معامله گران چگونه از CCI (شاخص کانال کالا) برای معاملات روند سهام استفاده می‌کنند؟

CCI یا فهرست کانال کالا توسط دونالد لمبرت، تحلیلگر فنی که در سال ۱۹۸۰ این شاخص را در مجله کالاها (آینده کنونی) در سال ۱۹۸۰ منتشر کرد، توسعه داده شد.با وجود نام آن، CCI را می‌توان در هر بازاری استفاده کرد و فقط برای کالاها نیست.

CCI در ابتدا برای مشاهده تغییرات روند طولانی مدت توسعه یافته بود اما توسط معامله گران برای استفاده در همه بازارها یا بازه‌های زمانی تطبیق داده شده است. تجارت با بازه‌های زمانی متعدد سیگنال‌های خرید یا فروش بیشتری را برای معامله گران فعال فراهم می‌کند. معامله گران اغلب از CCI در نمودار بلندمدت برای ایجاد روند غالب و در نمودار کوتاه مدت برای جدا کردن عقب نشینی‌ها و ایجاد علائم تجاری استفاده می‌کنند.

استراتژی‌ها و شاخص‌ها بدون مشکل نیستند. و تعدیل معیارهای استراتژی و دوره شاخص ممکن است عملکرد بهتری را ارائه دهد. اگرچه همه سیستم‌ها مستعد از دست دادن معاملات هستند، اجرای یک استراتژی توقف ضرر می‌تواند به کاهش ریسک کمک کند. و آزمایش استراتژی CCI برای سودآوری در بازار و بازه زمانی شما اولین قدم شایسته قبل از شروع معاملات است. پیشنهاد ما به شما :دوره هوش بازار جهانی(فارکس)

نکات کلیدی 

CCI یک شاخص بازار است که برای ردیابی حرکات بازار استفاده می‌شود و ممکن است نشان دهنده خرید یا فروش باشد.

CCI قیمت فعلی را با قیمت متوسط ​​در یک دوره زمانی خاص مقایسه می‌کند.

استراتژی‌های مختلف می‌توانند از CCI به روش‌های مختلف استفاده کنند. از جمله استفاده از آن در بازه‌های زمانی متعدد برای ایجاد روندهای غالب، عقب نشینی‌ها یا نقاط ورود به آن روند.

برخی از استراتژی‌های معاملاتی مبتنی بر CCI می‌توانند چندین سیگنال کاذب یا از دست دادن معاملات در شرایط نامناسب ایجاد کنند.

محاسبه CCI

CCI با فرمول زیر محاسبه می‌شود:

(قیمت معمولی – میانگین متحرک ساده) / (۰.۰۱۵ Mean انحراف میانگین)

آشنایی با شاخص کانال کالا CCI

CCI قیمت فعلی را با قیمت متوسط ​​در یک دوره زمانی مقایسه می‌کند. این شاخص بالای یا زیر صفر متغیر است. و به قلمرو مثبت یا منفی حرکت می‌کند. در حالی که اکثر ارزش‌ها، تقریباً بین -۱۰۰ تا +۱۰۰ قرار دارند، حدود ۲۵ درصد از مقادیر خارج از این محدوده هستند، که نشان دهنده ضعف یا قدرت زیادی در حرکت قیمت است.

نمودار بالا از ۳۰ دوره در محاسبه CCI استفاده می‌کند. از آنجا که نمودار یک نمودار ماهانه است، هر محاسبه جدید بر اساس ۳۰ ماه اخیر است. CCI ۲۰ و ۴۰ دوره نیز معمول است.
یک دوره به تعداد میله‌های قیمتی اشاره می‌کند که شاخص در محاسبه خود شامل می‌شود. میله‌های قیمت می‌توانند یک دقیقه، پنج دقیقه، روزانه، هفتگی، ماهانه یا هر بازه زمانی باشد که در نمودارهای خود در دسترس دارید.
هرچه دوره انتخاب شده طولانی‌تر باشد (در محاسبه میله‌های بیشتری)، شاخص کمتر در خارج از -۱۰۰ یا +۱۰۰ حرکت می‌کند. معامله گران کوتاه مدت دوره کوتاهتری را ترجیح می‌دهند (در محاسبه محدوده قیمت کمتر) زیرا سیگنال‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. در حالی که معامله گران و سرمایه گذاران بلند مدت ترجیح می‌دهند دوره طولانی‌تری مانند ۳۰ یا ۴۰ را استفاده کنند. استفاده از نمودار روزانه یا هفتگی برای مدت طولانی توصیه می‌شود. در حالی که معامله گران کوتاه مدت می‌توانند شاخص را در نمودار ساعتی یا حتی نمودار یک دقیقه‌ای اعمال کنند.
بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال

ملاحظات خاص

محاسبات شاخص به طور خودکار توسط نرم‌افزار نمودار یا یک پلت فرم معاملاتی انجام می‌شود. فقط باید دوره‌هایی را که می‌خواهید استفاده کنید وارد کنید و یک بازه زمانی برای نمودار خود انتخاب کنید.
وقتی CCI بالای ۱۰۰+ باشد، این بدان معناست که قیمت بسیار بالاتر از قیمت متوسط است که توسط شاخص اندازه گیری می‌شود. وقتی شاخص زیر -۱۰۰ باشد، قیمت بسیار کمتر از متوسط قیمت است. پیشنهاد ما به شما :تحلیل تکنیکال چیست؟

اصول استراتژی تجارت CCI

یک استراتژی CCI اساسی برای ردیابی CCI برای حرکت بالای +۱۰۰ استفاده می‌شود، که سیگنال‌های خرید را ایجاد می‌کند. و حرکات زیر -۱۰۰ که باعث ایجاد سیگنال‌های فروش یا معاملات کوتاه مدت می‌شود. سیگنال‌های فروش رخ می‌دهد، و هنگامی که سیگنال خرید دوباره ظاهر شد، دوباره سرمایه‌گذاری کنید.

نمودار هفتگی بالا در سال ۲۰۱۱ هنگامی که CCI به زیر -۱۰۰ رسید، سیگنال فروش ایجاد کرد. این امر به معامله گران بلند مدت می‌گفت که روند نزولی احتمالی در حال انجام است. معامله گران فعال‌تر نیز می‌توانند از این به عنوان یک سیگنال فروش کوتاه استفاده کنند. این نمودار نشان می‌دهد که چگونه در اوایل سال ۲۰۱۲ یک سیگنال خرید ایجاد شد و موقعیت طولانی تا زمانی که CCI به زیر منفی 100.5برسد باز می‌ماند.

 

استراتژی CCI چند بازه زمانی

CCI همچنین می‌تواند در چندین بازه زمانی استفاده شود. یک نمودار بلندمدت برای تعیین روند غالب استفاده می‌شود. در حالی که یک نمودار کوتاه مدت نقاط قوت و نقاط ورود به آن روند را مشخص می‌کند. معامله گران فعال‌تر معمولاً از استراتژی بازه زمانی چندگانه استفاده می‌کنند. و حتی می‌توان از آن‌ها برای معاملات روزانه استفاده کرد. زیرا «بلند مدت» و «کوتاه مدت» نسبت به مدت زمانی است که یک معامله‌گر می‌خواهد موقعیت‌های آن‌ها دوام داشته باشد.

هنگامی که CCI در نمودار بلند مدت شما به بالای ۱۰۰+ می‌رسد، این نشان دهنده یک روند صعودی است و شما فقط در سیگنال‌های کوتاه مدت به دنبال سیگنال‌های خرید هستید. این روند تا زمانی که CCI بلند مدت به زیر -۱۰۰ برسد، در نظر گرفته می‌شود.

شکل بالا روند صعودی هفتگی را از اوایل سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد.

هنگام استفاده از نمودار روزانه به عنوان بازه زمانی کوتاه‌تر، معامله گران اغلب زمانی خرید می‌کنند که CCI به زیر -۱۰۰ برسد و سپس به بالای ۱۰۰ برسد. پس از این که CCI به بالای ۱۰۰+ برسد و سپس به زیر ۱۰۰+ کاهش یابد، معقول است که از معامله خارج شوید. متناوبا، اگر روند CCI بلند مدت کاهش یابد، این نشان دهنده سیگنال فروش برای خروج از همه موقعیت‌های بلند است.

توضیح شکل بالا

شکل بالا سه سیگنال خرید در نمودار روزانه و دو سیگنال فروش را نشان می‌دهد. هیچ معامله کوتاهی آغاز نمی‌شود، زیرا CCI در نمودار بلند مدت روند صعودی را نشان می‌دهد.

هنگامی که CCI در نمودار بلند مدت زیر -۱۰۰ باشد، فقط سیگنال‌های فروش کوتاه را در نمودار کوتاه مدت بگیرید. روند نزولی تا زمانی ادامه می‌یابد که CCI بلندمدت به بالای ۱۰۰+ برسد. نمودار نشان می‌دهد که وقتی CCI در بالای ۱۰۰+ قرار گرفت، باید معامله کوتاهی انجام دهید و سپس در نمودار کوتاه مدت به زیر ۱۰۰+ برگردید. معامله گران پس از آنکه CCI به زیر -۱۰۰ رفت و سپس به بالای ۱۰۰ رسید، از معاملات کوتاه مدت خارج می‌شوند. متناوبا، اگر روند CCI بلند مدت افزایش یافت، از همه موقعیت‌های کوتاه خارج شوید.

تغییرات و مشکلات استراتژی‌های CCI

می‌توانید از CCI برای تنظیم قوانین استراتژی استفاده کنید. تا استراتژی دقیق‌تر و نرم‌تر شود. به عنوان مثال، هنگام استفاده از چند بازه زمانی، استراتژی را سختگیرانه‌تر کنید. تنها با گرفتن موقعیت‌های طولانی در بازه زمانی کوتاه‌تر زمانی که CCI بلند مدت بالاتر از ۱۰۰+ باشد. این تعداد سیگنال‌ها را کاهش می‌دهد اما تضمین می‌کند که روند کلی قوی است.

مثال

قوانین ورود و خروج در بازه زمانی کوتاه‌تر نیز قابل تنظیم است. به عنوان مثال، اگر روند بلندمدت بالا رفت، ممکن است اجازه دهید CCI در نمودار کوتاه مدت به زیر -۱۰۰ برسد و سپس قبل از خرید به بالای صفر (به جای -۱۰۰) برسد. این امر به احتمال زیاد منجر به پرداخت هزینه بالاتری می‌شود اما اطمینان بیشتری می‌دهد که عقب نشینی کوتاه مدت به پایان رسیده و روند بلندمدت از سر گرفته می‌شود.

با خروج، ممکن است بخواهید اجازه دهید قیمت به بالای ۱۰۰+ برسد و سپس قبل از بستن موقعیت طولانی به زیر صفر (به جای ۱۰۰+) کاهش یابد. در حالی که این می‌تواند به معنای حفظ برخی عقب نشینی‌های کوچک باشد، اما ممکن است سود را در یک روند بسیار قوی افزایش دهد.

در ارقام بالا از نمودار هفتگی بلند مدت و روزانه کوتاه مدت استفاده می‌شود. از ترکیب‌های دیگر می‌توان برای نیازهای شما استفاده کرد، مانند نمودار روزانه و ساعتی یا نمودار ۱۵ دقیقه‌ای و یک دقیقه ای. اگر سیگنال‌های تجاری بسیار زیاد یا بسیار کم دریافت می‌کنید، دوره CCI را تنظیم کنید تا ببینید آیا این مشکل را برطرف می‌کند یا خیر.

متأسفانه، این استراتژی احتمالاً چندین سیگنال کاذب تولید می‌کند یا معاملات را از دست می‌دهد وقتی شرایط نامناسب شود. کاملاً محتمل است که C C I در سطح سیگنال متغیر باشد و منجر به ضرر یا جهت کوتاه مدت نامشخص شود. در چنین مواردی، تا زمانی که نمودار بلندمدت جهت ورود شما را تأیید کند، به اولین سیگنال اعتماد کنید.پیشنهاد ما به شما :ارز رمزنگاری شده چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *