یکی دیگر از مفاهیم که تریدرها باید قبل انجام معاملات درباره‌ی آن بدانند کپی تریدینگ است. کپی تریدینگ ارز دیجیتال ابزاری است که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود به صورت خودکار پوزیشن‌هایی که توسط یک تریدر حرفه‌ای یا ماهر برای شما ارسال می‌شود را به انجام برسانید. اصطلاح کپی‌ تریدینگ به این معناست که یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کنید و همه‌ی کار‌های آن را همانند خود آن انجام می‌دهید. قصد داریم در ادامه این نوشتار به سوال کپی تریدینگ چیست؟ پاسخ دهیم همراه ما باشید.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ چیست

همان طور در مقدمه عرض کردیم کپی‌ تریدینگ به این صورت است که شما با انتخاب کردن یک تریدر حرفه‌ای از تمام عملکرد‌های آن الگو برداری می‌کنید و روند خرید و فروش را مطابق عمل‌های انجام شده‌ی آن طی می‌کنید؛ مثلا اگر تریدر منتخب شده‌ی شما قصد داشته باشد که 150 BNB را خریداری کند با ارسال یا کپی از عملکرد آن به صورت خودکار 150 BNB برای شما نیز خریداری می‌شود یا به عبارتی دیگر اگر تریدر حرفه‌ای 10 درصد از دارای خود را صرف خرید بیت کوین کش نماید، شما هم به دنبال او این کار را انجام خواهید داد و همچنین می‌توانید با مراجعه به این لینک از نحوه استخراج بیت کوین اطلاعات مفیدی دریافت کنید.

شاید قبلا درباره‌ی سوشال تریدینگ (Social Trading) یا میرور تریدینگ (Mirror Trading) چیز‌هایی شنیده باشید. بهتر است بدانید که سوشال تریدینگ (Social Trading)، میرور تریدینگ (Mirror Trading) و کپی تریدینگ (Copy Trading) همه از یک ریشه و یک هدف هستند و در این رو‌های تریدین تنها کاری که شما باید انجام دهید تقلید از استراتژی و سرمایه‌گذاری اشخاص دیگر می‌باشد.

نحوه انتخاب کپی‌ تریدینگ

نحوه انتخاب کپی‌ تریدینگبه این نکته توجه کنید! شما باید کپی تریدریگ را انتخاب کنید که با اهداف مد نظر شما همخوانی داشته باشد؛ با یک مثال برای درک این موضوع شروع خواهیم کرد. اگر می‌خواهید به بازار‌های جدید و سرمایه‌گذاری محافظ‌کار ورود پیدا کنید قبل از آن باید تریدری را انتخاب کنید که در انجام یا اجرایی کردن معاملات خود رفتاری محافظه‌کارانه داشته باشد و یا اگر به سرمایه‌گذاری مبتنی بر رشد، علاقه دارید نباید تریدری را انتخاب کنید که استراتژی‌ سرمایه‌گذاری آن مبتنی بر ارزش‌ها را برای خود در نظر گرفته است را انتخاب کنید. تمرکز اصلی سرمایه‌گذار در استراتژی سرمایه‌گذاری مبتنی بر رشد اینگونه است که بیشترین تمرکز آن بر روی افزایش مجموع میزان سرمایه و دارایی‌های خود می‌باشد. اما در استراتژی سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزش به این صورت نیست بلکه الگوی خرید، دارایی‌ها می‌باشد که در تحلیل فاندامنتال بایستی با ارزش به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: بهترین پلتفرم های وام دهی NFT

 

کپی تریدینگ ها

کپی تریدینگ هاکپی تردینگ را می‌توان به دو دسته‌ی خودکار(Automatic) و دستی(Manual) تقسیم بندی کرد که با دریافت اطلاعات از یک تریدر حرفه‌ای شما می‌توانید کپی تریدینگ را خودتان با استفاده از پلتفرم‌های آن انجام دهید یا به صورت خودکار کار‌های تریدر مدنظرتان بر روی حساب شما سوار می‌شود. پلتفرم‌های آن امکان تقلید در عین سرمایه‌گذاری خودکار را به شما می‌دهد؛ به این دلیل که معاملات شما توسط ربات‌های کپی تردینگ به صورت خودکار یا Autopilot انجام می‌گردد که از طرف تریدر مدنظرتان ارسال می‌شود.

با توجه به این نکته‌ها شما نیازی نیست کار چندانی را انجام دهید و حتی می‌توانید تریدر را خودتان انتخاب کرد و در هر مرحله‌ای از سرمایه‌گذاریتان اگر دیگر نیازی به آن ندارید یا از عملکرد آن راضی نیستید آن را قطع کنید. همچنین به این نکته نیز توجه کنید در کپی تریدینگ ارز دیجیتال ممکن است با کلماتی همچون Copy Trader و Copied Investor برخورد کنید Copy Trader همان عملی است که قصد تقلید استراتژی اشخاص دیگر را برعهده دارد و Copied Investor معامله‌گری است که استراتژی معاملاتی خود را در اختیار عموم قرار داده است.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال با گوشی

 

عملکرد کپی تریدینگ

عملکرد کپی تریدینگپلتفرم این صرافی به اطلاعات و استراتژی‌هایی که یک تریدر منتخب شده، جذب نمی‌شود بلکه وابسته به رقتار و عملکرد آن در انجام رساندن استراتژی‌ها می‌باشد. برای درک نحوه عملکرد آن باید بدانید زمانی که شما یک تریدر را برای خود انتخاب می‌کنید به یکدیگر متصل می‌شوید. این متصل شدن به طوری است که سبد‌های سرمایه‌گذاری تریدر شما با خودتان یکنواخت شده و هر عملی را که معامله‌گر مورد انتخاب شما انجام دهد به صورت خودکار از حساب تریدرتان به حساب شما کپی خواهد شد. همچنین کپی تریدر می‌تواند تصمیم بگیرد چه مقدار از دارایی‌های شما لازم است در استراتژی معامله‌گری، سرمایه‌گذاری کند که اغلب پلتفرم‌های دیگر این دسترسی را در اختیار شما قرار نمی‌دهند پس بهتر است برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال خود از این صرافی راحت و پراربرد استفاده ببرید.

سوالات متداول

تریدینگ گزینه‌ی مناسبی می‌باشد؟

در صورتی کناسب می‌باشد که موفق شوید یم تریدر مناسب در بازار برای معاملات خود پیدا کنید تا از کپی ترید آن سوذ آید شما شود.

تازه‌کار‌ها یا مبتدی‌های بازار ارز دیجیتال می‌توانند به راحتی تریدینگ انجام دهند؟

برای شروع کار در بازار کزینه‌ی آسان‌تری می‌باشد. اما بهتر است سایر استراتزی ها را امتحان کنید و مورد بررسی قررار دهید.

چقدر سود آور است؟

برای افرادی که تازه پا روی این عرصه می‌گذارند بسیار گزینه‌ی سودآوری است. زمانی میسر می‌شود که سرمایه‌ی مناسبی را وارد بازار کنید و از فواید این استراتژی استفاده لازم را ببرید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

 خلاصه مطلب

کپی تریدینگ، سوشال تریدینگ و میرور تریدینگ اصطلاحات قدیمی بازار‌های مالی هستند همانند فارکس و سهام؛ در این پلتفرم با کپی کردن الگوه‌های خرید و فروش تریدر‌های حرفه‌ای این امکان به شما داده می‌شود از این روش معاملات خود را بهتر و سودمندانه‌تر دریافت کنید. یا در روش دیگر آنیک معامله مبتدی محسوب می‌شود و نیاز به راهنمایی در خرید و فروش سرمایه‌ی خود دارید با انتخاب یک تریدر حرفه‌ای و تقلید از آن همه‌ی اقدامات انجام شده آن را کپی کرده و به معامله کردن در سبک انسان‌های حرفه‌ای بپردازید. همچنین برای درک کپی تریدینگ درباره‌ی نحوه عملکرد و انواع آن توضیحاتی ارائه کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *