اگر در ابتدای راه سرمایه گذاری هستید احتمالا استفاده از بایننس برای شما کمی چالش برانگیز است به همین خاطر قبل از هر چیز باید با اموزش صرافی بایننس آشنا شوید. بایننس یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌ها برای تجارت ارزهای دیجیتال است و در صورتی که شما بدانید که چگونه با بایننس کار کنید، به راحتی به درآمدهای میلیاردی دست پیدا خواهید کرد. در این مقاله سعی شده است که آموزش کار با صرافی بایننس، آموزش ساخت حساب در بایننس و آموزش ترید در صرافی بایننس را به شما توضیح دهد تا استفاده از صرافی بایننس برای کاربران آسان‌تر شود.

بایننس چیست؟

برای راحت معامله کردن ارزهای دیجیتال اولین گامی که باید بردارید، انتخاب صرافی مناسب است و صرافی‌های کریپتو از امن‌ترین مکان‌ها برای خرید و فروش رمزارزها به شمار می‌آیند. بایننس یکی از بهترین صرافی‌های بین المللی ارز دیجیتال به شمار می‌رود و سرمایه گذاران باید به اموزش صرافی بایننس بپردازند. از طرفی چیزی که باعث محبوبیت چشم گیر این صرافی شده این است که صرافی بایننس کمترین هزینه تراکنش را در مقابل سایر صرافی‌ها می‌گیرد که این از مزایای جذاب صرافی Binance به شمار می‌آید.

تاریخچه بایننس

اموزش صرافی بایننس

چانگ پنگ ژائو، مدیر بایننس، در سال 2017 اقدام به تاسیس صرافی بایننس کرد. ژائو قبل از بایننس به تاسیس نرم افزارهای معاملاتی با فرکانس بالا پرداخته بود و در سال 2013 به عنوان سومین عضو تیم کیف پول ارز دیجیتال به بلاک چین پیوسته است. پس از آن ژائو به فکر تاسیس صرافی بایننس افتاد و محل اصلی بایننس در چین بود که پس از گذشت مدتی محل استقرار صرافی بایننس از چین خارج شد. برای اطلاعات بیشتر مقاله آشنایی با صرافی بایننس را مطالعه نمایید.

مبادله بایننس

صرافی بایننس امکان مبادله رمزارزهای گوناگونی را برای کاربران خود فراهم می‌آورد و در اموزش صرافی بایننس به توضیح آن خواهیم پرداخت. مبادله در بایننس به این صورت است که یک رمزارز به رمزارز دیگری تبدیل می‌شود و در حال حاضر بیش از 350 وارز دیجیتال و توکن مجازی مانند بیت کوین، اتر، لایت کوین و سکه‌های مجازی متنوع در بایننس مبادله می‌شود. همچنین خوب است بدایند که آموزش کار با صرافی بایننس بر تجارت آلتکوین‌ها توجه بسیاری دارد. برای اینکه در بایننس ارزهای دیجیتال زیادی را ترید کنید مقاله آموزش ترید در بایننس را مطالعه کنید.

آموزش ساخت حساب در بایننس

برای آموزش کار با صرافی بایننس ابتدا باید یک حساب در بایننس ایجاد کنید که مراحل آموزش ساخت حساب بایننس عبارتند از:

  1. وارد وبسایت بایننس شوید تا بتوانید در آن ثبت نام کنید.
  2. روی create an account کلیک نمایید.
  3. سپس گزینه Register را انتخاب نمایید که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد.
  4. در این مرحله فیلدی برای شما باز می‌شود که در آن مشخصات خود را وارد نمایید و برای آن رمز عبوری را انتخاب کنید.
  5. توجه داشته باشید که ایمیلی که وارد می‌کنید معتبر باشد.
  6. قبل از اجازه ثبت نام و تایید ایمیل باید ضوابط سایت را بپذیرید.
  7. هنگامی که ایمیل شما تایید شد، به همان ایمیل لینکی ارسال می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید و آغاز آموزش ساخت حساب در بایننس از همین نقطه است.
  8. خارج شوید و دوباره بر لینک وبسایت بایننس کلیک کنید و سپس بر گزینه login کلیک نمایید.
  9. صرافی بایننس از شما می‌خواهد تا دوباره احراز هویت نمایید و شما باید تمامی مواردی که شما در مرحله 4 و 5 وارد کردید را در این بخش دوباره وارد کنید.
  10. احتمالا سایت به شما اخطارهایی را می‌دهد؛ اما اصلا نگران نباشید و از طریق همین آموزش ساخت حساب در بایننس می‌توانید از همه این موارد عبور کنید.
  11. تیکی در کنار اخطارها وجود دارد که شما باید آن‌ها را فعال کنید و در نهایت گزینه “I Understand Continue” را انتخاب کنید.

محافظت از اکانت بایننس

بایننس یکی از امن‌ترین صرافی‌ها در بازار ارز دیجیتال محسوب می‌شود؛ اما به طور کامل هم نمی‌شود به آن اطمینان کرد زیرا پیش آمده که بایننس هک شده و 40 میلیون دلار به کاربران خود ضرر رسانده. با این وجود بهتر است که به آن اعتماد کنید و با آموزش صرافی بایینس امنیت حساب خود را بالا ببرید و از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

در گام اول همیشه از تایید دو مرحله‌ای استفاده نمایید!

تایید دو مرحله‌ای را با دو روش می‌توان انجام داد که در ادامه اموزش صرافی بایننس به آن خواهیم پرداخت:

  • تایید از طریق اس ام اس
  • تایید از طریق احراز هویت گوگل

به طور کلی تایید از طریق اس ام اس راحت‌تر است اما از امنیت پایین‌تری برخوردار است و به همین خاطر بهتر است با تایید از طریق احراز هویت گوگل وارد شوید.

تایید از طریق احراز هویت گوگل

در اموزش صرافی بایننس پیشنهاد می‌شود که از طریق احراز هویت گوگل اقدام به بالا بردن امنیت اکانت خود کنید و در ابتدا باید برنامه Google Authentication را نصب نمایید. پس از آن کد احراز هویتی دریافت خواهید کرد و شما باید گزینه Submit را انتخاب نمایید.

در گام دوم باید برنامه‌های ضد ویروس را نصب کنید.

از دیگر راه‌های پیشنهادی در آموزش صرافی Binance برای افزایش امنیت حساب کاربری، از نصب برنامه‌های ضد ویروس می‌‍توان یاد کرد. هنگامی که شما از حفظ شدن اطلاعاتتان مطمئن شوید دیگر نگران هک و کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال نیستید و بهتر است به همین منظور تلفن همراه خود را از شر ویروس‌ها نجات دهید.

در گام سوم بهتر است از آی پی‌های مطمئن استفاده نمایید.

کشور ما برای استفاده از صرافی بایننس دچار محدودیت‌های شدید است و خب با آی پی ایران نمی‌شود از اپلیکیشن بایننس استفاده کرد و برای ورود باید از وی پی ان استفاده نمایید؛ اما شما باید توجه لازم را داشته باشید که وی پی ان شما معتبر باشد در غیر این صورت تمامی اطلاعات اکانت شما در دسترس آن قرار می‌گیرد و امنیت حساب کاهش می‌یابد.

در گام آخر به راحتی اعتماد نکنید.

آموزش صرافی بایینس از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای حفظ اکانت خود انجام دهید، زیرا در این صورت یاد می‌گیرید که گول ترفندهای دروغین را نخورید و به هر کس اعتماد نمی‌کنید. البته باید مراقب باشید که بر هر لینکی که از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود کلیک نکنید و بدانید که هکران در کمینند.

آموزش ترید در صرافی بایننس

آموزش ترید در صرافی بایننس

پس از آنکه آموزش ساخت حساب در بایننس را آموختید، نوبت به آموزش ترید در صرافی بایننس می‌رسد.

  1. اولین مرحله از آموزش ترید در صرافی بایننس باز کردن حساب کاربری است که آن را ایجاد کرده‌اید.
  2. حساب خود را شارژ کنید و مبلغی را که می‌خواهید در آن سرمایه گذاری کنید را وارد حساب خود کنید. برای یادگیری بهتر آموزش صرافی بایینس برای شما با یک مثال مراحل را توضیح خواهیم داد. به عنوان مثال فرض بگیرید که شما قصد دارید اتریوم خریداری نمایید و بر روی اتریوم سرمایه گذاری خود را آغاز نمایید پس باید ارز دیجیتال خود را اتریوم انتخاب کنید.
  3. در این مرحله از آموزش کار با صرافی بایننس باید میزان اتریومی که قصد خرید آن را دارید، مشخص کنید و خب توجه داشته باشید که به دلار و یورو آمریکا محاسبه خواهد شد.
  4. هنگامی که خرید خود را انجام دادید از حساب شما مبلغی به عنوان کارمزد و هزینه تراکنش کم خواهد شد.
  5. بعد از آن باید اطلاعات خرید خود را تکمیل نمایید و منتظر بمانید تا اتریوم به والت شما افزوده شود.

بیشتر بخوانید: دوره اسمارت مانی

با استفاده از والت ترید کنید

راه دیگری که در آموزش ترید در صرافی بایننس پیشنهاد می‌شود، استفاده از والت است و با استفاده از اموزش صرافی بایننس می‌توانید والت خود را شارژ کنید، در آن به خرید و فروش رمزارزها بپردازید و به راحتی ترید کنید. در این راه لازم است که یک صرافی معتبر ایرانی پیدا کنید و از آن چند ارز دیجیتال خریداری کنید تا به والت شما واریز شود. سپس در بالای صفحه سمت چپ بر روی گزینه Funds کلیک نمایید و Balances را انتخاب نمایید  و بعد از آن لیست ارزهای دیجیتالی که خریداری کرده‌اید، به شما نشان داده می‎‌شود که می‌توانید آن‌ها را ترید کنید. برای انتخاب ارز دیجیتال مورد نظرتان گزینه Deposit را انتخاب کنید و کد QR والت بایننس خود را اسکن نمایید و در این مرحله آموزش ترید در صرافی بایننس به پایان می‌رسد.

مزایای اموزش صرافی بایننس

مزایای اموزش صرافی بایننس

بایننس یک صرافی معتبر است که آلت کوین‌ها به بسیار حمایت می‌کند و دست کاربران خود را برای انجام مبادله رمزارزها باز می‌گذارد. خرید و فروش بیش از 200 کوین در این صرافی امکان پذیر است و به همین خاطر بایننس از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود. از دیگر مزایای این صرافی آن است که هزینه تراکنش‌های آن نسبت به سایر صرافی‌‌ها پایین‌تر است و به همین منظور آموزش کار با صرافی بایننس برای سرمایه گذاران به صرفه است و سپرده گذاری نیز در این صرافی همیشه رایگان بوده است.

بایننس یک صرافی تمام عیار است و به برخی از کاربران خود در ازای انجام معاملات هدیه می‌دهد و جذاب‌ترین قسمت ماجرا اینجاست که هدیه‌هایی که کاربران بایننس دریافت می‌کنند هر بار تغییر می‌کند. جوایزی که کاربران از بایننس دریافت می‌کنند دارای ارز زیادی هستند به عنوان مثال بایننس تا به حال خودرو مازراتی به کاربران خود هدیه داده و از طرفی یکی از هدایای بایننس که به صورت روتین به سرمایه گذاران اهدا می‌شود، ارز دیجیتل رایگان است که محبوبیت این صرافی را دو چندان کرده.

از دیگر مزایای بایننس این است که ارزهای جدید را پشتیبانی می‌کند که به اصطلاح به آن بایننس لانچ پد گویند و این مورد در روند توسعه سرمایه شما تاثیر مطلوبی را خواهد گذاشت و همچنین بایننس امنیت مطلوبی دارد که باعث می‌شود دیگر نگران سرمایه خود نشوید.

و در نهایت به عنوان نکته طلایی باید بدانید که بایننس برای معامله با حجم بالا انتخاب بسیار مناسبی است و می‌تواند در لحظه تراکنش‌های زیادی را هندل کند و بدانید که هر چه ارزی که انتخاب می‌کنید محبوبیت بیشتری داشته باشد بسیار سریع‌تر از دیگر ارزها به فروش یا خرید می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اسمارت مانی چیست

محدودیت‌های بایننس برای ایرانیان

از آنجا که احراز هویت برای ورود به هر صرافی الزامی است، لازم است با اموزش صرافی بایننس با ترفندهای دور زدن محدودیت‌ها در ایران آشنا شویم. همانطور که می‌دانید احراز هویت یکی از راه‌های نظارت قانونی بر این اپلیکیشن است و بودن آن به امنیت و حفاظت این صرافی اعتبار می‌بخشد. قبل از اینکه بایننس از کاربران خود بخواهد که احراز هویت کنند، همه چیز با داشتن ایمیل حل بود و به راحتی می‌توانستید از طریق آموزش ساخت حساب در صرافی بایننس اکانت کاربری خود را راه اندازی کنید؛ اما در حال حاضر علاوه بر ایمیل به موارد دیگری از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شهر، خیابان و کد پستی نیز نیاز دارید.

راه‌های دور زدن محدودیت با اموزش صرافی بایننس

واضح است که شما می‌توانید اطلاعاتی ساختگی را وارد کنید و صرافی بایننس صحت اطلاعات شما را چک نخواهد کرد؛ اما باید توجه داشته باشید که اطلاعات شما خیلی دور از ذهن نباشد و نباید چیزی بنویسید که بعد آن را به یاد نیاورید زیرا اگر صرافی بایننس به هویت شما شک کند ممکن است حساب کاربریتان را ببندد و سرمایه شما به فنا خواهد رفت. این همه ماجرا نیست و ایران به دلیل تحریم‌هایی شدیدی که شده است، کشوری قابل قبول برای هیچ یک از صرافی‌ها نیست و نمی‌توان آدرس جعلی برای کشور ایران ساخت و باید از سایر دوستانتان که در خارج هستند کمک بگیرید و اگر دوستی ندارید که خارج باشد باید سعی کنید یک ادرس جعلی به همراه مشخصات جعلی با نام فردی غیر ایرانی تهیه نمایید تا بتوانید از این صرافی استفاده لازم را ببرید.

هک شدن صرافی بایننس

خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که بالغ بر 570 میلیون دلار توکن در تاریخ 7 می 2017 از صرافی بایننس به سرقت رفته است این هک اعتبار صرافی Binance را حسابی خدشه‌دار کرد. این اتفاق از طریق هک شدن یکی از پل‌های بلاک چین صرافی رخ داده است و در طی این اتفاق چانک پنگ ژائو از کابران خود خواست تا BSC را به طور موقت تعلیق نمایند؛ اما نگران نباشید زیرا از طریق اموزش صرافی بایننس به راحتی می‌توانید حساب خود را ایمن کنید و پس از این اتفاق مدیرعامل بایننس بسیار بر امنیت صرافی خود حساس شده و اقدامات مفیدی انجام داده است.

پیج اینستاگرام محمد فاموریان

جمع بندی

در این مقاله از مزایای صرافی بایننس و تاریخچه صرافی بایننس سخن به میان آمد و همچنین به اموزش صرافی بایننس پرداخته شد. اگر کاربران قبل از شروع کار به آموزش کار با صرافی بایننس را پشت سر بگذارنند بهتر می‌تواند حساب خود را مدیریت کرده و سرمایه خوبی از ارز دیجیتال به دست بیاورند. در این مقاله به آموزش ساخت حساب در بایننس و همچنین آموزش ترید در صرافی بایننس نیز پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *