بدون شک معرفی بازی Illuvium یکی از موضوعاتی است که باید به نقد و بررسی آن بپردازید؛ چرا که پس از رشد همکاری صنعت بازی‌سازی با فناوری متاورس، شاهد ساخت بازی‌های گوناگونی در سبک کسب درآمد از بازی کردن بودیم، اما در اکثر این بازی‌های متاورسی دو مشکل عمده وجود داشت که موجب نارضایتی بسیاری از گیمران و افراد عادی شد. اول اینکه بازی‌هایی که عرضه می‌شدند، سرگرم کننده نبودند، دوم اینکه در بسیاری از این بازی‌ها، گرافیک بازی به قدری پایین بود که در واقع یک محیط پیکسلی را به کاربران نشان می‌داد.

در حال حاظر عده بسیاری از کاربران چشم انتظار بازی ایلوویوم (Illuvium) هستند؛ چرا که در این بازی کاربران علاوه بر کسب درآمد از توکن بومی آن یعنی ILV، می‌توانند تجربه یک بازی جذاب و با گرافیک بالا را رقم بزنند.

معرفی بازی Illuvium

معرفی بازی Illuvium

بازی ایلوویوم (Illuvium) یکی از بازی‌های مدرن و نوظهور متاورسی است که در سبک Play To Earn طراحی شده است. این بازی جذاب به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت Open World در یک محیط وسیع با گرافیک بالایی به ماجراجویی بپردازند و از این راه کسب درآمد کنند. بازی ایلوویوم هم مانند بازی اکسی اینفینیتی(Axie Infinity) دارای توکن‌های بومی خود به نام‌های sILV و ILV است که در شبکه ERC-20 بلاک چین اتریم فعالیت می‌کند. کاربران فعال در بازی ایلوویوم می‌توانند از ILV جهت استخراج نقدینگی، مشارکت در اداره پروژه و کسب پاداش‌های مختلف درون بازی نیز استفاده کنند.

یکی از موضوعاتی که باعث جلب توجه کاربران مختلف به بازی Illuvium شد، استفاده اکوسیستم ایلوویوم از توکن‌های NFT است. همانطور که در مقاله آشنایی با مفهوم کریپتوپانک خواندید، امروزه توکن‌های غیر قابل تعویض(NFT) به گرم‌ترین عناوین دنیای ارزهای دیجیتالی تبدیل شده‌اند. بدون شک این موضوع در روند صعودی بازی Illuvium تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

همچنین بهتر است بدانید که در این بازی بسیاری از کاراکتر‌ها در قالب NFT طراحی شده است و برخی از آن‌ها در بازارهای NFT خارجی قابل معامله می‌باشند.

برای درک بهتر از موضوع معرفی بازی Illuvium می‌توانید تریلر رسمی آن را تماشا کنید:

نحوه بازی ایلوویوم (Illuvium)

نحوه بازی ایلوویوم (Illuvium)

ایلوویوم یک بازی Open World در سبک نقش آفرینی است که در بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند. علاقه‌مندان به بازی Illuvium بهتر است بدانند که این بازی هنوز عرضه عمومی نشده، و طبق تحقیقات انجام شده، قرار است در سال 2022 منتشر شود. در بازی ایلوویوم، بازیکنان باید در یک دنیای فانتزی ماجراجویی کنند و با موجوداتی که ایلوویال(Illuvial) نام دارند، نبرد کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش NFT

بازیکنان می‌توانند پس از مبارزه با ایلوویال‌ها، آن‌ها را از آن خود کنند و به کالکش خود اضافه کنند؛ سپس در انجام ماموریت، انجام چالش‌های خواسته شده و یا بازی در داستان ایلوویوم، از آن‌ها استفاده کنید و شانس خود را افزایش دهند.

همانطور که در مقاله بازی CryptoCars چیست؟ خواندید، کاربران ایلوویوم هم مانند بازی cryptocars می‌توانند از توکن‌های بومی بازی(sILV و ILV) جهت به‌روز‌رسانی کارکتر خود استفاده کنند.

بازیکنان می‌توانند با استفاده از این توکن‌ها، ظاهر کاراکتر خود را تغییر دهند، آیتم‌های ظاهری و کاربردی به آن اضاف کنند و در صورت نیاز این آیتم‌ها را بفروشند.

آموزش بازی Illuvium

آموزش بازی ایلوویوم

همانطور که گفته شد این بازی هنوز عرضه عمومی نشده است و بسیاری از کاربران منتظر انتشار این بازی هستند. بدون شک معرفی بازی Illuvium یکی از موضوعاتی است که می‌تواند در سال 2022، دنیای متاورس را دگرگون کند. بنابراین بهتر است هرچه سریع‌تر با آموزش این بازی آشنا شوید. زمانی که بازی Illuvium به انتشار گذاشته شد، بازیکنان می‌توانند به سایت رسمی Illuvium روند و بازی را در قالب برنامه دسکتاپ دانلود کنند. برای شروع بازی می‌توانید از دو حالت رایگان و اشتراک پرمیوم نیز استفاده کنند که در ادامه به توضیح بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر بخواهیم به طور مختصر نحوه بازی را آموزش دهیم، باید بگوییم که در این بازی کاربران باید به دنبال ایلوویال‌های مختلف باشند، پس از مبارزه آن‌ها را از آن خود کنند و قبیله خود را بزرگ‌تر کنند. با استفاده از ایلوویال‌ها از قبیله‌های مشابه می‌توانند پاداش‌هایی در حین مبارزه با یکدیگر به دست آورند که به این ویژگی، ایجاد هم‌افزایی(synergy) گفته می‌شود. در نظر داشته باشید که پس از رسیدن به مرحله خاصی می‌توانید با ترکیب ایلوویال‌های خود با یکدیگر، ایلوویال‌های جدیدتر و قدرتمند‌تری نیز بسازید.

برای گرفتن یک ایلوویال، باید از شاردهای درون بازی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هرچه ایلوویال مورد نظر قوی‌تر باشد برای گرفتن آن به شارد قوی‌تری نیاز دارید. در صورتی که ایلوویال زخمی شده باشد، با گذشت زمان در یک شارد، سلامتی خود را به دست می‌آورد. بازیکنان می‌تواند برای افزایش سرعت بهبود ایلوویال خود، کارمزد پرداخت کنند یا از آیتم‌های خود استفاده کنند. برخی از این ایلوویال‌ها بسیار کمیاب هستند و مشخصه آن‌ها براق، طلایی رنگ و یا هولوگرافیک می‌باشد.

معرفی بازی Illuvium و توکن ILV

توکن ILV

یکی  از موضوعات مهم معرفی بازی Illuvium، آشنایی با توکن‌های بومی آن یعنی ILV و sILV است. توکن ILV در واقع یک توکن بومی در این بازی است که در بستر شبکه ERC-20 بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. در زمان نوشتن این مقاله، ارزش قیمتی ایلوویوم حدود 1.13 دلار معادل 34 هزار تومان است که بر اساس موفقیت این بازی و سود استیکینگ(Staking) تغییر خواهد کرد. ILV و sILV هردو توکن بومی بازی ایلوویوم هستند با این تفاوت که پاداش‌های توکن ILV به مدت یک سال قفل می‌شوند،؛ اما بازیکنان می‌توانند sILV را بلافاصله در بازی استفاده کنند.

در نظر داشته باشید که توکن‌های این بازی بسیار کم و محدود است؛ به طوری که در حال  حاظر فقط 3 میلیون توکن ILV و sILV وجود دارد. بسیاری از کاربران این بازی توکن‌های خود را استیک کرده‌اند و همین موضوع موجب پایین آمدن عرضه در گردش آن شده است.

کارکردهای اصلی توکن ILV و sILV

ُsILV , ILV

  • اهدای جایزه به بازکنان با توکن ILV در ازای انجام فعالیت‌های خاصی.
  • دارندگان توکن ILV می‌توانند دارایی خود را در Vault ایلوویوم استیک کنند. به استیکرها نیز پاداشی تعلق می‌گیرد.
  • دارندگان توکن‌های ایلوویوم، می‌توانند از طریق سازمان غیرمتمرکز خودمختار(DAO) در اداره بازی و تغییرات پیش رو نیز مشارکت کنند.

توکن‌های ILV و sILV در بستر شبکه ERC-20 بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند و این موضوع به این معنا است که کاربران برای انتقال دارایی‌های خود باید گس اتریوم پرداخت کنند. این کارمزدها به دلیل مشکلات مقیاس‌پذیری بلاک چین گران هستند. البته بهتر است بدانید که در مقاله راه اندازی اتریوم 2 در اواسط سال 2022 گفته شد که یکی از دلایل ایجاد نسخه دوم اتریوم، برطرف کردن مشکل مقیاس‌پذیری و هزینه زیاد کارمزدها همانند ارز دیجیتال کاردانو است. برای آشنایی با مفهوم ارز دیجیتال کاردانو چیست؟، این مقاله را مطالعه کنید.

نحوه خرید ارز دیجیتال ایلوویوم

نحوه خرید ارز دیجیتال ایلوویوم 

همانطور که گفته شد، بازی ایلوویوم هنوز انتشار عمومی نشده است. بنابریان در حال حاظر تنها راه بهره‌بری از بازی ایلوویوم و توکن آن، خرید از صرافی‌های معتبر نظیر کوکوین، اوککس، بایننس و… است. در حال حاظر صرافی بایننس به عنوان بهترین صرافی معتبر دنیا شناخته می‌شود. جهت آشنایی بیشتر با صرافی معتبر بایننس، مقاله آشنایی با صرافی بایننس و بررسی مزایای آن را مطالعه کنید.

البته بهتر است بدانید که صرافی بایننس اعلام کرده است که به مناطق تحت تحریم خدمات نمی‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید برای خرید و فروش توکن ILV در این صرافی اقدام کنید بهتر است ابتدا با آموزش دور زدن تحریم های بایننس آشنا شوید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

در این نوشتار سعی کردیم مباحث معرفی بازی Illuvium، آموزش و نحوه بازی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم. بدون شک انتشار بازی Illuvium در کنار موضوعات دیگری نظیر وب 3 چیست؟ و اتریوم 2، از مهم‌ترین عناوین سال 2022 خواهد بود. در نظر داشته باشید که توکن‌های عرضه شده در این بازی بسیار محدود هستند. چنانچه شما هم یکی از علاقه‌مندان به این بازی هستید بهتر است زودتر اقدام کنید. در صورتی که می‌خواهید در سال جدید به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شوید و از اخبار روز دنیای ارزهای دیجیتال باخبر باشید، آموزش ارز دیجیتال محمد فاموریان را مطالعه کنید.

2 دیدگاه در “معرفی بازی Illuvium | آموزش بازی و نحوه خرید توکن ILV

    • رضا انوار میگوید:

      این بازی هنوز عرضه نشده ولی به محض انتشار، نحوه دانلود و نصب بازی را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *