NFT دامنه وسیعی دارد و هر چیزی که به فکر شما خطور می‌کند قابلیت تبدیل کردن آن به توکن NFT وجود دارد. به عنوان مثال پادکست، موسیقی، ویدیو و عکس را می‌توان به توکن NFT تبدیل کرد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا امکان دارد که نوشته های خود را NFT کنیم، این موضوعی است که در ادامه این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. تبدیل کردن نوشته های خود به NFT یکی دیگر از راه‌هایی کسب درآمد از بازار NFT می‌باشد که افراد با انتشار کردن نوشته‌های خود می‌توانند پاداش دریافت کنند. شکل گیری این فرآیند در پلتفرم میرور(Mirror) امکان پذیر می‌باشد که ما از طریق توکن Write می‌توانیم نوشته های خود را NFT کنیم. اگر شما هم یکی از مبتدیان راه NFT هستید، در مقاله آموزش NFT می‌توانید با مفهوم کلی NFT و تمامی روش‌های کسب درآمد از آن آشنا شوید.

پلتفرم میرور(Mirror) چیست؟

پلتفرم میرور(Mirror) چیست

پلتفرم میرور(Mirror) توسط شخصی به نام دنیس نظروف در سال 2020 تاسیس شد. هدف او از تاسیس چنین پلتفرمی این بود که خالقان آثار هنری و نویسنده‌ها بتوانند از طریق این پلتفرم کسب درآمد کنند. پلتفرم‌های زیادی همانند گوست(Ghost)، لید(Lede) و ساب استک(SubStack) وجود دارند که نویسندگان می‌توانند در آن‌ها فعالیت کنند و نوشته‌های خود را در آن قرار بدهند. اما پلتفرم میرور آینده‌نگر بود و دید وسیع‌تری نسبت به دیگر رقبای خود داشت. پلتفرم میرور با بهره گیری از فناوری بلاک چین توانست رقبای خود را کنار بزند و به شهرتی بیش از قبل دست یابد. میرور پلتفرمی است که بر بستر شبکه بلاک چین غیرمتمرکز اتریوم، ایجاد و رمزنگاری شده است و کاربران در پیشرفت این پلتفرم نقش زیادی برعهده دارند. افراد از طریق متصل کردن کیف پول متامسک خود به این پلتفرم، می‌توانند توکن‌های NFT خود را در آن ذخیره نمایند.

پلتفرم میرور(Mirror) چیست

هدف‌های دیگر این پلتفرم ایجاد تغییر و تحولی در حوزه نویسندگی، ایجاد شاخه‌ای دیگر برای کسب درآمد و همچنین ایجاد پلتفرمی برای نگارش و انتشار به سبکی نوین می‌باشد. پلتفرم میرور برخلاف پلتفرم‌های دیگر ساخت NFT، محلی برای سرگرمی نمی‌باشد؛ بلکه محلی است برای ایجاد روش جدیدی برای درآمدزایی نویسندگان می‌باشد. توکن انحصاری این پلتفرم Write نام دارد که از آن برای شروع فعالیت و ساخت NFT در این پلتفرم استفاده می‌شود. نوشته های خود را NFT کنیم، مسئله و ایده جالبی می‌باشد که این پلتفرم به آن توجه کرده است. این امر سبب جذب نویسندگان و تغییر و تحول در دنیای NFTها شده است. پلتفرم میرور از فناوری جدید و پیشرفته وب 3 نیز برخوردار می‌باشد که از آن به عنوان اینترنت نسل جدید یاد می‌شود. با مطالعه مقاله وب 3 چیست، با مفهوم وب 3 بیشتر آشنا خواهید شد و پیشنهاد می‌کنم این مطلب را از دست ندهید.

عضویت در پلتفرم میرور

اگر با برنامه کلاب هاوس(Club House) و سوپر ریر(Super Rare) آشنایی داشته باشید، روند عضویت در این پلتفرم را بهتر درک خواهید کرد. برای عضویت در برنامه کلاب هاوس یا سوپر ریر افراد باید از شخصی که قبلا در این پلتفرم عضو شده است، دعوت‌نامه دریافت کنید. روند عضویت در پلتفرم میرور نیز همچنین است، با این تفاوت که باید این فرآیند از طریق توکن Write صورت بگیرد. به این صورت که قبل از ورود به سایت mirror.xyz می‌بایست نسبت به تهیه توکن Write اقدام نمایید، چرا که هزینه ورود به این پلتفرم برابر با یک توکن Write می‌باشد. بعد از تهیه توکن Write، وارد وب سایت این پلتفرم شوید و کیف پول خود را با زدن بر روی گزینه Connect Wallet متصل نمایید.

بیشتر بخوانید: پلتفرم راریبل چیست

بعد از متصل کردن یکی از کیف پول های متامسک، کوین بیس، والت کانکت به این پلتفرم وارد مرحله بعد می‌شوید. در این قسمت شما می‌بایستی اسمی برای اکانت خود وارد نمایید، صفحه جدیدی که به آن وارد می‌شوید همانند تصویر زیر می‌باشد. بعد از کلیک بر روی گزینه Continue، به دلخواه عکسی برای پروفایل خود انتخاب نمایید و وارد حساب کاربری خود می‌شوید.

نوشته های خود را NFT کنیمنوشتن متن در پلتفرم میرور

پلتفرم میرور(Mirror) قابلیت این که نوشته های خود را NFT کنیم را به ما می‌دهد که انجام این فرآیند بدون داشتن توکن Write تقریباً غیر ممکن است. اما این پلتفرم روش دیگری به نام Write Race ایجاد کرده است که بعد از آموزش نوشتن متن در پلتفرم میرور به آن خواهیم پرداخت. کاربران برای نوشتن متن ابتدا باید وارد حساب کاربری خود از طریق کلید Dashborad که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد، بشوند. توجه داشته باشید اگر حساب کاربری ندارید به جای این گزینه، کلید Connect Wallet وجود دارد؛ بنابراین ابتدا نسبت به ایجاد حساب در وبسایت mirror.xyz اقدام کنید. بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود بر روی گزینه Entries کلیک کنید و سپس گزینه Create Your First Entry را بزنید و به نوشتن مقاله بپردازید.

نوشته های خود را NFT کنیم

توکن Write را چگونه تهیه کنیم؟

امکان خریداری توکن Write وجود ندارد و آن را در هیچ صرافی پیدا نخواهید کرد. تنها روشی که برای تهیه این توکن در نظر گرفته است از طریق شرکت در مسابقه Write Race می‌باشد. برای این کار ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و به بخش Dashboard بروید. سپس بر روی گزینه + که در سمت چپ، دقیقاً زیر نام شما قرار دارد کلیک کنید که در صورت داشتن توکن Write وارد بخش جدیدی می‌شویم که می‌توانیم نوشته های خود را NFT کنیم. اگر هم توکن Write را نداشتید با کلیک بر روی گزینه Write Race وارد بخشی جدید می‌شوید. مسابقه نویسندگی هر چهارشنبه برگزار می‌گردد که در آن به 10 کاربر برتری که بیشترین رای و امتیاز را کسب کرده باشند، توکن Write تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: توکن نیمه مثلی چیست

نوشته های خود را NFT کنیم

آموزش اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم میرور

آموزش اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم میرور

کیف پول متامسک یکی از کیف پول‌هایی است که می‌توان به این پلتفرم اضافه کرد. تعداد کیف پول‌هایی که از این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند زیاد نیست، چرا که اقلیت کیف پول‌ها از فناوری وب 3 پشتیبانی می‌کنند. آموزش نصب کیف پول متامسک را می‌توانید از طریق مطالعه مقاله کیف پول متامسک یاد بگیرید. بعد از نصب این کیف پول با مراجعه به وبسایت mirror.xyz و انتخاب گزینه Connect Wallet کیف پول خود را به این پلتفرم متصل نمایید. آن دسته از افرادی که کیف پول متامسک را دارند ولی به هر طریقی افزونه این کیف پول به مرورگرهای کروم یا فایرفاکس آن‌ها متصل نیست یا این که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اند، می‌توانند با مطالعه مقاله آموزش بازیابی کیف پول متامسک به حل این مشکل بپردازند.

نحوه رای دادن کاربران در پلتفرم میرور

نحوه رای دادن کاربران در پلتفرم میرور

تا این بخش از مقاله آموزش تبدیل نوشته به NFT را برای شما بازگو کردیم و تنها راه تبدیل نوشته به NFT از طریق توکن Write امکان پذیر می‌باشد. حال این که چه فرآیندی باید طی شود و چه نکاتی باید رعایت شود تا کاربران به ما رای بدهند تا ما بتوانیم توکن Wrtie کسب کنیم و سپس نوشته های خود را NFT کنیم، کمی مشکل می‌باشد. نوشته شما باید جذاب و متقاعد کننده باشد که کاربران را مجاب به رای دادن به شما کنند. هر هفته 0.01 از توکن Write که معادل 10 رای می‌باشد به کاربران داده می‌شود که برای دریافت یک عدد از توکن رایت باید 1000 تا رای جمع آوری کنید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریانجمع بندی

امروزه اکثر افرادی که در اینترنت فعالیت می‌کنند به دنبال این هستند که آثار هنری دیجیتال تولید نمایند. آثار هنری دیجیتال که در قالب NFT شناخته می‌شوند، اشکال مختلفی دارند که معمولا قیمت‌های زیادی دارند. تبدیل کردن نوشته به NFT نوع دیگری از دارایی‌ها می‌باشد که می‌توان آن را به NFT تبدیل کرد. پلتفرم میرور این قابلیت را برای ما کاربران ایجاد کرده است تا نوشته های خود را NFT کنیم. از این ویژگی جدید به عنوان تحولی و روشی نوین در نگارش یاد می‌شود که راه درآمدزایی جدیدی به این شغل اضافه کرده است. در این مقاله ما سعی بر این داشتیم تا آموزش تبدیل نوشته به NFT را به شما توضیح دهیم و همینطور پلتفرمی که به وسیله آن می‌توانیم نوشته های خود را NFT کنیم را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

2 دیدگاه در “چطور نوشته های خود را NFT کنیم و بفروشیم؟

  1. مرسده میگوید:

    سلام وقت بخیر.
    ایا امکان این هست که یک جمله یا یک بیت شعر شخصی رو به صورت عکس jpg ,
    NFT کرد؟

    • حسین عدل بند میگوید:

      سلام وقت شما هم بخیر پلتفرم های دیگه ای هستند که میشه این کارو کرد ولی توی همین پلتفرمی که معرفی کردیم نیز چنین قابلیتی وجود داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *