صرافی‌های دیجیتال مکانی مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشند. اما تعداد صرافی ارزهای دیجیتالی که این خدمات را ارائه می‌دهند، کم نمی‌باشد و کدامیک از آن‌ها برای ترید کردن مناسب است. در پاسخ به این سوال باید گفته که شما باید صرافی را انتخاب کنید که کارمزد معاملاتی آن کم باشد و رابط کاربری خوبی داشته باشد. صرافی کوکوین یکی از این صرافی‌ها است که راحتی در ترید کردن و کارمزد کمی دارد. ما در این مقاله سعی بر این داریک گه شما را با آموزش ترید در کوکوین آشنا کنیم و انواع بخش‌های آن را به شما عزیزان توضیح دهیم.

صرافی کوکوین

صرافی کوکوین

صرافی کوکوین یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشد که در سال 2017 تاسیس شد. این صرافی توسط دوتن به نام‌های Michael Gan و Eric Don تاسیس گردید که دفتر اصلی آن در جزیره Seychelles می‌باشد. صرافی کوکوین در 3 پلتفرم ویندوز، Android و IOS موجود می‌باشد و می‌توانید اپلیکیشن آن را بر گوشی خود نصب کنید و همچنین با استفاده از مرورگرهای خود وارد این صرافی شوید. این صرافی تاکنون مشکلی نداشته و عملکرد خوبی تا به امروز از خود نشان داده و هیچگاه دچار System Overload  نشده است. این صرافی نیز همانند صرافی‌های دیگر دارای توکن اختصاصی خود می‌باشد که با استفاده از آن در معاملات خود کارمزد کمتری در این صرافی پرداخت می‌کنید.

خرید دوره آموزش ارز دیجیتال به آن دسته از کسانی که قصد کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال را دارند، مناسب می‌باشد. افرادی که قصد درآمد از این بازار را دارند بهتر است که دوره‌های آموزش ارز دیجیتال را مشاهده کنند و آن‌ها را در معاملات را خود به کار گیرند.

آموزش ترید در کوکوین

آموزش ترید در کوکوین

صرافی کوکوین همانند دیگر صرافی‌های خارجی دارای 3 بازار فیوچرز، اسپات و مارجین می‌باشد. در ادامه مقاله آموزش ترید در کوکوین قصد داریم شما را با این بخش‌ها آشنا کنیم تا بهتر در این صرافی ترید کنید.

معاملات اسپات

معاملات اسپات همان معاملات معمولی است که در لحظه انجام می‌شود. این دسته از معاملات در مقابل معاملات فیوچرز و مارجین، عملکردی ساده دارد و بدون استفاده از هر افزایش دهنده معاملاتی، تریدرها به خرید و فروش ارز دیجیتال مشغول می‌شوند. دارایی‌های شما پس از خرید و فروش در این بخش قرار می‌گیرد که با آموزش انتقال ارز دیجیتال می‌توانید آن را به کیف پول خود منتقل کنید. برای ورود به این بخش به حساب کاربری خود وارد شوید و بر روی کلمه Trade در بالای صفحه کلیک کنید و از آنجا بر روی Spot همانند تصویر زیر کلیک کنید.

معاملات اسپات

پس از وارد شدن به این بخش شما باید Trading PassWord خود را در قسمت خواسته شده وارد نمایید. پس از وارد کردن این رمز عبور که می‌توانید آن را از بخش Security Setting پیدا کنید، منوی معاملات اسپات همانند تصویر زیر برای شما ظاهر می‌شود. ما در این بخش از آموزش ترید در کوکوین با بخش Spot کار داریم، پس بر روی آن کلیک کنید. معاملات اسپات دارای 3 بخش استاپ لیمیت، لیمیت و مارکت می‌باشد .

معاملات اسپات

سفارشات لیمیت، مارکت و استاپ لیمیت

  1. سفارشات لیمیت: در این قسمت شما قیمتی برای ارز دیجیتال انتخابی خود قرار می‌دهید، اگر به این قیمت برسد معامله شما صورت می‌گیرد. به عنوان مثال اگر قصد خرید ارز دیجیتال بیت کوین به مقدار 25 هزار دلار را دارید. باید در کادر اول(Price) و در کادر دوم(Amount) عدد یک را وارد کنید و زمانی که بیت کوین به قیمت 25 هزار دلار برسد، سفارش شما انجام می‌شود. بخش فروش این قسمت دقیقاً بر عکس حالت خرید می‌باشد.
  2. سفارشات مارکت: برای این که ارزهای دیجیتال خود در لحظه معامله کنید، این بخش را انتخاب کنید. این بخش از آموزش ترید در صرافی کوکوین به این صورت طراحی شده که ارز دیجیتال مورد نظر خود را می‌توانید با بهترین پیشنهاد خریداری یا به فروش برسانید.
  3. سفارشات استاپ لیمیت: این بخش از آموزش ترید در صرافی کوکوین، همانند بخش لیمیت می‌باشد، با این تفاوت که می‌توانید ضرر و زیان را کنترل کنید. در این حالت شما مقداری را برای خرید یا فروش آن ارز دیجیتال در نظر می‌گیرید و هنگامی که به آن قیمت شما نزیدک شد، متوجه می‌شوید که الان بهترین زمان برای خرید یا فروش می‌باشد. به عنوان مثال شما قصد خرید بیت کوین به ارزش 30 هزار دلار را دارید، در کادر اول(Stop Price) مقدار 30 هزار دلار را وارد کنید و در بخش(Price) مقدار 32 هزار دلار را وارد کنید. با این کار شما متوجه می‌شوید که الان بهترین زمان برای خرید بیت کوین می‌باشد و نسبت به خرید بیت کوین بیشتری اقدام می‌کنید. برای فروش قیمتی که در کادر(Price) وارد می‌کنید باید کمتر از Stop Price باشد.

معاملات مارجین

معاملات مارجین

در این بخش از آموزش ترید در کوکوین قصد داریم شما را با بخش معاملات Margin آشنا کنیم. معاملات مارجین برای آن دسته کسانی که مایل هستند تا به معملان خود قدرت بیشتری بدهند مناسب می‌باشد. در صرافی کوکوین شما می‌توانید از معاملات مارجین 5x استفاده کنید و مقدار سود یا ضرر خود را 5 برابر کنید. معاملات مارجین دارای دو بخش Isolated  و Cross  می‌باشد که این دو با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. با انتخاب Isolated Margin، شما یک دارایی دیجیتال را انتخاب می‌کنید و به آن معامله قدرتی 5 برابر می‌بخشید. با استفاده از Cross Margin شما این اهرم قدرتی را بر روی تمام معاملات خود قرار می‌دهید و به همه آن‌ها قدرتی 5 برابر می‌بخشید.

بیشتر بخوانید: آموزش WEB3

معاملات فیوچرز

آموزش ترید فیوچرز در کوکوین به این صورت می‌باشد که شما وارد بخش Trade و معاملات اسپات می‌شوید. پس از ورود به این بخش بر روی گزینه Futures که در پایین سمت راست همانند تصویر زیر می‌باشد، کلیک کنید. سپس وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در این صفحه شما در بخش Limit برای معامله خود یک محدوده قیمتی قرار می‌دهید.

آموزش ترید در کوکوین

در بخش Stop نیز مقداری قرار می‌دهید که در صورت رسیدن قیمت ارز دیجیتال شما به آن، معامله شما متوقف می‌شود و از ضرر کردن شما جلوگیزی می‌شود. بخش Stop همانند بخش Stop limit در معاملات اسپات می‌باشد و روندی کاملا مشابه با یکدیگر دارند. در آخر هر بخش همانند تصویر زیر، شما می‌توانید لورج و اهرم معامله خود را انتخاب کنید؛ با استفاده از اهرم لوریج سود و ضرر خود را افزایش می‌دهید.

آموزش ترید در کوکوین

به عنوان مثال اگر از اهرم 100X استفاده کنید و از معامله خود 100 دلار سود کنید، سود شما در اهرم استفاده شده ضرب می‌شود و سود نهایی شما برابر با 10000 می‌شود. توجه کنید که این حالت برای ضرر کردن نیز صادق می‌باشد، از این رو در استفاده از این بخش بسیار دقت کنید. آموزش ترید فیوچرز در کوکوین و هر صرافی دیگری را جدی بگیرید و اگر این بخش را به خوبی یاد بگیرید، سود خوبی کسب خواهید کرد.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی کوکوین یکی از برترین صرافی‌های حال حاضر دنیا می‌باشد که مقصد بسیاری از سرمایه‌گذاران می‌باشد. این صرافی نیز همانند دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال از بخش‌ها و قسمت‌های مختلفی برخوردار می‌باشد. بخش ترید صرافی کوکوین همانند صرافی‌های دیگر ارز دیجیتال می‌باشد و تفاوت آنچنانی با سایرین ندارد. صرافی کوکوین محل و بستری مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌باشد. آموزش ترید در صرافی کوکوین با موبایل نیز دقیقاً همانند نسخه وب این صرافی می‌باشد و تنها تفاوتی که بین این دو وجود دارد، تفاوت در سایز نمایشگرها می‌باشد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که شما را با آموزش ترید در کوکوین آشنا کنیم و بخش‌هایی که برای ترید کردن به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد را توضیح دهیم.

سوالات متداول

چگونه در بازار فیوچرز به راحتی کسب درآمد کنیم؟

برای این که بتوانید در این بازار به راحتی کسب درآمد کنید باید با متدهای تحلیل تکنیکال و نوسان گیری آشنایی داشته باشید. نحوه نوسان گیری ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند که نوسانات ارز دیجیتال مورد نظر را تا حدودی حدس بزنید. تحلیل تکنیکال نیز به شما این اطمینان را می‌دهد که قیمت ارز دیجیتال را تا حدودی حدس بزنید و از باز کردن یک پوزیشن بر روی آن مطمئن تر شوید.

صرافی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

صرافی‌های ایرانی نیز همانن دصرافی‌های حارجی معتبر و دارای ارزهای دیجیتال متعددی می‌باشند. اما از بازارهای فیوچرز و مارجین در بیشتر آن‌ها خبری نمی‌باشد و این ویژگی را ندارند. هر چند شما برای خرید ارز دیجیتال به این صرافی‌ها نیاز دارید و ارزهای دیجیتال خود را در آن‌ها خریداری کنید. مقاله آموزش خرید از آبان تتر به شما کمک می‌کند تا به راحتی در یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی به خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال بپردازید.

آموزش ترید ارز دیجیتال در کوکوین به چه صورت است؟

آموزش ترید ارز دیجیتال در کوکوین به این صورت است که شما باید ابتدا به ساخت حساب در این صرافی بپردازد. سپس با وارد شدن به یکی از بخش‌های این صرافی به خرید و فروش ارزهای دیجیتالمشغول شود. افراد با انتخاب یکی از بازارهای مارجین، اسپات و فیوچرز می‌توانند خرید و فروش ارز دیجیتال را شروع کنند. در مقاله آموزش ترید در کوکوین ما این بخش‌ها را به طور کامل توضیح دادیم که می‌توایند از آن‌ها استقاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *