بازارهای مالی غیرمتمرکز یا دیفای بهترین مکان برای کسب درآمد می‌باشند. امروزه بیشتر بازارهای مالی و صرافی‌ها به صورت غیرمتمرکز می‌باشند، چرا که هم سرمایه‌گذاران و هم صرافی‌ها، سودهای مناسبی را به جیب می‌زنند. از طرفی دیفای یا دارایی‌های غیرمتمرکز دارای ویژگی است که این روزها یکی از اساسی‌ترین نیازها برای افراد سرمایه گذار می‌باشد. امنیت موضوعی است که از جهات مختلف برای معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال مهم می‌باشد. دیفای مفهوم و فرآیندی است که محدودیت ورود به بازار ارزهای دیجیتال را کاهش و همچنین فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد ایجاد می‌کند. روش‌های کسب درآمد در دیفای بسیار می‌باشد که با پیشرفت بازارهای مالی و گسترش ارزهای دیجیتال، روش‌های جدیدی نیز خلق می‌شوند. در این مقاله قصد داریم که شما با انواع روش‌های کسب درآمد در دیفای آشنا کنیم تا به راحتی بتوانید از آن کسب درآمد کنید.

دیفای چیست؟

دیفای چیست

پیش از شروع و پرداختن به روش‌های کسب درآمد در دیفای، قصد داریم شما را با مفهوم دیفای چیست، آشنا کنیم. دیفای یا decentralized finance به معنای دارایی‌های غیر متمرکز می‌باشد که از طریق فناوری بلاک چین ایجاد گردیده‌اند. رایج‌ترین دیفای موجود در بازار ارزهای دیجیتال اتریوم می‌باشد که شبکه اتریوم، بستر بسیاری از صرافی‌ها و ارزهای دیجیتال می‌باشد. کاربران با استفاده از سیستم دیفای می‌توانند به همان خدماتی که در بانکداری سنتی وجود دارد، دسترسی داشته باشند. در بانکداری سنتی افراد قادر به گرفتن وام، قرض دادن و جابه‌جایی دارایی‌هایشان بین بانک‌های مختلف می‌باشند.

بیشتر بخوانید: استراتژی معاملاتی

دیفای چیست

مزیتی که دیفای بر بانکداری سنتی دارد این است که واسطه در این سیستم تعبیه نشده و هر کس به طور مستقیم با خریدار یا فروشنده در ارتباط می‌باشد. اگر دقت کرده باشید، برنامه‌ها و کیف پول‌های که امروزه از آن‌ها در بازارهای مالی استفاده می‌کنیم، دارای بخشی به نام DApps می‌باشند. این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که افراد بدون نیاز به باز کردن حساب خود می‌توانند دارایی‌های خود را انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: دیفای 2 چیست

چرا دیفای از محبوبیت زیادی برخوردار است؟

دیفای چیست

دیفای یا دارایی‌های غیرمتمرکز با هدف ایجاد تقاضای بالا و در عین حال کاهش کارمزدهای دریافتی به وجود آمدند. این روند سبب افزایش سرمایه معامله‌گران گردید، از این رو این فناوری جدید توانست بر بانکداری سنتی غلبه کند. دیفای راه‌های جدیدی برای کسب درآمد که معمولاً به آن‌ها درآمد پسیو یا غیرفعال(Passive Income) می‌گویند، بر سر راه سرمایه‌گذاران قرار داد. این فرآیند نیز همانند بانک‌ها که در ازای سپرده‌گذاری در بانک به آن‌ها سود می‌دهد با این تفاوت که برای ارزهای دیجیتال پیاده سازی گردید. در سیتسم‌های غیرمتمرکز افراد می‌توانند مقدار سود خود را در معاملات حساب و یا به وسیله اهرم‌ها، سود دریافتی را افرایش دهند. برای آشنایی با مفهوم اهرم و لوریج، می‌توانید مقاله اهرم یا لوریج چیست را مطالعه نمایید.

راه های کسب درآمد در دیفای

راه های کسب درآمد در دیفای

تولد دیفای سبب خلق راه‌ها و روش‌های مختلف جدیدی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال گردید. این روش‌ها با به ارمغان رساندن سود زیادی برای سرمایه‌گذران، توانستند محبوبیت زیادی بین معامله‌گران دست و پا کنند. سرمایه‌گذران با ورود به پروتکل‌های غیرمتمرکز و سایر برنامه‌های مبنی بر قراردادهای هوشمند، سودهای زیادی را توانستند از معامله کردن در سیستم دیفای کسب کنند. از جمله روش‌های که افراد می‌توانند از آن‌ها به کسب درآمد در دیفای بپردازند می‌توان به ییلد فارمینگ، استیکینگ و وام دهی اشاره کرد.

ییلد فارمینگ(Yield Farming)

راه های کسب درآمد در دیفای

ییلد فارمینگ(Yield Farming) یا استخراج نقدینگی یکی از روش‌های کسب درآمد در دیفای می‌باشد. افراد با استفاده از این ویژگی می‌توانند از ارزهای دیجیتالی که در کیف پول خود دارند، درآمد کسب کنند. حالا شاید این سوال برای شما پیش آمده که چطوری؟ شما با مشارکت در فرآیند فارمینگ ارز دیجیتال دیگری سود کسب می‌کنید. به این صورت که شما دارایی‌های خود را در استخر نقدینگی که بر پایه قراردادهای هوشمند می‌باشد، قرار می‌دهید. شما با قرار دادن ارزهای دیجیتال خود در استخر نقدینگی به نوعی دارید به کمبود نقدینگی صرافی کمک می‌کنید. صرافی هم از این رو به افرادی که مشکل کمبود نقدینگی صرافی را برطرف می‌کنند پاداش می‌دهد. اما جالب است بدانید که صرافی‌ها هزینه‌ای از جیب خود برای این کار پرداخت نمی‌کند و تماماً از طریق کارمزد تراکنشات استخر نقدینگی به آن‌ها پرداخت می‌گردد.

بشتر بخوانید: آشنایی با استخر نقدینگی

استیکینگ(Staking)

راه های کسب درآمد در دیفای

استیکینگ یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از بارازهای مالی غیرمتمرکز می‌باشد. افراد با قفل کردن سرمایه‌های خود در صرافی‌ها برای مدت زمانی معلوم از صرافی در ازای این کار پاداش کسب می‌کنند. این روش همانند سپرده‌گذاری در بانکداری سنتی می‌باشد با این تفاوت که سود بیشتری نسبت به سپرده‌گذاری در بانکداری سنتی برای فرد به همراه دارد. وقتی افراد ارزهای دیجیتال خود را وارد فرآیند استیکینگ می‌کنند، دیگر قادر به برداشت آن نیستند و این عمده‌ترین تفاوت آن با هولد کردن می‌باشد. اگر می‌خواهید بدانید که تفاوت بین ییلدفارمینگ و استیکینگ در چیست، مقاله تفاوت بین ییلدفارمینگ و استیکینگ در ارزهای دیجیتال چیست را مطالعه نمایید.

وام دهی(Loaning)

راه های کسب درآمد در دیفای

قابلیت وام دهی یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های موجود در سیستم دبفای می‌باشد. این ویژگی به افراد این قابلیت را می‌دهد تا با وارد کردن دارایی‌های خود به یک پلتفرم قرض دهی از دارایی‌های خود، کسب درآمد کنند. دارایی‌های افراد در یک استخر نقدینگی قرار می‌گبرد و افراد دیگری که به آن‌ها نیاز دارند در ازای پرداخت نرخ بهره‌ای معادل با 9 درصد، آن دارایی را قرض می‌گیرند. پس از پرداخت کارمزدها از سوی وام دهنده، چیزی حدود به 8 درصد از نرخ بهره به وام دهنده و 1 درصد به صرافی تعلق می‌گیرد که سود قابل توجهی است. کسب درآمد در دیفای از طریق وام دهی نسبت به سایر روش‌ها بهتر و سود بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: لیکویید شدن چیست

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

ابزارها و روش‌های زیادی برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد ولی استفاده از آن‌ها بدون گذراندن دوره‌های آموزش ارز دیجیتال مشکل می‌باشد. دیفای یا دارایی‌های غیرمتمرکز یکی از همین روش‌ها می‌باشد که ندانسته وارد شدن به آن‌ها، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. استیکینگ، ییلد فارمینگ و وام دهی از مقوله‌های مهم و پردآمد بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد که از آن‌ها می‌توانید به راحتی درآمد کسب کنید. اما کسب درآمد از این موارد نیازمند به داشتن دانش کافی درباره هریک از آن‌ها می‌باشد و از طرفی شما باید بازار به خوبی بشناسید. به طور کلی ابزارها و روش‌ها به همان میزان که سودآور می‌باشند، می‌توانند ضرر زیادی را به افراد سرمایه‌گذار وارد کنند. در این مقاله ما سعی بر این داشتیم شما را با روش های کسب درآمد در دیفای آشنا کنیم، از این رو با دقت از آن‌ها در معاملات خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *