بازی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی یک بازی متاورسی است که بر پابه شبکه ERC-20 بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. این بازی محبوب از ترکیب بازی‌های کریپتوکیتیز و پوکمن تشکیل شده است اما به دلیل استفاده از توکن‌ها NFT، توانسته محبوبیت بسیاری را در دنیای برترین ارزهای دیجیتال متاورس کسب کند. در بازی اکسی اینفینیتی، بازیکنان شخصیت‌های کارتونی شبیه هیولا را با استفاده از توکن NFT خریداری می‌کنند و با هم نبرد می‌کنند. کسب درآمد از بازی کردن، یکی از جذاب‌ترین روش‌های درآمدی است که امروزه کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های خاصی در بازی اکسی اینفینیتی توکن‌های اس ال پی(SLP) دریافت کنند و توکن‌های به دست آمده را در صرافی‌های دیجیتالی با پول سنتی یا رمزارزهای دیگر مبادله کنند.

در واقع کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی، را می‌توان مهم‌ترین دلیل علاقه افراد به این بازی دانست که در ادامه با نحوه نصب و راه‌های کسب درآمد از آن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

معرفی بازی اکسی اینفینیتی

معرفی بازی اکسی اینفینیتی

همانطور که در مقاله کریپتوپانک(CryptoPunk) چیست؟ مطالعه کردید، NFT ها در واقع توکن‌های رمزنگاری‌شده و غیرقابل تعویضی هستند که شامل آثار هنری، عکس و فیلم‌‌ می‌باشند که در سال 2021 رشد چشمگیری در حوضه ارزهای دیجیتال و متاورس را از آن‌ها شاهد بودیم. اما کاربرد NFT ها در اینجا خلاصه نمی‌شود، ترکیب فناوری متاورس و صنعت بازی‌سازی نیز باعث شد که توکن‌های NFT از اهمیت بیشتری برخوردار شوند. این حرکت جسورانه باعث شکل‌گیری بازی‌های مختلفی نظیر استار اطلس ، سندباکس و اکسی اینفینیتی شد که در حال حاظر جز برترین بازی‌های دنیای ارزهای دیجیتال و متاورس شناخته می‌شوند.

بازی اکسی اینیفیتی پس از رونمایی توکن‌های NFT، توسط استودیو خصوصی اسکای ماویز(Sky Mavis) معرفی شد. این بازی برگرفته از بازی محبوب و قدیمی پوکمن می‌باشد؛ در این بازی هر کاربر یک شخصیت هیولای رنگی است که با دیگر هیولاها مبارزه می‌کند در صورت برنده‌شدن یا انجام فعالیت‌های خواسته‌شده در بازی، مقداری توکن SLP به عنوان پاداش با دریافت می‌کند.

مقاله پیشنهادی: آموزش ارز دیجیتال پیشرفته + نکات طلایی

تریلر بازی Axie Infinity

توکن بازی اکسی اینفینیتی(AKS)

توکن بازی اکسی اینفینیتی

اکوسیستم اکسی اینفینیتی شامل توکن‌های مختلفی است که در بازی انحصاری خود مورد استفاده قرار داده است. توکن AKS یکی از این توکن‌های شبکه ERC-20 بلاک چین اترویم است که در سال 2020 برای بازی اکسی اینفینیتی طراحی شد که می‌توانید با انجام فعالیت‌های بازی اکسی اینفینیتی مقداری از این توکن را به دست آورید. سایر توکن‌های مرتبط با بازی Axie Infinity،در قالب شبکه ERC-20 و ارز دیجیتال SLP می‌باشند. اکوسیستم اکسی اینفینیتی در تلاش است تا توکن‌های NFT خود از جمله Land ،Axies و سایر توکن‌های درون بازی را از شبکه Loom به سایدچین ایجادشده در بلاک چین اتریوم که به Ronin معروف است، منتقل کند.

در واقع Ronin یک زنجیره جانبی مخصوص برنامه‌ها است که فقط برای Axie Infinity ایجاد شده است. این برنامه توسط شرکت توسعه‌دهنده بازی اکسی اینفینیتی یعنی Sky Mavis برای کاهش هزینه کارمزدهای تراکنشات اکسی اینفینیتی طراحی شده است.

نحوه کار کردن بازی Axie Infinity

نحوه کار کردن بازی Axie Infinity

در بازیAxie Infinity، شخصیت‌های بازی به عنوان اکسی‌ها شناخته می‌شوند. در واقع این شخصیت‌ها، همان توکن‌های NFT هستند که در ابتدای کار، بازیکنان می‌توانند مالک آن‌ها شوند و آن‌ها را کنترل کنند. همچنین بهتر است بدانید که در ای بازی همانند بازی سندباکس، بازیکنان قادر به خرید و فروش آیتم‌ها و زمین‌های درون بازی می‌باشند. بازی اکسی اینفینیتی، به کاربران این امکان را می‌دهد که در حالت‌های مختلفی بازی کنند و کسب در آمد کنند.

بازیکنان می‌توانند از سبک آرنا(Arena) یا صحنه نبرد به عنوان مد(Mode) بازیکن در مقابل بازیکن(PvP)، همانند بازی تیکن(Tekken) یا مورتال کامبت(Mortal Kombat) استفاده کنند. در صورت برنده شدن به کاربران مقداری ارز دیجیتال SLP که در بازی به نام معجون کوچک عشق شناحته می‌شود، پاداش داده می‌شود.

از این معجون کوچک عشق برای تولید مثل اکسی‌ها نیز استفاده می‌شود. برای خرید و فورش ارز دیجیتال SLP یا سایر رمزارزهای مرتبط با Axie Infinity، می‌توانید در صرافی بایننس اقدام کنید.

نکته: در حال حاظر صرافی بایننس از ارائه خدمات به کشورهای تحت تحریم خودداری کرده است؛ بنابراین برای معامله در این صرافی بهتر است ابتدا آموزش دور زدن تحریم‌های بایننس را یاد بگیرید.

‌‌‎‌‌‌‌‌مقاله پیشنهادی: معرفی بازی دیسنترالند(Decentraland) + آموزش کامل تصویری بازی

حداقل سیستم موردنیاز برای نصب اکسی اینفینیتی:

  • سیستم عامل: windows 7 یا نسخه‌های بالاتر
  • پردازنده مرکزی: cpu intel 2 duo فرکانس: 2 به بالاتر – amd Atholon 64 X2 dual core
  • رم: حداقل 1GB
  • گرافیک: intel 4100, 512mb – Nvidia 7800- ATI X1800
  • فضای ذخیره‌سازی: حداقل 250MB

آموزش نصب بازی Axie Infinity

همانطور که گفته شد، اکسی اینفینیتی یک بازی آنلاین و یک راه کسب درآمدی است که در بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند؛ بنابراین توکن‌های درون بازی زیرمجموعه‌ای از NFT های اتریوم محسوب می‌شوند. پیش از نصب و راه‌اندازی بازی Axie Infinity، ابتدا یک کیف پول برای خرید و فروش آیتم‌های درون بازی نیاز دارید و توجه داشته باشید کیف پولی که تهیه می‌کنید، باید از توکن‌های اتریوم پشتیبانی کند؛ توصیه ما کیف پول متامسک است.

اما همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از اهداف پلتفرم اکسی اینفینیتی، انتقال توکن‌های خود به سایدچین Ronin بود که در حال حاظر برای نصب بازی اکسی اینفینتی، بازیکنان باید کیف پول Ronin را نصب کنند.

چنانچه مقاله راهنمایی استفاده از کیف پول متامسک را مطالعه کرده باشید، با مزایا و نحوه نصب این کیف پول آشنایی دارید.

نحوه نصب کیف پول Ronin

برای نصب کیف پول Ronin، ابتدا وارد صفحه Axie Marketplace شوید، سپس روی گزینه Login کلیک کنید. در صفحه باز شده روی گزینه Getting Started کلیک کنید.

نصب بازی Axie Infinity

در صفحه باز شده سیستم عامل‌های موبایل و دسکتاپ را مشاهده می‌کنید که در این مقاله از مرورگر Chrome استفاده کرده‌ایم.

نکته: چنانچه قصد داریم با موبایل اقدام به نصب Ronin کنید، بر اساس سیستم عامل گوشی خود روی Google play یا App store کلیک کنید.

کیف پول ronin

پس از وارد شدن به صفحه نصب روی مرورگر chrome، روی گزینه Add to Chrome کلیک کنید و صبر کنید تا کیف پول رونین بر روی  مرورگر شما نصب شود. حال باید برای استفاده از کیف پول رونین، ابتدا آن را فعال کنید.

نصب ronin روی chrome

روی کیف پول Ronin در chrome کلیک کنید و در این صفحه روی گزینه Get Started کلیک کنید؛ سپس روی گزینه Im new.Lets get set up کلیک کنید. در صفحه باز شده یک رمز عبور 8 رقمی با رعایت موارد امنیتی وارد کنید سپس آن را در فیلد زیر تکرار کنید. روی گزینه Create Wallet کلیک کنید تا مراحل نصب رونین کامل شود.

نصب رونین روی اکسی اینفینیتی

در این قسمت، کلمه‌هایی به شما نشان داده می‌شود که باید آن‌ها را جایی بنویسید و در قسمت بعد وارد کنید. این قسمت که Recovery Phrase نام دارد، برای بالا بردن امنیت کیف پول طراحی شد و یک راه برگشت به حساب خود در زمانی که رمز خود را فراموش کرده باشید، می‌باشد.

نصب رونین روی axie infinity

در صفحه بعد عبارات نوشته‌شده را طبق ترتیب خواسته‌شده درج کنید و روی گزینه Continue کلیک کنید.

نصب رونین

پس از وارد کردن عبارات به درستی، صفحه خوش‌آمدگویی برای شما ظاهر می‌شود و می‌گوید: کیف پول Ronin روی مرورگرتان نصب شده است!.

طریقه نصب Ronin

نحوه ایجاد حساب کاربری در اکسی اینفینیتی

پس از نصب رونین باید همانند دیگر بازی‌های آنلاین یک حساب کاربری ایجاد کنید؛ بنابراین ابتدا وارد Axie Marketplace شوید، سپس روی گزینه Login در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. در این صفحه روی گزینه Login with Ronin Wallet کلیک کنید. سپس پیامی به کیف پول شما ارسال می‌شود که با تایید آن اکسی اینفینیتی به کیف پول رونین شما متصل خواهد شد.

حال می‌توانید یک نام مستعار برای خود وارد کنید و شروع به نصب بازی کنید.

در صفحه اصلی اکسی اینفینیتی روی گزینه Set up email & password کلیک کنید و در صفحه بعد یک ایمیل فعال با یک رمز عبور وارد کنید. سپس کد ارسال شده به ایمیل خود را وارد کنید.

نحوه ایجاد حساب کاربری در اکسی اینفینیتی

تبریک! شما موفق به نصب کیف پول رونین و بازی Axie Infinity شدید، در ادامه قصد داریم شما را با محیط بازی و آیتم‌های آن آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

چگونه اکسی اینفینیتی بازی کنیم؟

برای شروع آموزش بازی Axie Infinity، ابتدا باید نحوه انتخاب بهترین ترکیب 3 اکسی را برای مبارزات و نحوه گسترش اکسی‌های جدید را یاد بگیرید. اکسی‌ها در واقع تعدادی هیولا و موجودات فانتزی می‌باشند که قابلیت‌هایی نظیر مبارزه، جمع‌آوری و گسترش را دارند و هر اکسی ویژگی‌های مختلفی دارد که موجب می‌شود هر کدام نقش مختلفی را در بازی ایفا کنند.

مشخصه‌های اکسی‌ها

مشخصه‌های اکسی‌ها

‌هر اکسی دارای 4 مشخصه سلامت، روحیه، مهارت و سرعت است که در ادامه با هر کدام به طور مختصر آشنا خواهید شد.

سلامت(Healt): healt یک اکسی در واقع میزان سلامتی آن اکسی است؛ در صورتی که ضربه بخورید سلامت شما کم می‌شود و هر اکسی که سلامت بیشتری داشته باشد در برابر حملات از مقاومت بیشتری برخوردار است.

روحیه(Morale): این ویژگی شانس ضربه بحرانی را افزایش می‌دهد.

مهارت(Skill): ویژگی مهارت، قدرت ضربه(Damage) بیشتری را در حالت کومبو(Combo- استفاده همزمان از چند کارت) وارد می‌کند.

سرعت(Speed): این ویژگی، نوبت حمله را مشخص می‌کند و موجب می‌شود که اکسی شما سریع‌تر شروع به حمله کند.

مقاله پیشنهادی:زمین دیجیتال چیست؟ + نحوه خرید ملک های متاورسی

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

انتخاب اکسی‌هاترکیب اکسی ها

برای انتخاب اکسی‌ها معمولا از یک اکسی مدافع و دو اکسی مهاجم استفاده می‌شود. مدافع‌ها که در اصطلاح تانک شناخته می‌شوند، از Healt بالایی برخوردار هستند که در اول خط از آن‌ها استفاده می‌شود. مهاجم‌ها برخلاف مدافع‌ها، از Damage بالا و Healt پایینی برخوردار هستند که معمولا پشت مدافع‌ها قرار دارند.

هر اکسی می‌تواند از ترکیب 4 کارت(دهان، پشت، دم و شاخ) استفاده کند. اکسی مدافع باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • دارای قابلیت جذب Damage
  • Healt بالا
  • دارای حداقل دو سپر بالا

یک مدافع خوب در اکسی اینفینیتی:

اکسی مدافع

یک مهاجم خوب در اکسی اینفینیتی:

اکسی مهاجم

سخن پایانی

Axie Infinity یک بازی جذاب آنلاین و یک راه کسب درآمدی در حوضه ارزهای دیجیتالی است. توجه داشته باشید که یکی از دلایل محبوبیت این بازی، استفاده از توکن‌های NFT است که امروه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند؛ بهتر است بدانید که در حال حاظر این بازی دارای بیش از 1 میلیون کاربر فعال دارد و بدون شک، ارزش قیمتی توکن‌های اکسی اینفینیتی در آینده افزایش خواهد یافت. حال که از اهمیت بازی‌های کریپتویی و توکن‌های NFT باخبرید، مقاله آموزش NFT رایگان را از دست ندهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *