اتریوم می‌تواند کارمز تراکنش‌های خود را به طور چشمگیری کاهش دهد. در صورت آشنایی بیشتر با مفهوم مقیساس‌پذیری و شاردینگ، مقالات ارز دیجیتال کاردانو چیست و معرفی ارز دیجیتال Near Protocol را مطالعه کنید. البته در حال حاظر هزینه‌های شبکه اتریوم به نسبت پایین است، اما پس از رونمایی روش مقیاس‌پذیری بلاک چین، اتریوم به فکر استفاده از آن در بروزرسانی بعدی خود افتاد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

طبق گفته‌های تیم توسعه‌دهنده اتریوم، ادغام این دو شبکه در اواسط سال 2022 انجام می‌شود، البته بر اساس گفتگوهایی که در پیش‌تر صورت گرفته بود، قرار بود راه اندازی اتریوم 2 سریع‌تر اتفاق بی‌افتد اما اینگونه که پیدا است به شکل دیگری پیش رفته است. در چند ماه اخیر گزارش‌هایی ارائه شدند که نشان‌دهنده حجم سرمایه‌گذاری‌های کاربران در بیکن چین بودند. در این گزارشات بیش از 8 میلیون واحد اتریوم معادل 33 میلیارد دلار در بیکن چین اتریوم سرمایه‌گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *