صرافی‌های زیادی برای ترید ارزهای دیجیتال وجود دارند که صرافی هیوبی یکی از این صرافی‌های نام آشنا می‌باشد. این صرافی نیز همانند صرافی‌های دیگر با فراهم کردن محیطی امن و ایمن توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. دفتر اصلی این صرافی در شهر پکن چین قرار دارد که یکی از بزرگترین شهرهای جهان و پایتخت این کشور دوست می‌باشد. افراد زیادی در این صرافی دارای حساب کاربری می‌باشند و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آن می‌پردازند. در این مقاله ما قصد داریم شما را با آموزش صرافی huobi و بخش‌های مختلف این صرافی آشنا کنیم.

صرافی هیوبی Huobi چیست؟

آموزش صرافی huobi

صرافی huobi یکی از بزرگترین صرافی‌های حال حاضر دنیا می‌باشد که دفتر اصلی آن در پکن می‌باشد. این صرافی در سال 2013 توسط گروه هیوبی تاسیس شد و در شهرهای هنگ کنگ، کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن دفتر دارد. اپلیکیشن این صرافی بر روی گوشی‌های اندرویدی و IOS قابل نصب می‌شود که امکان استفاده از آن در 130 کشور وجود دارد. این صرافی دارای توکن اختصاصی خود به نام HT می‌باشد که ارزش این ارز دیجیتال در حال حاضر برابر با 4.69 دلار می‌باشد.

صرافی هیوبی از امنیت بالایی برخوردار است و برای کاربران جهانی خود، ایمنی بیشتری را در نظر دارد. بازار ارزهای دیجیتال بازاری  پیچیده می‌باشد، اگر به تازگی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول شدید مقاله آموزش ورود به بازار ارز دیجیتال را مطالعه کنید. در بخش بعد مقاله آموزش صرافی huobi قصد داریم شما را با مزایا و معایب این صرافی آشنا کنیم.

مزایا و معایب صرافی Huobi

صرافی هیوبی نیز همانند دگیر صرافی‌های ارز دیجیتال دارای یکسری مزایا و معایب می‌باشد که در ادامه مقاله آموزش صرافی huobi به آن‌ها خواهیم پرداخت. با توجه به مزیا و معایب صرافی هیوبی خواهید دریافت که این صرافی نیز جز یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجتیال می‌باشد. چرا که مزایای این صرافی بر معایب آن پیشی گرفته و تعداد مزایای آن خیلی بیشتر از معایب این صرافی می‌باشد.

مزایا

  • دارای سیسیتم Huobi Security Reverse می‌باشد، این صرافی 20 هزار بیت کوین ذخیره دارد که اگر این صرافی مورد حمله هکرها قرار گرفت؛ جوابگو کاربران خود باشد.
  • بیش از 420 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.
  • ثبت نام و احراز هویت در این صرافی راحت می‌باشد.
  • رابط کاربری آسان
  • نقدینگی بالا
  • دارای ارز اختصاصی Huobi Token
  • امکان استفاده از ارزهای فیات برای ترید کردن بیت کوین، اتریوم و ریپل وجود دارد.

معایب

  • پشتیبانی از استیبل کوین‌های محدود

بیشتر بخوانید: سایت تریدینگ ویو ارز دیجیتال

آموزش ثبت نام در صرافی Huobi

نحوه ثبت نام در صرافی Huobi موضوعی می‌باشد که در ادامه آموزش صرافی Huobi قصد داریم به آن بپردازیم. ابتدا شما باید وارد وب سایت صرافی هیوبی به نشانی  https://www.huobi.com/ شوید. در نظر داشته باشید که ایرانیان در لیست کشورهای تحریم شده این صرافی قرار دارند، از این رو شما باید از VPS برای وارد شدن به این صرافی استفاده کنید. پس از این که وارد این وبسایت شدید مراحل زیر را پیش بگیرید تا در این صرافی حساب کاربری ایجاد نمایید.

آموزش ثبت نام در صرافی Huobi

مرحله اول

وارد وبسایت شوید و بر روی گزینه Sign up که در وسط و در بالا سمت راست صفحه می‌باشد کلیک نمایید. پس از کلیک کردن بر روی این گزینه وارد صفحه جدیدی می‌شوید. در این حالت شما باید گزینه Email را انتخاب نمایید چرا که با پیش شماره ایران نمی‌توانید در این صرافی ثبت نام نمایید.

مرحله دوم

همانند تصویر زیر در کادر اول آدرس ایمیل خود را وارد نمایید و در کادر دوم، رمزعبوری برای حساب کاربری خود انتخاب نمایید. سپس بر روی گزینه sign up کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید، در این صفحه شما باید کد شش رقمی که به ایمیل شما ارسال شده است را وارد نمایید. در نهایت شما به سای اصلی هدایت می‌شوید و ثبت نام در صرافی Huobi به پایان می‌رسد.

آموزش ثبت نام در صرافی Huobi

آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی هیوبی

همانطور که می‌دانید برای واریز ارز دیجیتال به این صرافی باید در این صرافی حساب کاربری داشته باشید. از این رو ما در بخش مقاله آموزش صرافی Huobi به این موضوع پرداختیم تا بتوانید دارایی‌های خود را به این صرافی منتقل نمایید. برای واریز ارز دیجیتال به این صرافی در ابتدا باید وارد بخش Balances شوید و سپس بر روی گزینه Spot Market همانند تصویر زیر کلیک کنید. پش از کلیک کردن بر روی این گزینه وارد صفحه دیگری می‌شوید که در مراحل بعدی به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی هیوبی

مرحله اول

با وارد شدن به این بخش شما می‌توانید دارایی‌های خود را به بخش‌های مختلف این صرافی انتقال دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید، ارزهای دیجیتال خود را به بخش معاملات اسپات یا مارجین انتقال دهید. البته برای انتقال به بخش مارجین شما در ابتدا باید دارایی‌های خود را به بخش اسپات منتقل و سپس آن‌ها را به بخش مارجین منتقل کنید. برای انتقال ارزهای خود به این صرافی بر روی گزینه Deposit همانند تصویر زیر کلیک کنید.

آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی هیوبی

مرحله دوم

با کلیک بر روی Deposit وارد صفحه جدیدی همانن تصویر زیر می‌شوید. در این صفحه ارز دیجیتال تتر را انتخاب کنید و شبکه آن را بر روی ERC-20. قرار دهید، اما اگر می‌خواهید کارمزد کمتری پرداخت کنید، شبکه TRC-20 را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Send Deposi Address کلیک کنید تا آدرسی که باید برای آن ارز دیجیتال تتر را ارسال کنید برای شما عزیزان نمایش داده شود.

آموزش صرافی huobi

پس از این که دارایی خود را به این صرافی انتقال دادید از بخش USDT Deposit History همانند تصویر زیر می‌توانید، از صحت این انتقال باخبر شوید.

آموزش صرافی huobi

آموزش برداشت از صرافی Huobi

نگه‌داری دارایی‌های خود درون صرافی خطرناک می‌باشد، چرا که صرافی‌ها معمولاً مورد سرقت قرار می‌گیرند. از این رو اگر در زمان سرقت دارایی‌های شما درون صرافی باشد، دارایی شما نیز به سرقت می‌رود. اما همانطور که پیش‌تر در مقاله اموزش صرافی huobi بیان کردیم این صرافی 20هزار بیت کوین را برای جلوگیری از این اتفاق و برگرداندن دارایی‌های از دست رفته به افراد جمع آوری کرده است. همچنین شما با مطالعه نحوه انتقال ارز از کوینکس به تراست والت می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را از هر صرافی به هر کیف پول دیگری انتقال دهید.

مرحله اول

وارد حساب کاربری خود شوید و بر روی Balances و سپس Spot Market کلیک کنید. سپس در مرحله بعد همانند تصویر زیر بر روی گزینه Withdraw کلیک کنید تا وارد بخش برداشت از صرافی هیوبی شوید. در این صفحه شما باید اطلاعاتی را وارد کنید که در مرحله بعد به توضیح این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش صرافی huobi

مرحله دوم

پس از ورود به بخش Withdraw وارد صفحه‌ای همانند زیر می‌شوید که در کادر اول باید، ارز دیجیتالی که قصد برداشت آن را دارید را وارد نمایید. سپس آدرس کیف پول خود یا صرافی که قصد انتقال ارز دیجیتال خود به آن را دارید، وارد نمایید. پس از وارد کردن آدرس، شبکه‌ای متناسب با آدرسی که وارد کرده‌اید را انتخاب کنید. پیش فرض بر روی ERC-20 می‌باشد، چرا که در هنگام ساخت کیف پول، شبکه کیف پولی که به صورت پیش فرض انتخاب می‌شود، شبکه اتریوم می‌باشد.

اگر قصد دارید که از شبکه دیگری استفاده کنید باید آن شبکه را به کیف پول خود اضافه کنید. پس از وارد کردن آدرس و نوع شبکه، مقدار ارز دیجیتالی که قصد انتقال آن را به کیف پول دارید، وارد کنید تا کارمزد آن برای شما نمایش داده شود. پس از این که از صحت اطلاعات خود مطمئن شدید، بر روی گزینه Witdraw کلیک کنید.

آموزش صرافی huobi

مرحله سوم

پس از انجام دو مرحله قبل دارایی‌های شما به همان مقداری که وارد کرده بودید، به حساب شما ارسال می‌شود. برای اسن که از صحت آن با خبر شوید و متوجه شوید که آیا دارایی شما منتقل شده، در بخش USDT Withdrawal History مشاهده خواهید کرد.

آموزش ترید در صرافی هیوبی گلوبال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی هیوبی نیز همانند دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال صورت می‌گیرد. برای شروع شما باید وارد بخش Spot Trading شوید و از این بخش ارزهای دیجیتال را خریداری یا به فروش برسانید. این بخش شامل 4 قسمت Limit، Market، Stop-limit و Trigger Order می‌باشد که در ادامه مقاله اموزش صرافی Huobi آن‌ها را توضیح خواهیم داد. همچنین می‌توانید با مطالعه مقاله آموزش ترید در کوکوین با این بخش‌ها بیشتر آشنا شوید.

  1. Limit
    • با انتخاب این بخش، شما باید قیمتی را انتخاب کنید و سفارش شما زمانی صورت می‌گیرد که قیمت ارز دیجیتال به آن عدد برسد. تا زمانی که به آن قیمت نرسد، سفارش شما در این صرافی باقی می‌ماند و انجام نمی‌شود.
  2. Market
    • بخش مارکت، برای کسانی است که قصد خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت آنی دارند. در این حالت شما مقدار ارز دیجیتالی که قصد خرید یا فروش آن را دارید را وارد می‌کنید و بر اساس بهترین قیمت خرید یا فروش، سفارش شما صورت می‌گیرد.
  3. Stop-Limit
    • مثل همانند بخش Limit می‌باشد با این تفاوت که شما قیمت توقف نیز برای خود انتخاب می‌کنید. به این صورت که شما در بخش Stop قیمت توقف را وارد می‌کنید و در بخش Price قیمتی که قصد خرید یا فروش را دارید وارد می‌کنید. به عنوان مثال شما قصد خرید ارز دیجیتال اتریوم به ارزش 2 هزار دلار را دارید، از این رو در قسمت Price عدد 2هزار دلار را وارد کنید و در بخش Stop عدد 2100 را وارد کنید. در این حالت سفارش شما زمانی متوقف می‌شود که اتریوم به قیمت 2100 دلار برسد.
  4. Trrigger Order
    • این بخش برای دو بخش Stop و Market اعمال می‌گردد، به این صورت که زمانی که قیمت ارز به Stop رسید، سفارش شما در بهترین حالت خود برای بخش مارکت صورت می‌گیرد.

معاملات فیوچرز در صرافی هیوبی

برای انجام معاملات فیوچرز در صرافی Huobi نیاز به احراز هویت می‌باشد. از این رو ایرانیان نمی‌توانند در این صرافی از معاملات فیوچرز استفاده کنند و باید بدون اهرم یا لورج به خرید و فروش ارز دیجیتال در این صرافی بپردازند.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

صرافی Huobi یکی دیگر از برترین صرافی‌های دنیا می‌باشد که کاربران زیادی دارد. حجم معاملات این صرافی بالا می‌باشد و از این حیض در رتبه پنجم قرار دارد. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم شما را با این صرافی آشنا کنیم و به آموزش صرافی Huobi بپرداریم. امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند و مفید واقع شده باشد و در استفاده از این صرافی به مشکلی برنخورید. همچنین با خریداری دوره پیشرفته ارز دیجیتال به راحتی و بدون نگرانی می‌توانید در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش کنید و دیگر نگران از دست دادن دارایی‌های خود نباشیذ.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *