ریپل چیست؟

شرکت ریپل یک شرکت نرم‌افزاری است که در حوضه ارز دیجیتال نیز فعالیت می‌کند. xrp اولین‌بار در سال 2012 توسط کریس لارنس و جد مک‌کالب منتشر شد. وقتی کاربران اسم ارز دیجیتال ریپل را می‌شنوند، xrp اولین کلمه‌ای است که به ذهنشان می‌رسد. اما باید بدانیم که ریپل باxrp  فرق دارد. زمانی که شما یک ارز دیجیتالی مانند btc خریداری می‌کنید، شما روی شبکه بیت کوین سرمایه‌گذاری کردید.اما زمانی که xrp خریداری می‌کنید لزوماً به این معنا نیست که شما روی شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کردید.

هدف ارز دیجیتال ریپل

در مقاله مزیت‌های بیت کوین توضیح دادیم که هدف بیت کوین تراکنش‌های همتا به همتا و حذف واسطه‌ مثل بانک‌ها است. اما هدف ارز دیجیتال ریپل کاملا برعکس بیت کوین بوده و در تلاش است تا با عرضه محصولات بانکی غیر متمرکز، مشکل تبادلات بین المللی پول را در جهان حل کند. مشکلات انتقال پول توسط بانک‌ها مدت‌هاست که حل نشده و حتی با گذشت زمان و رشد فناوری برای پول های کلان 3 تا 7 روز طول می‌کشد که کارمزد‌های سنگین و کاغذبازی های زیادی دارد. شرکت ارز دیجیتال ریپل قصد دارد به این مشکلات برای همیشه پایان دهد.

محصولات ارائه شده توسط شرکت ارز دیجیتال ریپل

ایکس کارنت(xCurrent)

یک بستر دیجیتالی با بهره‌گیری از یک دفترکل توضیع شده به نام اینترلجر، برای پرداخت‌های بین المللی بانک ها و موسسات مالی است.در حالی که این دفتر کل توسط ریپل ساخته شده ولی توسط کنسرسیوم شبکه جهانی وب (یک سازمان غیرانتفاعی که استانداردهای بین المللی شبکه جهانی وب را تعیین میکند) کنترل می‌شود. این محصول با فراهم کردن نقدینگی کافی از تمام ارزهای گوناگون و ایجاد یک پیام‌رسان مالی غیر متمرکز، به بانک‌ها و موسسات مالی امکان ایجاد تعامل مالی را می‌دهد.

در ایکس کارنت لزوماً نیازی به استفاده از ارز دیجیتال ریپل(xrp) نیست. بسیاری از شرکت های همکار ریپل از ایکس کارنت استفاده می‌کنند که این یکی از مهم‌ترین ویژگی ایکس کارنت می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:اتریوم چیست ؟

ایکس رپید(xRapid)

این محصول برخلاف ایکس کارنت به صورت مستقیم از ارز دیجیتال ریپل(xrp) استفاده می‌کند. حل کردن مشکل نقدینگی در معاملات بین بانکی وظیفه این محصول است. به این صورت که ابتدا ارز فیات را به xrp تبدیل می‌کند و پس از انتقال، xrp را به پول مورد نیاز بانک مقصد تبدیل می‌کند و دیگر نیازی به واسطه بانکی یا یک تامیین کننده نقدینگی نیست.

فرض کنید شرکت موتورسازی در ایران بخواهد از یک شرکت آلمانی مواد خام خریداری کند. ایکس رپید ریال ایران را تبدیل به xrp کرده و پس از انتقال، xrp را تبدیل به یورو می‌کند. در نظر داشته باشید که الگوریتم ایکس رپید طوری طراحی شده که جستجو کند و بهترین قیمت ریال به xrp و xrp به یورو را پیدا کند. با این محصول دیگر نیازی به نگهداری یورو در بانک کارگزاری آلمان نیست و دیگر احتیاجی به پیدا کردن یک تامیین کننده نقدینگی نیست.

ایکس ویا(xVia)

یک واسط کاربری است که برای استفاده راحت‌تر از ایکس کارنت و ایکس رپید ساخته شده. امکان برقراری ارتباط بین محصولات شرکت ارز دیجیتال ریپل با روش های ساده از وظائف این محصول می‌باشد. این محصول در سال 2018 طراحی شده و هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.

مقاله پیشنهادی:آلت کوین چیست ؟

ارز دیجیتال xrp

همانطور که توضیح دادیم xrp توسط شرکت ارز دیجیتال ریپل ساخته شده. سرعت بسیار بالا در تراکنش‌ها و کارمزد بسیار ناچیز جزئی از مزیت‌های مهم این ارز دیجیتال می‌باشد.

تکمیل شدن هر تراکنش ریپل به طور معمول حدود 4 ثانیه طول می‌کشد و می‌توان پول‌های کلانی را فقط با چند دلار کارمزد انتقال داد.

این ارز دیجیتال در حال حاظر در رتبه هفتم جدول بازارهای ارزی دیجیتال به قیمت تقریبا 34هزار تومان قرار دارد. ارزش بازار این ارز دیجیتال تقریبا 56 میلیارد دلار می‌باشد.

ضمناً ارز دیجیتال xrp استخراج نمی‌شود. شرکت ریپل در سال 2013 صد میلیارد واحد صادر کرد. حدود 20درصد از توکن‌ها به بنیان‌گذاران شرکت رسید ولی 80 درصد مابقی در یک سپرده غیر متمرکز گذاشته شد تا به مرور به بازار تزریق شود. معمولا هر ماه یک میلیارد واحد xrp به بازار ارز تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش ارز دیجیتال رایگان

بهترین کیف پول‌های شرکت ارز دیجیتال ریپل

معمولا اگر شما بخواهید برای ارز‌های دیجیتالی دیگر کیف پول تهیه کنید، احتیاجی به پرداخت هزینه‌ نیست، اما برخلاف دیگر ارز‌های دیجیتالی در ریپل شما باید 10 واحد xrp برای ایجاد حساب پرداخت کنید. این 10 واحد قابل برداشت یا انتقال نمی‌باشد.

کیف‌ پول سخت‌افزاری ریپل

لجر نانو اس و لجر نانو ایکس(ledger nano x,ledger nano s)

ترزور مدل تی(trezor)

کیف پول موبایل

اج(edge)

توست والت(toast wallet)

کیف پول دسکتاپ

اتمیک والت(atomic wallet)

اکسودوس(exodus)

مقاله پیشنهادی:5 مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال 

سخن آخر

اگر قصد خرید مستقیم ریپیل را دارید، ریپل در حال حاظر در اکثر صرافی‌های معتبر خرید و فروش می‌شود که می‌توانید در سایت های داخلی اقدام کنید. اگرچه امروزه صرافی‌های ایرانی کمتری ریپل خرید و فروش می‌کنند. قبل از خرید ریپل در صرافی‌های آنلاین، ابتدا از معتبر بودن صرافی مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *