پلتفرم‌های متعددی وجود دارند که افراد در آن‌ها می‌توانند به ساخت NFT بپردازند، اما پلتفرم‌های ساخت NFT از همه کیف پول‌های دیجیتالی پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین پیدا کردن کیف پولی مطمئن و ایمن که از آن بتوانید برای ذخیره NFT استفاده کنید و در عین حال در اکثر پلتفرم‌ها بتوانید از آن استفاده کنید، کاری مشکل است. اگر با پلتفرم‌های راریبل یا اوپن سی کار کرده باشید قطعاً به این موضوع برخورد کرده‌اید. همچنین با رشد چشمگیر صنعت NFT توسعه‌دهندگان کیف پول‌های دیجیتال در تلاشند تا قابلیت ذخیره‌سازی NFT را به کیف پول خود اضافه نمایند. صنعت NFT به قدری پیشرفت و رشد داشته است که اختلاف حجم معاملات آن بین سال‌های 2020 و 2021 یک بیلیون می‌رسد. در ادامه این مقاله قصد داریم که به معرفی برترین کیف پول NFT بپردازیم و همچنین برگزیده‌ای از محبوب‌ترین کیف پول‌ های NFT در سال 2022 را برای شما عزیزان بیان کنیم.

برترین کیف پول های NFT

برترین کیف پول NFTهمانطور که در بخش ابتدایی مقاله برترین کیف پول NFT در سال 2022 بیان کردیم، پیدا کردن کیف پولی که از آن بتوان در همه پلتفرم‌های ساخت NFT استفاده نمود امری مشکل است. در ادامه این مقاله قصد داریم برترین کیف NFT به همراه ویژگی آن‌ها بیاوریم تا با انتخاب خود کیف پولی مناسب برای فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال انتخاب نمایید؛ اما اگر هنوز درک درستی از مفهوم NFT پیدا نکرده‌اید یا قصد دارید NFT خود را بسازید، مقاله آموزش NFT را به شدت به شما توصیه می‌کنیم. امروزه اکثر افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال و متاورس به صنعت NFT علاقه زیادی پیدا کردند، چرا که به سود رسیدن در آن آسان‌تر و سریع‌تر از بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. از این رو افراد زیادی در  پلتفرم‌های متعددی دست به ساخت NFT می‎زنند،

کیف پول کوین بیس(Coin Base)

برترین کیف پول NFT کیف پول کوین بیسصرافی کوین بیس یکی از بزرگترین بازارهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشد که از فناوری بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند. این صرافی بزرگ دارای کیف پول اختصاصی خود به نام کوین بیس می‌باشد که بر پایه شبکه اتریوم ERC-20 پیاده سازی شده است. امکان ذخیره سازی انواع ارزهای دیجیتالی که بر بستر شبکه اتریوم می‌باشند، میسر است. از طرفی دیگر توکن‌های NFT که بر بستر این شبکه پیاده سازی شدند، قابلیت ذخیره شدن بر روی این پلتفرم وجود دارد. کیف پول کوین بیس دارای رابط کاربری بسیار ساده و کاربر پسند می‌باشد و افراد تازه‌کار با آن به مشکلی بر نخواهند خورد.

کیف پول کوین بیس به دلیل این که صرافی آن، کانکشن‌های زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال دارد بهترین انتخاب برای افرادی می‌باشد که در دنیای توکن‌های غیر قابل تعویض تازه‌کار هستند. این کیف پول دیجیتال خیلی ایمن نمی‌باشد و بارها مورد حملات سایبری قرار گرفته است و دارایی‌های افراد به سرقت رفته است. اما کوین بیس ارزهای دیجیتال خاصی را تا سقف 250 هزار دلار را بیمه کرده است.

  • OpenSea
  • ART101
  • Rarible
  • Coinbase
  • Ether Cards

ویژگی های کوین بیس

  • قابلیت خرید و فروش NFT با انواع رمزارزها.
  • احراز هویت دو مرحله‌ای دارد.
  • دسترسی به ارزهای فیات آسان می‌باشد و به راحتی کاربران می‌توانند NFT بسازند.

بیشتر بخوانید:کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول متامسک(MetaMask)

برترین کیف پول NFT کیف پول متامسک(MetaMask)بدون شک کیف پول متامسک را می‌توان به عنوان امن ترین کیف پول NFT دانست.کیف پول متامسک بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم پیاد سازی شده است که قابلیت ذخیره ارزهای دیجیتال متعددی بر روی آن وجود دارد. متامسک یکی از ایمن‌ترین و در عین حال راحت‌ترین کیف پول از نظر کار با آن برای کاربران می‌باشد. برای نصب و فعال سازی آن کافی است افزونه آن را به یکی از مرورگرهای کروم یا فایرفاکس خود متصل کنید. بیش از 21 میلیون کاربر از این کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنند. امکان ذخیره‌سازی توکن‌های NFT بر روی کیف پول متامسک وجود دارد، از این رو سبب جذب کاربران زیادی به این پلتفرم شده است. کیف پول متامسک قابلیت نصب بر روی گوشی‌های موبایل و همچنین می‌توان آن را بر روی مرورگرهای خود نصب نمایید. لیست تعدادی از پلتفرم‌هایی که از این کیف پول پشتیبانی می‌کنند در زیر برای شما عزیزان آورده شده است.

  • OpenSea
  • Nifty Gateway
  • SuperRare
  • Rarible
  • Ether Cards

ویژگی های متامسک

  • مناسب کاربران مبتدی و حرفه‌ای می‌باشد.
  • در برابر کلاه‌برداری‌های دیجیتالی مقاوم می‌باشد.
  • نصب آن نیازمند طی مراحل زیادی نمی‌باشد، فقط کافی است افزونه آن را به مرورگر خود اضافه کنید.

کیف پول انجین(Enjin Wallet)

کیف پول انجین(Enjin Wallet)انجین والت کیف پول موتور انجین می‌باشد که کاربران بازی‌های ویدیویی می‌توانند آیتم‌های درون بازی‌هایی که به وسیله موتور انجین بهینه و ارتقاء یافته‌اند را به NFT تبدیل نمایند و در این کیف پول ذخیره نمایند. اگر با پلتفرم کیف انجین کوین آشنایی ندارید می‌توانید مقاله انجین کوین چیست را مطالعه نمایید. فعالیت در این پلتفرم انجین کوین کار چندان مشکی نمی‌باشد و کاربران می‌توانند در آن به بازی کردن بپردازند. علاوه بر این برای ترید و مبادله بیت کوین و اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال و جمع آوری NFTهای خود در بازی و ذخیره سازی آن‌ها در این کیف پول می‌توانید، استفاده نمایید. انجین این قابلیت را به افراد می‌دهد که کیف پول‌ها سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را به این پلتفرم بدون نیاز به بک‌آپ گرفتن از کیف پول‌های خود، متصل نمایند. با مطالعه مقاله آموزش بازی کوین انجین اطلاعات بیشتری درباره اینکه این پلتفرم این انجین چیست و همین طور والت آن بدست خواهید آورد. توجه داشته باشید که اگر به دنبال امن ترین کیف گول NFT هستید، انجین کوین نیز گزینه مناسبی است.

ویژگی های کیف پول انجین

  •  پشتیبانی از قابلیت DAPP، Defi
  • تبدیل توکن‌های NFT به ارز فیات در کسری از ثانیه
  • رابط کاربری آسان
  • محیطی امن دارد که دارایی‌های شما را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: دیفای چیست

کیف پول آلفا(Alpha Wallet)

کیف پول آلفا(Alpha Wallet)اشخاصی که به دنبال کیف پولی می‌گردد که از فناوری وب 3 پشتیبانی کند، کیف پول آلفا والت این ویژگی را داراست. به کمک کیف پول آلفا والت می‌توانید توکن‌های متعددی را ذخیره و پرتفولیو خود را ردیابی نمایید. این کیف پول نیز همانند انجین والت به شما ای قابلیت را می‌دهد تا کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را بدون بک‌آپ گیری به این کیف پول اضافه نمایید. کیف پول آلفا والت اولین و تنها کیف پولی است که از فناوری خود حضانتی(Self-Custodial) پشتیبانی می‌کند، همچنین کیف پولی متن باز می‌باشد. اگر اطلاعاتی در مورد وب 3 ندارید پیشنهاد می‌کنم به مطالعه مقاله وب 3 چیست بپردازید، چرا که نسل جدید اینترنت به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: برترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال برای موبایل

ویژگی های کیف پول آلفا والت

  • پشتیبانی از فناوری قرار دادهای هوشمند و DAAPS
  • مقاومت در برابر سانسور
  • استفاده از فناوری Secure Enclave برای افزایش امنیت کیف پول سخت‌افزاری
  • خطر قعطی دسترسی افراد به دارایی‌های خود به دلیل برخورداری از فناوری Self-Custodial

کیف پول تراست والت(Trust Wallet)

کیف پول تراست والت(Trust Wallet) برترین کیف پول NFTتراست والت یکی از کیف پول‌های دیجیتال است که کار با آن بسیار بسیار آسان می‌باشد و به راحتی می‌توانید به ترید کردن بپردازید. تراست والت به عنوان یکی از قابل اعتمادترین کیف پول‌های NFT شناخته شده است که کاربران کیف پول‌های قدیمی خود را بدون نیاز به بک‌آپ گیری می‌توانند به تراست والت اضافه نمایند. تعداد کاربرانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند بیش از 11 میلیون نفر می‌باشد که در هر زمانی که بخواهند می‌توانند دست به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بزنند. برای آشنایی بیشتر با این کیف پول و همینطور نحوه نصب این کیف پول می‌توانید مقاله آشنایی با کیف پول تراست والت را مطالعه نمایید.

ویژگی های کیف پول تراست ولت

  • امکان خریداری ارزهای دیجیتال زیادی
  • امکان خریداری ارزهای دیجیتال به وسیله کارت اعتباری
  • مراحل ذخیره NFT بر روی این کیف پول کم و آسان می‌باشد

کیف پول کوکای(Kukai)

کوکای(Kukai)کیف پول کوکای از کاربران خود کارمزدی دریافت نمی‌کند و کاربران خود را با نرم‌افزارهای شخص ثالثی کنترل نمی‌کند. ذخیره NFT بر روی این کیف پول آسان می‌باشد و کیف پولی کاربر پسند و اوپن سورس(Open Source) می‌باشد که کاربران و توسعه‌دهندگان به راحتی می‌توانند به کدهای این کیف پول دسترسی داشته باشند. در مدت زمان کوتاهی افراد می‌توانند کیف پول کوکای را ایجاد نمایند و بلافاصله به ترید کردن NFT بپردازند. پلتفرمی که از این کیف پول برای ذخیره NFT استفاده می‌کند، پلتفرم ByteBlock می‌باشد.

ویژگی های کیف پول کوکای

  • محیطی امن برای خرید و فروش NFT.
  • قابلیت ادغام با کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano را دارد.
  • امکان انتقال دارایی‌ها به کیف پول‌های دیگر.

بیشتر بخوانید: دوره رایگان آموزش متاورس

کیف پول مث والت(Math Wallet)

مث والت(Math Wallet)کیف پول مث والت یکی دیگر از کیف پول‌هایی است که کاربر پسند و استفاده با آن بسیار راحت می‌باشد. این کیف پول از سیستم رمزنگاری پیشرفته‌ای برای ذخیره ارزهای دیجیتال افراد بر روی این کیف پول استفاده می‌کند که نشان‌دهنده ایمنی زیاد آن می‌باشد. با استفاده از کیف پول مث والت(Math Wallet) می‌توانید ارزهای دیجیتالی که در کیف پول‌های متعددی ذخیره کرده‌اید در این کیف پول مدیریت کنید. به راحتی و با خیال راحت در این کیف پول به خرید، فروش، ترید و نقد کردن دارایی‌های NFT خود در کمترین زمان ممکن بپردازید. به همین دلایل می‌باشد که در لیست برترین کیف پول NFT قرار دارد. سولانا (Solana) ،پلتفرم معروف ساخت NFT، این کیف پول را در لیست کیف‌ پول‌های ذخیره NFT خود قرار داده است.

ویژگی مث والت(Math Wallet)

  • پشتیبانی از فناوری DAPPS
  • سازگاری با کیف پول سخت‌افزاری Ledger

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

بازار صنعت NFT با رشد چشمگیری که طی چند سال اخیر داشته، توانسته طرفداران زیادی به دست آورد. از این رو کیف پول‌های مشهوری که فقط قابلیت ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال را داشتند به فکر اضافه کردن این بخش به سیستم ذخیره‌سازی خود افتادند. هر کدام یک از کیف پول‌ های NFT ویژگی‌های مختص به خود را دارند که با مطالعه ویژگی‌های آن‌ها در انتخاب کیف پولی مناسب به شما کمک خواهند کرد. برترین کیف پول NFT از نظر کاربران، کیف پول متامسک می‌باشد که رابط کاربری و استفاده از آن راحت تر از بقیه کیف پول‌های دیجیتال می‌باشد. در این مقاله به بررسی برترین کیف پول NFT و همینطور لیستی از برترین کیف پول های NFT به همراه ویژگی‌های آن‌‎ها را برای شما عزیزان بازگو کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *