اگر تا به حال درباره‌ی چین لینک نشنیده‌اید بهتر است بدانید که چین لین یکی از پرکاربرد‌ترین پروژه‌ها در فضای ارز دیجیتال می‌باشد که این نوع ارز دیجیتال به عنوان یک ارز دیجیتال غیر متمرکز نیز شناخته می‌شود. هدف اصلی از به وجود آوردن این رمزارز این بود که بتواند برقراری ارتباط را بین شرکت‌های خارج از بلاک چین و داخل بلاک چین را ایجاد کند. در ادامه این نوشتار قصد داریم به سوال چین لینک چیست پاسخ دهیم که برای کسب اطلاعات از آن با ما همراه باشید.

چین لینک چیست؟

چین لینک چیستهمان طور که گفتیم این ارز دیجیتال Link، فناوری است که ارتباط بین شرکت‌های غیر بلاک چین را با شرکت‌های بلاک چین ایجاد می‌کند و همچنین این ارز دیجیتال میان افزار، قرارداد‌های هوشمند مبتنی بر بلاک چین را با داده‌های خارجی از مانند قیمت سهام را باهم مرتبط می‌سازد. با پرداخت کردن ارز لینک به اپراتورهای شبکه باعث می‌شود که قراردادهای هوشمند شبکه انجام شوند.

چین لیک به عنوان یک شبکه اوراکل غیر متمرکز بر پایه‌ی شبکه بلاک چین شناخته می‌شود. ارز دیجیتال لینک به این دلیل از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند که می‌تواند محاسبات درون و بیرون از بلاک چین را بدست آورد و همچنین بهتر است بدانید از قراردادهای هوشمند ترکیبی نیز برای کاربران خود پشتیبانی می‌کند. حال که به سوال چین لینک چیست توضیحاتی ارائه کردیم در ادامه می‌خواهیم به نحوه عملکرد آن در شبکه‌ی بلاک رجوع کنیم و همچنین می‌توانید با دریافت اطلاعات از سایت نحوه استخراج اتریوم به بهترین راه‌های دریافت اتریوم پیش بروید.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال Frax چیست؟

نحوه عملکرد چین لینک چگونه است؟

نحوه عملکرد چین لینک چگونه استدر عنوان چین لینک چیست عرض کردیم که ارز دیجیتال چین لینک یک شبکه‌ی غیر متمرکز می‌باشد که به این صورت است منابع خارج از بلاک چین آن را به واسطه‌ی اوراکل اصلاعات را جمع آوری می‌کند و برای قراردادهای هوشمند درون بلاک چین آماده سازی می‌کند که در ادامه به نحوه عملکرد ارز دیجیتال لینک رجوع خواهیم کرد. وقتی که یک قرارداد هوشمند به دریافت اطلاعات نیاز دارد درخواستی مبنی بر دریافت اطلاعات را ارسال می‌نماید. پیمان نامه ارز دیجیتال چین لینک به این صورت است که درخواست ارسال شده یک رویداد در نظر گرفته و پس از و پس از آن قراردادهای هوشمند دیگری را به عنوان SLA از منابع خارج از بلاک چین برای جمع آوری داده‌ها به وجود می‌آورد.

بهتر است بدانید قرار داد SLA سه قرارداد فرعی را ایجاد می‌کند که عبارت‌اند از: قرارداد اعتبار، قرارداد تطبیق سفارش و قرارداد تجمع که هر کدام را توضیح خواهیم داد. قرارداد اعتبار: این قرارداد به این صورت است که سابقه‌ی گره اوراکل را برای افزایش اطمینان عملکرد خوب آن ارزیابی می‌کند و تایید می‌کند و در بازه زمانی انجام این فرآیند گره‌های غیر قابل اعتماد را حذف می‌کند. تطبیق سفارش: در این قرارداد درخواست‌ها را به گره ارائه می‌دهد و به جای آن پیشنهاد‌ها را دریافت می‌کند و در ادامه این فرآیند نوع و تعداد صحیح Node یا همان گره‌ها را برای پاسخگویی به درخواست مشخص می‌کند. در قرارداد تجمع اطلاعاتی که توسط اوراکل جمع‌آوری و انتخاب شده است برای تایید نهایی جمع آوری و ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی ارز دیجیتال

کارمزد چین لینک چقدر است؟

کارمزد چین لینکهزینه‌های تراکنش در ارز دیجیتال Link بسیار ناچیز بوده ولی ممکن است قیمت ارز شما افزایش پیدا کند و همچنین با افزایش تقاضای داده‌های خارج از زنجیره‌، این احتمال وجود دارد برای انجام قراردادهای هوشمند هزینه‌ها بالا برود. بهتر است بدانید هر صرافی دارای هزینه و کارمزدهای متفاوتی می‌باشد که نسبت به یکدیگر متفاوت است که کمترین کارمزد معاملاتی 0.1% از میزان تمام معامله است و ممکن است در برخی از مواقع به 0.2% هم برسد. از این رو هزینه‌های برداشت در هر مبادله متفاوت است و شاید در بعضی از صرافی‌ها این مقدار به 0.10% برای هر برداشت برسد که شما با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌توانید به کمترین میزان کارمزد در تراکنشات خود برسید.

مزایای چین لینک چیست؟

مزایای چین لینک چیستهمان طور که بیان کردیم چین لینک به جمع‌آوری داده‌های بیرون از زنجیره که قراردادهای هوشمند طراحی شده است که برای پاسخ به سوال مزایای چین لینک چیست مهم ترین مزایای این بلاک چین را نام برده‌ایم.

متصل شدن به API مختلف

چین لینک برای ترجمه‌ی درخواست‌های که به آن ارسال شده است از یک زبان برنامه‌نویس درون زنجیره‌ای که به زبان خارج زنجیره طراحی شده است را قرار داده است. قراردادهای هوشمند توانایی ارائه درخواست داده‌ها را از هر منابع خارجی را دارند که در صورت اطمینان از امنیت، دسترسی غیر متمرکز و دقت منابع امکان پذیر است.

ارسال پرداخت در سطح جهانی

حال که قراردادهای هوشمند به منابع اطلاعات خارجی دسترسی کامل را دارند می‌توانندقراردادهای قوی و مقایسه پذیر‌تری را با امکانات ارسال پرداخت در سطح جهانی به وسیله‌ی شبکه‌های غیر متمرکز اوراکل

رمزنگاری end to end

شبکه اوراکل به جمع‌آوری داده‌های صحیح اپرا انجام می‌دهد که با استفاده از رمزنگاری end to end از قرار گرفتن اطلاعات قرارداد هوشمند در اختیار منابع خارجی جلوگیری می‌کند.

 افزایش عملکرد قراردادهای هوشمند

چین لین در زمان‌های قدیم دسترسی کمی برای دسترسی به امکانات منابه خارجی داشت ولی با گذشت زمان حال توانایی اتصال قراردادهای هوشمند به بی نهایت داده‌های ورودی و خروجی فراهم شده است ومی‌توان گفت که کارایی وعملکرد قراردادهای هوشمند در زمان حال بسیار افزایش یافته است.

به روز رسانی مداوم پروژه

گروهی که در ساخت این رمزارز تلاش داشته‌اند به صورت مداوم در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی هستن که با این کار بتوانند کارآمدی آن را افزایش دهند و افراد، شرکت‌ها یا مشاغل‌های بیشتری به این قراردادهای هوشمند اطمینان حاصل نمایند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

سخن آخر

چین لینک چیست سوالی بود که به پاسخ آن در این مقاله پرداختیم تا شما را با یکی دیگر از تکنولوژی‌های ارز دیجیتال آشنا کنیم. چین لینک برای ارسال درخواست‌ها این شبکه از سیستم ترجه‌ای استفاده می‌کند که داده‌های خارج از زنجیره را به زبان قابل فهم در قراردادهای هوشمند ترجمه می‌کند. این ارز دیجیتال لینک یک رمزارز غیر متمرکز می‌باشد که توسط شبکه اوراکل اطلاعات داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و برای قراردادهایی که درون بلاک چین قرار گرفته‌‌اند آماده سازی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *