کسب درآمد از ارزهای دیجیتال از طریق روش‌های معاملات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل انجام می‌باشد. یکی از رایج ترین راه‌های بدست آوردن سود در دنیای ارزهای دیجیتال خرید و فروش(ترید) انواع رمزارزها به صورت روزانه از صرافی های معتبر می‌باشد. تعداد نسبتاً زیادی از صرافی های ارز دیجیتال در دنیای مجازی وجود دارد که هر کدام با امکانات و پیشنهادهای خاص خود سعی در جذب بیشتر کاربران در سراسر دنیا می‌کنند. یکی از صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال با اپلیکیشن مخصوص خود به کاربران داده است، صرافی بای بیت می‌باشد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با آموزش اپلیکیشن بای بیت به همراه لینک دانلود و امکانات این صرافی بیشتر آشنا خواهید شد.

صرافی بای بیت چیست؟

بای بیت یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال است که سالانه تریدرهای زیادی از آن استفاده می‎کنند. این صرافی در سال 2018 در سنگاپور تاسیس شد؛ دفتر اصلی این صرافی در حال حضر در هنگ کنگ است. این صرافی علاوه بر دارا بودن نسخه تحت وب، دارای اپلیکیشن موبایلی نیز می‌باشد که بر روی سیستم‌عامل‌‎های اندروید و IOS قابل نصب است. این صرافی مزایا و معایب فراوانی دارد که در ادامه آن‌ها را برای شما بازگو خواهیم کرد. افراد زیادی از سراسر دنیا با اپلیکیشن یا وبسایت بای بیت ترید می‌کنند و درآمد دلاری بدست می‌آورند. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در بازار ارزهای دیجیتال تازه‌کار می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزشی ارز دیجیتال را مشاهده کنید.این صرافی به تریدرها این امکان ار می‌دهد تا معاملاتی با اهرم حداکثر 100 انجام دهند.

نقدینگی این صرافی به نسبت برخی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال بالاتر است و توانسته در مدت زمان کمی کمبود نقدینگیش را بر طرف نماید. با استفاده از سبک اسمارت مانی به راحتی از بازارهای مالی با حداقل ریسک ممکن درآمد زایی کنید.

مزایای صرافی بای بیت چیست؟

صرافی بای بیت چه امکاناتی دارد که آن را نسبت به سایر صرافی‌های ارزهای دیجیتال می‌کند. این صرافی ویژگی‌های متعددی دارد که شاید از مهم‌ترین آن‌ها شرکت کردن در معاملات با اهرم 100 است. در ادامه این بخش مزایای صرافی بای بیت را برای شما عزیزان بازگو خواهیم کرد.

  • دارای نسخه اپلیکیشن: امروزه همه صرافی‌های ارز دیجیتال دارای اپلیکیشن نیستند و تنها برخی از آن‌ها از این ویژگی برخوردار هستند. تریدرها در کار کردن با صرافی از طریق موبایل به خودی خود با مشکل روبه‌رو هستند. حال اگر آن صرافی ارز دیجیتال نسخه تحت اپلیکیشن نداشته باشد؛ کار با صرافی سخت‌تر نیز می‌شود. صرافی بای بیت با تهیه اپلیکیشن این صرافی که بر روی دو سیستم عامل اندروید و IOS قابل نصب است؛ توانسته این مشکل را برای کاربران خود رفع کند. در ادامه مقاله به آموزش اپلیکیشن بای بیت خواهیم پرداخت تا نحوه کار با آن را یاد بگیرید.
  • معین کردن حد سود و ضرر: برای تریدرها این مسئله خیلی مهم است که بتوانند مقدار سود و ضرر خود را در معاملات کم و زیاد کنند. در صرافی بای بیت این ویژگی قرار گرفته است تا تریدرها بتوانند مقدار سود و ضررشان را مشخص کنند.
  • تراکنش سریع: صرافی‌های متعددی وجود دارند که نمی‌توانند در ثانیه تراکنشات زیادی انجام دهند. صرافی بای بیت این قابلیت را دارد که در هر ثانیه بیش از 100 هزار تراکنش را انجام دهد.
  • کاربر پسند: رابط کاربری این صرافی خیلی راحت استو برای کاربران تازه‌کار بسیار مناسب است.

کارمزد اپلیکیشن بای بیت

تا این بخش از مقاله آموزش اپلیکیشن بای بیت با این صرافی و مزایای آن آشنا شدید؛ در این بخش کارمزد صرافی بای بیت را نیز بررسی خواهیم کرد. صرافی بای بیت مقدار کارمزد خود را همانند سایر صرافی‌های دیگر بر اساس اینکه تریدر سفارش‌گذار(Maker) یا سفارش بردار(Taker) است مشخص کرده است. مقدار کارمزد در نظر گرفته برای سفارش گذار، 0.10 درصد و برای سفارش بردار 0.10 درصد از ترید آن‌ها است. سفارش گذار به شخص می‌گویند که قصد فروش دارایی را در صرافی دارد و سفارش بردار به شخصی گفته می‌شود که قصد خرید یک دارای دیجیتال را دارد. اگر قصد دارید که در بازار ارزهای دیجیتال به  راحتی کسب درآمد کنید و زمان خرید و فروش را بهتر درک کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً دوره استراتژی معاملاتی را مشاهده کنید.

آموزش اپلیکیشن بای بیت Bybit

صرافی بای بیت

دنیای زیبای ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای مالی دیگر همانند بازار فارکس و بازار سهام از ریسک و پاداش بیشتری برخوردار می‌باشد. از این رو موجب می‌شود که سودجویان و کلاه‌برداران از افراد تازه وارد و کم تجربه که اطلاعات کافی از ارزهای دیجیتال را ندارند، سوء استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین اصول جهت جلوگیری از کلاه برداری و از دست دادن سرمایه خود، نصب پلتفرم اپلیکیشن بای بیت از منبع‌های معتبر مانند گوگل پلی (Google Play) برای اندروید و اپ استور(App Store) برای IOS می‌باشد. از این رو شما می‌توانید از طریق دو لینک زیر این اپلیکیشن را بر روی گوشی موبایل خود نصب و از آن استفاده نمایید. این صرافی نامی تقریباً مشابه با صرافی هات بیت دارد که برای آشنایی با این صرافی می‌توانید مقاله صرافی هات بیت چیست را مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن بای بیت برای اندروید

دانلود برنامه صرافی بای بیت برای آیفون

نصب و آموزش اپلیکیشن بای بیت Bybit

نکته‌ای که قبل از نصب و آموزش اپلیکیشن بای بیت Bybit باید به آن توجه کرد این است که حتمآ از یک IP ثابت یا یک VPN استفاده نمایید. بعد از اینکه اپلیکیشن صرافی بای بیت Bybit روی گوشی شما نصب گردید باید نسبت به ایجاد حساب کاربری در آن اقدام نمایید. به همین منظور بر روی گزینه Register / Sign in to get Bunes که در قسمت وسط صفحه می‌باشد، کلیک کنید تا به صفحه حساب کاربری منتقل شوید. پیش از پرداختن به آموزش اپلیکیشن بای بیت بهتر است نکته‌ای را به شما عزیزان گوشزد کنیم تا در معاملات خود به مشکل بر نخورید. بازار ارزهای دیجیتال تا حدودی پیچیده می‌باشد و درآمدزایی در آن کار هر کسی نمی‌باشد، اما کسانی که دوره‌های آموزش ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنند به راحتی می‌توانند در این بازار کسب درآمد کنند.

آموزش اپلیکیشن بای بیت

مرحله اول

در این بخش از مقاله آموزش اپلیکیشن بای بیت مشاهده خواهید کرد که از ثبت نام در این اپلیکشن از دو طریق انجام می‌شود. برای ثبت نام شما می‌توانید به دلخواه یکی از روش‌های ساخت حساب از طریق ایمیل یا ارسال پیامک را انتخاب نمایید. برای کاربران ایرانی بهتر است که از طریق ایمیل اقدام نمایند چرا که ایران در لیست کشورهای تحریم شده این صرافی قرار دارد و پیش شماره 98+ در آن قرار نگرفته است. از آنجایی که بدون احراز هویت هم می‌شود از صرافی بای بیت استفاده نمود با انتخاب ثبت نام به روش ایمیل مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد. روش ایمیل را انتخاب نموده در کادر نخست ایمیل و در کادر دوم رمز ورود دلخواه خود را وارد نمایید.

اگر کد معرف دارید در قسمت(Referral Code) کلیک کرده و کد خود را وارد کنید و در صورت نداشتن، آن را نادیده بگیرید. به عبارت دیگر کد ریفرال(Referral Code) همان کد تخفیف می‌باشد که کاربران، برای کاهش کارمزد معاملاتی خود اقدام به تبلیغ پلتفرم مربوطه می‌کنند. در پایان تیک مربوط به پذیرش سایت و قوانین مربوط به آن را زده و گزینه Continue را کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت گردید.

آموزش اپلیکیشن بای بیت

مرحله دوم

همان گونه که در بخش نصب و آموزش اپلیکیشن بای بیت بیان کردیم، ایران در لیست کشورهای تحریم شده قرار دارد که می‌توانید این لیست را در تصویر مشاهده نمایید. اما با این وجود شما بدون نگرانی و دغدغه می‌توانید با پذیرش برخی از محدودیت‌های معاملاتی بدون انجام احراز هویت در صرافی بای بیت Bybit به فعالیت خود ادامه دهید. صرافی بای بیت به شما این اجازه را می‌دهد که روزانه به اندازه 2 واحد بیت کوین معامله و برداشت کنید. در این بخش توجه نمایید که VPS یا VPNای که استفاده می‌کنید، از کشور های تحریم شده از سوی صرافی بای بیت نباشد. بر روی گزینه NO کلیک کنید و به مرحله بعد بروید.

آموزش اپلیکیشن بای بیت

مرحله سوم

در این مرحله صرافی برای شما کد فعال سازی را به ایمیلی که در مرحله ثبت نام وارد کردید، ارسال می‌کند. کد ارسالی به ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا وارد حساب کابری خود شوید. در صورت مشاهده نکردن ایمیل مذکور از سوی صرافی به قسمت اسپم (spam) حساب ایمیل خود مراجعه کنید. با انجام این مراحل ثبت نام شما به پایان می‌رسد که از این پس می‌توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی بپردازید. در ادامه آموزش اپلیکیشن بای بیت به شما نحوه واریز و برداشت ارز دیجیتال از این صرافی را یاد خواهیم داد، بنابراین با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش بازیابی کیف پول متامسک

نصب اپلیکیشن بای بیت

در این قسمت با کلیک روی Enable Now می‌توانید با انتخاب یک رمز به صورت یک الگوی منحصر به فرد، امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید. اگر قصد این کار را ندارید گزینه Try Later را انتخاب نمایید و بعدآ این قسمت را تنظیم کنید.

راه اندازی اپلیکیشن بای بیت

نحوه فعال‌کردن کد دو مرحله‌ای در اپلیکیشن صرافی Bybit

استفاده از برنامه جانبی Google Authenticator یکی از اساسی‌ترین راه ارتقای حساب کاربری در صرافی بای بیت و دیگر صرافی‌ها می‌باشد. برنامه Google Authenticator با ایجاد کدهای تصادفی در مدت تناوبی یک دقیقه، امن‌ترین ورود را برای کاربران فراهم می‌کند. شما با وارد کردن کد ایجاد شده، می‌توانید عملیاتی مانند برداشت از حساب خود را انجام دهید. برای دستیابی به چنین قابلیتی ابتدا باید اپلیکیشن Google Authenticator را بر روی گوشی خود نصب کنید و صرافی Bybit را به آن اضافه کنید. جهت فعال نمودن این بخش اول بر روی تب اصلی Home از نوار ابزار پایین صفحه کلیک کرده و بعد بر روی حساب کاربری که یه شکل آدمک در سمت بالا در قسمت چپ تصویر است کلیک نمایید.

بیشتر بخوانید: صرافی بایننس

نحوه فعال‌کردن کد دو مرحله‌ای در اپلیکیشن صرافی Bybit

در این بخش بر روی گزینه Security جهت ارتقای امنیت حساب کاربری خود کلیک کنید.

نحوه فعال‌کردن کد دو مرحله‌ای در اپلیکیشن صرافی Bybit

پس از کلیک روی گزینه Security در صفحه باز شده گزینه Google 2FA Authentication را انتخاب کنید. سپس یک رمز به صورت الگو (pattern) تنظیم کنید.

نحوه فعال‌کردن کد دو مرحله‌ای در اپلیکیشن صرافی Bybit

بعد از فعال نمودن گزینه Google 2FA Authentication صفحه ای ظاهر می‌گردد و رمزی که صرافی به ایمیل شما ارسال می‌کند را در این قسمت وارد کنید.

نحوه فعال‌کردن کد دو مرحله‌ای در اپلیکیشن صرافی Bybit

پس از وارد نمودن کد ارسالی از سوی صرافی، صفحه‌ی دیگری نمایش داده می‌شود و از شما می‌خواهد که اپلیکیشن Google Authenticator را بر روی گوشی خود نصب کنید. اگر قبلا اپلیکیشن Google Authenticator را روی گوشی خود نصب کرده اید فقط کافی است گزینه Continue را انتخاب نمایید.

نحوه فعال‌کردن کد دو مرحله‌ای در اپلیکیشن صرافی Bybit

پس از کلیک بر روی گزینه Continue صفحه جدیدی باز می‌گردد. در این بخش بر روی Copy Key کلیک کنید تا کلید اختصاصی مربوط به حساب خود کپی گردد و سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید. لطفآ توجه داشته باشید که این آدرس را در جایی یادداشت کرده و آن را محفوظ نگه دارد؛ به دلیل اینکه در صورت مفقود شدن کد و عدم دسترسی شما به اپلیکیشن صرافی بای بیت، این کد کلید اصلی ورود به حساب کاربری شما می‌باشد.

نحوه فعال‌کردن کد دو مرحله‌ای در اپلیکیشن صرافی Bybit

اضافه‌کردن اپلیکیشن صرافی Bybit به Google Authenticator

همان‌ طور که در مطالب پیش اشاره شد، باید اپلیکیشن صرافی بای بیت را به برنامه گوگل اتنتیکیتور(Google Authenticator) اضافه کرد. برای این کار پس از کپی‌کردن آدرس در صرافی Bybit باید برنامه گوگل اتنتیکیتور را باز کرده و روی علامت + کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی علامت  + در صفحه جدید روی گزینه Enter a setup key کلیک کنید و آدرس کپی شده از اپلیکیشن صرافی بای بیت Bybit به اپلیکیشن Google Authenticator انتقال دهید. سپس یک نام به عنوان مثال Bybit را در برنامه Google Authenticator انتخاب کنید. همچنین کلید اختصاصی که از صرافی بای بیت Bybit کپی کرده بودید را وارد کنید و در آخر روی گزینه ADD کلیک کنید.

با این عمل هر زمان قصد ورود به صرافی یا برداشت ارز دیجیتال از حساب خود را داشتید به برنامه Google Authenticator رجوع کرده کد مربوطه را یادداشت کرده و عملیات خود را انجام دهید. به این نکته توجه کنید که پس از وارد شدن با کد Google Authenticator برای اولین بار از صرافی اپلیکیشن صرافی Bybit به طور خودکار خارج خواهید شد. جهت ورود مجدد به اپلیکیشن صرافی Bybit لازم است رمزعبور و کد Google Authenticator خود را وارد کنید.

آموزش واریز و برداشت ارز در اپلیکیشن صرافی Bybit

در ادامه آموزش اپلیکیشن بای بیت، نوبت این است که دارایی خود را به صرافی منتقل کنید و خرید و فروش (ترید) رمزارزها را آغاز نمایید. اگر قصد سرمایه گذاری میان مدت یا بلند مدت دارید، بهتر است دارایی خود را در صرافی نگه‌داری نکنید و به یک کیف پول امن منتقل نمایید. پشنهاد ما این است که از کیف پول‌های تراست والت یا متامسک استفاده نمایید که برای آشنایی با کیف پول تراست والت مقاله آن را مطالعه نمایید. امکان انتقال دارایی‌های خود در بخش‌های مختلف صرافی وجود دارد که یکی از مزیت‌های بزرگ این صرافی می‌باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید دارایی‌های خود از بخش معاملات اسپات را به بخش معاملات فیوچرز منتقل نمایید. آخرین بخش از آموزش اپلیکیشن بای بیت Bybit مرحله واریر و برداشت می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: کیف پول متامسک

واریز ارز دیجیتال به اپلیکیشن صرافی بای بیت

جهت واریز ارز دیجیتال به حساب صرافی بای بیت Bybit ابتدا بر روی تب Assets در قسمت نوار ابزار پایین صفحه کلیک کرده سپس صفحه جدیدی باز می‌شود و گزینه Deposit (واریز) را انتخاب کنید.

واریز ارز دیجیتال به اپلیکیشن صرافی بای بیت

در این قسمت، ارز دیجیتالی که قصد واریز به حساب خود دارید از کادر اول انتخاب کرده و همچنین بستر شبکه‌ای که از رمزارز انتخاب شده پشتیبانی می‌کند را انتخاب نمایید. در قسمت وسط صفحه کد QR و در پایین صفحه یک آدرس وجود دارد که برای انتقال ارز دیجیتال استفاده می‌گردد. به عنوان مثال برای انتقال تتر به کیف پول صرافی بای بیت، آدرسی که به صورت حروف و اعداد می‌باشد را با زدن بر روی گزینه Copy Address کپی کرده و از کیف پولی که ارز تتر شما در آن قرار دارد در قسمت آدرس کیف پول مقصد جایگذاری مینماییم.

واریز ارز دیجیتال به اپلیکیشن صرافی بای بیت

برداشت ارز دیجیتال از اپلیکیشن صرافی Bybit

جهت برداشت دارایی موجود در صرافی بای بیت Bybit، ابتدا بر روی تب Assets در قسمت پایین صفحه کلیک کنید. سپس در صفحه جدید باز شده بر روی گزینه Withdraw(برداشت) کلیک نمایید.

برداشت ارز دیجیتال از اپلیکیشن صرافی Bybit

پس از انتخاب گزینه Withdraw لیستی از ارزهای دیجیتال باز می‌شود و از بین آن‌ها ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر ارز مورد نظرتان را پیدا نکردید، می‌توانید از طریق نوار جست و جو در قسمت بالای صفحه اقدام کنید.

برداشت ارز دیجیتال از اپلیکیشن صرافی Bybit

در بخش اول صفحه می‌توان ارز دیجیتال انتخابی خود را تغییر دهید، سپس در قسمت کادر دوم، بستر شبکه ای را که ارز خود می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید. کادر(Please Enter Amount)، مقدار ارز دیجیتالی که قصد برداشت آن را دارید وارد کنید که در کادر بعد مقدار کارمزد انتقال برای شما نمایش داده می‌شود و در کادر Please select an address آدرس کیف پول خود را وارد نمایید. در آخر بر روی گزینه Withdraw در پایین صفحه کلیک نمایید که در این مرحله باید کد ایجاد شده در برنامه Google Authenticator را وارد کنید. سپس پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن تراکنش شما به ایمیل شما ارسال می‌گردد.

برداشت ارز دیجیتال از اپلیکیشن صرافی Bybit

نحوه انتقال دارایی بین حساب ها

برای جابه‌جایی دارایی‌های خود بین حساب‌ها همانند تصویر زیر بر روی گزینه Transfer کلیک کنید. از این طریق می‌توانید اگر دارایی در بخش معاملات اسپات(spot) دارید، به بخش‌های دیگر و بلعکس انتقال دهید. از طرفی دیگر زمانی که حساب خود را از طریق کارت‌های اعتباری شارژ می‌کنید، تمام دارایی شما به بخش اسپات منتقل می‌شود. اگر قصد دارید که در بخش معاملات فیوچرز یا آتی فعالیت کنید؛ باید دارایی‌های خود را به این بخش انتقال دهید. تمامی کارهایی که در بالا به آن اشاره شد، از طریق دکمه Transfer انجام می‌شود.

واریز ارز دیجیتال به اپلیکیشن صرافی بای بیت

پس از ورود به این بخش باید حساب مبدا و مقصد را انتخاب کنید. پس از انتخاب کردن این دو نوبت به مقدار و نوع ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن را دارید، می‌رسد. بعد از اینکه تمام کادرهای مربوط به این بخش‌ها را پر کردید بر روی گزینه Confirm Transfer کلیک کنید. بعد از کلیک کردن بر روی گزینه Confirm Transfer دارایی‌های شما به بخش مورد نظر شما منتقل خواهد شد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی ارزهای دیجیتال هر روز درحال توسعه می‌باشند، که هر کدام با امکانات و ویژگی‌های جذاب، سعی در جذب مخاطبان و کاربران بیشتری دارند. صرافی ارز دیجیتال بای بیت Bybit بهترین پلتفرم جهت معاملات اهرمی می‌باشد که در این صرافی بدون احراز هویت می‌توان از فیوچرز استفاده کرد. امیدواریم با آموزش اپلیکیشن بای بیت به معلومات خود افزوده باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *