امروزه نحوه استخراج بیت کوین با افزایش تعداد ماینرها و دستگاه‌های ماینینگ بسیار سخت شده است. چرا که هر بار دستگاهی بیت کوینی استخراج می‌کند، دستگاه بعدی نیاز به حل معاملات ریاضی سخت‌تری و همچنین مجبور به شکستن نودهای بیشتری می‌شود. همین موضوع سبب افزایش ایمنی این ارز دیجیتال نیز می‌شود، چرا که هکر باید تمامی بلاک‌های یک بلاک چین را هک کند تا به آخرین نود یا آخرین بلاک برسد. نحوه استخراج بیت کوین به این راحتی نمی‌باشد و کامپیوترهای عادی قادر به استخراج بیت کوین نمی‌باشند. از این رو برای استخراج بیت کوین نیاز به ابرکامپیوترها و راه اندازی مزرعه بیت کوین می‌باشد که در ادامه مقاله قصد داریم نحوه استخراج بیت کوین و نحوه راه اندازی مزرعه بیت کوین را به شما عزیزان آموزش دهیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار می‌باشد. این ارز دیجیتال در سال 2008 توسط گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو تاسیس و با قیمتی کمتر از 1 دلار روانه بازارهای مالی گردید. این ارز دیجیتال پس از گذشت 14 سال به قیمت 20 هزار دلار رسید. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته چیزی بالغ بر بیش از 37,882,313,598 دلار می‌باشد. هدف از تولید این ارز دیجیتال، افزایش ایمنی و راحتی پول در بازارهای مالی به صورت همتا به همتا بوده است. بیت کوین را می‌توانید از صرافی‌های مختلف نظیر بایننس تهیه کنید و خریداری کنید. با مطالعه مقاله آموزش صرافی بایننس با این صرافی و نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آن بیشتر آشنا شوید. در ادامه مقاله ما شما را با نحوه استخراج بیت کوین و مزرعه بیت کوین بیشتر آشنا خواهیم کرد.

نحوه استخراج بیت کوین به چه صورت است؟

نحوه استخراج بیت کوین

فرآیند استخراج بیت کوین نیز همانند استخراج سایر ارزهای دیجیتال می‌باشد، اما پروسه آن کمی مشکل‌تر می‌باشد. استخراج بیت کوین از طریق کامپیوترهای بزرگ یا ابر کامپیوترها صورت می‌گیرد. ابر کامیپوترها با حل مسائل پیچیده ریاضی، بیت کوین دریافت می‌کنند که با هر بار استخراج بلاکی جدیدی به زنجیره اضافه می‌شود. به طور متوسط هر 10 دقیقه بلاکی به این زنجیره اضافه می‌شود و هر کاربری که این کار را انجام دهد، 6.25 بیت کوین به عنوان پاداش می‌دهد. از این رو دستگاه شما باید توانایی حل معاملات ریاضی را کمتر از 10 دقیقه داشته باشد تا زودتر از بقیه بتوانید آن پاداش را دریافت کنید. همچنین یک دستگاه نمی‌تواند در این مدت کم این کار را انجام دهد، بنابراین از چند دستگاه مختلف برای ماینینگ استفاده می‌کنند. حال که با نحوه استخراج بیت کوین آشنا شدید، قصد داریم به سوال مزرعه بیت کوین چیست نیز پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: دوره پیشرفته ارز دیجیتال

مزرعه بیت کوین(Bitcoin Farm) چیست؟

مزرعه بیت کوین(Bitcoin Farm) چیست؟

مزرعه بیت کوین محلی است که چندین کامپیوتر پیشرفته قرار دارد و در حال حل معاملات پیچیده ریاضی برای استخراج بیت کوین می‌باشند. دستگاه‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، ماینر نام دارد که بر اساس قدرت پردازش و مصرف برق دسته بندی می‌شوند. مزرعه فارم باید دارای سیستم خنک کننده خیلی خوبی باشد، چرا که دستگاه‌های ماینر به سرعت داغ می‌کنند و نبود سیستم خنک کننده، سبب خراب شدن دستگاه می‌شود. مزرعه‌های بیت کوین معمولاً در خارج از شهر ساخته می‌شوند، چرا که دستگاه‌های ماینر و فن‌های خنک کننده، آلودگی صوتی بالایی دارند.

مزرعه بیت کوین در ایران قانونی است؟

ورود دستگاه‌های ماینر تا قبل از سال 98 غیر قانونی بود و مطابق با قانون شکنی بود. اگر هم دستگاه ماینری در گمرک دیده می‌شد به سرعت مصادره می‌گردید. بعد از تیرماه سال 98 قانون ورود دستگاه‌های ماینر به ایران آزاد گردید و افراد با دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن اجازه وارد کردن این دستگاه‌ها را داشتند. نحوه دریافت مجوز برای واردات ماینرها به این صورت می‌باشد که در ابتدا باید به وبسایت بهین‌یاب بروید. سپس در این وبسایت درخواست خود را مبنی برای وارد کردن دستگاه‌های ماینر و  همچنین ایجاد مزرعه فارم ثبت می‌کنید. البته قبول شدن این درخواست شما شرایطی دارد که در مرحله بعد مقاله نحوه استخراج بیت کوین به آن خواهیم پرداخت.

شرایط دریافت مجوز مزرعه فارم

شرایط دریافت مجوز مزرعه فارم

کاربران صنعتی تنها کسانی هستند که می‌توانند این مجوز را دریافت کنند، پس در املاک مسکونی و تجاری اجازه ایجاد مزرعه بیت کوین وجود ندارد. حداقل وات مصرفی مجاز 100 کیلووات می‌باشد و اگر حد مصرفی شما کمتر از این مقدار باشد، قادر به دریافت مجوز نخواهید بود. برای ایجاد مزرعه فارم به حداقل 30 دستگاه ماینر نیاز دارید، چرا که هز دستگاه به طور متوسط 5تا6 کیلووات برق مصرف می‌کند. اگر این ویژگی‌ها را داشته باشید، سپس باید مکانی را برای ایجاد مزرعه بیت کوین معرفی کنید و پس از تایید گرفتن مکان می‌توانید مزرعه فارم خود را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه استخراج اتریوم

نحوه ایجاد مزرعه فارم بیت کوین

در بخش قبل مقاله نحوه استخراج بیت کوین شرایط لازم برای گرفتن مجوز مزرعه فارم را بیان کردیم. پس از دریافت مجوز شما باید درباره ماینرهای مختلف اطلاعات کسب کنید. نحوه تشخیص یک ماینر خوب به این صورت می‌‎باشد که هر چقدر قدرت هش بیشتری و مصرف برق کمتری داشته باشد، دستگاه بهتری است. پس دستگاهی که از هش بالایی برخوردار است می‌توانند معاملات ریاضی پیچیده‌تری را به راحتی حل کند. از طرفی وقتی برق مصرفی آن کمتر باشد، هزینه برق شما در هنگام استخراج بیت کوین کاهش می‌یابد؛ هزینه کمتر سود بیشتر. پس از اینکه ماینر مورد نظر را با توجه به بودجه خود خریداری کردید، نوبت به پیدا کردن محلی مناسب برای احداث مزرعه بیت کوین می‌باشد. شهرک‌های صنعتی بهترین مکان برای ایجاد مزرعه فارم می‌باشند، چرا که هم دور از شهر است و هم برق مورد نیاز دستگاه‌ها به خوبی تامین خواهد شد.

استخراج بیت کوین در خانه

نحوه استخراج بیت کوین

تا چند سال پیش که تعداد کمی از بلاک‌های بیت کوین شکسته شده بود و تعداد بلاک‌ها کم بود، امکان استخراج بیت کوین در خانه وجود داشت. اما امروزه به دلیل اینکه تعداد زیادی از طریق دستگاه‌های ماینر بیت کوین استخراج کردند، حل معادلات ریاضی با کامیپوترهای عادی ممکن نمی‌باشد و از طرفی برق زیادی برای استخراج بیت کوین نیاز می‌باشد. از این رو عملاً امکان استخراج بیت کوین در خانه وجود ندارد و اگر دولت با این مورد مواجه شود، فرد مخاطی را جریمه و مجازات می‌کند. استخراج بیت کوین یکی از راه‌های کسب بیت کوین می‌باشد، هک ارز دیجیتال نیز یکی دیگر از این روش‌ها می‌باشد. با مطالعه مقاله آموزش هک ارز دیجیتال با روش‌های هک کردن آشنا شوید.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

بیت کوین برترین ارز دیجیتال موجود در بازار می‌باشد که استخراج یکی از روش‌های کسب بیت کوین می‌باشد. از طرفی استخراج بیت کوین نیاز به هیچ گونه دانش خاصی درباره ارزهای دیجیتال ندارد و به راحتی و تنها با چند دستگاه ماینر می‌توان، بیت کوین استخراج کرد. نحوه استخراج بیت کوین نیز همانند سایر ارزهای دیجیتال می‌باشد، اما به دلیل داشتن بلاک‌های متوالی ایجاد بلاک جدید کمی مشکل و سخت می‌باشد. ما در این مقاله به نحوه استخراج بیت کوین و مزرعه فارم بیت کوین پرداختیم، امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *